Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:10

Ach chevaux er zitten een hoop tussen, wellicht wel allen die al tig keren uitgeprocedeerd waren en steeds maar probeerden. De groep die nog nooit een oproep heeft gehad is schandalig, maar we hebben het ook over de groep die Nee niet als een antwoord wilde horen en gewoon bleven. Op het moment dat je binnenkomt, kom je al binnen in afwachting van.

Er moeten regels gesteld worden en die regels zijn er en als er dan aan gerefereerd wordt, is het fout. Maar wie zegt dat het leven eerlijk is? Was dat maar zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:11

Barco schreef:
faye schreef:
Was het onveilig in Spanje en Turkije dan? Of in MArokko? Deze mensen zijn uit economische overwegingen hier naar toe gekomen.

die mensen zijn uit economische redenen door de nederlandse regering gehaald.

Dat is al een paar generaties geleden, nog steeds nieuwe aanwas die binnen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:16

chevax schreef:
En nee, natuurlijk zit niemand er op te wachten dat zijn buurman een pistool heeft. Maar nogmaals, we generaliseren nu wel heel erg.

We generaliseren juist niet, we hebben het nl over deze groep. En nog maals gevaarlijke mensen? Ach wat is gevaarlijker, die ondergrondse groepjes die in het geheim opereren en dan via een sterke levensovertuiging zieltjes winnen en daarmee bedoel ik de foute arm van de Islam, die zijn pas gevaarlijk. Zo een wilders met zijn carnavals pruik of verdonk die in allerlei sitirische programma's met de draak gestoken worden....., zolang dat nog kan is er geen gevaar. We hebben nl geen 1 partijenstelsel, dus zo een wilders komt nooit aan de macht en ondergronds opereert hij niet met een stiekeme achterban. Die mentaliteit is er niet in de Nederlandse samenleving, veel geschreeuw weinig wol, de stille wateren zijn het gevaarlijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:16

russel schreef:
chevax schreef:
En nee, natuurlijk zit niemand er op te wachten dat zijn buurman een pistool heeft. Maar nogmaals, we generaliseren nu wel heel erg.

We generaliseren juist niet, we hebben het nl over deze groep. En nog maals gevaarlijke mensen? Ach wat is gevaarlijker, die ondergrondse groepjes die in het geheim opereren en dan via een sterke levensovertuiging zieltjes winnen en daarmee bedoel ik de foute arm van de Islam, die zijn pas gevaarlijk. Zo een wilders met zijn carnavals pruik of verdonk die in allerlei satirische programma's met de draak gestoken worden....., zolang dat nog kan is er geen gevaar. We hebben nl geen 1 partijenstelsel, dus zo een wilders komt nooit aan de macht en ondergronds opereert hij niet met een stiekeme achterban. Die mentaliteit is er niet in de Nederlandse samenleving, veel geschreeuw weinig wol, de stille wateren zijn het gevaarlijkst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:17

[q

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:57

Ik heb niet alles gelezen (gek he als mensen 5 berichten achter elkaar plaatsen..)

Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom alleen de antiliaanse criminelen het land uit moeten? Waarom niet meteen de Nederlandse criminelen ook? en de Indonesische, Turkse, Duitse, Engelse, Marokaanse, Surinaamse enz enz enz enz.

Heel goed van mevrouw Verdonk dat ze criminelen het land uit wil hebben, niks mis mee. Maar waar moeten ze heen? Naar de Antillen?? haha weet je hoe klein het daar is! En waarom wordt er onderscheid gemaakt qua etnischiteit??????

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:36

Ik hoor vandaag nog op de radio dat een aantal Antiliaanse eilanden gewoon een Nederlandse gemeente gaan worden en weer anderen een status aparte aangevraagd hebben. In hetzelfde radiobericht hoorde ik dat Vlieland en Terschelling ook wel een status aparte willen. Dan kunnen we ook alle criminele Vlielanders terugsturen met de boot of over het wad.

Alle gekheid op een stokje, ik geloof dat er wel iets mogelijk is als huisarrest. Als hun huis op de Antillen staat, dan is het zo dat ze daar zullen moeten blijven. Als het huis in Mokum staat, dan mogen ze Mokum niet uit. Daar wel vanuit gaande dat zoiets mogelijk is.

Criminelen horen volgens mij alleen maar thuis in een gevangenis. Ze deporteren is inderdaad alleen maar het vuil onder het matje schuiven.

En als mijn zoon ooit wat rottigheid uithaalt, wordt hij vast en zeker gedeporteerd naar Canada (zijn geboorteland)? Definiëren waar iemand vandaan komt is allesbehalve een gemakkelijke zaak.

Wel moet ik even toevoegen dat er precedenten zijn: Toen HongKong de "Anschluss" maakte met China, wilde veel HongKongolezen wel naar hun "moederland" (Verenigd Koninkrijk) verhuizen voordat het zover was. Dat werd hun echter niet echt goed mogelijk gemaakt. De meeste HongKong Chinezen kwamen eerder uit in Canada of Australië, met de vereiste zak geld in hun handen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:42

faye schreef:
Ze zijn al lang genoeg geknuffeld en helaas heeft dit niets opgeleverd. Wil je meedraaien in onze maatschappij, prima. Denk je hier de boel te verzieken of crimineel te worden, grote schop onder je reet en inleveren dat nederlandse paspoort!

Faye soms moet ik werken en heb geen tijd iets toe te lichten.

Maar ik ga een poging doen
De reden dat die mensen indertijd hier gebleven zijn komt omdat het slecht ging met de economie en mensen werkeloos werden. Ze komen uit een cultuur waar je niet gaat betalen voor iets als je het voor niets kan krijgen. Dus toen ze merkten dat ze ook geld kregen als ze niets uitvoerden en ze er ook nog achter kwamen dat ze recht hadden op een verblijfsvergunning in dat lekkerland was de keuze snel gemaakt
Dat was in een tijd dat een Nederlander die werkeloos was zich te barsten schaamde en iedere ochtend zijn boterhamtrommeltje achter op zijn fiets bond, ging solliciteren of ergens langs een kanaal of in een bos ging wandelen en dan s avonds op tijd weer thuis kwam zodat de buren vooral niet zouden merken dat vader geen werk had, dat moeder dat niet had was normaal een vent die zijn vrouw niet kon onderhouden was geen vent.
Binnen die mentaliteit was men er niet op voorbereid dat er mensen zouden zijn die werkeloos zijn als een geschenk uit de hemel zagen en ja dat ook door gaven aan hun kinderen
We hebben er lang over gedaan om daar achter te komen en dat hardop te zeggen.
Begin 2000 sloeg dat dus helemaal om en zeker na 11 september 2001
Het wordt dus nu tijd dat we een middenweg vinden en leren met elkaar te leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:03

En wat is dan de oplossing volgens jou. Concreet? Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:08

faye schreef:
En wat is dan de oplossing volgens jou. Concreet? Knipoog

Ik weet niet of er echt een oplossing op korte termijn is over de hele linie, maar men is nu wel bezig om de kinderen al heel jong te begeleiden EN hun ouders daarbij te betrekken, en dan gaat het zeker niet om vertroetelen.
Het lijkt me de enige mogelijkheid.
Voor alles boven de 12 jaar is het veel moeilijker, dat kost heel veel inzet en incasserings vermogen voor de begeleiders.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:15

Dus opvoeden Knipoog

En heel belangrijk, de moeders uit hun huizen trekken en nederlands leren.
Zonder emancipatie lukt er niets, denk ik.
Gelukkig zie je dat allochtone meisjes het vaak heel goed doen op school, ze worden korter gehouden en ze zien de zin van leren en daardoor waardering krijgen.

Dat geeft ook hoop voor volgende generaties, want deze meisjes staan straks met beide benen in onze maatschappij en zullen hun kinderen wel stimuleren, wat hun moeders niet konden.
Dit samen met een beperking op het aantal importbruiden gaat straks het verschil maken.

Maar Faye, ik heb al eerder gevraagd wat jij dan onder de 'harde aanpak' verstaat, en oplossingen aan je gevraagd.

EDIT: dat goed op school doen, geldt voor moslimmeisjes, helaas niet voor antilliaanse voor zover ik cijfers ken. Zo zie je maar weer dat voor alle allochtonen geen pasklare oplossing bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:45

Misschien even terug lezen randalinpony?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:01

lees ik alleen maar schop onder hun reet en paspoort inleveren.

Terwijl dat niet voor de grootste probleemschoppers opgaat, dus?
Wat doe je met de derde generatie met NL paspoort?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:08

Och, volgens sommigen moeten die diezelfde schop krijgen.

Maar Faye, kom nu zelfs eens met concrete en uitvoerbare oplossingen, zoals je aan anderen vraagt. En dan wél inhoudelijke oplossingen en geen one-liners over schoppen onder konten.
Je kunt in een discussie ook best van elkaar leren en proberen in te zien dat dit probleem nu eenmaal niet is op te lossen door een stel populistische doch onuitvoerbare maatregelen te roepen, zoals Rita.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:52

Ik heb anders nog geen enkel uitvoerbaar alternatief gezien dat kans van slagen zou kunnen hebben. Misschien je eerst meer verdiepen in de problematiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:37

Klijn schreef:
Ik heb niet alles gelezen (gek he als mensen 5 berichten achter elkaar plaatsen..)

Heb je daar een probleem mee? Zal je lezen wel bemoeilijken, is ook moeilijk hoor..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:54

faye schreef:
Ik heb anders nog geen enkel uitvoerbaar alternatief gezien dat kans van slagen zou kunnen hebben. Misschien je eerst meer verdiepen in de problematiek?

Och Faye, ik denk dat ik me ruimschoots in de problematiek heb verdiept. Vandaar dat oplossingen als schoppen etc. in mijn ogen niet zo goed zijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:55

Trouwens, waarom worden hier nu weer van die onvriendelijke one-liners achter elkaar geplaatst?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:00

Er is geen pasklare oplossing voor dit probleem maar je moed wel ergens beginnen.
Als je een begin kunt vinden ben je op de goede weg.
Echter in dit land blijft het vaak bij vergaderen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:33

chevax schreef:
faye schreef:

Och Faye, ik denk dat ik me ruimschoots in de problematiek heb verdiept. Vandaar dat oplossingen als schoppen etc. in mijn ogen niet zo goed zijn.

Dan snap ik niet dat je niet wat concreter kunt zijn Knipoog

Je afzetten tegen iemand die de problematiek benoemt is makkelijk, maar draag dan alternatieven aan.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:48

Criminaliteit zal altijd en overal blijven... Zolang sommige mensen zich niet kunnen of wiegeren aan te passen aan andere valt er niet goed mee te leven... We zullen altijd oorlog en criminaliteit behouden... Waarom Rita Verdonk dan moet worden afgezeken vind ik onzin... Ze heeft misschien niet de beste oplossingen maar ze trekt in ieder geval der mond open... Ik vind het een vrouw met ECHTE ballen Knipoog Tof wijf...

Zolang er van die egotrippers als Bush (Sorry... heb echt een hekel aan die vent... Clown ) rondlopen... Zal er niet snel iets veranderen in de wereld... We zien bijna alleen nog maar macht en streven daar ook naar... Zo kun je niet leven met 4 miljard mensen op de wereld... Of hoeveel het er ook mogen zijn... Maar ik ben bang dat er niet snel iets zal veranderen... Het verbaast me niets als we over een aantal jaar een 'tweelingbroer' van Hitler hebben...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:06

russel schreef:
superwoman schreef:
Idd. De goeie kunnen echt wel een baan krijgen. Ze zullen natuurlijk wel wat last hebben van de invloed van de slechte.
Toch kiest een bedrijf voor de beste werknemer.
Op papier-sollicitatie zal dat soms moeilijker zijn als je achmed heet.
Dus langs gaan en je bewijzen. Een aanbod doen die ze niet kunnen weigeren. what ever.

Nou heeft het nieuwe kabinet bedacht dat niemand meer zonder diploma van school mag, hoe gaan ze dat doen? Dwingen om diploma te halen als ze niet naar school willen of iets willen doen? Of gaan we het programma nog lager maken. Die VMBO nl, dat is toch echt niets? Tegenwoordig zit iedereen die ik maar spreek op het VMBO, kan je daar ook nog voor zakken? Triest hoor.

deze quote van russel moet ik er even bijpakken.

Wat een schandalige opmerking maak jij daar!!

Dus, ik ben maar niks en dom omdat ik MAVO (nu VMBO) gedaan heb? het merendeel van de nederlandse bevolking heeft VMBO niveau. En nee, dat is echt niet heel laag! Ok, havo en vwo = hoger. Maar niet iedereen is even slim. Maar goed ook. Als heel nederland als vervolg studie HBO/WO gaat doen hebben we hier mooi een probleem.

btw, ik heb mn mavo gewoon gehaald, net als mijn mbo. Doe nu hbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:41

mavo is geen vmbo. Vmbo ligt een stuk lager kwa niveau.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:13

Clown
Laatst bijgewerkt door Klijn op 16-02-07 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:15

russel schreef:
Heb je daar een probleem mee? Zal je lezen wel bemoeilijken, is ook moeilijk hoor..

Ja ik heb daar problemen mee. Het leest behoorlijk irritant, ik snap daarom ook niet waarom je niet alles in één reactie kunt zetten.

En lezen is voor mij verder ook al moeilijk genoeg met dyslectie.

VMBO-T is gelijk aan wat voorheen mavo was. Dus VMBO ligt niet een stuk lager.
Citaat:
Per 1 augustus 1999 zijn vbo en mavo samengevoegd tot het vmbo, het voorbereidend middelbaar beroeps onderwijs. Het vmbo kent vier leerwegen: de theoretische, de gemengde, de kaderberoepsgerichte en de basisberoepsgerichte leerweg.

Vind overigens wel dat je de VMBO'ers hier erg naar beneden haalt met je uitspraak..
Ben blij dat iedereen een ander niveau heeft, zou vervelend zijn als we allemaal slim waren.[/quote]