Ik ken overigens genoeg allochtonen die het hier ook te soft vinden en te veel geitenwollensokkenbreierij (leuk woord voor galgje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:allemaal vooroordelen...
als je slecht schrijft heb je maar een laag niveau, jongens waar gaat dit heen, is er dan echt zo weinig kennis en respect??
zijn mensen echt zo zwart-wit ingesteld?
kunnen ze echt niet eens goed nadenken over hun eigen vooroordelen? Probeer eerst uit te zoeken of je vooroordelen gegrond zijn voordat je ze meteen al roept!
juist dat getuigt namelijk van intelligentie en respect!
faye schreef:Misschien zijn het geen vooroordelen? Ik ben door mijn werk helaas wel met mijn neus op de feiten gedrukt, daarvoor was ik zo onbevooroordeeld als wat. Dat kan nu niet meer.
Ik ken overigens genoeg allochtonen die het hier ook te soft vinden en te veel geitenwollensokkenbreierij (leuk woord voor galgje), maar dat zijn dan ook meestal degenen die wel wat van hun leven maken en wel integreren.
faye schreef:Ik ken overigens genoeg allochtonen die het hier ook te soft vinden en te veel geitenwollensokkenbreierij (leuk woord voor galgje), maar dat zijn dan ook meestal degenen die wel wat van hun leven maken en wel integreren.
Nessah schreef:Dan vraag ik me af; zijn jullie ooit van jullie leven wel eens binnen geweest bij een gezin in een AZC? ( zo ja welke azc, ik ben er in héél véél geweest). Dan zullen jullie zien hoe sommige gezinnen met 4 kinderen leven.. Soms al jaren en jaren lang.. En nog geen zekerheid hebben.. Alles wordt weer even verlengt, sommige mensen horen na 5 jaar dat ze alsnog hun koffers kunnen pakken.. Dat ze in hun vaderland niks meer hebben, sja dat is maar hun probleem? Toch.. *zucht*
__Tiientje schreef:Nessah schreef:Dan vraag ik me af; zijn jullie ooit van jullie leven wel eens binnen geweest bij een gezin in een AZC? ( zo ja welke azc, ik ben er in héél véél geweest). Dan zullen jullie zien hoe sommige gezinnen met 4 kinderen leven.. Soms al jaren en jaren lang.. En nog geen zekerheid hebben.. Alles wordt weer even verlengt, sommige mensen horen na 5 jaar dat ze alsnog hun koffers kunnen pakken.. Dat ze in hun vaderland niks meer hebben, sja dat is maar hun probleem? Toch.. *zucht*
Ja, ik ben wel eens in een AZC geweest, gewoon 2 gezinnen uit verschillende culturen wonen bij elkaar in echt mini-kamertjes enzo. Daarom kan ik me ook heel erg boos maken over sommige reactie's hier. Ook raar om te zien hoe een kind blij kan zijn als hij een voetbal voor z'n verjaardag krijgt en helemaal straalt enzo, terwijl een Nederlander pas blij is al ze een nieuwe laptop en een nieuwe mobiel hebben gekregen.
eva2 schreef:Misschien is zijn situatie uitzonderlijk, misschien had hij ook gewoon zo'n goede opleiding dat men hem in nederland graag wilde hebben!
Vriend van ons is vluchteling uit Iran. Hij is computerprogrammeur, en goed. Nederland wilde hem heel graag hebben! En hij hoefde echt geen schoonmaker te worden hoor.
Misschien zijn ewr best mensen met hele goede opleidingen die toch schoonmaker moeten worden (knap stom dan van de overheid, om dat grote talent verloren te laten gaan, vind je niet), maar dat zijn echt uitzonderingen. Links wil ons graag laten geloven dat dat op grote schaal voorkomt, maar dat is gewoon onjuist!
Mensen die echt hulp nodig hebben moeten dat zeker krijgen, of ze nou hoog opgeleid zijn of oerstom. Als al die mensen hier nou eens zouden stoppen met pamperen en barmhartige samaritaan spelen dan zouden al die mensen die het ECHT nodig hebben misschien ook eens aan de beurt komen!
eva2 schreef:Vriend van ons is vluchteling uit Iran. Hij is computerprogrammeur, en goed. Nederland wilde hem heel graag hebben! En hij hoefde echt geen schoonmaker te worden hoor.
Misschien zijn ewr best mensen met hele goede opleidingen die toch schoonmaker moeten worden (knap stom dan van de overheid, om dat grote talent verloren te laten gaan, vind je niet), maar dat zijn echt uitzonderingen. Links wil ons graag laten geloven dat dat op grote schaal voorkomt, maar dat is gewoon onjuist!
eva2 schreef:Klopt, maar ik denk ook dat wanneer je echt gevlucht bent omdat je leven gevaar lipe, dat het je dan helemaal niet interesseert dat je hier schoonmaker bent. Je veiligheid en je leven zijn het allerbelangrijkste hoor.
Nogmaals, wij nederlanders vinden dat zielig en erg, maar die mensen zijn alleen maar doll en dolblij dat ze veilig zijn.
eva2 schreef:Nou, gelukkig zijn mijn kinderen ook nog blij met een bal hoor!
En ten tweede: als je echt een vluchteling bent, dan ben je dolblij met een veilige plek, al is het een hol onder de grond. Nederlanders maken daar een probleem van, die mensen zelf vaak niet eens! En het waren er zo ongelofelijk veel, dat het wel moest zo.
eva2 schreef:De ervaring leert dat mensen die hoog zijn opgeleid en hier al jaren zijn echt wel weer aan de slag kunnen, anders dan als schoonmaker. Maar....het is een zware weg, dat klopt.
Mijn man is nu ook thuis omdat hij de medische wereld hier vreselijk vindt. Hij zorgt nu voor de paarden, en werkt thuis bij een internetbedrijf. Ook niet zijn grote droom, maar ja, so be it!
hij is de laatste om daarover te gaan zeiken, want dan krijgt ie van mij op z'n dak.
eva2 schreef:__Tiientje schreef:Nou, gelukkig zijn mijn kinderen ook nog blij met een bal hoor!Ja, ik ben wel eens in een AZC geweest, gewoon 2 gezinnen uit verschillende culturen wonen bij elkaar in echt mini-kamertjes enzo. Daarom kan ik me ook heel erg boos maken over sommige reactie's hier. Ook raar om te zien hoe een kind blij kan zijn als hij een voetbal voor z'n verjaardag krijgt en helemaal straalt enzo, terwijl een Nederlander pas blij is al ze een nieuwe laptop en een nieuwe mobiel hebben gekregen.
En ten tweede: als je echt een vluchteling bent, dan ben je dolblij met een veilige plek, al is het een hol onder de grond. Nederlanders maken daar een probleem van, die mensen zelf vaak niet eens! En het waren er zo ongelofelijk veel, dat het wel moest zo.
Citaat:Maar als jij een universitair diploma hebt en dus wel intelligent bent dan zou je toch ook gewoon nederlands moeten kunnen leren? Eind 40 is echt nog niet zo oud dat je dat niet meer zou kunenn leren. Als je dan blijft steken op niveau 2 ben je blijkbaar niet goed in staat om nieuwe dingen te leren .
lindsey schreef:Maar als jij een universitair diploma hebt en dus wel intelligent bent dan zou je toch ook gewoon nederlands moeten kunnen leren? Eind 40 is echt nog niet zo oud dat je dat niet meer zou kunenn leren. Als je dan blijft steken op niveau 2 ben je blijkbaar niet goed in staat om nieuwe dingen te leren en zit een bedrijf dus ook niet op je te wachten.
Nessah schreef:eva2 schreef:Nou, gelukkig zijn mijn kinderen ook nog blij met een bal hoor!
Die mensen zelf niet? Ken jij mensen die minimaal 4 jaar in een AZC wonen? Ik wel, en ja zij vinden het vreselijk.. Weet je waarom? Omdat ze geen zekerheid hebben.. Ze weten niet of ze hier een nieuw leven kunnen opbouwen.. Want ze kunnen ook zonder pardon het land uitgegooid worden.. De kinderen spreken nederlands, hebben hier de vriendjes en vriendinnetjes.. Hun leven is nu hier.. In het oude land is niks anders dan slechte herinderingen.. Ja en familie, maar dan onder de grond.. Dit gezin is echter geen uitzondering.. Ze doen hard hun best om een nieuw leven op te bouwen..
Daarnaast zeggen veel mensen, uitkering dit en dat.. die mensen zijn gewoon gezond bladiebla..
Hoe weet je dat die mensen gewoon kunnen werken?
Een ex-vriendje van mij kwam uit Bosnië. zijn ouders en grootouders zijn voor zijn gezicht doodgeschoten ( ook nog eens door nederlanders maar dat ter zijde.. hij is gelukkig niet zo van alles op 1 kam scheren.. en heeft geen vooroordelen naar nl'ers toe ondanks dat zijn familie is uitgemoord door hen.). Deze jongen heeft mij verteld dat hij als klein jochie moest staan toekijken hoe zijn familie werd uitgemoord.. Hij zei; de stukken vlees en bloed hingen aan de muren.. Hij heeft 2 dagen bij zijn dode familie leden gezeten, tot dat iemand hem vond..
Dit is allemaal een paar jaar geleden, inmiddels woont hij in nederland samen met zijn tante. En nee, deze jongen zou nooit een goede studie kunnen afronden.. Hij is zeer getraumatiseerd en is bijv bang om alleen te zijn en in donkere ruimtes.
Dus ook in het geval van uitkeringen.. Je weet niet wat die mensen allemaal hebben mee gemaakt.. Dus oordeel niet te snel.
Natuurlijk heb je ook mensen die misbruik er van maken.. Dat zal ik niet ontkennen.
Citaat:Kleurlingen als ze iets verkeerds doen:
Ja zeker omdat ik zwart ben
Whiz schreef:eva2 schreef:De ervaring leert dat mensen die hoog zijn opgeleid en hier al jaren zijn echt wel weer aan de slag kunnen, anders dan als schoonmaker. Maar....het is een zware weg, dat klopt.
Mijn man is nu ook thuis omdat hij de medische wereld hier vreselijk vindt. Hij zorgt nu voor de paarden, en werkt thuis bij een internetbedrijf. Ook niet zijn grote droom, maar ja, so be it!
hij is de laatste om daarover te gaan zeiken, want dan krijgt ie van mij op z'n dak.
Jah maar dat is ook frustrerend voor je man. Misschien houdt hij wel onwijs van zijn vak en het helpen van mensen. Lijkt mij heel moelijk om daar dan een stap van terug te moeten doen. En jarenlange studie die er aan vast zit.
Zo zijn er meer hier.