hoofddoek thuislaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dat een hoofddoek verboden moet worden in de klas?

ja
81 (57%)
nee
52 (36%)
anders, namelijk...
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 142

stalleke

Re: hoofddoek thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:16

Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:16

stalleke schreef:
Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun wel

Principes? Geloofsovertuiging noemt men dit, en in Nederland is besloten dat ieder zelf mag beslissen welk geloof hij/zij beleid (zeg ik dat zo goed?) wat dus wel een principe is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:17

Sommige immigranten doen echt hun best andere niet en dat zal je altijd hebben. Ik woon in een buurt waar het tweede gebeurd stenen naar men hond gooien is niets nieuw en dan doen of je geen nederlands kan, terwijl het mijn buren zijn en ik ze al zoveel in het nederland heb horen praten. In de blokken komen er geen mensen meer ballonen met pipi worden naar je gegooid tot zelfs chocopotten. Die mensen maken het erg moeilijk voor de mensen die het wel goed menen.

En dan kan ik begrijpen dat sommige mensen beginnen tegen te steken algemeenheden worden snel gemaakt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:18

LilianR schreef:
jameyskatje schreef:
@ lillianR

nee dat is een heel ander verhaal. is echt erg moeilijk uit te leggen.
iedere moslim moet dat voor zich weten. het is de jihad. de strijd met hunzelf.
het heeft er niet mee te maken dat nederlanders hun haren niet mogen zien Lachen
iedereen uit zijn geloof op een andere manier.

Oke. Lachen Maar waarom in hun eigen land dan wel zonder (ofja meer) en in Nederland veel meer met?

de steden in turkije 'moderniseren' heel erg. de turken die hier in nederland wonen zijn van de vorige generatie.
tjah ik weet het eerlijk gezegd ook niet zo goed.

de islam zakt een beetje af in turkije. dat is ook wat veel turken hier in nederland zeggen

en het heeft er ook mee te maken dat turken sjiieten zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:18

stalleke schreef:
Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!

Oke dan mag JIJ MIJ eens haarfijn uitleggen hoe JIJ denkt dat een vlucht/asielprocedure in zijn werking gaat???

Kom op zeg, ben je nou echt zo naief?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:19

_JL_ schreef:
en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
vinden jullie dit dan normaal?

als het voor hun veel betekent vind ik dat dat wel mogelijk is ja. het is maar 1 dag, wij nemen meteen 2 weken als we kerst vieren, wat eigenlijk maar 2 dagen duurt Knipoog
stalleke schreef:
Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun wel

stalleke schreef:

in periodes van crisis en oorlog, piep je wel anders [of niet Clown ]

@lilianr: vaak houden mensen zich meer aan hun geloof vast omdat zij het land van herkomst missen, en een stukje van hun identiteit.
k zie het eerlijk gezegd niet als discriminatie tegenover ons, eigenlijk heb ik er zo nooit over nagedacht.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:19

LilianR schreef:
Het snipper dag op suikerfeest: nog zoiets moeilijks...

Ene kant denk ik: hetis hun geloof
Andere kant: Zij krijgen ook al vrij met Pasen, oid.

Ja dan is de school ook gewoon dicht dus zelfs al zouden ze willen, dan kunnen ze niet eens naar school Tong uitsteken

Dat zou lollig worden, als moslims met pasen naar school willen, hihi kijken wat er dan gebeurt. Dan is Nederland ineens héél christelijk denk ik Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:20

Kijk katiavl, zo is het, mensen die hun best doen heb ik geen problemen mee, maar velen maken het hun mede mens erg moeilijk om er nog een beetje met een goed beeld naar te kijken

kim1207

_JL_ schreef:
ja

Shadow0

_JL_ schreef:
Bij ons op school melden ze zich gewoon allemaal ziek,
en er valt niets tegen te beginnen,
dat is oneerlijk !

Zij zijn groot en ik is klein!

Dat is dus gewoon spijbelen. Tsja, als we iedereen die spijbelt het land uitzetten dan wordt het hier wel lekker rustig Pling
Hoeveel leerlingen worden er niet eens een dagje thuisgehouden ivm vakantie ofzo? (Tip: veel. De inspectie is er harder tegen gaan optreden maar veel ouders vinden dat die inspectie niet zo moet zeuren. 1 dagje, wat is nou 1 dagje?)

Ik heb me overigens nooit drukgemaakt over het spijbelen van anderen. Ik wist zelf ook wel eens creatieve excuses te verzinnen om schooluurtjes te missen hoor. En dan was ik verder toch best een brave leerling.

daantjuhhh

daantjuhhh schreef:
stalleke schreef:

Oke dan mag JIJ MIJ eens haarfijn uitleggen hoe JIJ denkt dat een vlucht/asielprocedure in zijn werking gaat???

Kom op zeg, ben je nou echt zo naief?

Nogmaals, ben erg benieuwd hoe jij hier over denkt Haha!

901823

Ja dat weet ik Ronja, maar zou dan Suikerfeest dan ook geen vrije dag in Nederland moeten worden?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:21

jameyskatje schreef:
maar een pet heeft geen waarde.. ja het is mode.
maar een hoefddoek is zeer belangrijk.
het is een belangrijk onderdeel van de islam waar mensen in geloven.

nederland is een vrij land waar je je geloof mag uitten.. dus en hijaab mag dragen.

ooit weleens de koran gelezen? er staat namelijk nergens in vermeld dat ene vrouw of meid verplicht is tot het dragen van ene hoofddoek...
ik ben best wel tegen het dragen van die dingen, ze willen integreren(zeggen ze) maar doen het eigenlijk liever niet...reden waarom ik toch vind dat het verboden moet. het hoort nou eenmaal niet hier thuis. als ik naar een islamitisch land ga pas ik me compleet aan en ga ik wel met een hoofddoek lopen(vakanties overigens niet maar als ik er zou gaan wonen). Ik ga daar dus ook niet verwachten dat mensen voor mij een kerk gaan bouwen daar...terwijl ze hier de moskeeën uit de grond stampen als paddestoelen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:22

dat zou ik dus niet leuk vinden want dan heb ik als boeddist bijna geen vakantie Tong uitsteken

Ronja

stalleke schreef:
Kijk katiavl, zo is het, mensen die hun best doen heb ik geen problemen mee, maar velen maken het hun mede mens erg moeilijk om er nog een beetje met een goed beeld naar te kijken

Ja maar dan kom je in een oneindige cirkel terecht...
Ik vind dat je je wereld zelf maakt, en zelf bepaalt hoe positief of negatief je tegenover ieder mens individueel staat. En IK heb besloten dat iedereen gelijk is. En dat ik lief ben voor iedereen. Als mensen dan niet lief zijn tegen mij, dan zijn zij stom en niet ik Vork

Nijn

LilianR schreef:
Ja dat weet ik Ronja, maar zou dan Suikerfeest dan ook geen vrije dag in Nederland moeten worden?

Nee, merendeels van de Nederlandse bevolking is (overwegend) Christelijk, ik weet wel dat er een tijd terug een discussie is geweest om een Christelijke feestdag in te ruilen voor een Islamitsche/Moslimse feestdag en dat is toen niet doorgekomen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:23

Woogy schreef:
jameyskatje schreef:

nederland is een vrij land waar je je geloof mag uitten.. dus en hijaab mag dragen.

ooit weleens de koran gelezen? er staat namelijk nergens in vermeld dat ene vrouw of meid verplicht is tot het dragen van ene hoofddoek...
ik ben best wel tegen het dragen van die dingen, ze willen integreren(zeggen ze) maar doen het eigenlijk liever niet...reden waarom ik toch vind dat het verboden moet. het hoort nou eenmaal niet hier thuis. als ik naar een islamitisch land ga pas ik me compleet aan en ga ik wel met een hoofddoek lopen(vakanties overigens niet maar als ik er zou gaan wonen). Ik ga daar dus ook niet verwachten dat mensen voor mij een kerk gaan bouwen daar...terwijl ze hier de moskeeën uit de grond stampen als paddestoelen...

Nou ik ga dus ECHT NIET met hoofddoek lopen hoor als ik naar hun land zou gaan verhuizen..
Ik blijf wie ik ben en zou voor geen enkele reden veranderen met mij zelf zijn!

snoetie

stalleke schreef:

een vriendin van mij is bosnisch, net aan de dood ontsnapt. zij heeft nederland niet zelf uitgekozen, ze zijn in grote bussen gestopt en die bussen zijn gewoon ergens heen gereden net zolang dat ze dachten dat ze veilig waren.

901823

katiavl schreef:
dat zou ik dus niet leuk vinden want dan heb ik als boeddist bijna geen vakantie Tong uitsteken

Het is echt zo moeilijk: iedereen vrij geven: moet je ook alle andere geloven op hún feestdag vrij geven en dus weer landelijk moeten maken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:24

kimbuuron schreef:
_JL_ schreef:
ja

en niet te vergeten dat er nogal veel mensen zijn die dus mogen eten tijdens het werk als dit tijdens zonsondergang is. oh ja en vaak ook niet hoeven te werken tijdens rammedan...of hoe je het ook schrijft...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:24

Woogy schreef:
jameyskatje schreef:

juist !
nog zoiets, al die moskeeën hier...
die horen hier niet, in hun land staan volgens mij behalve enkele zeldzame orthodoxe kerken voor de eigen bevolking geen specifieke kerken voor de immigranten die naar de kerk willen om een viering te volgen !

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:25

_JL_ schreef:
juist !
nog zoiets, al die moskeeën hier...
die horen hier niet, in hun land staan volgens mij behalve enkele zeldzame orthodoxe kerken voor de eigen bevolking geen specifieke kerken voor de immigranten die naar de kerk willen om een viering te volgen !

Daar zit ook iets in.

Jeetje wat is dit lastig. Ik ga naar m'n bedje toe, lees morgen weer bij. Ja

Ronja

LilianR schreef:

Ik weet het niet, aangezien Nederland zijn vrije dagen aan de hand van het christendom bepaalt. Maar ik denk dat het in de toekomst best wel zou kunnen, als Nederland ervoor open staat. Ik zou niet weten waarom niet, ik ben vóór vrije dagen Haha!

daantjuhhh

@JL.. maar kmop hoeveel van de inwoners daar is nederlands en gelovig?? Clown

Woogy

snoetie schreef:
stalleke schreef:

een vriendin van mij is bosnisch, net aan de dood ontsnapt. zij heeft nederland niet zelf uitgekozen, ze zijn in grote bussen gestopt en die bussen zijn gewoon ergens heen gereden net zolang dat ze dachten dat ze veilig waren.

lijkt me enigszins sterk...aangezien er zeer veel landen tussen bosnië en nederland inliggen die oorlogvrij zijn...