300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:03

Wij wonen in the middle of nowhere, de meeste postbodes weten het wel, die gooien het in de trailer of achter het laarzenrek.
dit zal wel een nieuwe geweest zijn............ maar morgen komt-ie weer hoor, en dan ben ik er!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:12

Als er voor getekend moet worden, mag hij hem niet achter laten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:17

nee klopt, daarom zat het pas in de brievenbus op straat, 50 meter van ons huis...
Dus zo nauw kijken ze niet altijd, vraag me wel af wie de krabbel gedaan heeft...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:20

Runningkawa schreef:
nee klopt, daarom zat het pas in de brievenbus op straat, 50 meter van ons huis...
Dus zo nauw kijken ze niet altijd, vraag me wel af wie de krabbel gedaan heeft

Ik laatst ook een track&trace code volgen: chauffeur onderweg.. Hmm, stond er sávonds rond 20u nog op. Ik een klacht gedaan bij TNT (was nl niet 1e x).
Stond het verzekerde pakket de volgende middag tegen de achterdeur... De bezorger kon wel zien dat we thuis waren.. op zich mee gedacht, maar niet netjes.
Krijg ik later een brief van TNT met afschrift van bezorgronde: was de dag ervoor geleverd en stond zelfs een handtekening van 'ons' bij!? Knap he Nors opkijken

Maar goed, ben er benieuwd naar de ervaringen van mensen met de loer. Wel handig dat dit dan bokkers zijn Bloos OK dan!
Wel posten he Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:38

Zijn er al dazen dan? Het is natuurlijk wel al vroeg in het jaar warm nu maar de maand dat ze normaal komen is toch Juli of heb ik het mis?
Ik heb hier wel een paar kleintjes gezien maar die vielen mijn paard nog niet lastig, waren denk ik mannetjes. Vanaf Juli barst het hier altijd van die creeps, ik hoop toch niet dat het nu 2 maanden eerder al gaat beginnen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:49

Gisteren kwam ik een man met hond tegen die de bossen uitkwam en vertelde mij dat hij al kleine daasjes heeft gesignaleerd. Nou weet ik niet of dat ook kan, anders zijn we in de aap gelogeerd. Met dit zomerse weer kan dat ook wel.

Dus effe heet laten worden, daarna een week spoelen van de regen en een paar nachten nachtvorst, ben ik weer blij!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:04

Zondag rijd ik de Endurance in Ommen, als er dan dazen zijn zie ik ze ongetwijfeld.
Maar ik ben blij dat hij vandaag komt, ze kunnen de vraag nu al bijna niet meer aan en er zal ongetwijfeld een wachtlijst komen als de dazenhel echt losbarst. Want dan wil iedereen.... Tong uitsteken Liever een week te vroeg in de wei, kunnen ze weer even aan hun nieuwe weidegenoot wennen.................. Haha! Haha! Haha! Dat wordt weer een snurkparij van jewelste! Ja Ja Ja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:11

Goed om te horen dat ze de bestellingen al bijna niet meer bijhouden, zo hoort het ook als je zoiets genieks uitvind Haha!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:21

linky schreef:
Zondag rijd ik de Endurance in Ommen, als er dan dazen zijn zie ik ze ongetwijfeld.
Maar ik ben blij dat hij vandaag komt, ze kunnen de vraag nu al bijna niet meer aan en er zal ongetwijfeld een wachtlijst komen als de dazenhel echt losbarst. Want dan wil iedereen.... Tong uitsteken Liever een week te vroeg in de wei, kunnen ze weer even aan hun nieuwe weidegenoot wennen.................. Haha! Haha! Haha! Dat wordt weer een snurkparij van jewelste! Ja Ja Ja

Gaaf dat je in ommen rijdt. Ik ben benieuwd of de dazenval je bevalt. Ik kom zaterdag langs, kan ik hem mooi even zien. Als hij jij bevalt, wil ik er ook één. Zo te horen niet te lang wachten met bestellen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:27

linky schreef:
Dat wordt weer een snurkparij van jewelste! Ja Ja Ja

Hihi, ja dat zal best! Maar ze zijn er vast snel aan gewend en als het dan ook nog eens dazen bij ze weg kan houden dan is het helemaal geweldig natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:31

Hier zijn al dazen gespot
Die watjes van mij zijn er zelfs al voor binnen gaan staan
Maar dat is aanstelleritus Lachen
Vorige week op buitenrit heeft mijn vriend die mee fietste bij Kawa ook al een daasje kapot geslagen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:33

Ah, bij jullie dus ook al kleintjes, hier ook maar die gaan nog niet op de paarden zitten, ik denk dat ik hier dus de mannetjes heb (als dat toch eens zo kon blijven he, was het probleem hier opgelost Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:36

Ik denk dat de mannetjes niet eens in de buurt van een paard komen
Deze gaf al een rooe streep, dus zeker weten dat hij had gezogen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:39

Yabloko schreef:
T@nj@ schreef:
Wat ze nu gebruiken is volgens mij een stootding voor een boot toch? die zijn redelijk makkelijk te krijgen.
Hmmmm , denk er toch ook over om zelf eens iets te frobelen. Niet om de prijs maar meer om te proberen of het werkelijk goed werkt.

Ik dacht het toen ik naar de afbeelding keek. Een bezoekje aan de haven, men kope een stootbal en een fuik, verklein de gaten van de fuik wat en verf de stootbal zwart... tadaa. Vork

mm uit ervaring weet ik dat je voor een kleine stootbal al gauw 15,- neerlegt, laat staan zo'n grote als deze.. ik denk dat je dan over min 100,- praat..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:51

Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot hij is? Ik kwam net een paar stootwillen tegen voor 25.- maar die hadden een doorsnee van 40cm geloof ik. Ik denk dat dat te klein is, misschien voor een kleinere versie Clown

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:54

zo van de foto te zien is dit er denk ik al eentje voor een flinke mosselkotter.. denk dat die best prijzig zijn, gezien het feit dat mijn vriend voor zn kleine vis/motorbootje al 15,--25,- ps kwijt is en die dingen echt niet groot zijn..
en daarbij dan de kosten van verf, RVS/aluminium en de fuik. in mijn ogen maken ze daar echt niet veel winst op, zeker ook omdat er voor hun ook nog is uren in zitten om verzendklaar te maken..

ik ben benieuwd of hier veel dazen komen, we zijn verhuisd naar moeras/bosgebied maar wel op een kilometer van zee, waar we eerst woonde viel het altijd mee, maar ja, nu is er bos/moeras dus ms dat het tegen valt hier..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:57

mwah, t valt misschien nog mee. zie net op de site van josboone.nl bij maandaanbiedingen een flinke bol van 48x64 in de aanbieding staan van 66 voor 49,-

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:09

Ja ik vind ze zo snel nu even niet maar ik struin veelal de bootzaken op internet af en zie ze daar ook vaak vrij goedkoop. Kijk we hebben niet allemaal een mosselkotter en dus ook niet van dat proffesionele spul nodig Haha! Voor de loer is ook een stootwil voor de "pleziervaart" gebruikt las ik dus geen mosselkotterspul, das nergens voor nodig Haha!
En een fuik? Hoezo een fuik? kan je nog zoveel ander spul voor gebruiken he. En het hoeft uiteraard ook geen excte kopie van de loer te zijn maar onder de 100.- ben ik echt compleet klaar hoor Ja
Maar eerst eens zien of het echt werkt, ik wacht even af dus Knipoog

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:43

ik heb er al 2 in de zwarte verf staan, alleen nog de stellage bouwen en de flessen maken voor bovenop,

ik heb mazzel want wij wonen vlak aan zee en mijn man en schoonvader zijn strandvonder(geen jutters!)
en wij hebben ze zo in de schuur hangen!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:44

Maar aan zee kun je toch amper spreken over dazen? Lachen

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:17

Wat een geweldige uitvinding zeg!
Alleen wel jammer dat ze zo duur zijn..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:12

Ik dacht ook dat je aan zee geen dazen had?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:17

was dat maar waar ze zijn wel in het weiland en de duinen en het bos,
en bij het zwembad is het ook een hel(wij hebben er geen in de tuin hoor! maar de buren wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:22

Kennisen van me die met hun paarden in het noorden of aan zee komen noemen die 5 dazen een daasvrije dag Lachen

Als je hier in het bos komt zwermen er echt 50 per paard om je heen (of meer misschien wel)

Helaas was dat vorig jaar in ons weiland ook niet anders.

Moeten jullie paarden overdag binnen staan?
Omdat ze met deken en vleigenspul op nog gek worden?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:20

gelukkig niet, het is alleen met rijden erg naar omdat ze steeds naar de dazen bijten,
als ik het zo hoor heb ik het erg luxe, al heb ik er erg veel last van, omdat ze mij ook steken en ik er erg allergisch op reageer

het grootste probleem is rijden in het weiland omdat mijn bak erg mul kan zijn , dat kan ongeveer 10 minuten en dan worden we helemaal lek gestoken