Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:55

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moonprayer

Re: Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:56

ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:43

_June schreef:
dan hoop ik niet dat ik mijn eigen paard eet deze maand..
bah

dat was ook mijn eerste reactie Knipoog

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:12

Ik vind frikandellen, kroketten en hamburgers ook echt súper lekker. Alleen ik had al eerder gehoord dat er paardenvlees in zit, dus daardoor eet ik het niet meer. Ik eet niets waar iets in zit waar ik van houd. Paarden zijn gewoon helemaal geweldig, en de gedachte dat je ze eet... Nee, dat zie ik niet echt zitten..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:25

Ik wist het ook al wel
Ik vind snacks alleen niet zo heel lekker. Heel af en toe eten wij dat eens. Ik denk dat snacks niet de enigste dingen zijn waar paardenvlees in zit...
Denk er maar niet te veel bij na wat je allemaal op eet Scheve mond

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:56

@ Kitty_gomez: Natuurlijk vind ik het voor die andere dieren ook zielig. De enigste snack die ik daarom eet; is een kaassouflé Knipoog Verder eet ik nog wel gewoon vlees hoor, ik vind het wel zielig voor die dieren, maar je kunt er nou eenmaal niets aan doen. En ik eet geen paardenvlees omdat ik het zielig vind voor die paarden, maar om het princiepe dat het om een paard gaat.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:32

Soms is het procent in 1 frikandel heel weinig.
Zo neem ik die van Mora hier zit maar 2% in...Niet dat ik het eet hoor.
Maarja..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:36

Er wordt hier gezegd dat paarden het over het algemeen beter hebben, maar weten wij hoe paarden in het buitenland worden gehouden? Meen me te herinneren dat een groot gedeelte van het paardenvlees van Zuid-Amerikaanse paarden komt. Vergeet daarnaast het transport niet.

Tja, ik ben (gelukkig) vegetariër, dus ik heb er geen "last" van. Hoef dus ook geen vals schuldgevoel hebben dat ik misschien paard eet. Stalgenootje van me schrok er wel van, die wist het echt niet.
Vind het geen verrassende uitkomst, je wilt niet weten wat er allemaal in snacks gaat, of goedkoper hakvlees. Denk dat veel mensen die het letterlijk zíen, wat er aan slachtafval ingaat, hun snackje later wel laten staan Nagelbijten / Gniffelen

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:09

Het paardenvlees wat hier verwerkt wordt(snacks ed)is afkomstig van paarden die in midden-en zuid-amerika (soms ook uit australie&NZ)geslacht worden.Er komt dus geen onnodig dierenleed aan te pas(vervoer ed.)
Het paardenvlees afkomstig van ned.paarden,slachterijen,gaat diepgevroren naar EU landen.(frankrijk ed.)
Dus de kans is klein dat je je eigen paard op eet!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:12

Ghèhè,, Daar kan je toch niet bij stil staan? ik eet geen puur paardenvlees maar ik wist niet dat het erin zat :S

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:38

oei. Nagelbijten / Gniffelen ik ben vegetarier. Schijnheilig

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:00

Hoorde het inderdaad ook.

Gelukkig zei de patatboer dat er in "onze" kroketten geen paardenvlees zit Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:26

Nouks schreef:
Wauw, de reacties hier vallen me enorm mee, ik had echt van de helft reacties verwacht van "oh nu ga ik wel kaassoufflés eten in plaats van een kroket"... Valt weer mee Haha!

idd!!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:45

Vandaar dat ze zo goed smaken!

Maar trouwens, dat wisten we toch al lang? Vooral dat er in frikandellen en kroketten paardenvlees zit.. en bijv. de salade van de Aldi etc.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:56

Ach ik eet er niets minder om.

Ik ga niet hypocriet wél varken&koe eten en géén paard

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:57

Princess_ schreef:
Ach ik eet er niets minder om.

Ik ga niet hypocriet wél varken&koe eten en géén paard

you go girl Haha!

Helemaal mee eens!

kitty_gomez schreef:
Soms denk ik wel, je kan misschien beter paardenvlees eten, hoe zielig het ook klinkt. Dan varkens, kippen of koeien vlees. die beesten worden meestal zo vreed behandeld. Paarden worden altijd nog beter behandeld.

Klopt Ja

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:59

Haha ja dat vind ik gewoon stom Clown

Kijk ik weet dat ik geen paardenbiefstuk op mijn bord heb liggen. Puur om het feit dat mijn moeder het zelf niet wilt, maar ik kan niet alle verpakkingen van snacks nakijken of er paard in zit.

Of ik eet alles, of ik eet niets *vork*

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:02

Dezelfde situatie hier Ja

Heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik het hypocriet vind dat mensen wel varkens/koeien/kippen etc eten, terwijl deze beesten een vreselijk slecht leven hebben als ze gehouden worden voor het vlees, en geen paardenvlees.

Wanneer je aan zulke mensen vraagt waarom ze geen paardenvlees eten antwoorden ze 'dat is zielig'.

COMPLETE ONZIN!

Als je het zielig vindt om paard te eten, zou je eens wat beter na moeten denken, je eet wel varkens en koeien? Denk je dat die zo'n goed leven hebben?
Die mensen zijn gewoon dom, of weten niet waar ze over praten.

Zo, discussie gesloten. punt Haha!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:04

Ach joh die 3% paard die in mijn frikandel zit voelt er niets van als ik hem in de frituur pan gooi hoor... Nagelbijten / Gniffelen

Zolang een dier goed behandeld is en op een normale manier geslacht is heb ik nergens problemen mee.
Ik moet vlees eten dus ik eet het.

Als wij mensen in het wild zouden leven, zouden we ook geen bomen eten Haha!

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:09

Ik laat die frikandel er ook niet voor staan hoor. Als je die kleine biggetjes ziet en die kleine kalfjes dan is dat tog net zo zielig. en idd een paard heeft een beter leven dan een koe dus laat mij maar lekker smullen Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:13

Als ik paarden voor klanten rijd en ze komen t paard weer ophalen dan zeg ik wel es: krijg ik over 20 jaar ook nog een stukje .................? nee laat mij maar een frikandelletje eten ik vind het wel best.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:19

mickey1989 schreef:
Dezelfde situatie hier Ja

Heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik het hypocriet vind dat mensen wel varkens/koeien/kippen etc eten, terwijl deze beesten een vreselijk slecht leven hebben als ze gehouden worden voor het vlees, en geen paardenvlees.

Wanneer je aan zulke mensen vraagt waarom ze geen paardenvlees eten antwoorden ze 'dat is zielig'.

COMPLETE ONZIN!

Als je het zielig vindt om paard te eten, zou je eens wat beter na moeten denken, je eet wel varkens en koeien? Denk je dat die zo'n goed leven hebben?
Die mensen zijn gewoon dom, of weten niet waar ze over praten.

Zo, discussie gesloten. punt Haha!

amen! Afgod

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:21

En ja voor de mensen die wel vegetarisch zijn.. Als ze patat eten krijgen ze ook dierlijke vetten binnen! Want patat wordt ook in dierlijk vet gebakken. En al die leren schoenen die je aan hebt? En het zadel wat op je paardje ligt? En dat mooie hoofdstel die je gekocht hebt.. Komt ook van dieren af! En dan gaat het om het leer! Ik vind vegetarisch zijn zo'n onzin.. Als je het doet, doe het dan goed! En ga niet zitten piepen over een stukje vlees wat toevallig op je bord ligt en van zo'n zielig koetje af komt. Zo is de voedselketen nou eenmaal! En dat gaat al 1000en jaren zo!