hildetc schreef:hallo, ik heb deze tekst woedend geschreven, zonder na te lezen, omdat ik daar simpelweg geen zin meer in had!!!
Dat is heel onverstandig. Juist als leerkracht is het veel handiger om je daarin te kunnen beheersen - wees de oudste en de wijste - en de professioneelste

Is niet alleen een handige vaardigheid bij de kinderen (waar het zelden helpt om woedend te worden) maar ook bij ouders en in dit soort discussies. Echt, daar win je veel meer respect mee.
Citaat:
(je had me gewoon te woedend gemaakt)
Bedoel je mij? Dat vind ik vreemd. Ik heb helemaal niets tegen jou of tegen de leerkrachten in het algemeen geschreven in dit topic. Lees het even terug... er schrijven veel mensen met veel achtergronden en verschillende meningen, die kun je niet allemaal over 1 kam scheren.
Citaat:
daarom heb ik er ook in gezet dat ik geen spellingscontrole wilde! waarom ben jij dan zo triest om dat wel te doen! (volgens mij kan ze niet lezen!!!!

) ik heb in dit stukje ook bewust geen hoofdletters gezet e.d. en geen controle gedaan. dan kan je me daar ook weer lekker op aanvallen!!!
Wat wil je daarmee bereiken? Denk je op deze manier begrip of respect te krijgen? Wat wil je illustreren door 'bewust' geen hoofdletters te gebruiken?
Citaat:
een beetje respect voor leerkrachten zou je niet misstaan!!!!
Dat respect kun je verspelen door op een zeer onprofessionele manier te reageren.
Citaat:
het gaat mij om de wijze waarop ouders over het algemeen met leerkrachten omgaan, ze beseffen over het algemeen niet wat we allemaal voor ze doen.
Ik weet dat er veel ergernis is tussen ouders en leerkrachten. En zowel ouders als leerkrachten kunnen daarin soms volkomen gelijk hebben, en een andere keer zijn ze bijzonder onredelijk en weigeren ze hun eigen aandeel in de situatie te zien. Dat is jammer. Ouders en leerkrachten hebben toch hetzelfde doel voor ogen, hoop ik, namelijk om de kinderen het beste mee te geven. Overleg in plaats van vijandigheid en "ja maar zullie willen niet zien wat wij doen" lijkt me veel constructiever.