Sizzle schreef:Ja sorry, dit soort opmerkingen geven al aan dat je er nieteens over wil nadenken!!
Die laatste fase medicijnen worden uberhaupt niet op dieren getest.
Om dieren te sparen zul heel ander soort testen moeten doen op die mensen bijv.
idd ziek maken (in grote groepen tegelijk) en weer proberen beter te krijgen. Of voor fundamenteel onderzoek: doodmaken en stukken eruit halen. He, zitten we ineens toch weer bij doodstraf.
Ik begrijp dat mensen het alleen op criminelen willen die levenslag hebben zonder schuldgevoel en geen TBS (want die zijn immers ziek). Hoeveel denk je dat we daar van hebben? Daar kun je 1 minitestje mee runnen die statistisch niet eens relevant is. Op dat moment heeft testen op mensen geen nut en is het eigenlijk vervallen tot martelen.
Nu hoor ik sommigen al denken 'maar je kunt ze toch wel vaker gebruiken?' Ja dat kan, maar dan verlaag je ze nog verder dan dieren. Dieren mogen namelijk vanuit het welzijnsoogpunt nooit 2x gebruikt worden, al is het nog zo'n suffe test zonder lijden. En hoe dan euthanasie toepassen? Zodra dieren zichtbaar lijden zonder directe noodzaak moeten ze direct geuthaniseerd worden om verder lijden te voorkomen. Daar ga je dan met je zieke gevangenen, hup allemaal dood, heee, daar is opnieuw de doodstraf ingevoerd.
Eerst serieus eens gaan verdipen jongens, dan reageren.
Ik denk dat er dan alleen ruimte is voor een minitestje. Een oplossing is natuurlijk om de testgroep groter te maken.
Wat dachten jullie van iedereen die aangehouden wordt zonder ID op zak
?