Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:06

IKbenEllen schreef:
Klopt, niet iedere roker is verslaafd, maar hoeveel rokers roepen al dat ze zooooo kunnen stoppen als ze zouden willen.... alleen ze doen het niet Verward
Sorry hoor, dat is voor mij al categorie verslaafd.

Tja, ik zou ook zo kunnen stoppen met het eten van chocola als ik zou willen.
Of kunnen stoppen met paardrijden.
Of kunnen stoppen met het drinken van bier.

En alle drie die dingen hebben in zekere mate een slechte invloed op mijn lichaam (hoewel bewezen is dat alcohol met mate gezond schijnt te zijn, en chocola je gelukkig maakt, en paardrijden natuurlijk goed voor je conditie is - maar aan de andere kant is chocola natuurlijk een ongezond tussendoortje, en tast alcohol je hersencellen aan, en is paardrijden niet altijd even goed voor mijn rug). Maar WIL ik ermee stoppen? Nee. KAN ik ermee stoppen? Ieder moment dat ik zou willen. Haha!

Citaat:
En die gescheiden ruimtes: ik heb al meermalen gezegd: ik ben voor Knipoog

Dan zijn we het daar gelukkig over eens Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:07

IKbenEllen schreef:
Nou laat zien die voorstellen, heb ze even gemist.

Het is duidelijk dat je ze gemist heb hoor Knipoog

sronnie schreef:
Ik heb meteen getekend Ja

Grote klasse!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-07 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:07

Apple schreef:
Als er aparte ruimtes zijn mij best. Alleen, dat is weer het suffe hollandse gedoogbeleid waardoor het niet gaat werken. Aparte ruimtes, dat is dus voor een deel van de horeca ondernemers niet te bekostigen dus die moeten stoppen met hun nering.

Nee, gewoon een algeheel verbod, niet dat slappe gedogen. Het is even wennen, maar binnen 1 jaar weten we niet beter meer.

niet mee eens!
Ik rook gewoon op plekken waar ik dat wil! (nu mag het gelukkig nog) maar als ik bij mensen zit dan vraag ik altijd of ze het erg vinden of niet!

Mensen NIET in hokjes gaan stoppen, en dus gewoon alles aanpassen!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:08

bromfiets schreef:
IKbenEllen schreef:
Precies, daarom wil de niet roker ook een keuze hebben in de horeca Knipoog

Maar de roker ook, die heeft daar dan toch net zo veel recht op?
Als het zo geregeld kan worden dat beide partijen geen last van elkaar hebben is het toch goed?

En het kan hoor, ga maar op mijn werk kijken. Per dag +/- 50.000 tevreden rokers én niet rokers.

Om in de horeca iets te veranderen terwille van de niet-rokers (want dat mag dan blijkbaar toch??) is er een wetswijziging NODIG, anders gebeurt er NIX. Dan komt er dus een rookverbod, waarbij horecagelegenheden rookruimtes mogen maken waar niet geserveerd mag worden, wat is jouw probleem dan nog? Ik snap het niet meer hoor....

Anoniem

Apple schreef:
Als er aparte ruimtes zijn mij best. Alleen, dat is weer het suffe hollandse gedoogbeleid waardoor het niet gaat werken. Aparte ruimtes, dat is dus voor een deel van de horeca ondernemers niet te bekostigen dus die moeten stoppen met hun nering.

Nee, gewoon een algeheel verbod, niet dat slappe gedogen. Het is even wennen, maar binnen 1 jaar weten we niet beter meer.

Voor jou makkelijk en leuk praten als je zelf (schijnbaar) niet rookt, maar dat betekent niet dat het voor iedereen maar zo leuk is.

Ik houd niet zo van zwart-wit denken, er is ook nog een grijs middenvlak (de gulden middenweg, of zoals jij het noemt "dat slappe gedoe"), maar helaas denkt niet iedereen aan een oplossing die iedereen blij maakt maar denken sommige mensen alleen aan zichzelf en hun "groepje" Ach gut

xDramaQueen

IKbenEllen schreef:
Chiqa schreef:
Tussenstand; 003102 VOOR

En hoeveel tegen? Clown

ik zet hem op half nederland, ongeveer 8 miljoen Clown

bromfiets

Apple schreef:

Als een ondernemer het niet kan bekostigen kan het toch gewoon een rookvrije ruimte worden? Er blijven dan nog steeds genoeg ondernemers over die het wel kunnen betalen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:09

Als je aparte ruimtes maakt dan zet je toch juist mensen in hokjes Verward

Haha!

Anoniem

Apple schreef:

Haha!

ROFL ROFL

IKbenEllen

Apple schreef:

Dat denk ik ook apple Knipoog

Anoniem

bromfiets schreef:
Als een ondernemer het niet kan bekostigen kan het toch gewoon een rookvrije ruimte worden? Er blijven dan nog steeds genoeg ondernemers over die het wel kunnen betalen.

Volledig mee eens.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:11

Dus wat ga je dan krijgen? Dan ga je met vrienden ergens naar toe, gemengde club rokers/niet-rokers. Ga je dan als roker toch mee naar die gelegenheid waar het niet-roken is? Of wil je naar een andere tent?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:13

Rookvrije ruimtes? ROFL

Laat me niet lachen zeg Huilen van het lachen
Die dingen werken niet, ooit gehoord van LUCHT, die rook blijft in die |LUCHT hangen en word voortgedreven, en waarheen? juist, naar de niet rokers Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:13

IKbenEllen schreef:
[quote=]
IKbenEllen schreef:
Precies, daarom wil de niet roker ook een keuze hebben in de horeca Knipoog

Maar de roker ook, die heeft daar dan toch net zo veel recht op?
Als het zo geregeld kan worden dat beide partijen geen last van elkaar hebben is het toch goed?

En het kan hoor, ga maar op mijn werk kijken. Per dag +/- 50.000 tevreden rokers én niet rokers.

Om in de horeca iets te veranderen terwille van de niet-rokers (want dat mag dan blijkbaar toch??) is er een wetswijziging NODIG, anders gebeurt er NIX. Dan komt er dus een rookverbod, waarbij horecagelegenheden rookruimtes mogen maken waar niet geserveerd mag worden, wat is jouw probleem dan nog? Ik snap het niet meer hoor....[/quote]

Omdat het verbod dat ze nu door willen voeren een algeheel verbod is. Dan mag die betreffende horecagelegenheid die betreffende ruimte niet meer maken.

Er moet dus idd een wetswijziging komen, maar een andere.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:14

Apple schreef:
Dus wat ga je dan krijgen? Dan ga je met vrienden ergens naar toe, gemengde club rokers/niet-rokers. Ga je dan als roker toch mee naar die gelegenheid waar het niet-roken is? Of wil je naar een andere tent?

Ik ga niet naar een tent waar ik niet kan roken als ik er x aantal uur moet binnen blijven

mawaikee

Ok, heb niet het hele topic doorgelezen, is me iets te veel werk maar;

Ik rook zelf, en toch teken ik niet. Ik vindt het een zeer goede ontwikkeling, de rookvrije horeca.

1. Wanneer ik in een restaurant zit, ja dan rook ik graag een sigaretje tussen de gangen door, maar vindt het wel erg irritant als iemand naast me rookt terwijl ik aan het eten ben.
2. Een vriendin van me heeft zeer ernstige astma. Het is toch van de zotte dat mensen zoals zij niet uit kunnen gaan omdat wij rokers het niet kunnen laten.
3. Dat wij rokers onze eigen gezondheid verkloten is nog tot daar aan toe, eigen keuze, maar waarom moeten niet-rokers, die toch ook graag uit willen (hetzij cafe, hetzij restaurant) zonodig met ons meeroken, waardoor wij hun gezondheid aantasten? Welk recht hebben wij hiertoe??

Woon sinds kort in Belgie, en bevalt me prima hier moet ik zeggen!!! Van mij mag het rookverbod vandaag nog ingevoerd worden.

bromfiets

x_Marr schreef:
Rookvrije ruimtes? ROFL

Die dingen werken niet, ooit gehoord van LUCHT, die rook blijft in die |LUCHT hangen en word voortgedreven, en waarheen? juist, naar de niet rokers Lachen

Wel eens gehoord van afzuigsystemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:15

Apple schreef:

Dat hangt er vanaf hoe sterk ieders meningen zijn en hoe alles onderbouwd wordt. Als je als enige niet-roker in een groep absoluut niet wilt roken en uitlegt dat je gewoon niet je longen wilt laten verpesten door anderen vind ik dat je als vrienden van elkaar daar respect voor moet hebben en naar een niet-rook gelegenheid moet gaan. Als je als niet-roker geen probleem hebt met het zitten in een rokersruimte ga je gewoon met de groep daar naartoe.

IKbenEllen

WildWings schreef:
Tja, ik zou ook zo kunnen stoppen met het eten van chocola als ik zou willen.
Of kunnen stoppen met paardrijden.
Of kunnen stoppen met het drinken van bier.

Dat valt voor mij allen onder het kopje verslaving. Allen dat zijn alleen verslavingen waar je medemens geen gezondheidsklachten door krijgt.
Oh jawel, de medemens met hooikoorts van het paard Haha!

bromfiets

Apple schreef:

Dat is op dat moment dan toch de keuze van de roker? Dat moet hij helemaal voor zichzelf beslissen en niet de overheid voor hem.

Anoniem

x_Marr schreef:
Rookvrije ruimtes? ROFL

Ooit gehoord van afzuigsystemen of ventilatie? Huilen van het lachen

Air

Bromfiets& WW: En wie moet dat dan betalen? Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:16

mawaikee schreef:
Ok, heb niet het hele topic doorgelezen, is me iets te veel werk maar;

Ik rook zelf, en toch teken ik niet. Ik vindt het een zeer goede ontwikkeling, de rookvrije horeca.

1. Wanneer ik in een restaurant zit, ja dan rook ik graag een sigaretje tussen de gangen door, maar vindt het wel erg irritant als iemand naast me rookt terwijl ik aan het eten ben.
2. Een vriendin van me heeft zeer ernstige astma. Het is toch van de zotte dat mensen zoals zij niet uit kunnen gaan omdat wij rokers het niet kunnen laten.
3. Dat wij rokers onze eigen gezondheid verkloten is nog tot daar aan toe, eigen keuze, maar waarom moeten niet-rokers, die toch ook graag uit willen (hetzij cafe, hetzij restaurant) zonodig met ons meeroken, waardoor wij hun gezondheid aantasten? Welk recht hebben wij hiertoe??

Woon sinds kort in Belgie, en bevalt me prima hier moet ik zeggen!!! Van mij mag het rookverbod vandaag nog ingevoerd worden.

Punt 1 kan ik mij in vinden, punt 2 en 3 vind ik krom gezien de uitlaatgassen van auto's en ander verkeer grotere schade aanricht dan dat sigaretje wat ik op steek. Kom nou zeg, moeten we motorisch verkeer dan gaan verbieden omdat het onze gezondheid aantast?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:16

Apple schreef:

Haha!

je zoekt een middenweg tussen ja en nee!!
In mijn geval zijn JA en NEE hokjes!

En ik ga als we er een tijdje willen blijven wel naar de tent waar gerookt mag worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:17

x_Marr schreef:
Bromfiets& WW: En wie moet dat dan betalen? Lachen

Als eigenaar van een horeca-gelegenheid ben je er vrij in om te bepalen of jij wilt betalen daarvoor, lijkt mij Verward
Daar heb je dan zelf de keuze in, of je twee aparte gedeeltes wilt of niet.