Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:38

Ik kan er echt met mijn gedachte niet bij hoe je jouw kind kan vergeten...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:17

vreselijk idd vooral voor die vader!

tsja...dat de opvang niet gebeld heeft, kan ik inkomen. weet de situatie niet, maar op mijn werk zijn er een heel aantal waarvan ouders nooit afbellen, dus als ze er dan niet zijn, ga ik er ook vanuit dat ouders weer eens vergeten zijn af te bellen, kan prima zijn dat dat bij dit gezin ook gaande was.

wat er ook is gebeurd, ik vind het schandalig dat een moeder zo in staat is ( en dan zeker voor zo'n periode) haar kind te vergeten...alsof het de boodschappen zijn die nog niet zijn weggezet...bah! echt verschrikkelijk

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:18

Ik snap neit dat je kan vergeten dat je kind in de auto lag...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:22

Hoe kan je úber houd je eigenkind in de auto... Verward
dat snap ik gewoon niet.
je weet tog wel dat je kind in die auto licht.
maar tog het blijft erg

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:59

Ik ken de moeder, en het kindje zelf ook. De moeder is een kennis van ons en ook juffrouw op de basisschool, vroeger heeft ze mij ook les gegeven.
Pas geleden ben ik een paar keer bij de kindje gaan oppassen.. Lieve Chris, altijd zo'n vrolijk jochie, altijd maar lachen... We missen je Huilen

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:01

Lientjee schreef:
Ik ken de moeder, en het kindje zelf ook. De moeder is een kennis van ons en ook juffrouw op de basisschool, vroeger heeft ze mij ook les gegeven.
Pas geleden ben ik een paar keer bij de kindje gaan oppassen.. Lieve Chris, altijd zo'n vrolijk jochie, altijd maar lachen... We missen je Huilen

Nou dat zal idd verschrikkelijk voor jullie zijn... Heb je al contact gehad met de ouders? Sterkte hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 14:14

Lientjee, dan kan jij misschien bevestigen of ontkennen wat sommigen hier durven te beweren:

dat deze moeder een slechte moeder is en het niet waard zou zijn om kinderen te hebben.

Trouwens heel veel sterkte voor jullie. Moet verschrikkelijk hard aangekomen zijn daar in de gemeenschap.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:15

deschels schreef:
Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??

Net mijn gedachten.
Ik snap ook niet dat je je kind vergeet uit de auto te halen. :/

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 14:17

Marchador schreef:
deschels schreef:
Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??

Net mijn gedachten.
Ik snap ook niet dat je je kind vergeet uit de auto te halen. :/

Dat snapt de moeder zelf ook niet..... maar soms gebeurd zo iets gewoon. Gewoon een "kortsluiting" in de hersens waarschijnlijk. Of gaan jullie van opzet uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:31

Ik heb nog niemand in dit en dat vorige topic gezien die zegt dat het opzet is...

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:34

runningkawa schreef:
Ik heb nog niemand in dit en dat vorige topic gezien die zegt dat het opzet is...

nou dan ben ik de eerste.
Hoe kun je nou je kind vergeten, nadat er vorige week al zoiets is gebeurd Verward Ik kan er echt niet bij hoor. Volgens mij dacht deze gewoon: ik doe het ook zo dan valt het niet zo op.
Maar misschien moet ik niet zo snel conlussies trekken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:57

Ze had toch ook nog een kind die ze wel mee naar binnen genomen heeft?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 00:02

Citaat:
'Kind vergeten kan gebeuren'
Vrijdag 1 juni 2007 - DEN HAAG - Je bent met de auto op weg naar de camping in Zuid-Frankrijk en binnen tien kilometer is het bingo: heb ik het gas wel uitgedaan? Of je loopt ergens naartoe, staat stil en denkt: wat ging ik ook alweer doen? "Mensen vergeten van alles", weet geheugendeskundige Gezinus Wolters.

De hoogleraar aan de universiteit van Leiden vindt het ook helemaal niet raar, dat moeders soms vergeten dat ze nog een baby in de auto hebben liggen. "Het is een wonder dat het niet vaker gebeurt." De afgelopen week vergaten een Belgische en een Nederlandse vrouw hun baby in de auto. Beide kinderen overleefden het niet. Wolters vertelt het verhaal van een vrouw die achterin de auto ligt te slapen. De man stopt bij een benzinestation en terwijl hij binnen afrekent, wordt zijn vrouw wakker en gaat even naar de wc. De man komt terug, stapt in en rijdt weg. Pas als hij thuis is, merkt hij dat-ie zijn vrouw is vergeten. "Niet voor niets is het in de luchtvaart verplicht dat piloten voor vertrek volgens een geschreven protocol alles checken. Ze kunnen die procedure wel dromen, maar daardoor lopen ze juist het gevaar wat te vergeten." De meeste ongelukken ontstaan volgens Wolters doordat mensen iets vergeten te doen of te controleren wat gesneden koek voor ze is. Dat is volgens hem vergelijkbaar met een ouder die een kind vergeet. Kinderen staan weliswaar heel hoog in 'de hiërarchie van het geheugen', maar dat is geen enkele waarborg dat we ze nooit vergeten. Wolters denkt zelfs dat het veel ouders overkomt, maar dat de gevolgen niet desastreus zijn. "Omdat het kind gaat huilen of schreeuwen of omdat iemand anders het vindt en alarm slaat."

bron:
http://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/ove ... pid=764013

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:06

Denk ook dat het kan gebeuren Lachen was ik vrij zeker van. Anders zou het niet zoveel gebeuren.
Maar de risicos verhogen als je jou kind in de auto laat en daar kan ik niet om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:38

Dat je het kan vergeten geloof ik meteen

Maar zoals er staat, binnen 10 km, verhip heb ik het gas wel uit gedaan.

Ik kan me dus niet voorstellen dat je je kind uren lang vergeet.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:40

Het gaat er bij mij niet in dat je je baby vergeet.. Heb je dan geen moedergevoelens op dat moment? Je hoort je baby toch altijd te beschermen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:36

Ik zal niet zeggen dat zij een slechte moeder was. Ik ken haar niet en het lijkt me allemaal al zwaar genoeg voor deze vrouw en niet te vergeten de papa van dit jochie. Je zult er maar verder mee moeten leven, ik zou het niet eens kunnen, denk ik. Verdrietig

Maar je kind zoveel uren vergeten? Nee, dat gaat er bij mij echt niet in. Ik ben mijn dochter nog NOOIT vergeten en dat gaat ook echt niet gebeuren. Dat durf ik gerust te stellen. Zij is mijn ALLEREERSTE prioriteit in mijn leven en dat zit zo in mijn systeem, dat de rest van de wereld me ten alle tijde gestolen kan worden als dat zou moeten. Vergadering of niet, al komt de koningin op visite bij ons of niet, mijn kind gaat voor alles. Ja
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 05-06-07 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:38

Lientjee schreef:

Heel veel sterkte! Ach gut

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:49

ik ben moeder van twee en ja,ik kan me wel voorstellen dat je ze vergeet. Ik houd zielsveel van ze, ze staan boven alles, vergaderingen, klienten,baas,zodra mijn kinderen me nodig hebben ben ik er en kan verder iedereen het shaken....maaaaar ik ben ze ook eens "vergeten" op te halen van kinderdagverblijf.
maakt me dat een slecht mens?iedereen maakt echt fouten,alleen is dit een fout die je nooit meerkan herstellen helaas.
Je kan nu eenmaal nooit 100 procent gefocust zijn op alle dingen die je moet doen. het lijkt me als ouders een Hel waar ze nu doorheen moeten gaan (en ook alle andere betrokkenen), je vergeeft jezelf dit nooit. los van welke strafvervolging of wat dan ook.
het heeft niets te maken met niet van je kind houden,maar gewoon met veeels te veel aan je hoofd en dat is helaas tegenwoordig wel de fout die we allemaal maken! dus voordat men begint met modder gooien....
Laatst bijgewerkt door celticpony op 05-06-07 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:53

Celticpony ik sluit me volledig bij jou aan!!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:57

Maar stel nou dat deze vrouw graag van dr kind af wilde en ze gehoord/gelezen heeft dat die vrouw in belgie niet veroordelt werd voor dood door schuld (of hoe ze dat ook noemen), omdat ze haar baby vergeten was.
Dat nu deze vrouw dacht mooi dan 'vergeet' ik ook mijn baby en kan ik mooi ongestraft verder.

Het klinkt wreed, maar je hoort tegenwoordig zat mensen die hun kinderen/ echtgenoten maar even vermoorden. Misschien is dit wel de nieuwe 'trend'.
:S

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:03

ik geloof niet dat ze het met opzet heeft gedaan.

maar ik heb wel zoiets van; hoe is zoiets mogelijk?
zo belangrijk vond ze haar kind dus niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:12

Snoevie schreef:
ik geloof niet dat ze het met opzet heeft gedaan.

maar ik heb wel zoiets van; hoe is zoiets mogelijk?
zo belangrijk vond ze haar kind dus niet

Die laatste zin vind ik beneden alle peil.... Ze staat bekend als iemand die gek is op haar kind. Een normale moeder dus.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:30

Ik geloof niet dat je je baby uren vergeet... Ik geloof wél dat je kunt vergeten wat je met die baby gedáán hebt. De moeder zal, de rest van de dag, waarschijnlijk in de overtuiging geweest zijn dat haar kind gewoon op de opvang zat, zoals de bedoeling was, en vergeten zijn dat ze hem daar niet heen had gebracht vandaag. Dat kan ik me nog enigzins indenken, ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw in al die uren niet één keer aan de baby gedacht heeft.

Maar dan nog, denk ik dat deze mevrouw erg gestressed en warrig was, misschien door de druk van moederschap + carriere, wie zal het zeggen. Zo'n makkie is dat niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:47

Precies Ronja: goed verwoord !!