Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lientjee schreef:Ik ken de moeder, en het kindje zelf ook. De moeder is een kennis van ons en ook juffrouw op de basisschool, vroeger heeft ze mij ook les gegeven.
Pas geleden ben ik een paar keer bij de kindje gaan oppassen.. Lieve Chris, altijd zo'n vrolijk jochie, altijd maar lachen... We missen je
deschels schreef:Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??
Marchador schreef:deschels schreef:Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??
Net mijn gedachten.
Ik snap ook niet dat je je kind vergeet uit de auto te halen. :/
runningkawa schreef:Ik heb nog niemand in dit en dat vorige topic gezien die zegt dat het opzet is...
Citaat:'Kind vergeten kan gebeuren'
Vrijdag 1 juni 2007 - DEN HAAG - Je bent met de auto op weg naar de camping in Zuid-Frankrijk en binnen tien kilometer is het bingo: heb ik het gas wel uitgedaan? Of je loopt ergens naartoe, staat stil en denkt: wat ging ik ook alweer doen? "Mensen vergeten van alles", weet geheugendeskundige Gezinus Wolters.
De hoogleraar aan de universiteit van Leiden vindt het ook helemaal niet raar, dat moeders soms vergeten dat ze nog een baby in de auto hebben liggen. "Het is een wonder dat het niet vaker gebeurt." De afgelopen week vergaten een Belgische en een Nederlandse vrouw hun baby in de auto. Beide kinderen overleefden het niet. Wolters vertelt het verhaal van een vrouw die achterin de auto ligt te slapen. De man stopt bij een benzinestation en terwijl hij binnen afrekent, wordt zijn vrouw wakker en gaat even naar de wc. De man komt terug, stapt in en rijdt weg. Pas als hij thuis is, merkt hij dat-ie zijn vrouw is vergeten. "Niet voor niets is het in de luchtvaart verplicht dat piloten voor vertrek volgens een geschreven protocol alles checken. Ze kunnen die procedure wel dromen, maar daardoor lopen ze juist het gevaar wat te vergeten." De meeste ongelukken ontstaan volgens Wolters doordat mensen iets vergeten te doen of te controleren wat gesneden koek voor ze is. Dat is volgens hem vergelijkbaar met een ouder die een kind vergeet. Kinderen staan weliswaar heel hoog in 'de hiërarchie van het geheugen', maar dat is geen enkele waarborg dat we ze nooit vergeten. Wolters denkt zelfs dat het veel ouders overkomt, maar dat de gevolgen niet desastreus zijn. "Omdat het kind gaat huilen of schreeuwen of omdat iemand anders het vindt en alarm slaat."
Lientjee schreef:Ik ken de moeder, en het kindje zelf ook. De moeder is een kennis van ons en ook juffrouw op de basisschool, vroeger heeft ze mij ook les gegeven.
Pas geleden ben ik een paar keer bij de kindje gaan oppassen.. Lieve Chris, altijd zo'n vrolijk jochie, altijd maar lachen... We missen je
Snoevie schreef:ik geloof niet dat ze het met opzet heeft gedaan.
maar ik heb wel zoiets van; hoe is zoiets mogelijk?
zo belangrijk vond ze haar kind dus niet