De grote donorshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: De grote donorshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:22

Dreamy schreef:
@laylay, mensen worden gewoon even goed wakkergeschud.
Er word niet nergens gezegt dat ze donor móeten worden & ze er geen eigen mening meer mogen hebben..
Het word erin gestampt dat wij een probleem hebben in Nederland, die vele mensen het leven kost. Lachen

idd en meer is het niet.
vind het wel "slim" bedacht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:23

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:
Normaal is het idd niet eens aan de orde, want dan word het gewoon de 1e geschikte van de wachtlijst... Eerlijk gezegd vind ik dat rokers ook niet zo 123 een orgaan mogen krijgen, maar ja, dat gaat wel ver...

dus iemand die heeft gerookt, kanker heeft, dolgraag eerder had willen stoppen, gestopt is, gun jij min of meer de dood? dan zou ik jou mijn orgaan niet gunnen..

Hee hou nou is op!! 2e keer dat jij mij woorden in de mond legt!!!! Boos! Ik zeg toch nergens dat iemand die is gestopt geen nier mag krijgen?? Persoonlijk is mijn mening dat iemand die dus rookt (NU dus!) geen orgaan hoeft te krijgen, maar das mijn mening en zoals ik al zei gaat het waarschijnlijk iets te ver en werkt het zo niet!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:25

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:
Normaal is het idd niet eens aan de orde, want dan word het gewoon de 1e geschikte van de wachtlijst... Eerlijk gezegd vind ik dat rokers ook niet zo 123 een orgaan mogen krijgen, maar ja, dat gaat wel ver...

dus iemand die heeft gerookt, kanker heeft, dolgraag eerder had willen stoppen, gestopt is, gun jij min of meer de dood? dan zou ik jou mijn orgaan niet gunnen..

Hier wil ik even op inspringen mocht ik mijn longen weg geven dan zou ik er zeker voor kiezen omdat niet aan een roker te doen.

ik ben een fantieke rokerhater en ik wil best mijn organen schenken onder de voorwaarden dat ik er ook wat over te zeggen heb anders hou ik ze zelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:27

Idd, net als dat mijn lever niet naar een alcoholist gaat! Gaat die mijn lever een beetje zitten verzuipen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:27

Relaxed schreef:
dees_daan schreef:

Hee hou nou is op!! 2e keer dat jij mij woorden in de mond legt!!!! Boos! Ik zeg toch nergens dat iemand die is gestopt geen nier mag krijgen?? Persoonlijk is mijn mening dat iemand die dus rookt (NU dus!) geen orgaan hoeft te krijgen, maar das mijn mening en zoals ik al zei gaat het waarschijnlijk iets te ver en werkt het zo niet!

iemand die op dat moment rookt, mag dus geen long bijv. dat vind ik krom, als diegene zo ziek is, dan kan hij wss niet eens meer roken, en als die zijn leven wil beteren, door te stoppen. dan? ik leg je geen woorden in de mond, maar ik vind het krom, iedereen heeft toch recht op leven?! dan ga je mensen buiten sluiten, omdat ze een andere gedachte/levenstijl hebben!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:29

tita schreef:
ik ben een fantieke rokerhater en ik wil best mijn organen schenken onder de voorwaarden dat ik er ook wat over te zeggen heb anders hou ik ze zelf..

Als ik jou was zou ik ze allemaal de doodstraf toewensen, ben je er sneller vanaf.
Drinkers, mensen die te dik zijn, mensen die ongezond eten mogen natuurlijk wel jouw organen of heb je daar ook speciale eisen voor?

Omg en dan werden mijn posten als onsmakelijk gezien. Gestoord

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:30

Relaxed schreef:
Idd, net als dat mijn lever niet naar een alcoholist gaat! Gaat die mijn lever een beetje zitten verzuipen..

Het lijkt mij persoonlijk nog veel erger om een orgaan te krijgen van iemand met een denkwijze zoals jij....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:30

Ik heb zeer gezonde organen ik rook niet en ik drink niet en ik gebruik geen drugs probeer goed te zorgen voor mijn lichaam.

Ik ver afschuw roken en alchohol en drugs dan is het toch logische dat ik mijn organen niet geeft een rokers, drinkers en drugsverslaafden.

Ik stel mijn organen tenminsten NOG beschikbaar heel VEEL ANDEREN mensen niet.
Daar kun je je beter druk om maken
Laatst bijgewerkt door tita op 02-06-07 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:31

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:

iemand die op dat moment rookt, mag dus geen long bijv. dat vind ik krom, als diegene zo ziek is, dan kan hij wss niet eens meer roken, en als die zijn leven wil beteren, door te stoppen. dan? ik leg je geen woorden in de mond, maar ik vind het krom, iedereen heeft toch recht op leven?! dan ga je mensen buiten sluiten, omdat ze een andere gedachte/levenstijl hebben!

Daarom zei ik ook dat het zo niet werkt, want iemand kan idd bereid zijn te stoppen en dan is er niks mis mee, maar ja, beetje lastig zodra die de long heeft denkt ie misschien wel van oo lekker weer roken, dat weet ej dus niet en dus werkt het ook niet.. Verder vind ik het erg naïef van je om te denken dat longpatienten niet meer roken.. Mijn moeder werkt bij een vrouw die zwaar longpatient is en een zwaar kettingroker en zo ken ik er nog wel meer...
En dit heeft niks met een andere gedachte/levensstijl te maken. Roken is gewoon superongezond! Voor de genezing alleen al! Das gewoon een FEIT!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:33

tita schreef:
Ik heb zeer gezonde organen ik rook niet en ik drink niet en ik gebruik geen drugs probeer goed te zorgen voor mijn lichaam.

Ik ver afschuw roken en alchohol en drugs dan is het toch logische dat ik mijn organen niet geeft een rokers, drinkers en drugsverslaafden.

Ik stel mijn organen tenminsten NOG beschikbaar heel VEEL ANDEREN mensen niet.
Daar kun je je beter druk om maken

Dus word jij zo oud dat je organen versleten zijn en niets meer waard tegen de tijd dat je ze kunt doneren.

Meid laat een standbeeld voor jezelf oprichten, je bent zoveel beter dan die drinkers, rokers, drugsgebruikers en te dikke mensen. Applaus!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:35

Tuurlijk ThePast03 doe maar dramatisch......

Iedereen heeft bepaalde voorkeuren en als je dat niet heb, is dat mooi maar dit is mijn standpunt en zolang er overal te kort van is, zullen ze blij zijn met organen die beschikbaar zijn en of daar nou wel of geen eisen bij zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:36

ThePast03 schreef:
Relaxed schreef:

Het lijkt mij persoonlijk nog veel erger om een orgaan te krijgen van iemand met een denkwijze zoals jij....

Ik rij iedere zaterdagnacht op de taxi, ik zie dus wekelijks gevallen voorbij komen die veelsteveel drinken (en niet alleen de gezellige weekenddrinkers hoor), mij vol medelijden gaan vertellen dat ze hun rijbewijs al 5 jaar kwijt zijn omdat ze teveel gedronken hebben, zelfs hun baan hierdoor kwijt zijn geraakt enz. Mijn tante is bijvoorbeeld zwaar alcoholist, heeft idd geen rijbewijs meer, is ontslagen omdat ze dronken op dr werk is gekomen, leeft totaal in een isolement omdat ze niet alleen zichzelf, maar iedereen in dr omgeving verwaarloosd. En oooo wat heeft ze een medelijden met zichzelf als ze weer eens iets breekt omdat ze met dr zatte kop van de fiets afvalt (echt gebeurt!)
Sorry hoor, maar zo iemand wens ik gewoon mijn lever niet toe en geen van mijn organen, dan kan ik ze net zo goed in de container gooien bij wijze van!!
Maaarrr dat zeg ik nu! Straks verongeluk ik morgen en gelukkig hoef ik dan die keuze niet zelf te maken, maar word dit voor mij gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:37

Relaxed schreef:
dees_daan schreef:

Daarom zei ik ook dat het zo niet werkt, want iemand kan idd bereid zijn te stoppen en dan is er niks mis mee, maar ja, beetje lastig zodra die de long heeft denkt ie misschien wel van oo lekker weer roken, dat weet ej dus niet en dus werkt het ook niet.. Verder vind ik het erg naïef van je om te denken dat longpatienten niet meer roken.. Mijn moeder werkt bij een vrouw die zwaar longpatient is en een zwaar kettingroker en zo ken ik er nog wel meer...
En dit heeft niks met een andere gedachte/levensstijl te maken. Roken is gewoon superongezond! Voor de genezing alleen al! Das gewoon een FEIT!

jij legt mij nu woorden in de mond, dat ik denk dat iedereen die ziek is stopt met roken.. maar als je doodziek bent, alleen maar in bed kan liggen, en iemand vind dat je geen leven verdiend omdat je rookt/hebt gerookt vind ik dat hard en ik zeg iemand, dus niet jij! heb jij nooit iets te veel gedronken op een avondje uit?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:37

Tja mag hopen dat ThePast03 zelf wel een papiertje heeft ingevuld........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:41

dees_daan schreef:
jij legt mij nu woorden in de mond, dat ik denk dat iedereen die ziek is stopt met roken.. maar als je doodziek bent, alleen maar in bed kan liggen, en iemand vind dat je geen leven verdiend omdat je rookt/hebt gerookt vind ik dat hard en ik zeg iemand, dus niet jij! heb jij nooit iets te veel gedronken op een avondje uit?

Nee hoor, ik zeg alleen dat het naïef is om dat te denken.. Maar idd, ik drink ook wel eens (nooit TEveel) en ik rij altijd te hard, heb nooit mijn gordel om, rij paard (gevaarlijk best wel toch?) DUS daarom zeg ook al 3-4 x dat het niet haalbaar is om rokers uit te sluiten, want waar trek je de grens!? Het is alleen mijn persoonlijke grens en gevoel om rokers en alcoholisten geen organen te geven... PERSOONLIJK dus.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:45

Relaxed schreef:
dees_daan schreef:

Nee hoor, ik zeg alleen dat het naïef is om dat te denken.. Maar idd, ik drink ook wel eens (nooit TEveel) en ik rij altijd te hard, heb nooit mijn gordel om, rij paard (gevaarlijk best wel toch?) DUS daarom zeg ook al 3-4 x dat het niet haalbaar is om rokers uit te sluiten, want waar trek je de grens!? Het is alleen mijn persoonlijke grens en gevoel om rokers en alcoholisten geen organen te geven... PERSOONLIJK dus.. Ja

dat is idd persoonlijk, mij maakt het niet uit wie mijn orgaan krijgt, ik heb liever dat het naar een roker gaat, dan naar bijv. een zware crimineel (iemand die iemand heeft vermoord) maar ik heb er niets meer aan, dus van mij mogen ze alles hebben, als iemand dan weer kan zien, kan reizen, normaal kan eten/drinken, vind ik dat super. ik heb er toch niets meer aan, en zo help je toch nog iemand om zijn/haar leven weer een beetje op te pakken.
en idd, er zijn mensen die paarden haten, zouden die mogen kiezen, kregen wij wss ook niets..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:47

tita schreef:
Tja mag hopen dat [*olduser*] zelf wel een papiertje heeft ingevuld........

Voor wie hoop je dat? Toch niet voor mij hoop ik want ik hoef geen donororganen.
Gewoon even een topic lezen maakt je een stuk wijzer. Clown

Zou jij wel organen willen van een roker/drinker/iemand die verkeerde eetgewoontes heeft?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:49

Was al te verwachten dat het zo af ging lopen. Was ook al voorspeld...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:54

nounou, gezellig topic weer zeg. mag iemand die zijn organen af wil staan even zijn eigen mening hebben zonder dat iedereen dramatisch en zielig gaat doen? is het niet gewoon al tof dat diegene zijn organen af wil staan? mensen, laat iedereen even rustig zijn eigen mening hebben en maak er niet zo'n ruzie-topic van maken? zeg even op een normale manier je mening, de TS zit hier vast op te wachten...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:59

ThePast03 schreef:
tita schreef:
Tja mag hopen dat ThePast03 zelf wel een papiertje heeft ingevuld........

Voor wie hoop je dat? Toch niet voor mij hoop ik want ik hoef geen donororganen.
Gewoon even een topic lezen maakt je een stuk wijzer. Clown

Zou jij wel organen willen van een roker/drinker/iemand die verkeerde eetgewoontes heeft?

Jij hebt commentaar op mijn eisen, dus je hebt zelf ook een dondorcodicel ingevuld zonder al die achterlijke eisen/wensen.

Jij geen organen willen daar kun je nu niet over beslissen...zou je maar gebeuren dat je lever er mee stopt over 2 weken en dan ga jij tegen de arts zeggen.....Laat mij maar dood gaan ik wil geen organen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:02

tita schreef:
Jij hebt commentaar op mijn eisen, dus je hebt zelf ook een dondorcodicel ingevuld zonder al die achterlijke eisen/wensen.

Jij geen organen willen daar kun je nu niet over beslissen...zou je maar gebeuren dat je lever er mee stopt over 2 weken en dan ga jij tegen de arts zeggen.....Laat mij maar dood gaan ik wil geen organen

Commentaar op jouw eisen? Je moet vooral eisen wat je wilt en anderen het leven niet gunnen, jouw keuze niet de mijne.
Lees even terug wat ik zelf wel of niet gedaan heb.

En ik weet heel goed wat ik wel of niet kan zeggen. Niet iedereen heeft tot doel om zo lang mogelijk te willen leven en er zijn genoeg mensen die die organen beter kunnen gebruiken.
Bovendien: Het idee al dat je moet leven met organen van mensen die ze niet gunnen aan mensen die roken/drinken/te dik zijn of andere slechte levengewoontes hebben. Brrrrr...

En geen antwoord of je zelf organen zou accepteren van rokers/drinkers/te dikke mensen Haha!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:04

wat een stunt van BNN zeg,
ik had eerst mijn bedenkingen bij het programma, ookal ben ik groot "aanhanger" van BNN, ik vond dit toch wel te ver gaan, maar het zat al steeds in mijn hoofd dat het niet waar kon zijn,
allemaal gespeeld dus...

Goeie stunt, hoop dat Nederland wakker is nu,

En ik denk dat ieder hier zijn of haar eigen mening mag zeggen, en dat het niet meteen zo heftig hoeft te gaan, net zoals Future zegt...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:05

echt geweldig... ik dacht al waarom onderbreekt patrick haar nou.....
echt super...
en alle media aandacht was er alleen maar goed voor Knipoog
echt super BNN Haha!
dus... alle mensen die er tegen waren .,.....
zijn julie dat nou nog Knipoog ?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:07

Ik heb nu een vette discussie op een frans forum joh...
Eerst allemaal kritiek natuurlijk, maar nu heb ik verteld hoe het zit (ze wisten er echt niks van... heel slecht geinformeerd. Niet alleen dat het nep was, maar alles) zeggen ze: Ja, echt weer iets nederlands... Grrrr Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:09

Ik had het zowieso niet over dikke mensen het gaat mij voornamelijk over mensen die alcholist zijn en drugs en rokers...

Tja ik vind het zot voor woorden als bv Jan een nieuwe long nodig heeft omdat ie hem opgerookt heeft...tja dan krijg je niet mijn long.

Ik heb gelezen hoor wat jouw arugmenten zijn om geen donor meer te zijn maar dat zijn niet de mijne.
Ik heb mijn wensen duidelijk aangeven zo ook wat er mijn mijn huid moet gebeuren..

Mensen die verslaafd zijn aan alchol en drugs enzo diens organen komen zowieso niet meer in aanmerking zijn al zwaar aangetast dus daar hoef ik niet bang voor te zijn Haha!