Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Pardon??? Doorgefokte loeders? Dat zou ik nou niet gaan lopen roepen. Weet je wat het is? Jouw uitspraken zijn over een kam scherend. Waar ons blondje vandaan komt, is absoluut niet mee doorgefokt. Verder is mijn blondje, en geen enkele die ik ken een loeder. Dus ik zou maar even editten,..
Caira schreef:ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.
Pluttersput schreef:Prima. Maar even dat je het weet, ik heb wel die reacties doorgelezen.. Ben niet blond
Pluttersput schreef:Prima. Maar even dat je het weet, ik heb wel die reacties doorgelezen.. Ben niet blond
Pluttersput schreef:Ik weet dat, en je hoeft me ook niet te vertellen hoe ik dit moet lezen. het laatste wat ik hier zit te doen is me druk te maken over dit topic. Maar ik weet dat er ook loeders tussen zitten, maar zoals het gesteld wordt, zijn het allemaal loeders. En als mensen gewoon nakijken hoe ze zijn gefokt, dan kan je er idd bijna vanuit gaan dat je een vriendelijke hond hebt...Tenminste, voor zover ik dat allemaal heb gehoord.
@ Roane: die zag ik aankomen toen ik t plaatste
Gabon schreef:terwijl dit een van de liefste honden rassen is.
Pluttersput schreef:Klem in de kaak is geen karaktertrek. Bulls hebben in tegenstelling tot andere honden een kaakspier die tot boven op hun hoofd loopt.. Daarom kunnen ze niet meer vastlaten. En dan is het wel zo dat ze dan moeten willen vasthouden, maar het komt ook door de spieren.
Mrijk schreef:@ Roane Daarvoor zou ik de hond moeten kennen en ook moeten weten wat er gebeurd is. Anders is het heel moeilijk om te zeggen. Zelf wil ik later als ik groot ben ook kinderen en een Saarlooswolfhond en een herder (duits of mechels). Als deze ooit zullen bijten zonder reden, gaan ze ook zeker weg. Maar is er een reden dan zou ik ermee gaan trainen en hond en kind nooit alleen laten, dat sowieso nooit. Een kind is voor de hond een ondergeschikte, de hond heeft voor zijn gevoel het recht om het kind te corrigeren als jij als baas er niet bent. En honden corrigeren met hun bek en niet anders. Daardoor krijg je het bijten. Ik heb er geloof ik 10 pagina's vol van, over regels tussen honden en kinderen. Heel verhelderend over hoe je met het dier en kind om moet gaan![]()
Maar op deze manier is er ook een huilende baby doodgebeten. De hond wilde dat het kind ophield en zette zijn bek over het kind heen, de baby huilde door en steeds harder, waarop de hond harder ging bijten, de baby stierf uiteindelijk. Verschrikkelijk, maar de hond had ook nooit alleen met de baby mogen zijn.
Ik zou mijn hond dus nooit zomaar wegdoen als hij/zij een keer gebeten heeft. Dan zou ik de regels verscherpen en ervoor zorgen dat zoiets niet meer gebeurd. Al heb je daar nooit helemaal controle over. Dat zo'n dier bloed geproefd heeft en per sé meer wil hoeft niet, zoals uitgelegd kon het ook corrigeren zijn en is dit niet een hang naar voedsel.