Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:59

Bovenstaande is de enig juiste conclusie.
Honden zijn roofdieren,en mensen moeten zich dit realiseren.
Mensen zien een hond vaak als een medemens,en dichten hem vaak menselijke inzichten en emoties toe.
Een hond ,,denkt '' primair,voedsel,rangorde,voortplanting.
Als je hier duidelijkheid inschept,heb je een plezierig huisdier.
Ongeacht het ras.Het ene ras is dominanter als het andere(rangorde)en mensen zouden voldoende zelfkennis moeten hebben om zich af te vragen of ze geschikt zijn als leider.
Je verdiepen in een ras helpt ook,voor de aanschaf.
Helaas kopen veel mensen slechts het ego-strelend plaatje.....

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:05

LimaGentle schreef:
Ylana schreef:

Misselijkoll

Het kán haast ook niet anders dan dat de kínderen fout zaten! Want in jou ogen doet geen enkele hond iets uit zich zelf.
Ongelooflijk...

dat zeg ik niet.. ik zeg alleen maar dat als de hond ECHT had gebeten het kind wel in het ziekehuis lag en niet met 3 kleine schaamwondjes thuis zit
als een hond echt BIJT dan ben je er veel slechter aan toe dan hier het geval is..

Even voorop: heb niet het hele topic gelezen

maar ben het wel eens met bovenstaande. Een staf die echt bijt die klapt vast en laat niet meer los. Dit lijkt meer op (te ruw!!!) spelen.
ik vind overigens niet dat dit zomaar moet kunnen gebeurden

En voor zover ik weet in de retriever nog steeds de grootste bijter, maar dit komt ook door de hoeveelheid retrievers in jonge gezinnen.

waarom hoor je daar minder over>? omdat de schade bij zo;n hond vaak wat minder is dan een hond met een 'dichtklap'kaak. Ofwel die pakken vast en laten niet meer los.

WEet de precieze onderzoeken ook niet maar dit is mij bekend,

Wel erg trouwens voor zowel kinderen als hond, en stom van de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:02

het was dus wel een pitbullachtige, de eigenaar heeft een boete gekregen, en de hond word op zijn kosten afgemaakt..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:40

dees_daan schreef:
het was dus wel een pitbullachtige, de eigenaar heeft een boete gekregen, en de hond word op zijn kosten afgemaakt..

Waaruit weet je dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:41

staat op tt van rtl 4

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:17

toch weer een triest stukje nieuws........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:20

vind ik idd ook.. heb je zo'n hond, blijf dan weg bij drukke plaatsen met kinderen andere honden oid, en laat hem niet loslopen..
(al loop ik wel in een vervolgcursus met mijn hond, maar dat is weer wat anders, en zij komt niet los buiten de cursus om)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:54

het is gewoon oerstom van die eigenaar... als je weet dat je een verboden hond hebt laat je die niet zomaar los lopen..

voor de rest blijf ik nog steeds bij mijn mening wat betreft de hond.. Knipoog

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:58

sunrice schreef:
Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren..

Cayenne schreef:
De politie heeft de hond in beslag genomen. Een expert zoekt uit of het om een verboden ras gaat. "Als dat zo is, zal de hond worden afgemaakt", aldus een woordvoerster.

Dit vind ik best raar.. als een hond kinderen aanvalt is hij niet te vertrouwen.
Al was het een poedel, dan zou het toch nog verstandiger zijn om hem in te slapen?

Inderdaad.

Maarja, als het een poedel o.i.d had geweest, weet ik bijna zeker dat dat niet vermeld zou worden.
Maar als het om een Pitbull gaat.. Jaaa die zijn allemaal zooo gevaarlijk Slapen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:03

Bij ons staat het er elke keer in snap dus niet waarom mensen constant roepen dat pittbuls benadeeld zijn. soms om gek van te worden bv bij ons in de kliniek krijgt elke hond het op. gewoon voorzorg Lachen de da heeft ook niet graag een beet. En sommige eigenaars reageren dan is het omdat het zo een hond is? Asltublief Lachen de maltezer krijgt er ook één op ze liefst de kleinste zijn vaak het bijtgraagst.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:04

tja het blijft lastig om honden als deze goed op te voeden en niet vals te laten worden....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:05

nee is niet lastig Lachen Lachen wat wel lastig is om mensen te overtuigen dat ze toch echt beter een poedel kunnen nemen ipv een pitbull

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:07

Avanti_haf schreef:
tja het blijft lastig om honden als deze goed op te voeden en niet vals te laten worden....

Hoezo? Ze zijn misschien makkelijker echt vals te maken.. Nouja, eigenlijk is iedere hond vals te maken. Bij de 1 voel je het alleen wat beter als bij de ander alstie hap zegt. Maar volgens mij is iedere gewoon als lieve hond op te voeden hoor. Ze worden heus niet vals geboren.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:09

Hmm. Naar bericht natuurlijk, maar wat ik me afvraag is hoe die agent m heeft kunnen pakken zonder zelf gebeten te worden. Geen excuus hoor, voor niemand niet. Maar wel n beetje raar.
Wat wel zo is, mensen kunnen een pittbull nemen, mits ze er lang over hebben nagedacht, weten waar ze aan beginnen en er ook alles voor over willen hebben om het een ´veilige´ hond te houden. Maar vaak worden die honden genomen omdat ze er stoer uitzien.. En dat is waarom het vaker fout gaat.. Tenminste, dat is mijn visie.
Groetjes, mij

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:12

Pluttersput schreef:
Wat wel zo is, mensen kunnen een pittbull nemen, mits ze er lang over hebben nagedacht, weten waar ze aan beginnen en er ook alles voor over willen hebben om het een ´veilige´ hond te houden.

Blijkbaar hebben ze er helemaal niet over nagedacht of ze hebben gewoon een hekel aan hun hond.
De pitbull (en de pitbull achtigen) zijn al sinds 1993 verboden in Nederland en iedereen die sinds die tijd een pitbull(achtige) aanschaft werkt mee aan het zinloos afmaken van honden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:14

pluttersput, wellicht hebben ze een hondengeleider in de arm genomen om het dier te arresteren........

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:14

Nee, die zijn toch niet helemaal verboden? Volgens mij alleen die zonder een echte stamboom.. Toch?
@ KiWiKo: Idd, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou idd heel goed kunnen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:17

Pluttersput schreef:
Nee, die zijn toch niet helemaal verboden? Volgens mij alleen die zonder een echte stamboom.. Toch?
@ KiWiKo: Idd, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zou idd heel goed kunnen Lachen

Een pitbull is geen FCI erkend ras en kan dus nooit een FCI stamboom hebben. Het heet niet voor niets de pitbull wet (tegenwoordig ook wel RAD).

Een American Staffordshire Terrier met FCI stamboom is toegestaan, alle honden die voldoen aan de uiterlijke kenmerken van de pitbull wet zijn verboden en worden in beslag genomen en afgemaakt.

En dat hoort iedereen die een hond aanschaft gewoon te weten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:18

Hangt er dan maar net vanaf wat voor hond wah Knipoog Maar goed, idd, je hebt gelijk.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:19

ik dacht dat pittbul altijd kruising Staf was? Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:21

Nannes schreef:
ik dacht dat pittbul altijd kruising Staf was? Bloos

Nee dat hoeft niet eens, het gaat om de uiterlijke kenmerken en dat kan dus ook een American Bulldog zijn of gewoon een kruising Boxer/Pointer.

Daarom is het zo belangrijk dat mensen zichzelf eerst eens wat verdiepen in wat voor een hond ze aanschaffen voordat ze die hond aanschaffen.
Voorkomt een hoop zinloos afmaken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:32

Zo zie je maar, ik dacht altijd dat een Pitbull een papierloze Amerikaanse Stafford was!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 00:04

KiWiKo schreef:
nee is niet lastig Lachen Lachen wat wel lastig is om mensen te overtuigen dat ze toch echt beter een poedel kunnen nemen ipv een pitbull

Nou zijn die kleine dingen ook best lastig hoor Nagelbijten / Gniffelen
*Heeft wel eens een kleine aanvaring gehad met een bijtgrage chihuahua Schijnheilig *

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:08

singasong schreef:
Zo zie je maar, ik dacht altijd dat een Pitbull een papierloze Amerikaanse Stafford was!

en zo je je ook maar weer dat die wet gewoonweg niet bij iedereen duidelijk is...
(niet banketstaaf tegenover jou hoor singasong Knipoog )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:13

LimaGentle schreef:
en zo je je ook maar weer dat die wet gewoonweg niet bij iedereen duidelijk is...
(niet banketstaaf tegenover jou hoor singasong Knipoog )

En zo zie je maar dat teveel mensen een hond aanschaffen zonder zichzelf te verdiepen in de hond die ze aanschaffen waardoor er teveel honden zinloos worden afgemaakt.
Die honden schieten niets op met het excuus "ik wist het niet".

Dan heb ik het nog niet eens over de grote groep mensen die bewust een verboden hond in huis haalt omdat het zo lekker "stoer" is volgens hun.

De Wet is superduidelijk, net zo duidelijk als de Wet waarin staat dat je niet door rood licht mag rijden.