Randy01; vind je dat ik klaag?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Randy01; vind je dat ik klaag?
Citaat:heb een top leventje!
Nadya schreef:Wat je geeft, krijg je ook terug.
joostvangestel schreef:
Overigens: vergis je niet in hoe een land is op vakantie of wanneer je op stage bent. De wereld heeft dan niks te maken met het leven tussen de mensen daar. Je bent vooral binnen als een buitenstaander in een nieuwe omgeving.
[
joostvangestel schreef:Zo, dit wordt voor een groot deel een ja/nee discussie. Ieder land heeft zijn voordelen en nadelen, alhoewel ik niet het voordeel van leven in Afghanistan zou weten t.o.v. leven in Nederland.
Op de meeste punten zijn er wel landen te vinden waar Het "beter" is dan in Nederland, maar we gaan voor het hele pakket, nietwaar. In de meeste andere landen is vooral alles heel anders, en daar moet je voor open staan. Wat in eerste oogopslag volslagen onzin lijkt in een ander land, lijkt na een tijdje weer heel logisch en verstandig. Maar, je zult vele nieuwe regeltjes vinden, waar je je weer dood aan gaat ergeren, ook in je nieuwe land.
De grote stap die je moet maken bij een landverhuizing is feitelijk je sociale netwerk. Als je verhuist omdat je in Nederland geen vrienden hebt, ga er dan niet van uit dat je die in het buitenland wel zomaar krijgtWaar je ook heengaat, je neemt altijd jezelf mee.
En in het begin lijkt alles wel leuk, omdat het zo nieuw is. Na een tijdje wordt het nieuwe ook weer routine en ga je verlangen naar de vertrouwde zaken uit je jeugd. Maar alles draait om je eigen instelling.
Overigens: vergis je niet in hoe een land is op vakantie of wanneer je op stage bent. De wereld heeft dan niks te maken met het leven tussen de mensen daar. Je bent vooral binnen als een buitenstaander in een nieuwe omgeving.
O ja, ik weet er iets vanaf, ik heb in drie landen gewoond en ben 6 keer van land naar land verhuisd...
Lusitana schreef:
Verder kan ik alleen beamen dat mensen door een kort verblijf in een ander land een vertekend beeld krijgen (ze hebben immers nauwelijks te maken met instaties en de politiek) en dat je tegen dezelfde dingen aanloopt omdat je zelf niet veranderd. Zo wil mijn Engelse vriendin terug naar Engeland omdat ze hier geen aansluiting heeft. Ze vergeet dat ze dat in Engeland ook niet had en ook niet maakt, maar daar heeft ze wel haar familie. Ze hoopt dat ze daar op kan steunen. Eenmaal daar, zal het vast zwaar tegenvallen.
Het ligt helemaal aan jezelf en verwachtingen, of je gelukkig (er) kan zijn.
Dit gezegd, ik wil nog steeds nooit meer terug naar Nederland. Zeker niet naar dingen van mijn jeugd, want dat kan nooit, terug naar de geschiedenis. Alles is veranderd (mijn jeugd lag in de jaren zestig).
Ik ben een keer voor een paar weken terug geweest en ik voelde me zeer misplaatst. Een toerist.
Lenn schreef:Volgens mij kwam jij juist over als het toonbeeld naïef meisje wat wel even naar Turkije dacht te emigreren, om een jongen nota bene. No offence verder en ik vind het dapper dat het je is gelukt
odilia schreef:Juist de bevolkingsdichtheid benouwd mij ook, Overal huizen en altijd mensen om je heen. Dat heb je in bijv. Australie helemaal niet, hier kan je dagen rondrijden zonder een huis of mens tegen te komen heerlijk!
odilia schreef:Je haalt de woorden uit m'n mond. Ik woon in een klein dorpje, maar 't is letterlijk helemaal volgebouwd.. Je kan hier nauwlijks uit je raam kijken zonder een ander huis te zien. Australië daarintegen..Juist de bevolkingsdichtheid benouwd mij ook, Overal huizen en altijd mensen om je heen. Dat heb je in bijv. Australie helemaal niet, hier kan je dagen rondrijden zonder een huis of mens tegen te komen heerlijk!