Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:18

Ik vul haar gedachte niet in
Maar nergens in de berichten staat dat ze gedacht heeft, ik zal die etter eens kapot rijden Lachen
Ze wilde haar tasje terug en te voet ging dat niet.
Ze wilde niet meer en niet minder dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:18

runningkawa schreef:
Mekkeren over een slechte jeugd hou ik ook niet van
Van daaruit slecht door gaan vind ik een bewuste keuze
Hier gaat het om een keuze die je maakt in secondes.
Een voorval waar je niet om vraagt, niet van te voren over na hebt kunnen denken.

Als ze nu een dag later de auto pakt en die jongen van de scooter rijd zeg ik, opsluiten en niet meer loslaten.
Dan heeft ze er over nagedacht en ook de gevolgen kunnen bedenken.

RK, ben ik dan de enige die in een paar luttele seconden wel een hele situatie kan overdenken en kan overzien, iets wat overigens totaal van zelf gaat. Misschien zijn er zat mensen die dat niet hebben, weet ik niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:19

Het is zijn eigen schuld had ie maar met zijn handen van andermans spullen moeten afblijven. Ik heb met zo'n iemand totaal geen medelijden, de wereld is allang verkloot door dat soort types.Maar nee, alleen maar omdat de dief een allochtoon is, is het ineens zo zielig. Ik lig er niet wakker van... Mensen moeten van andermans spullen afblijven, ik had het ook gedaan als het mijn spullen waren!!!!!

(Niet dat ik racistisch ben hoor, maar dat ben ik totaal niet)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:22

russel schreef:
pairadice schreef:
Ik zou me in de plaats van die vrouw enorm schuldig voelen over het feit dat ik iemand tegen een boom heb geplet. En ze heeft zeker wel iets gedaan: ze heeft iemand doodgereden. Ik denk dat het dan wel op zijn plaats is om daar in ieder geval een rechter uitspraak over te laten doen. En als dat haar een strafblad oplevert is dat m.i. erg jammer.

Wat weten wij van die vrouw? Hoe is zij in het dagelijks leven? Hoe gaat zij met dingen en mensen om? Ik zie dat half bokt zich identificeert met haar, maar wellicht als je alles van haar weet, doe je dat ook niet zo snel.

Hohohoho Russel, ik identificeer me met helemaal niemand. Ik wil er met deze uitspraak alleen op wijzen dat we het bij de feiten moeten houden. Ze heeft iemand doodgereden, en het als dit haar een strafblad oplevert is dat erg jammer voor haar, maar wel terecht. Het gaat er gelukkig in ons rechtsysteem niet over of je je wel of niet kunt identificeren met iemand. En uiteraard is het voor de meeste mensen gemakkelijker zich te identificeren met een arme beroofde vrouw die dit allemaal ook nog eens over zich heenkrijgt dan met een tasjesdief, die ook zonder dat we hem kennen als tuig wordt bestempeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:22

runningkawa schreef:
Ik vul haar gedachte niet in
Maar nergens in de berichten staat dat ze gedacht heeft, ik zal die etter eens kapot rijden Lachen
Ze wilde haar tasje terug en te voet ging dat niet.
Ze wilde niet meer en niet minder dan dat.

Ongemerkt doe je dat dus wel, lees maar eens. Lees eens je laatste 2 zinnen? Clown je tweede zin zegt het ook al.

Best moeilijk hoor, maar zo gaat dat heel gemakkelijk.

Maar misschien praat ik wel vanuit een te gemakkelijk oogpunt, heb 10 jaar geleden nl zelf bij de politie gewerkt en dan wellicht denk je anders van nature en leer je anders te denken. Heb ook genoeg padjakkers tegen gekomen die zo graag zichzelf het stempel van eerzame burger op plakken maar een moraal en dubbele bodem hebben, waar je niet trots op hoeft te zijn.

Idd waren we al uit, die rotgozers horen in een spartaans strafkamp en daarna nog eens een vette rekening laten betalen, maar vlak de gemiddelde burger ook niet uit. Eigen rechtertjes lopen er zat rond en die schromen zich nergens voor en het geweten is ook dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:24

pairadice schreef:
Hohohoho Russel, ik identificeer me met helemaal niemand. Ik wil er met deze uitspraak alleen op wijzen dat we het bij de feiten moeten houden. Ze heeft iemand doodgereden, en het als dit haar een strafblad oplevert is dat erg jammer voor haar, maar wel terecht. Het gaat er gelukkig in ons rechtsysteem niet over of je je wel of niet kunt identificeren met iemand. En uiteraard is het voor de meeste mensen gemakkelijker zich te identificeren met een arme beroofde vrouw die dit allemaal ook nog eens over zich heenkrijgt dan met een tasjesdief, die ook zonder dat we hem kennen als tuig wordt bestempeld.

Ik zeg dat half bokt dat doet, noem niet jouw bij naam. Dus niet jezelf aangesproken voelen, wie de schoen past, en lees eens de reakties in dit topic, voor hen is dat zeker wel bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:27

Als ze het portier had opengegooid en was met zijn kop op de straat gevallen en overleden was ze ook vervolgd. Het gaat dus niet zozeer om de auto, maar omdat er weer een zielige crimineel is omgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:31

De zaak moet nog voorkomen, dus we gaan het afwachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:31

Ik hoop iig dat ze word vrijgesproken

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:55

faye schreef:
Als ze het portier had opengegooid en was met zijn kop op de straat gevallen en overleden was ze ook vervolgd. Het gaat dus niet zozeer om de auto, maar omdat er weer een zielige crimineel is omgekomen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze dan niet was vervolgd. Dat zou typisch een geval zijn van domme pech.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:06

sflj schreef:
Blijft tuig!
Ik ken ook mensen die mishandeld zijn door hun ouders en níet het verkeerde pad in zijn geslagen!
Heeft er dus niks mee te maken! Niet iedere crimineel is mishandeld door z'n ouders of heeft een zielig verhaal hoor!
(ik vermoed zelfs de meesten niet)
En trouwens; dus volgens jou mag iemand met een 'goeie' reden (zielig verhaal over slechte jeugd en armoe ofzo...) gerust crimineel zijn? Of verdient minder straf als hij/zij iets uitvreet?
Of:
Misschien reageerde die vrouw wel zo heftig op het jatten van haar tas omdat zíj juist al eerder iets dergelijks traumatiserends had meegemaakt?! Misschien als ze dat niet had, had ze die kerel alleen maar aan,- en niet doodgereden Knipoog

En nu is het vrouwtje dus ook tuig? Of heb je 't gewoon niet op allochtonen?

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:07

purny schreef:

Ik niet, ze heeft iemand vermoord. Zulke mensen horen niet op straat.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:14

Jurjen schreef:
purny schreef:

En tasjesdieven ook niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:33

pairadice schreef:
Myfairytale schreef:
Snap ik.
Maar, als je in zo'n geval jezelf even op de plaats zou ztten van die vrouw... je zou dan ineens wel een strafblad hebben ws, terwijl je nooit wat gedaan hebt en dan omdat iemand het in zijn botte kop haalt om jouw eigen spullen te jatten...

Ik zou me in de plaats van die vrouw enorm schuldig voelen over het feit dat ik iemand tegen een boom heb geplet. En ze heeft zeker wel iets gedaan: ze heeft iemand doodgereden. Ik denk dat het dan wel op zijn plaats is om daar in ieder geval een rechter uitspraak over te laten doen. En als dat haar een strafblad oplevert is dat m.i. erg jammer.

En hoe komt dat jij dan ineens een strafblad hebt?
Juist ja, omdat zo'n een of andere debiel jouw eigen bezittingen jatte!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:35

Jurjen schreef:
purny schreef:

Afgod Hij was de aanstichter van alles.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:43

Lavien schreef:
Jurjen schreef:

Inderdaad niet. Keur beide acties ook niet goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:46

Jurjen schreef:
sflj schreef:
Blijft tuig!
Ik ken ook mensen die mishandeld zijn door hun ouders en níet het verkeerde pad in zijn geslagen!
Heeft er dus niks mee te maken! Niet iedere crimineel is mishandeld door z'n ouders of heeft een zielig verhaal hoor!
En trouwens; dus volgens jou mag iemand met een 'goeie' reden (zielig verhaal over slechte jeugd en armoe ofzo...) gerust crimineel zijn? Of verdient minder straf als hij/zij iets uitvreet?
Of:
Misschien reageerde die vrouw wel zo heftig op het jatten van haar tas omdat zíj juist al eerder iets dergelijks traumatiserends had meegemaakt?! Misschien als ze dat niet had, had ze die kerel alleen maar aan,- en niet doodgereden Knipoog

En nu is het vrouwtje dus ook tuig? Of heb je 't gewoon niet op allochtonen?

Volgens mij heeft ze het over criminelen en niet over allochtonen. Geen stemming maken he! Knipoog

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:48

faye schreef:
Volgens mij heeft ze het over criminelen en niet over allochtonen. Geen stemming maken he! Knipoog

Nee, maar die vrouw is nu ook crimineel, nog erger dan die tasjesdief. En ik krijg 't idee dat dat hier een beetje in de doofpot wordt gestopt en wel wordt goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:49

Dat heeft verder niks met allochtonen te maken. Ik begrijp niet hoe je daar aan de hand van die post op komt. Zit blijkbaar in jouw hoofd, prima, maar je moet wel blijven lezen.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:55

faye schreef:
Dat heeft verder niks met allochtonen te maken. Ik begrijp niet hoe je daar aan de hand van die post op komt. Zit blijkbaar in jouw hoofd, prima, maar je moet wel blijven lezen.

Was foute opmerking van mij Knipoog Maar het gaat mij gewoon om 't idee dat mensen het maar goedkeuren dat deze vrouw dit heeft gedaan en vinden dat ze niet vervolgd hoeft te worden.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:30

Echt weer Nederland...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:31

Aangezien jullie het hele verhaal van mijn geval niet kennen gelieve niet te oordelen.

IK zeg alleen dat door de suffe straffewn in dit land mensen het stelen/beroven en mishandelen van anderen niet gauw af zullen leren.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:42

Yuri schreef:
Aangezien jullie het hele verhaal van mijn geval niet kennen gelieve niet te oordelen.

IK zeg alleen dat door de suffe straffewn in dit land mensen het stelen/beroven en mishandelen van anderen niet gauw af zullen leren.

Daar ben ik het mee eens. Ik vind sowiezo dat misdadigers (en met name veelplegers) strenger gestraft moet worden. Maar als een vrouw dat iemand doodrijdt omdat haar tasje is gestolen, vind ik deze vrouw net zo goed een misdadiger en keur ik dat dus ook ABSOLUUT niet goed.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:53

sflj schreef:
Nessah schreef:
Maar dat neemt niet weg dat hij het niet verdiende om dood gereden te worden!
En tuig, sja.. we zijn niet allemaal rijk en gelukkig opgevoed, dus erg knap dat jij er kan over oordelen.. Wie weet wat hij allemaal heeft meegemaakt waardoor hij zo is geworden?misschien was het gewoon tuig, maar het kan net zo goed een jongen zijn geweest met een hele moeilijke jeugd.. Niet zo snel oordelen..!

Ik ken iemand persoonlijk die verkracht en geslagen is door zijn eigen vader zijn hele jeugd.. En deze persoon is ook de verkeerde kant opgeslagen. Die ging handelen in drugs enzovoort.. Hij was gewoon de weg kwijt.. Ik vond hem geen tuig, ik vond hem eerder zielig.

Blijft tuig!
Of:

Zo, iets rustiger mag ook wel.
Jij maakt je eigen verhaal er van, door mijn woorden te verdraaien. Ik zeg niet dat iedere crimineel een slecht verleden heeft gehad, hoe kom je erbij? En ik zeg niet dat je door een "goeie" reden maar crimineel mag zijn, hoe kom je erbij? En ik zeg ook niks over een strafvermindering?
Ik zeg alleen dat ik VIND dat niet iedere crimineel per direct tuig hoeft te zijn.. Dat je soms langer moet kijken dan dat je neus lang is omdat SOMMIGE van deze mensen al jaren "schreeuwen" om hulp.. En eigenlijk helemaal niet willen stelen maar geen andere uitweg meer zien, depressief zijn of misschien drugverslaafd. Of ik dat dan goed keur? Natuurlijk niet, maar ik vind het te hard om deze mensen maar kortweg 'tuig' te noemen. Weet je wat ik tuig vind? Moordenaars bijvoorbeeld, dat vind ik tuig. Maar een tassendief? Dat vind ik niet per direct tuig, omdat ik deze hele situatie en mensen niet ken ( jullie ook niet, maar jullie kunnen aan de hand van een krantenartikel oordelen, prima ik kan dat niet.) Dus ik probeer even verder te kijken dan dat mijn neus lang is en zeg daarom expres voor mijn zin "wie weet.. "
Ja en inderdaad had die mevrouw misschien wel ergens een trauma van, ik ben hier niet de gene die dat uitsluit? Dus die knipoog hoef jemij niet te geven Lachen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:02

Yuri schreef:
oja @ lovergirly.... Jij zegt andere manieren van straffen. Wat als ze hier niks van leren? Een heel goede bekende van mij is vermoord, nu 2 jaar later zijn de daders nog altijd niet gepakt in dit stinkmodder rechtstelsel. misshcien als je dat meemaakt dat je ook eens zo gaat denken!

Dat is niet leuk. Maar het betekent niet automatisch dat iedereen dan maar de dood verdient.Als je een dief bent moet je dan ook maar dood?
Het is zeker niet leuk voor die vrouw, die zit nou ook met een trauma en alles, maar om maar te zeggen dat die ''eikel'' de dood verdient is wat hard.
Wie weet leert hij er wel wat van. Grote boete, celstraf, taakstraf, hulp om mee te praten. En dit zo door blijven gaan als hij het weer opnieuw doet.
Dan houd hij er echt vast wel een keer mee op hoor.

Geld krijg je vaak wel terug maar een leven niet meer!
En NEE daarmee bedoel ik niet, dat er dan maar gejat en alles moet worden,en ja weet best dat de mensen er hard voor werken, dus het blijft nog altijd slecht om te stelen,maar een leven dat krijg je niet meer terug. Je hebt iemand beroofd van zijn leven.Waarschijnlijk niet bij nagedacht, maar ik vind dat er wel een straf moet komen, want er is gewoon een leven weg en dat krijg je niet terug of je het nou gewilt hebt ofniet.