Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:22

maudy_89 schreef:
maar wilders haalt wel een heel groot deel van de mensen naar zich toe. dat blijkt wel uit de cijfers. ik ben het er in delen mee eens maar hij moet niet TE worden.

Nou dat valt nog wel mee, met dat aandeel stemmen van hem.. Mensen moeten gewoon eens kappen met zo ontevreden zijn over anderen. Eerst je eigen gedrag verbeteren en dan mag je eens over een ander gaan oordelen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:24

Ik denk dat iedereen tegen Wilders zal zijn zodra zijn uitspraken ook maar enigszins waarheid worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de tweede wereld oorlog vergeten zijn Knipoog

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:31

Sim0ne schreef:
maudy_89 schreef:
maar wilders haalt wel een heel groot deel van de mensen naar zich toe. dat blijkt wel uit de cijfers. ik ben het er in delen mee eens maar hij moet niet TE worden.

Nou dat valt nog wel mee, met dat aandeel stemmen van hem.. Mensen moeten gewoon eens kappen met zo ontevreden zijn over anderen. Eerst je eigen gedrag verbeteren en dan mag je eens over een ander gaan oordelen.

ik bedoel de nieuwe cijfers Lachen krant gaf laats een overzichje (kan geen bron vinden) ik denk dat wilders wel een goed punt heeft alleen hij draaft door (het word TE zeg maar)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:32

Waar heeft hij een goed punt? Dat voor mensen die moslim zijn andere regels zouden moeten gelden dan voor niet-moslims in Nederland? Dat lijkt me wel heel erg als je dat vind...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:19

lottehorse schreef:
ik vind dat als je de koraan verbied de bijbel ook maar moet... want tja in de bijbel staan ook ergen dinge nhoor! alleen een christen heeft nog nooit groten massa mensen vermoord met exucs de bijbel maar toch!

Ik zal nog even toelichten Knipoog Ik bedoel natuurlijk wat wilders bedoeld de terroristiese aanslagen enzow.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:27

Die zal niet lang meer leven

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:24

xKatleentjex schreef:
Sunrise_ schreef:
Maar de laatste eeuwen, tegenwoordig zie je dat echt niet gebeuren!

Nooit van 'bloody sunday' gehoord? Knipoog

Daar heb je gelijk in, mijn excuses Lachen *En ja daar heb ik zeer zeker wel van gehoord, erg stom dat ik daar niet aan gedacht heb...
Ik weet ook niet hoe ik wel onder woorden kan brengen wat ik bedoel, dus sorry ik weet ook even niks meer te zeggen. Wel vind ik het absoluut niet slim van meneer Wilders om zulke uitspraken te doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:42

Sim0ne schreef:
Waar heeft hij een goed punt? Dat voor mensen die moslim zijn andere regels zouden moeten gelden dan voor niet-moslims in Nederland? Dat lijkt me wel heel erg als je dat vind...

pardon?
andersom is het anders wel zo hoor

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:46

Snoevie schreef:
Sim0ne schreef:

pardon?

En dus verlagen we ons tot hetzelfde niveau en zetten wij al die normen-en-waarden van vrijheid en democratie even over boord. "Want zij doen het ook."
Weg met die grondwet, gooi maar uit het raam...

Nee, zo werkt het dus niet. Vrijheid is geen vrijheid meer als je gaat bepalen dat wij wel mogen, maar anderen niet. En je kunt niet zomaar een boek verbieden omdat de inhoud je niet zint. Je kunt niet zomaar een religie gaan verbieden omdat je vindt dat ze verkeerde dingen zeggen. De kern van vrijheid is nou juist dat anderen dingen kunnen denken, geloven, lezen en zeggen waar jij het NIET mee eens bent.

(En het daadwerkelijk uitvoeren van geweldadige acties op basis van een geloof is gewoon strafbaar, daar hoeven we niets extra's voor te doen, geen extra wetten voor in te stellen.)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 06:59

ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het met Wilders eens ben,en ik vind niet dat ik me verlaag.
want het is helaas de waarheid.

mensen worden niet gelijk behandeld,of ze nou allochtoon of autochtoon zijn.

en een rare man als Wilders versterkt het haat gevoel.
maar het geeft ook wel wat aan dat hij zoveel aanhang heeft

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:25

Snoevie schreef:
pardon?

Zoals?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:27

Ik vind het wel goed, zo gaan die overtollige moslims enz. ook het land uit dus minder criminaliteit en minder overbevolking

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:30

Snoevie schreef:
ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het met Wilders eens ben,en ik vind niet dat ik me verlaag.
want het is helaas de waarheid.

mensen worden niet gelijk behandeld,of ze nou allochtoon of autochtoon zijn.

en een rare man als Wilders versterkt het haat gevoel.
maar het geeft ook wel wat aan dat hij zoveel aanhang heeft

Ja, het geeft aan dat de gemiddelde Nederlander niet na kan denken...

De mensen die ik ken die het hardst over buitenlanders klagen hebben op een blanke school gezeten, wonen in een witte nette buurt en hebben nog nooit last gehad van een buitenlander. Het wordt je aangepraat door mensen als Wilders. Hoe vaak heb je er nou echt last van gehad? En zet dat eens af tegen het aantal keren dat je last hebt gehad van een blanke Nederlander...

Kijk naar de gemiddelde slechte buurt, daar zijn de Nederlanders net zo crimineel als de buitenlanders. Daarnaast hebben veel allochtonen een achterstand van huis uit (qua taal), waardoor ze sowieso al slechtere kansen hebben op school, minder kans op een goed opleiding en zeker minder kans op een mooie baan daarna. Als je als allochtoon ergens gaat solliciteren en ze hebben twee goede kandidaten, dan neemt het merendeel de Nederlander aan en niet de allochtoon, puur vooroordelen (nee dit verzin ik niet, heb ik deze maand nog binnen mijn directe kenniskring meegemaakt, een vriendin van mij moest iemand aannemen voor een redelijk hoge functie). Ik denk dat de allochtonen in Nederland het al zwaar genoeg hebben (vanwege discriminatie door Nederlanders) met de normale wetten en regels die ook voor Nederlanders gelden, laat staan dat je nog meer regels en wetten tegen hen aan gaat nemen....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:31

Nelleke1 schreef:
Ik vind het wel goed, zo gaan die overtollige moslims enz. ook het land uit dus minder criminaliteit en minder overbevolking

Kun je beter alle mannen (ook nederlanders) het land uit zetten, de gevangenissen zitten vol met mannen, vrouwen zitten er nauwelijks... Het zijn mannen die crimineel zijn, niet allochtonen...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:32

Overbevolking: Nederland is anders flink aan het vergrijzen, tegen de tijd dat wij met pensioen gaan is er geen geld meer voor AOW.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:33

Nelleke1 schreef:

Hoeveel allochtonen wonen er in jouw dorp? Heb je er wel eens last van?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:35

Sim0ne schreef:
Overbevolking: Nederland is anders flink aan het vergrijzen, tegen de tijd dat wij met pensioen gaan is er geen geld meer voor AOW.

Komt omdat BIJNA alle allochtonen in de ziektewet zitten (ik heb er weinig verstand van verder)

Als wilders deze regel nou eens zou instellen:

Alle mensen die wat gestolen hebben, vermoord oid en allochtoon zijn hebben hun nieuwe leven verpest en meoten terug naar waar ze wonen (ook al is er oorlog deden ze toch zelf)

En de NL gewoon de bak in gaan, dan zouden er snel minder allochtonen zijn ben ik van mening

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:38

Sim0ne schreef:
Nelleke1 schreef:

Hoeveel allochtonen wonen er in jouw dorp? Heb je er wel eens last van?

Ik vind ze 9 van de 10 keer vervelend of irritant....loop er met een boog om heen iig! Altijd die opmerkingen schreeuwen enzo, nee sorry daar heb ik geeen behoefte aan.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:41

Talita:

Ik vind ze 9 van de 10 keer vervelend of irritant....loop er met een boog om heen iig! Altijd die opmerkingen schreeuwen enzo, nee sorry daar heb ik geeen behoefte aan.[/quote]

En daarbij komt dat als ze naar mij hee witte H.oer roepen dan mag dat maar als ik dan iets met hun 'kleur'terugroep discrimineer ik Clown

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:45

Nelleke1 schreef:
Talita:

Ik vind ze 9 van de 10 keer vervelend of irritant....loop er met een boog om heen iig! Altijd die opmerkingen schreeuwen enzo, nee sorry daar heb ik geeen behoefte aan.

En daarbij komt dat als ze naar mij hee witte H.oer roepen dan mag dat maar als ik dan iets met hun 'kleur'terugroep discrimineer ik Clown[/quote]

en zo nog maar 1 voorbeeld.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:45

Nelleke1 schreef:
Komt omdat BIJNA alle allochtonen in de ziektewet zitten (ik heb er weinig verstand van verder)

Als wilders deze regel nou eens zou instellen:

Alle mensen die wat gestolen hebben, vermoord oid en allochtoon zijn hebben hun nieuwe leven verpest en meoten terug naar waar ze wonen (ook al is er oorlog deden ze toch zelf)

En de NL gewoon de bak in gaan, dan zouden er snel minder allochtonen zijn ben ik van mening

Je doet beweringen over dingen waar je niks vanaf weet, dat blijkt wel weer. Waar haal je dat vandaan dat bijna alle allochtonen een uitkering trekken, dat is toch je reinste waanzin... De wetten in Nederland zijn streng over de ziektewet en WW, je krijgt niet zomaar een uitkering. En hoe denk je dat al die uitkeringen betaald worden? Door de mensen die wel werken. Als bijna alle allochtonen een uitkering zouden krijgen, zouden we in Nederland wel heel wat meer belasting moeten betalen dan we nu doen...

Jij hebt gewoon geluk gehad dat je in Nederland geboren bent in een land waar geen oorlog is en waar veel welvaart is.... Dat is niet iets wat je verdient hebt, of iets om trots op te zijn, dat is puur toeval... En alleen omdat jij toevallig in Nederland geboren bent, mogen mensen die het minder hebben niet delen in onze veiligheid?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:47

maudy_89 schreef:
Nelleke1 schreef:
Talita:

En daarbij komt dat als ze naar mij hee witte H.oer roepen dan mag dat maar als ik dan iets met hun 'kleur'terugroep discrimineer ik Clown

En dat zijn de puberjongens...Dat gaat dus over een heel klein deel, neem aan dat je van de kinderen en degenen boven de 25 geen last hebt (80% van de allochtonen). Ook neem ik aan dat je van Nederlands jongens ook wel eens ranzige opmerkingen krijgt...

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:48

Ben het wel met Nelleke1 eens.
Nederland haald ze maar binnen en laat ze maar komen, oke prima... maar dan weten ze ook dat ze moslim zijn en dus bij hun de Koran hoort..
Je hoort ze bijna altijd op het nieuws nooit zoveel NL. prima dat ze hier wonen ofzo maar dan moeten ze zich ook kunnen gedragen , natuurlijk doen niet alle turken.marokkanen dat maar die groep die het wel doen verpesten het voor de rest en zo word er een slecht beeld over heen gegeven!

En wij krijgen daar ook allemaal geen kerken en weet ik het allemaal.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:49

@ simone : Onze veiligheid typte je , die word weggenomen door die allochtonen

Niet vaak maar als ik van een NL een opmerking krijg heeft dat niets met een
huidskleur te maken, bij die zwarten wel en wij discrimineren Koe

Niet alleen puberjongens die van 80 zitten ook altijd zo ranzig te doen dus.

Met maureen ben ik het eens Knipoog

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:53

ik vind het ook misselijk dat vrijwel alle vrouwen worden onderdrukt, ze zeggen dat ze er zelf voor kiezen ja doei doei. en nou ook dat gedoe met het maagdenvlies (sorry hoor echt belachelijk !!!!) en de verzekering vergoed het ook nog !!! ik vind dat de vrouwen het recht moeten krijgen om zelf hun mening en uiterlijk te tonen en uiten!! geloof me mijn zus heeft een vriend van buitenlandse afkomst dat is echt geen grap. wij zien ze buiten op straat (lijkt niks mis mee) maar zodra ze binnen zijn oei oei! je moet niet oppervlakkig kijken simone maar 3 demensionaal, en dan zul je het verschil zien!! en geloof me de buitenlanders in nederland zijn 2 keer zo erg als de mensen in hun eigen land. en ik weet echt wel waar ik over praat.

Lachen