Snoevie schreef:ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het met Wilders eens ben,en ik vind niet dat ik me verlaag.
want het is helaas de waarheid.
mensen worden niet gelijk behandeld,of ze nou allochtoon of autochtoon zijn.
en een rare man als Wilders versterkt het haat gevoel.
maar het geeft ook wel wat aan dat hij zoveel aanhang heeft
Ja, het geeft aan dat de gemiddelde Nederlander niet na kan denken...
De mensen die ik ken die het hardst over buitenlanders klagen hebben op een blanke school gezeten, wonen in een witte nette buurt en hebben nog nooit last gehad van een buitenlander. Het wordt je aangepraat door mensen als Wilders. Hoe vaak heb je er nou echt last van gehad? En zet dat eens af tegen het aantal keren dat je last hebt gehad van een blanke Nederlander...
Kijk naar de gemiddelde slechte buurt, daar zijn de Nederlanders net zo crimineel als de buitenlanders. Daarnaast hebben veel allochtonen een achterstand van huis uit (qua taal), waardoor ze sowieso al slechtere kansen hebben op school, minder kans op een goed opleiding en zeker minder kans op een mooie baan daarna. Als je als allochtoon ergens gaat solliciteren en ze hebben twee goede kandidaten, dan neemt het merendeel de Nederlander aan en niet de allochtoon, puur vooroordelen (nee dit verzin ik niet, heb ik deze maand nog binnen mijn directe kenniskring meegemaakt, een vriendin van mij moest iemand aannemen voor een redelijk hoge functie). Ik denk dat de allochtonen in Nederland het al zwaar genoeg hebben (vanwege discriminatie door Nederlanders) met de normale wetten en regels die ook voor Nederlanders gelden, laat staan dat je nog meer regels en wetten tegen hen aan gaat nemen....