Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:18

katiavl schreef:
Aah was niet op jou bedoeld, zo wou ik dus niet overkomen. Wou gewoon zeggen dat dit het meest voorkomend tegenargument is. Het gebruik van de goldens

o ok. ja dat is idd waar. maar feit is wel dat een staf bijv. veel sneller vals te maken is dan een golden, en daar word gebruik van gemaakt.. dus het zal over het algemeen aan de bazen liggen van de pitbullachtigen, en die van een golden.. (pittje om stoer te doen, golden in een gezin)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:20

Goldens worden gewoon gezien als in de filmkes alla lassie super brave honden. Dan denken mensen op één of andere manier dat ze niet meer opgevoed moeten worden. Plus dat er soms geprutst word met het fokken. En dan krijg je ook een situatie dat niet al te super is

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:22

Silence schreef:
Mensen reageren altijd wel op de pitbull (of welke hond dan ook) meteen over de agressie.
En altijd word er vanuit gegaan dat het aan de hond zelf ligt (omdat je met zulke honden beter op moet letten) maar er word nooit vermeld wat het slachtoffer gedaan heeft.

Het valt me wel op dat het vaak kinderen van dezelfde leeftijd zijn die aangevallen worden door zulke soort honden.
En is het nou niet precies zo, dat ze op die leeftijd ontzettend klierig kunnen doen?
Het lijkt me niet dat alle kinderen dan de grens leggen zo van:
een mens mag ik wel klieren maar een hond niet.

En wat ik eerder in een ander topic heb gezegd, je leest alleen bijtincidenten met pitbull-achtige.
Je moest eens weten hoeveel Golden Retrievers enz. er geen mensen bijten. (die staan zelfs boven Pitbull-achtige in de lijst van meest agressieve honden)
Maar nee hoor, die hoor je niet want dat zijn de O zo lieve huishondjes.

En daar kan ik niet goed tegen.

Met je eens: Labrador etc zou ik ook nooit kopen, dat soort rassen (die heel veel mensen hebben) zijn compleet doorgefokt en kunnen daardoor sneller agressief worden.
Niet met je eens: logica dat een hond na klieren de kinderen ook echt gaat bijten... Een hond hoort nooit te bijten, ook niet als je (al dan niet per ongeluk) op zijn staart, poot gaat staan, aan zijn oren trekt of wat dan ook. Als een hond dan wel bijt is dat pure dominantie en dus onacceptabel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:25

katiavl schreef:
Goldens worden gewoon gezien als in de filmkes alla lassie super brave honden. Dan denken mensen op één of andere manier dat ze niet meer opgevoed moeten worden. Plus dat er soms geprutst word met het fokken. En dan krijg je ook een situatie dat niet al te super is

klopt. maar feit blijft wel dat een pittbullachtige makkelijker te bewerken is, dus sneller agressief is, ga je daar niet goed mee om, (bewust of onbewust) dan is hij wel gevaarlijk, voed je een golden niet goed op, en die word vals, word daar makkelijker over gedacht..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:26

De labrador staat er helemaal niet boven. Broodje Aap verhaal Haha!

Pitbulls zijn speciaal op agressie gefokt. Je wilt toch niet beweren dat de mensen die pitbulls of pitbulls achtige ze hebben omdat ze zo'n braaf imago hebben hè? Nee, ze willen gewoon iets uitstralen.

Tja en dan moet je achteraf niet zo zielig doen. Ook dan moet je zo flink zijn om toe te geven dat je verkeerd gegokt hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:28

slimmerik schreef:
De labrador staat er helemaal niet boven. Broodje Aap verhaal Haha!

Pitbulls zijn speciaal op agressie gefokt. Je wilt toch niet beweren dat de mensen die pitbulls of pitbulls achtige ze hebben omdat ze zo'n braaf imago hebben hè? Nee, ze willen gewoon iets uitstralen.

ik geloof idd ook niet dat de labrador erboven staat over het algemeen worden ze aangeschaft, niet altijd, maar de helft die hier met staffords lopen willen idd iets uitstralen, ik denk bijna 3 kwart wel.. en daar erger ik me ook aan.. door dat soort mensen word het imago ook niet echt verbeterd..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:33

ik zoek een beetje op internet, de eerste lijst die ik tegenkom staat de labrador / golden retriever op 2, na de rottweiler, maar dit is vertekenend, want er zijn ook veel meer labaradors dan pittbullachtigen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:35

Mensen die het imago geen goed doen heb je overal, zelf in de chihuahuas maar probleem is dat het effect veel minder is.

want ik ben zeker dat als sommige chihuahuas toevallig een grote hond waren, ze al lang in slaap waren gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:37

katiavl schreef:
Mensen die het imago geen goed doen heb je overal, zelf in de chihuahuas maar probleem is dat het effect veel minder is.

want ik ben zeker dat als sommige chihuahuas toevallig een grote hond waren, ze al lang in slaap waren gedaan.

dat weet ik ook wel zeker, laatst nog een topic over iemand die een chiuahua wou kopen, en ermee wou fokken, en die vond het zo grappig dat een chuachua van een vriendin iemand beet.. ja grappig.. er is minder schade, dus daarom is het grappig?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:43

veel kleine hondjes zijn fel en die zou je niet graag in een grote maat tegenkomen (A)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:48

Sim0ne schreef:
ik zoek een beetje op internet, de eerste lijst die ik tegenkom staat de labrador / golden retriever op 2, na de rottweiler, maar dit is vertekenend, want er zijn ook veel meer labaradors dan pittbullachtigen...

Dat onderzoek (van 1999) had ik al vermeld op pagina 3. Natuurlijk bijten er meer labradors als pitbulls. Maar de bijtkans van een pitbull is velen malen groter en bovendien vele malen verwoestender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:52

en er lopen veel meer labradors rond idd.. je kan het bijtgedrag niet goedpraten zowel van de labradors als de pitbulls niet.. ik vind dan ook dat de hond wél afgemaakt moet worden... begint onze hond te bijten krijgt ze ook een spuitje.. het risico kan je gewoon niet nemen.. wat mij wel opvalt is dat in de meeste gevallen de hond losloopt, en dat snap ik niet..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:55

Onze hond loopt niet los niet in het bos nooit, alleen in speciale hondeweides en natuurlijk thuis ook Tong uitsteken mijn hond mijn probleem moet geen gevaar voor andere zijn. Trouwens heeft men moeder een regel één bijt incident en gedaan hoe graag we hem ook zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:59

katiavl schreef:
Onze hond loopt niet los niet in het bos nooit, alleen in speciale hondeweides en natuurlijk thuis ook Tong uitsteken mijn hond mijn probleem moet geen gevaar voor andere zijn. Trouwens heeft men moeder een regel één bijt incident en gedaan hoe graag we hem ook zien Lachen

de mijne loopt zelfs op de uitlaatplekken waar ze los mogen niet los alleen in huis, en bij mijn tante op de boerderij, waar ze speeld met haar newfoundlander, en als ze even gaat zwemmen, verder komt ze niet los, op cursus (die ik klaar heb nu) hield ik ook altijd de riem eraan, heb hem 1 keer losgedaan, toen ze die dag net bij mijn tante was geweest, toen zou ze ervandoor, dit doe ik dus niet weer.. het is speelsigheid, maar ik neem het risico niet, wel mag ze even uitvliegen na het wandelen in de tuin, dan speel ik daar even met haar.. ik houd de lijn er gewoon aan, en met trainen gooi ik hem op de grond..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:01

slimmerik schreef:
Sim0ne schreef:

Dat onderzoek (van 1999) had ik al vermeld op pagina 3. Natuurlijk bijten er meer labradors als pitbulls. Maar de bijtkans van een pitbull is velen malen groter en bovendien vele malen verwoestender.

Ja, er lopen zoveel labradors rond. En idd, ben met je eens dat een pitbull en dergelijke honden de beet vele malen erger is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:02

hoe zit het met de wet in nederland inverband met honden niet aan de les houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:14

katiavl schreef:
hoe zit het met de wet in nederland inverband met honden niet aan de les houden

aan de lijn houden bedoel je denk ik? Knipoog geen idee, heb er nog nooit wat over gehoord, onze oude hond (inmiddels overleden) liep wel vaak los, die was ook bijna blind, en reageerde niet meer op andere honden/dingen.
ik denk wel dat je er een boete voor kunt krijgen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:15

ja in belgie is het aan de les houden Tong uitsteken

Bij ons kun je er inderdaad een boete voor krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:19

katiavl schreef:
ja in belgie is het aan de les houden Tong uitsteken

Bij ons kun je er inderdaad een boete voor krijgen

dat zal hier ook wel zijn denk ik, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord die er een boete voor heeft gekregen..
ik erger me er soms wel aan, die 8 boomertjes die hier lopen ook, ok je hond mag daar los, maar dan moet je hem wel bij je kunnen houden vind ik, als ze allemaal op mijn hond afstormen en beginnen te blaffen, en ik mijn hond dus half smoor omdat ik niet wil dat zij mischien uitvalt, en ik een kwartier moet wachten todat zij die honden bijelkaar heeft, en dan beginnen te miepen als ik met mijn been 1 van de 8 honden wegduw.. ja hallo, dan moet je je beesten maar bij je houden.. het is elke keer hetzelfde liedje, maar ik pik het niet elke keer, ik kan hier ook geen klacht tegen indienen denk ik? want ze mogen los..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:26

ThePast03 schreef:
De fokkers aanpakken heeft geen zin, dan gaan deze mensen gewoon naar Belgie.
Pak je de pupkopers aan dan sterven de fokkers gewoon uit, want niemand gaat ze meer fokken als ze aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zijn.

De honden zijn geen daders, dat zijn de mensen die ze kopen en daarmee in een groot risico brengen.

@LimaGentle: Daar gaan we weer: De RAD moet veranderen naar jullie wensen en eisen zodat de mensen die dus een verboden hond aangeschaft hebben deze vrolijk mogen houden.
Bovendien willen jullie dan een gedragstest waardoor er nog slachtoffers vallen, namelijk de honden die door hun bazen niet goed zijn opgevoed. Kunnen die honden ook niets aan doen.

Je kunt dit blijven roepen en volgend jaar om deze tijd roep je dit nog. Ondertussen zijn er een hoop honden weer zinloos ingeslapen omdat er weer zijn aangeschaft.
Doe daar eerst eens wat aan.

En de manier waarop deze page de zaken weer eens presenteert is zeker stemmingmakerij.
En het is dit soort stemmingmakerij waardoor zoveel mensen juist afhaken.

ThePast03, beter lezen aub...
Ik zei dat je niet alleen de fokkers of alleen de kopers moet aanpakken
Je moet ze allemaal aanpakken!

En dat er nog steeds mensen zijn die niet op de hoogte zijn van de wet is gewoon de waarheid. Je kunt wel vanalles aankaarten dat ze het MOETEN weten, maar feit blijft gewoon dat niet iedereen op de hoogte is. Daarbij zijn nog steeds veel mensen beinvloedbaar en te goedgelovig...
Kun je niets aan veranderen, het is nu eenmaal zo Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:31

ThePast03 schreef:
Doe het dan ook eens en richt je pijlen eens op de echte daders, de kopers van dit soort honden.
Er had geen hond ingeslapen hoeven worden sinds de wet van 1993, zelfs de pups die nog in de baarmoeder zaten mochten rustig oud worden.
Wat begrijp je daar nu niet aan?

Mensen weten het niet? Geef dan wat meer voorlichting ipv de wet elke keer maar aan te vallen.

En Naadje andere rassen zijn de afgelopen jaren ook behoorlijk in het nieuws geweest. Gisteren zelfs nog een Rottweiler.
Alleen die topics lopen niet zo eindeloos uit omdat hun aanhangers niet proberen alles goed te praten maar ook gewoon vinden dat zoiets gewoon niet kan.

ThePast03, je kunt de schuld niet alleen in de schoenen van de kopers steken... Het begint al bij het fokken van foute honden zonder juiste papieren en waarvan de ouders beide een MAG-test hebben gedaan. Daarna de kopers pas. Zoals ik al zei, je moet alle daders aanpakken, niet 1 groep!!

De rest blijft herhaling en vind het vervelend worden. We weten dat het zo zou moeten zijn, maar het kan ook anders MET behoud van het ras (voor de juiste mensen dan).

En rottweilers horen dit net zo min te doen, net als staffords of wat voor een hond dan ook... Het gaat er mij alleen om dat er steeds op een bepaald ras wordt afgegeven terwijl er meerdere honden zijn die met dit soort incidenten het nieuws halen.

Geen enkele hond hoort dusdanig te bijten dat het het nieuws haalt. Maar ik vind dat je altijd onderzoek moet doen naar de oorzaak... Ook bij de pitbullachtigen (waar de rottweiler trouwens ook bij heeft gestaan Knipoog )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:33

Dancie schreef:
het probleem is ook hapt een rotweiler laat hij gelijk weer los (meestal dan ) maar bijt een pittbull achtig iets die laten niet snel los

katiavl mijn hondje krijgt geen knietje mijn hond moest ik een periode met mijn knie tegenhouden Knipoog
maar hij is gecastreerd als je goed zou hebben gelezen zou je het verhaal gezien hebben.

Kunnen niet snel loslaten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:34

ik zag laatst op tv een meisje dat aan het mennen was, en werd gepakt door haar hond, dit heeft het nieuws ook niet gehaald, maar haar been had flinke wonden, echt lappen vlees eruit! hond is wel afgemaakt, maar waarom haalt dit het nieuws dan niet? zag er echt niet uit haar been

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:34

griebels schreef:
...En dat er nog steeds mensen zijn die niet op de hoogte zijn van de wet is gewoon de waarheid. Je kunt wel vanalles aankaarten dat ze het MOETEN weten, maar feit blijft gewoon dat niet iedereen op de hoogte is. Daarbij zijn nog steeds veel mensen beinvloedbaar en te goedgelovig...
Kun je niets aan veranderen, het is nu eenmaal zo Lachen

Die wet is er al sinds 1993. Met alle respect, maar onder welke steen moet je wonen om er nog niet van gehoord te hebben? Helemaal omdat de meeste bijtincidenten met dit type ras uitgebreid in het nieuws komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:35

griebels schreef:
Dancie schreef:
het probleem is ook hapt een rotweiler laat hij gelijk weer los (meestal dan ) maar bijt een pittbull achtig iets die laten niet snel los

katiavl mijn hondje krijgt geen knietje mijn hond moest ik een periode met mijn knie tegenhouden Knipoog
maar hij is gecastreerd als je goed zou hebben gelezen zou je het verhaal gezien hebben.

Kunnen niet snel loslaten Knipoog

kunnen idd niet los laten.