Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
buster4ever schreef:hmz als er iemand gedrags gestoord is dan is t in ieder geval niet die aap maar al die achterlijke bezoekers die die aap maar treiteren.
misschien hebben jullie allemaal erover heen hebben gelezen maar vergeet niet dat ze een aantal jongen van hem hebben weg gehaald. dus tjah dat arme beest was gewoon van streek.
en vind t niet gek dat dat beest zich kostelijk op een dom schreeuwend weif heb uitgeleefd..
ik neem het hem niet kwalijk.
hij had haar even op haar plek gezet net als wat wilde apen normaal in de natuur ook zouden doen in een groep.dan slaan en bijten ze elkaar ook en tjah helaas was het dik keer een vrouw
en denk eens na paarden in de kudde zetten elkaar ook met trappen en bijten op hun plaats waar ze horen en dat gaat ook niet zachtjes.
misschien moeten jullie je eens gaan inleven in het leven van een kudde dieren misschien gaan jullie dan die aap dan eens begrijpen.
faye schreef:Nu was het deze vrouw die hem in de ogen keek, morgen een ander. Dit had gewoon niet mogen gebeuren. Dit is de verantwoordelijkheid van Blijdorp! Bokito had nooit MOGEN ontsnappen!
Tallie_Ho schreef:Gisteren zag ik alweer foto's in de krant van mensen die hem ook gewoon direct aan staan te kijken en hem dus ook uitdagen, als ik daar de baas was geweest had ik het hok met de gorilla's op slot gegooid zodat het dier gewoon even tot rust kon komen. Mensen denken ook gewoon niet na!
faye schreef:katiavl, mensen die niet vaak met dieren omgaan zijn nu eenmaal onwetend. Net zoals iemand die paarden niet gewend is ook domme dingen zal doen. Je mag en kan het haar niet kwalijk nemen, en dat meen ik echt.
Ik had direct dezelfde gedachte als Lame, je zal er maar met je kleine kind zijn en zo'n kindje zou gegrepen zijn. Je moet er toch niet aan denken
slimmerik schreef:Tallie_Ho schreef:Gisteren zag ik alweer foto's in de krant van mensen die hem ook gewoon direct aan staan te kijken en hem dus ook uitdagen, als ik daar de baas was geweest had ik het hok met de gorilla's op slot gegooid zodat het dier gewoon even tot rust kon komen. Mensen denken ook gewoon niet na!
![]()
![]()
Sorry hoor, maar daar is het een dierentuin voor: dieren aankijken..... Nog ff en je moet met je ogen naar de grond gericht door dierentuinen heenschuivelen, mét het risico dat je als bezoeker met de koppen tegen elkaar knalt. En oh ja nog wél ff € 16,50 entree betalen !!
(entree Blijdorp)
Ik vind het ook te gek dat de dieren door een glazenwand gescheiden zijn. Moet een dranghek nog voor op een afstand van tenminste 2 meter.
Tallie_Ho schreef:Een dierentuin is voor het BEKIJKEN van dieren SlimmerikNiet voor het uitdagen van dieren!
Mensen leren niet van hetgene wat vrijdag is gebeurd, dat is wel duidelijk. Kennelijk ben jij ook iemand die gerust het beest aan gaat staan kijken en dan zegt dattie lacht, of niet?
faye schreef:Je kunt die vrouw niks kwalijk nemen. In dierentuinen zie je iet anders dan mensen die apen aankijken en nadoen. Er is hier maar 1 schuldige en dat is Blijdorp. Die is verantwoordelijk voor de veiligheid en het welzijn van dier EN bezoeker! Ik mag hopen dat Blijdorp voorlopig dicht mag, geen inkomsten, dan voelen ze het in ieder geval in de portemonnaie! Ik zag die directeur op tv en die deed bijna lacherig, diep, dieptriest!
Arabendu schreef:Is Blijdorp aansprakelijk? Ja, want het laat mensen betalen om binnen te komen om op die manier de dieren te kunnen onderhouden en hun leefomgeving te verbeteren (daar is namelijk geld voor nodig). Beter zou het zijn als er overal webcams worden opgehangen zodat je vanaf je computer betalend in kan loggen om alle apies te bekijken en de dieren met rust worden gelaten.
Tallie_Ho schreef:Misschien hebben de verzorgers het wel gemeld, maar het bestuur van de dierentuin heeft het niet serieus opgepakt? Daar al eens aan gedacht?
ThePast03 schreef:Er is haar niet gevraagd om bepaald gedrag anders te doen, er is haar alleen gevraagd om haar aandacht wat meer te richten op de andere apen.