Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:57

Misser schreef:
Ja maar je kunt hem niet vrij rond laten lopen. Het belang van een grote groep andere mensen weegt dan zwaarder dan zijn belang. En dit is dan de minst zware mogelijkheid om tot die oplossing te komen.

Maar medicjinen testen is ook in het belang van grote groepen mensen. Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:00

runningkawa schreef:
Misser schreef:
Ja maar je kunt hem niet vrij rond laten lopen. Het belang van een grote groep andere mensen weegt dan zwaarder dan zijn belang. En dit is dan de minst zware mogelijkheid om tot die oplossing te komen.

Maar een heel ander belang.
Je redeneert een beetje bijzonder.

De vraag is of de vrijheid van de dader belangrijker is dan het risico wat mensen lopen als hij op vrije voeten blijft. Het antwoord daarop is dan zeer waarschijnlijk nee. Dan kijk je wat voor de dader de minst bezwarende wijze hiervoor is en dat is dan opsluiten.
Kort gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:05

Waarom bijzonder?

Ik vind echt dat iemand met levenslang wat terug mag doen voor de maatschappij, nu kosten ze alleen maar en hebben alleen maar voor ellende en verdriet gezorgt.
En ja opsluiten vind ik dan ook de beste oplossing, maar toch beroof je mensen van hun vrijheid, maar niemand zal dan zeggen, jee verlaagt je tot het nivo van de dader, ook al was het een kidnapper.
Simpelweg omdat we opgegroeid zijn met dat systeem.
Zouden we op zijn gegroeid met, mensen die nooit meer terug komen in de maatschappij dragen zo hun steentje bij, vraag ik me af of er zoveel weerstand zou zijn? Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:07

runningkawa schreef:

Je zou alleen algemene bijwerkingen van de medicijnen kunnen testen, je kunt de gedetineerde niet met opzet ziek maken en dan de medicijnen op hem loslaten....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-09-07 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Noem eens een oplossing dan die de mensen beschermt (doordat de crimineel ze niks meer kan doen) op een voor de crimineel zelf zo weinig mogelijk bezwarende wijze?

lovely82

Ik zou ook voor gediteerden kiezen, dan wel die zware delicten op hun kerfstok hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:08

Cassidy schreef:
runningkawa schreef:

Je zou alleen algemene bijwerkingen van de medicijnen kunnen testen, je kunt de gedetineerde niet met opzet ziek maken en dan de medicijnen op hem loslaten....

hoho, ik heb het nergens over het stukje met opzet ziek maken.
Het gaat mij dus om het testen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:10

Misser schreef:
Noem eens een oplossing dan die de mensen beschermt (doordat de crimineel ze niks meer kan doen) op een voor de crimineel zelf zo weinig mogelijk bezwarende wijze?

Waarom moet het voor de crimineel zo min mogelijk bezwarend zijn?
Als de mensen er maar geen last van hebben.

van mij mag je ze op een oud booreiland dumpen en elke dag wat voedsel droppen.
Al dat hotel gedoe van nu..brrr (en nee in enkele delen van de wereld is het geen hotel,)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:11

Dus? Testen gaat niet. Om de uitwerking van het medicijn te kunnen testen, moet de persoon die ziekte hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:12

Ja, er zitten geen mensen met bijv kanker in de cel dan?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:12

runningkawa schreef:
Misser schreef:

Al dat hotel gedoe van nu..brrr (en nee in enkele delen van de wereld is het geen hotel,)

Je zegt net dat je opsluiten ook 'zielig' vindt. Dus ik vraag wat dan een minder zielige manier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:13

Nee, ik vind dat niet zielig, dan heb ik me blijkbaar onhandig uit gedrukt.
Zie alleen het verschil niet tussen van de vrijheid mogen beroven en bij een bepaalde groep, die in de wet vast is gesteld proeven doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:15

Als de mensen er maar geen last van hebben?

Wat dan met gewetenslast?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:15

Cassidy schreef:
Dus? Testen gaat niet. Om de uitwerking van het medicijn te kunnen testen, moet de persoon die ziekte hebben.

Echt niet, denk dat je is moet gaan letter op de advertenties medicijnen testen 500 euro en drie opvolgdagen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:16

Tieneke schreef:
Als de mensen er maar geen last van hebben?

Wat dan met gewetenslast?

Ik denk dat je die beter kan bewaren voor de dingen die nu gebeuren, want dat zijn onschuldige mensen. Dan gebeurd het nog gecontroleerd gelukkig
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-09-07 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:17

runningkawa schreef:
Misser schreef:

En wie voorkomt dat ze van dat booreiland afkomen?
Zo creeer je een eigen cultuur, met weer het "survival van de fittest".
Heb je al eens het boek "Papillon" gelezen?
En wat is het verschil tussen dat booreiland en Australie? Isoleren, lekker hun gang laten gaan...wat is dat voor straf?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:18

runningkawa schreef:
Ja, er zitten geen mensen met bijv kanker in de cel dan?

Niet in de hoeveelheden die je nodig hebt. En weet jij hoeveel verschillende soorten medicijnen er zijn tegen bijv. verschillende soorten kanker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:20

Toevallig stukje zwarzenegger zitten kijken
Een halsband die boem zegt Duivel

Verschil met een booreiland en autralie dat daar de bewoners er last van hebben, op een booreiland niet

Ja idd, geen last van hebben, zodat ze een ander niets meer aan kunnen doen vind ik wel een prioriteit.
Niet dat softe gedoe met de tbs-ers hier waar er elk weekend weer een los is en vrolijk verder moord

genoeg zal er idd niet zijn, ook dat heb je me nooit horen beweren
Maar alle beetjes helpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:25

imaudy schreef:
Hoe weten ze dat het aan die proeven heeft gelegen?

Daar is onderzoek naar gedaan...En idd...dit was een mogelijke bijwerking, alleen was de kans erg klein.
Maar goed daar kies je dan wel voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:48

katiavl schreef:
Cassidy schreef:

Echt niet, denk dat je is moet gaan letter op de advertenties medicijnen testen 500 euro en drie opvolgdagen

Ja sorry, dit soort opmerkingen geven al aan dat je er nieteens over wil nadenken!!
Die laatste fase medicijnen worden uberhaupt niet op dieren getest.
Om dieren te sparen zul heel ander soort testen moeten doen op die mensen bijv.
idd ziek maken (in grote groepen tegelijk) en weer proberen beter te krijgen. Of voor fundamenteel onderzoek: doodmaken en stukken eruit halen. He, zitten we ineens toch weer bij doodstraf.

Ik begrijp dat mensen het alleen op criminelen willen die levenslag hebben zonder schuldgevoel en geen TBS (want die zijn immers ziek). Hoeveel denk je dat we daar van hebben? Daar kun je 1 minitestje mee runnen die statistisch niet eens relevant is. Op dat moment heeft testen op mensen geen nut en is het eigenlijk vervallen tot martelen.
Nu hoor ik sommigen al denken 'maar je kunt ze toch wel vaker gebruiken?' Ja dat kan, maar dan verlaag je ze nog verder dan dieren. Dieren mogen namelijk vanuit het welzijnsoogpunt nooit 2x gebruikt worden, al is het nog zo'n suffe test zonder lijden. En hoe dan euthanasie toepassen? Zodra dieren zichtbaar lijden zonder directe noodzaak moeten ze direct geuthaniseerd worden om verder lijden te voorkomen. Daar ga je dan met je zieke gevangenen, hup allemaal dood, heee, daar is opnieuw de doodstraf ingevoerd.

Eerst serieus eens gaan verdipen jongens, dan reageren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:51

Kijk das dus een reactie van ik win het niet, dus ik verwijt maar iemand anders....
Ik had het over medicijnen testen in het geheel, naar mijn wete staat er in de openingspost geen limiet. Dus mischien eens beter lezen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:54

katiavl schreef:
Kijk das dus een reactie van ik win het niet, dus ik verwijt maar iemand anders....
Ik had het over medicijnen testen in het geheel, naar mijn wete staat er in de openingspost geen limiet. Dus mischien eens beter lezen

Limiet van wat?
Ik reageer op de massa posts die roepen dat het alleen mag op HEEEEL zware criminelen.
Het gaat toch over proefdieren vs mensen. Dan heeft het toch geen zin om laatste trial medicijnen op criminelen te smeren, daar worden namelijk 0 beesten voor gebruikt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:56

Chiqa schreef:
imaudy schreef:
Hoe weten ze dat het aan die proeven heeft gelegen?

Daar is onderzoek naar gedaan...En idd...dit was een mogelijke bijwerking, alleen was de kans erg klein.
Maar goed daar kies je dan wel voor.

Dat is heel erg.
Te meer een reden om niet op gedetineerden te testen toch? De bijwerkingen zijn onbekend.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:59

Schimmelig schreef:
Farouche schreef:

Gescheiden gezin; Een vader die zijn kind weghaald bij de moeder die er in zijn ogen niet goed voor zorgt, ontvoerd zijn kind wettelijk ook. Dus hij wil zijn kind in veiligheid brengen, maar word gestraft en er woren proeven op hem gedaan, hij word er doodziek van en overlijd. hmmm.. wat dan?

Je moet jezelf geloof ik vooral niet teveel vragen willen stellen met een 'proefpersonen' tekort Tong uitsteken

ik doel niet op een tekort, maar ik bedoel dat hij dus nu dood is (zogenaamd Clown) terwijl hij niks kwaadaardigs in de zin had.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:00

Sizzle schreef:
Ja sorry, dit soort opmerkingen geven al aan dat je er nieteens over wil nadenken!!
Die laatste fase medicijnen worden uberhaupt niet op dieren getest.
Om dieren te sparen zul heel ander soort testen moeten doen op die mensen bijv.
idd ziek maken (in grote groepen tegelijk) en weer proberen beter te krijgen. Of voor fundamenteel onderzoek: doodmaken en stukken eruit halen. He, zitten we ineens toch weer bij doodstraf.

Ik begrijp dat mensen het alleen op criminelen willen die levenslag hebben zonder schuldgevoel en geen TBS (want die zijn immers ziek). Hoeveel denk je dat we daar van hebben? Daar kun je 1 minitestje mee runnen die statistisch niet eens relevant is. Op dat moment heeft testen op mensen geen nut en is het eigenlijk vervallen tot martelen.
Nu hoor ik sommigen al denken 'maar je kunt ze toch wel vaker gebruiken?' Ja dat kan, maar dan verlaag je ze nog verder dan dieren. Dieren mogen namelijk vanuit het welzijnsoogpunt nooit 2x gebruikt worden, al is het nog zo'n suffe test zonder lijden. En hoe dan euthanasie toepassen? Zodra dieren zichtbaar lijden zonder directe noodzaak moeten ze direct geuthaniseerd worden om verder lijden te voorkomen. Daar ga je dan met je zieke gevangenen, hup allemaal dood, heee, daar is opnieuw de doodstraf ingevoerd.

Eerst serieus eens gaan verdipen jongens, dan reageren.

Ik denk dat er dan alleen ruimte is voor een minitestje. Een oplossing is natuurlijk om de testgroep groter te maken.
Wat dachten jullie van iedereen die aangehouden wordt zonder ID op zak Sigaar ?