Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:58

De grootste klagers zijn vaak mensen, die het veel te goed hebben en vaak totaal niet weten hoe het er in andere landen aan toe gaat. Met alle respect, maar als ik zie hou oud TS is, die zo klaagt over ons land dan denk ik 'meid, word eerst eens volwassen, maak je studie af, ga eens werken en leer eens wat erbij komt kijken om op jezelf te wonen'. Kom daarna nog eens met een conclusie of ga eens een tijdje in het buitenland zitten. Dan kom je er vanzelf wel achter. Haha! Haha! Haha!

Randy01; vind je dat ik klaag?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:10

Ja precies, TS neem ik al helemaal niet serieus, da's gewoon een onbevangen kind.

Ik klaag over klagers ja Haha! , laat mij ook wat zeuren, anders heb ik niets te klagen, heb een top leventje!
nou ja de staatsloterij zou nog wel mogen vallen op mijn nummer hoor

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:14

Citaat:
Randy01; vind je dat ik klaag?

Nee hoor! Clown

Citaat:
heb een top leventje!

Ben écht en ook heel oprecht blij voor je. Dat is het streven van iedereen (volgens mij) en zodra je dat bereikt hebt dan heb je denk ik in veel dingen een iets andere mening dan mensen die het nog aan het nastreven zijn...
Wees blij ermee en koester het!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:16

Zo, dit wordt voor een groot deel een ja/nee discussie. Ieder land heeft zijn voordelen en nadelen, alhoewel ik niet het voordeel van leven in Afghanistan zou weten t.o.v. leven in Nederland.

Op de meeste punten zijn er wel landen te vinden waar Het "beter" is dan in Nederland, maar we gaan voor het hele pakket, nietwaar. In de meeste andere landen is vooral alles heel anders, en daar moet je voor open staan. Wat in eerste oogopslag volslagen onzin lijkt in een ander land, lijkt na een tijdje weer heel logisch en verstandig. Maar, je zult vele nieuwe regeltjes vinden, waar je je weer dood aan gaat ergeren, ook in je nieuwe land.

De grote stap die je moet maken bij een landverhuizing is feitelijk je sociale netwerk. Als je verhuist omdat je in Nederland geen vrienden hebt, ga er dan niet van uit dat je die in het buitenland wel zomaar krijgt Knipoog Waar je ook heengaat, je neemt altijd jezelf mee.

En in het begin lijkt alles wel leuk, omdat het zo nieuw is. Na een tijdje wordt het nieuwe ook weer routine en ga je verlangen naar de vertrouwde zaken uit je jeugd. Maar alles draait om je eigen instelling.

Overigens: vergis je niet in hoe een land is op vakantie of wanneer je op stage bent. De wereld heeft dan niks te maken met het leven tussen de mensen daar. Je bent vooral binnen als een buitenstaander in een nieuwe omgeving.

O ja, ik weet er iets vanaf, ik heb in drie landen gewoond en ben 6 keer van land naar land verhuisd...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:25

Ik zou zowiezo mijn familie en vrienden niet kunnen missen als ik in het buitenland zou wonen. Je kunt wel nieuwe vrienden maken, maar ik wil die ouwe graag houden. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:32

Ik miste mijn vrienden enorm, toen ik in Italie zat. Met hun heb ik een verleden en zij kennen met het allerbest.

En ik vond destijds Italianen van mijn leeftijd (ik was toen 22, 23, 24) zoooooooo oppervlakkig. Die meiden konden alleen maar over nagellak, vriendjes en bekende sterren praten, ze bleven allemaal lang thuis wonen, hoefden zich nergens zorgen over te maken, terwijl ik alleen woonde (dat vonden ze maar bijzonder), werkte en me over hele andere zaken druk maakte dan mijn nagellak en kapsel. Maar goed, er zaten ook leuke mensen bij, hoor, maar het overgrote deel vond ik aardig, maar oppervlakkig. Mijn Italiaanse (inmiddels ex) vriend vond mijn Nederlandse vrienden ook wat diepgaander en boeiender, dat was dan wel weer leuk.

Hier in NL woon ik prima. Ik heb de bossen en de hei om de hoek en woon in een fijn dorp in het midden van het land. Ja, ik vind ook dat veel mensen (vooral in de steden) wat chagerijniger overkomen, maar wat kan mij dat schelen? Ik heb hier alles wat mijn hartje begeert, ik ben dolgelukkig. Niet altijd geweest, hoor (dat lag niet aan Nederland), maar de laatste jaren heb ik het prima naar mijn zin. Wat je geeft, krijg je ook terug. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:39

Nadya schreef:
Wat je geeft, krijg je ook terug. Haha!

Zo sta ik ook in het leven ja!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:32

joostvangestel schreef:

Overigens: vergis je niet in hoe een land is op vakantie of wanneer je op stage bent. De wereld heeft dan niks te maken met het leven tussen de mensen daar. Je bent vooral binnen als een buitenstaander in een nieuwe omgeving.

[

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je op vakantie bent klopt dit vaak wel maar wanneer je stage loopt leef je in die wereld. Niet iedereen die stage loopt krijgt overingens te maken met de cultuur en de mensen. Wanneer je stage loopt bij een Nederlands bedrijf (zoals veel stagiaires op Curacao) kom je totaal niet in aanraking met de Curacaose cultuur, klopt.
Ik ben zelf ook voor een half jaar naar Curacao geweest en heb heel erg veel meegekregen over het leven daar en de mensen. Dit kwam ook doordat ik niet in een Nederlandse instelling of bedrijf zat maar op een Curasaose buitenschoolse opvang in een achterstandswijk. Maar ook doordat ik me open stel voor andere culturen. Ik ging bijvoorbeeld iedere dag met de bus (als enige blanke) andere Nederlands gaan overal hen met de auto.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:37

joostvangestel schreef:
Zo, dit wordt voor een groot deel een ja/nee discussie. Ieder land heeft zijn voordelen en nadelen, alhoewel ik niet het voordeel van leven in Afghanistan zou weten t.o.v. leven in Nederland.

Op de meeste punten zijn er wel landen te vinden waar Het "beter" is dan in Nederland, maar we gaan voor het hele pakket, nietwaar. In de meeste andere landen is vooral alles heel anders, en daar moet je voor open staan. Wat in eerste oogopslag volslagen onzin lijkt in een ander land, lijkt na een tijdje weer heel logisch en verstandig. Maar, je zult vele nieuwe regeltjes vinden, waar je je weer dood aan gaat ergeren, ook in je nieuwe land.

De grote stap die je moet maken bij een landverhuizing is feitelijk je sociale netwerk. Als je verhuist omdat je in Nederland geen vrienden hebt, ga er dan niet van uit dat je die in het buitenland wel zomaar krijgt Knipoog Waar je ook heengaat, je neemt altijd jezelf mee.

En in het begin lijkt alles wel leuk, omdat het zo nieuw is. Na een tijdje wordt het nieuwe ook weer routine en ga je verlangen naar de vertrouwde zaken uit je jeugd. Maar alles draait om je eigen instelling.

O ja, ik weet er iets vanaf, ik heb in drie landen gewoond en ben 6 keer van land naar land verhuisd...

Een Moslim zou vast heel veel voordelen kunnen noemen wat Afghanistan betreft Knipoog

Verder kan ik alleen beamen dat mensen door een kort verblijf in een ander land een vertekend beeld krijgen (ze hebben immers nauwelijks te maken met instaties en de politiek) en dat je tegen dezelfde dingen aanloopt omdat je zelf niet veranderd. Zo wil mijn Engelse vriendin terug naar Engeland omdat ze hier geen aansluiting heeft. Ze vergeet dat ze dat in Engeland ook niet had en ook niet maakt, maar daar heeft ze wel haar familie. Ze hoopt dat ze daar op kan steunen. Eenmaal daar, zal het vast zwaar tegenvallen.

Het ligt helemaal aan jezelf en verwachtingen, of je gelukkig (er) kan zijn.

Dit gezegd, ik wil nog steeds nooit meer terug naar Nederland. Zeker niet naar dingen van mijn jeugd, want dat kan nooit, terug naar de geschiedenis. Alles is veranderd (mijn jeugd lag in de jaren zestig).
Ik ben een keer voor een paar weken terug geweest en ik voelde me zeer misplaatst. Een toerist.

Maar ik ken genoeg mensen die hardgillend terug gaan naar hun geboorteland, ook al leek Portugal hun eldorado.
De mensen die het hier wel maken, waren al alternatievelingen in eigen land.

Ik ken ook mensen die heen en weer blijven reizen. Die plukken alleen de vruchten van het gastland.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:00

Lusitana schreef:

Verder kan ik alleen beamen dat mensen door een kort verblijf in een ander land een vertekend beeld krijgen (ze hebben immers nauwelijks te maken met instaties en de politiek) en dat je tegen dezelfde dingen aanloopt omdat je zelf niet veranderd. Zo wil mijn Engelse vriendin terug naar Engeland omdat ze hier geen aansluiting heeft. Ze vergeet dat ze dat in Engeland ook niet had en ook niet maakt, maar daar heeft ze wel haar familie. Ze hoopt dat ze daar op kan steunen. Eenmaal daar, zal het vast zwaar tegenvallen.

Het ligt helemaal aan jezelf en verwachtingen, of je gelukkig (er) kan zijn.

Dit gezegd, ik wil nog steeds nooit meer terug naar Nederland. Zeker niet naar dingen van mijn jeugd, want dat kan nooit, terug naar de geschiedenis. Alles is veranderd (mijn jeugd lag in de jaren zestig).
Ik ben een keer voor een paar weken terug geweest en ik voelde me zeer misplaatst. Een toerist.

Ik woon tegenwoordig in het dorp, waar ik in mijn jeugd paarden heb leren verzorgen en rijden, naast de 'stad' waar ik geboren en getogen ben. Hier is ook wel het e.e.a. veranderd, maar de landelijkheid, de bossen, de hei, de plassen en de huizen en boerderijtjes zijn niet veranderd. Ik ken alle buurtjes en straten, voel me hier op mijn gemak, mijn kind kan hier heerlijk buiten spelen, heerlijk.

Ik kan me van jou Engelse vriendin heel goed voorstellen dat ze terug naar Engeland wil. Zonder aansluiting voel je je erg eenzaam in een 'vreemd' land, dat is gewoon een feit. Tenzij je dat niet wilt natuurlijk. Ik had in mijn tijd in Italie ook wat moeite met echte aansluiting vinden, omdat veel meiden bang waren dat hun vriendjes me te knap vonden (blond en ik heb de gemiddelde Italiaanse vrouw als erg jaloers ervaren, brrrrr) en mannen wilden voornamelijk maar 1 ding van me, zo irritant. Er waren gelukkig ook leuke mensen, hoor, maar niet zoals ik hier in NL heb gevonden. Ook omdat een land als Italie erg familiegericht is. En ik vond mijn toenmalige schoonfamilie absoluut geweldig (erg lieve, fijne mensen), maar mensen van mijn eigen leeftijd vond ik ook belangrijk.

Ik ben dolblij hier weer te wonen en mijn leven te leven. Er is overal wat, dat is mijn mening. En je kunt er zelf iets geweldigs van maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:21

Mijn vriendin beseft niet hoeveel aansluiting ze eigenlijk heeft!!! Ze heeft tig kennissen en drie hele goede vriendinnen waar ze bij nacht en ontij bij aan kan kloppen. Ze zegt nu dat ze op clubs wil, maar als het puntje bij paaltje komt, doet ze dat ook echt niet. Ze vind het vreselijk als mensen naar haar kijken, laat staan haar aanspreken.
Dan liggen je wensen en wat haalbaar is gewoon niet bij elkaar en dat is dan in elk land hetzelfde.
Ze mist het meest haar familie, die is belangrijkst voor haar. Tja, als je daar niet buiten kan, moet je daar heen gaan. Maar of dat nou haar "geluk" gaat bezorgen...

Je moet het geluk niet ergens of bij iets of iemand zoeken.
Dat zeg jij (en vele anderen) dus ook al.

Hurrycane

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:07

Nederland of naar het buitenland is maar net wat je zelf wilt.
Ieder land heeft zijn voor en nadelen en iedereen is verschillend.
Ik ben geboren en getogen in Apeldoorn en heb heel lang gedacht daar altijd te blijven wonen (of toch in ieder geval in de directe omgeving), en woon nu in Duitsland.
Waarom? Ik ben veranderd, mijn wensen zijn veranderd, Nederland (is) veranderd.
Meeste familie, vrienden en bekenden wonen in Apeldoorn. Ken er iedere straat tot ver in de omtrek maar dat heeft mij niet tegengehouden.
Nu wonen we in een royaal vrijstaand huis met 8000 m2 grond. Alle ruimte voor ons en onze dieren. Omgeving bevalt goed en de mensen ook. Natuurlijk is het anders en wonen familie e.d. "ver" weg maar zou niet terug willen naar ons rijtjeshuis met postzegeltuintje in Apeldoorn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:47

Lenn schreef:
Volgens mij kwam jij juist over als het toonbeeld naïef meisje wat wel even naar Turkije dacht te emigreren, om een jongen nota bene. No offence verder en ik vind het dapper dat het je is gelukt Lachen

Ondanks dat de discussie hier niet over gaat wil ik hier toch even op reageren.. Sorry! Knipoog

Volgens mij heb ik eerder in het topic ook geschreven dat ik ook echt wel dacht dat ik dat even deed. Dus ik zeg daar verder niks over.
Maar de mensen waar ik het over heb zijn toch wel wat anders dan ik ben. Ik ben dan wel voor een jongen verhuist. Maar als ik de liefde voor dit land niet voelde die ik voel dan was ik echt niet gegaan. Het komt misschien bij velen over als een erg domme stap die ik toen heb gemaakt en dat snap ik ook best wel. Maar ik heb altijd mijn ogen open gehouden en ben gegaan met de gedachte dat als het niet ging ik weer terug kon. Daarbij was ik echt niet naief, ik wist goed hoe het leven was in Turkije en ik wist dus goed wat ik tegen ging komen. Achteraf gezien had ik daar ook wel makkelijker over gedacht maargoed ik ben nu eenmaal tegen problemen aangelopen waar sommige mensen nog nooit tegen aan gelopen zijn.
Neemt niet weg dat ik me wel had voorbereid. Ik weet dat toenertijd veel mensen dachten dat ik gek was en ik binnen 1 maand weer terug zou zijn.. Maar zie hier! 15 maanden levend in Turkije en hartstikke gelukkig! Knipoog

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:40

Hmm, het is moeilijk. Scheve mond

We hebben het hier natuurlijk hartstikke goed enzo, we zijn rijk en we hebben een prima dak boven ons (dat geld voor de meesten).

Toch heb ik zelf het gevoel dat ik niet voor de rest van mijn leven in Nederland kan wonen. En dan niet om de kou, of omdat ik luxer wil wonen, of omdat het me wel spannend lijkt.. Eerder de bevolkingsdichtheid. Dat benauwd me soms. Ik begrijp heus wel wat ik hier heb. Maar soms neig ik toch naar meer vrijheid. Lachen

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:52

Juist de bevolkingsdichtheid benouwd mij ook, Overal huizen en altijd mensen om je heen. Dat heb je in bijv. Australie helemaal niet, hier kan je dagen rondrijden zonder een huis of mens tegen te komen heerlijk!

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:53

Mijn tekenleraar heeft een huis in Frankrijk.. Ik kan die man echt niet hebben, allemaal banketstaaf opmerkingenetc. Maar dat huis Vingers aflikken

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:12

odilia schreef:
Juist de bevolkingsdichtheid benouwd mij ook, Overal huizen en altijd mensen om je heen. Dat heb je in bijv. Australie helemaal niet, hier kan je dagen rondrijden zonder een huis of mens tegen te komen heerlijk!

Lijkt me NOGAL wennen, van het drukst naar het minst druk bevolkte land van de wereld.

Rachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:20

Ik ben dankbaar dat ik in Nederland mag wonen. Iedereen rijk of arm kan hier iedere studie doen. Mijn gehandicapte broer heeft hier geweldige voorzieningen. Iedere dag ben ik weer blij dat ik in Nederland woon, het openbaar vervoer is goed geregeld in de steden en over het algemeen kun bijna altijd veilig over straat(ook hier in de stad)
Natuurlijk moeten wij meer belasting betalen dan in veel andere landen, maar daar krijg je dan wel veel voor terug. En natuurlijk zijn er dingen in Nederland die niet kloppen, maar ik wil maar even duidelijk maken dat het zo gestoord nog niet is om in nederland te wonen. Ik kom veel in aanraking met Amerikanen en andere buitenlanders die voor een aantal jaar in Nederland wonen en daarna weer terug moeten i.v.m. hun werk, maar bijna allemaal willen ze het liefst de rest van hun leven in Nederland blijven.
Ik raad je aan om eens de dingen die je allemaal hier in Nederland hebt voor jezelf op te noemen, en misschien dat dan ook jij beseft wat een geluksvogels wij zijn !

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:03

Ik zou naar het buitenland willen, ook om de ruimte, ga dan ook volgend jaar door australie trekken Ja
Maar ik keer wel weer terug naar NL, en ik hoop ooit genoeg geld te hebben om uit de randstad te verhuizen naar de veluwe bv Pling

Maar mocht het me in het buitenland bevallen...... dan ben ik heel flexibel Haha!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:43

odilia schreef:
Je haalt de woorden uit m'n mond. Ik woon in een klein dorpje, maar 't is letterlijk helemaal volgebouwd.. Je kan hier nauwlijks uit je raam kijken zonder een ander huis te zien. Australië daarintegen..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:38

ik heb het hier wel naar mn zin. Lachen