Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:52

Sunrise_ schreef:
Apple schreef:
Hummm, dus als homo beter ongelukkig de schijn ophouden en geen 'praktiserend homo' zijn dan dat je gewoon gelukkig bent met een leuke partner.

Nee dat zeg ik niet Lachen , althans, zo bedoel ik het niet . Maar ik denk als je Christen bent, je het voor jezelf wel moeilijk maakt om een relatie aan te gaan met iemand van hetzelfde geslacht. Al zou het misschien nóg wel moeilijker zijn om helemaal geen relatie aan te gaan.

Maargoed, ik heb nou eenmaal ook niet overal een antwoord op.

Hiermee word dus eigenlijk bedoeld. Homo of lesbo zijn is foei, maar waarom kan ik dan weer niet uitleggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:53

Apple schreef:
Of jawel, dat kan wel, dan krijg je van die closetgay's die toch de schone schijn ophouden met vrouw en kindjes en stiekum het homobosje bezoeken voor contact met mannen.

ROFL Zo even tussendoor Haha!

Sunrise_

Fijn dat je het zo subtiel uit kunt leggen Mietje Lachen .

Tellie

Danielle_ schreef:
Ik zal het nog een keertje proberen uit te leggen op een andere manier Lachen .
God heeft de mens gemaakt in het begin. Daarna gingen mensen zich voortplanten en kwamen er "nieuwe mensen uit de oude" (klinkt vaag maar dus gewoon geboorte)
Die werden op aarde geboren toen er de zondeval al was geweest, hierdoor had de duivel dus "vrij spel".
zo is het iig hoe ik het begrijp Lachen

Ohzo, dus ieder nieuwgeboren kind is niet de creatie van God? Maar de creatie van de creatie van God? Zie ik het nu een beetje zoals jij?

Sok

Sunrise_ schreef:
Nu eens een vraag aan jullie: Wat zouden jullie doen als jullie overtuigd Christen waren en homo?

Dan maar lekker niet in die so called hemel.
Ik verkies gelukkig zijn op dit moment boven God tevreden houden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:54

Sunrise_ schreef:
Fijn dat je het zo subtiel uit kunt leggen Mietje Lachen .

Fijn dat jullie geen mensen tegen het hoofd stoten met jullie gepredik Haha!

Calanddra

Sunrise_ schreef:
Nu eens een vraag aan jullie: Wat zouden jullie doen als jullie overtuigd Christen waren en homo?

Daar kan ik geen antwoord op geven, vanwege t feit dat ik me totaal niet in kan leven in een Christen Lachen
Maar das mijn mening.

Muzefee

* Komt een mooie qoute tegen op een ander forum;

"Hou er wel rekening mee dat homoseksualiteit een geaardheid is, net zoals heteroseksualiteit. Net zoals een neger geen blanke kan worden, zo kan een homo geen hetero worden."

Als christelijke mensen homo's niet accepteren, zie het dan als discriminatie, net als bij iemand zijn kleur. Discriminatie is toch een zonde. Lachen

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:55

Miryamk schreef:
En iedereen die daar een probleem mee heeft is in mijn ogen dusdanig kortzichtig daar zou ik niet eens mee in discussie willen gaan.

Wij hebben daar overigens geen problemen mee he (weet niet of je ons bedoelt Knipoog )
Maar die mensen zou ik ook niet in discussie willen gaan (of misshcien wel Vork )
btw; ben er weer * of nog steeds) [size=5] met mijn bord op schoot.. *LOL* [size]

Sunrise_

Overigens accepteer ik mensen zoals ze zijn, ik haat homo's helemaal niet, ik denk alleen dat homoseks/relaties niet het plan van God waren, maar daar hoef je in het dagelijks leven niks mee te maken te hebben. Leven en laten leven en accepteer de mensen zoals ze zijn Lachen .

Muzefee

Calanddra schreef:
Sunrise_ schreef:

Daar kan ik geen antwoord op geven, vanwege t feit dat ik me totaal niet in kan leven in een Christen Lachen
Maar das mijn mening.

Hier ga ik in mee. Lachen

Apple

Deze discussie krijgt een beetje een gereformeerd tintje, dat is jammer want er zijn veel meer religies en manieren van omgaan met homoseksualiteit. Daarnaast is het christelijke amerika niet te vergelijken met de "bible belt" hier.

De katholieke kerk doet ook niet even aardig tegen homo's over het algemeen. Over de Islam hebben we het maar helemaal niet.

Het idee achter de meeste religies is een groep vormen. Een sterke groep met dezelfde ideeen, die dezelfde richting op wil heeft kans op voortbestaan en op groei (lees: voortplanting).

Dan heb je ook gelijk de reden te pakken waarom er zo spastisch wordt gereageerd op homoseksualiteit in veel religies: immers voortplanting is het hogere doel van de meeste religies en dat staat homoseksualiteit in de weg.

Ten tijde van de Grieken en Romeinen was homoseksualiteit een veel meer geaccepteerde vorm. Veel mannen hadden naast hun vrouw nog een vriend. Van Alexander de Grote wordt bijvoorbeeld beweerd dat hij liever met zn vriend omging dan met vrouwen.
In Pompeii endergelijke is allerle erotische kunst terug gevonden, en ja, ook homo erotische en lesbische kunst.

Met andere woorden: homoseksualiteit is van alle tijden, alleen tijdgeest en religie maakt hoe er mee omgegaan wordt.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:56

Sunrise_ schreef:

Ik zou blijven geloven en scheit hebben aan iedereen die daar zich aan stoort. Als God iedereen vergeeft zou die mij ook wel vergeven als ik homo zou zijn. Ik ken een homo-stel die precies hetzelfde doen en ook al jaren en jaren samenwonen en gelukkig naar de kerk gaan. Het is dus allemaal goed mogelijk. De rest van de gelovigen moet het alleen kunnen accepteren.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:56

Sunrise_ schreef:

of waneer jullie kinderen krijgen(hebben??) en die blijken holebi te zijn??

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:57

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:
Ik zal het nog een keertje proberen uit te leggen op een andere manier Lachen .
God heeft de mens gemaakt in het begin. Daarna gingen mensen zich voortplanten en kwamen er "nieuwe mensen uit de oude" (klinkt vaag maar dus gewoon geboorte)
Die werden op aarde geboren toen er de zondeval al was geweest, hierdoor had de duivel dus "vrij spel".
zo is het iig hoe ik het begrijp Lachen

Ohzo, dus ieder nieuwgeboren kind is niet de creatie van God? Maar de creatie van de creatie van God? Zie ik het nu een beetje zoals jij?

Ja, ik denk het wel zo ongeveer ja Knipoog Lachen

Sunrise_

Muzefee schreef:
* Komt een mooie qoute tegen op een ander forum;

"Hou er wel rekening mee dat homoseksualiteit een geaardheid is, net zoals heteroseksualiteit. Net zoals een neger geen blanke kan worden, zo kan een homo geen hetero worden."

Als christelijke mensen homo's niet accepteren, zie het dan als discriminatie, net als bij iemand zijn kleur. Discriminatie is toch een zonde. Lachen

nog één keer: Ik heb niks tégen homo's, echt niet en ik accepteer ze zoals ze zijn. Neem de mensen zoals ze zijn en probeer niet te oordelen. Er zit een verschil tussen over iemand oordelen en het ergens niet mee eens zijn, in mijn ogen.

Veirl

Sammie schreef:
Als Christen zou je dus alles en iedereen moeten accepteren en het oordelen aan God overlaten? Ik denk dat deze boodschap door veel Christenen niet begrepen of geaccepteerd wordt. Want veel Christen oordelen, net als zovele andere mensen over alles en iedereen.

Nou, als iemand je kwetst oid dan hoef je dat misschien niet te accepteren, maar die persoon mag je niet oordelen. Zijn daad natuurlijk wel: iemand kwetsen dat mag gewoon niet.

Over dat laatste wat je zegt... Ik ken zelf genoeg christenen die denken dat zij toch wel een stukje beter christen zijn dan de rest en die oordelen dus ook andere christenen. (Bijv. hervormde christenen veroordelen de evangelisten).

Tellie

Apple schreef:
Deze discussie krijgt een beetje een gereformeerd tintje, dat is jammer want er zijn veel meer religies en manieren van omgaan met homoseksualiteit. Daarnaast is het christelijke amerika niet te vergelijken met de "bible belt" hier.

De katholieke kerk doet ook niet even aardig tegen homo's over het algemeen. Over de Islam hebben we het maar helemaal niet.

Het idee achter de meeste religies is een groep vormen. Een sterke groep met dezelfde ideeen, die dezelfde richting op wil heeft kans op voortbestaan en op groei (lees: voortplanting).

Dan heb je ook gelijk de reden te pakken waarom er zo spastisch wordt gereageerd op homoseksualiteit in veel religies: immers voortplanting is het hogere doel van de meeste religies en dat staat homoseksualiteit in de weg.

Ten tijde van de Grieken en Romeinen was homoseksualiteit een veel meer geaccepteerde vorm. Veel mannen hadden naast hun vrouw nog een vriend. Van Alexander de Grote wordt bijvoorbeeld beweerd dat hij liever met zn vriend omging dan met vrouwen.
In Pompeii endergelijke is allerle erotische kunst terug gevonden, en ja, ook homo erotische en lesbische kunst.

Met andere woorden: homoseksualiteit is van alle tijden, alleen tijdgeest en religie maakt hoe er mee omgegaan wordt.

Hier ga ik helemaal in mee. In Pompei waren er zelfs speciale hoerenhuizen voor mensen. Dit werd allemaal netjes geaccepteerd door de samenleving. Mannen mochten doen wat ze willen, vrouwen niet, maar dat is weer een heel andere discussie.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:00

Muzefee schreef:

Welk christen in deze hele discussie heeft gezegd: JA, ik ben tegen homoseksuele mensen?

Sok

alex66 schreef:
Sunrise_ schreef:

of waneer jullie kinderen krijgen(hebben??) en die blijken holebi te zijn??

Tellie

Veirl schreef:
Muzefee schreef:

Welk christen in deze hele discussie heeft gezegd: JA, ik ben tegen homoseksuele mensen?

Ik denk dat ze het algemeen bedoelt en niet persee over iemand in deze discussie.

Danielle_

Tellie schreef:
Sunrise_ schreef:

Ik zou blijven geloven en scheit hebben aan iedereen die daar zich aan stoort. Als God iedereen vergeeft zou die mij ook wel vergeven als ik homo zou zijn. Ik ken een homo-stel die precies hetzelfde doen en ook al jaren en jaren samenwonen en gelukkig naar de kerk gaan. Het is dus allemaal goed mogelijk. De rest van de gelovigen moet het alleen kunnen accepteren.

VInd ik een hele goeie Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:01

Veirl schreef:
Muzefee schreef:

Geen één, maar ik ben wel bijbelteksten tegengekomen die duidelijk omschrijven dat het niet mag.

Sunrise_

Ik zou mijn kind accepteren zoals hij/zij is en er voor hem/haar zijn als er zich problemen voordoen (op school/in het geloof etc..) .

Tellie

Danielle_ schreef:
Tellie schreef:

VInd ik een hele goeie Haha!

Ik volg je reactie niet echt? Clown