Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stalleke schreef:Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun wel
LilianR schreef:jameyskatje schreef:@ lillianR
nee dat is een heel ander verhaal. is echt erg moeilijk uit te leggen.
iedere moslim moet dat voor zich weten. het is de jihad. de strijd met hunzelf.
het heeft er niet mee te maken dat nederlanders hun haren niet mogen zien
iedereen uit zijn geloof op een andere manier.
Oke.Maar waarom in hun eigen land dan wel zonder (ofja meer) en in Nederland veel meer met?
stalleke schreef:Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!
_JL_ schreef:en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
vinden jullie dit dan normaal?
stalleke schreef:Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun welstalleke schreef:Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun wel
LilianR schreef:Het snipper dag op suikerfeest: nog zoiets moeilijks...
Ene kant denk ik: hetis hun geloof
Andere kant: Zij krijgen ook al vrij met Pasen, oid.
_JL_ schreef:Bij ons op school melden ze zich gewoon allemaal ziek,
en er valt niets tegen te beginnen,
dat is oneerlijk !
daantjuhhh schreef:stalleke schreef:Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!
Oke dan mag JIJ MIJ eens haarfijn uitleggen hoe JIJ denkt dat een vlucht/asielprocedure in zijn werking gaat???
Kom op zeg, ben je nou echt zo naief?
jameyskatje schreef:maar een pet heeft geen waarde.. ja het is mode.
maar een hoefddoek is zeer belangrijk.
het is een belangrijk onderdeel van de islam waar mensen in geloven.
nederland is een vrij land waar je je geloof mag uitten.. dus en hijaab mag dragen.
stalleke schreef:Kijk katiavl, zo is het, mensen die hun best doen heb ik geen problemen mee, maar velen maken het hun mede mens erg moeilijk om er nog een beetje met een goed beeld naar te kijken
LilianR schreef:Ja dat weet ik Ronja, maar zou dan Suikerfeest dan ook geen vrije dag in Nederland moeten worden?
Woogy schreef:jameyskatje schreef:maar een pet heeft geen waarde.. ja het is mode.
nederland is een vrij land waar je je geloof mag uitten.. dus en hijaab mag dragen.
ooit weleens de koran gelezen? er staat namelijk nergens in vermeld dat ene vrouw of meid verplicht is tot het dragen van ene hoofddoek...
ik ben best wel tegen het dragen van die dingen, ze willen integreren(zeggen ze) maar doen het eigenlijk liever niet...reden waarom ik toch vind dat het verboden moet. het hoort nou eenmaal niet hier thuis. als ik naar een islamitisch land ga pas ik me compleet aan en ga ik wel met een hoofddoek lopen(vakanties overigens niet maar als ik er zou gaan wonen). Ik ga daar dus ook niet verwachten dat mensen voor mij een kerk gaan bouwen daar...terwijl ze hier de moskeeën uit de grond stampen als paddestoelen...
stalleke schreef:Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!
katiavl schreef:dat zou ik dus niet leuk vinden want dan heb ik als boeddist bijna geen vakantie
kimbuuron schreef:_JL_ schreef:
en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
vinden jullie dit dan normaal?
ja
Woogy schreef:jameyskatje schreef:maar een pet heeft geen waarde.. ja het is mode.
ooit weleens de koran gelezen? er staat namelijk nergens in vermeld dat ene vrouw of meid verplicht is tot het dragen van ene hoofddoek...
ik ben best wel tegen het dragen van die dingen, ze willen integreren(zeggen ze) maar doen het eigenlijk liever niet...reden waarom ik toch vind dat het verboden moet. het hoort nou eenmaal niet hier thuis. als ik naar een islamitisch land ga pas ik me compleet aan en ga ik wel met een hoofddoek lopen(vakanties overigens niet maar als ik er zou gaan wonen). Ik ga daar dus ook niet verwachten dat mensen voor mij een kerk gaan bouwen daar...terwijl ze hier de moskeeën uit de grond stampen als paddestoelen...
_JL_ schreef:juist !
nog zoiets, al die moskeeën hier...
die horen hier niet, in hun land staan volgens mij behalve enkele zeldzame orthodoxe kerken voor de eigen bevolking geen specifieke kerken voor de immigranten die naar de kerk willen om een viering te volgen !
LilianR schreef:Ja dat weet ik Ronja, maar zou dan Suikerfeest dan ook geen vrije dag in Nederland moeten worden?
snoetie schreef:stalleke schreef:Dan kunnen ze nog ontvlucht zijn, maar er zijn nog tig andere landen als nederland, hun kiezen van die velen landen nederland, dan zullen ze zich moeten aan passen!
een vriendin van mij is bosnisch, net aan de dood ontsnapt. zij heeft nederland niet zelf uitgekozen, ze zijn in grote bussen gestopt en die bussen zijn gewoon ergens heen gereden net zolang dat ze dachten dat ze veilig waren.