Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:30

Pardon??? Doorgefokte loeders? Dat zou ik nou niet gaan lopen roepen. Weet je wat het is? Jouw uitspraken zijn over een kam scherend. Waar ons blondje vandaan komt, is absoluut niet mee doorgefokt. Verder is mijn blondje, en geen enkele die ik ken een loeder. Dus ik zou maar even editten,..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:31

Pluttersput schreef:
Pardon??? Doorgefokte loeders? Dat zou ik nou niet gaan lopen roepen. Weet je wat het is? Jouw uitspraken zijn over een kam scherend. Waar ons blondje vandaan komt, is absoluut niet mee doorgefokt. Verder is mijn blondje, en geen enkele die ik ken een loeder. Dus ik zou maar even editten,..

Lees de 2 reacties voor je even.

Verder hoef jij me niet te vertellen wat ik doe en negeer ik bij deze de rest van jouw post!

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:33

Caira schreef:
ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.

sluit ik me volledig bij aan Knipoog

Roane

Ik nog zij bedoelde dat het allemaal loeders zijn, alleen dat door verkeerd fokken denk broodfokkers, dat er wel loeders tussenkomen.
Prijs jezelf maar gelukkig dat je wel een goeie hebt, ik ben er genoeg tegengekomen op de club waar ik met een grote boog omheen ben gelopen. Geloof me, genoeg loeders.

Rustig lezen, even die ademhalen en realiseren dat we heus geen duivels zijn doet wonderen. Knipoog

Pluttersput

Prima. Maar even dat je het weet, ik heb wel die reacties doorgelezen.. Ben niet blond Knipoog

OemmiejO

Jeetje, wat vreselijk zeg. Scheve mond

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:34

Pluttersput schreef:
Prima. Maar even dat je het weet, ik heb wel die reacties doorgelezen.. Ben niet blond Knipoog

Je hond wel. Haha! en je weet wat ze zeggen over hondjes en baasjes. Schijnheilig Knipoog

grapje he..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:34

Pluttersput schreef:

Het gaat om de doorgefokte exemplaren en dat het ras door de doorgefokte honden zo hoog op de bijtlijst staan.

Heb zelf geen ervaring met GR.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:35

Ik weet dat, en je hoeft me ook niet te vertellen hoe ik dit moet lezen. het laatste wat ik hier zit te doen is me druk te maken over dit topic. Maar ik weet dat er ook loeders tussen zitten, maar zoals het gesteld wordt, zijn het allemaal loeders. En als mensen gewoon nakijken hoe ze zijn gefokt, dan kan je er idd bijna vanuit gaan dat je een vriendelijke hond hebt...Tenminste, voor zover ik dat allemaal heb gehoord.

@ Roane: die zag ik aankomen toen ik t plaatste Clown

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:37

Pluttersput schreef:
Ik weet dat, en je hoeft me ook niet te vertellen hoe ik dit moet lezen. het laatste wat ik hier zit te doen is me druk te maken over dit topic. Maar ik weet dat er ook loeders tussen zitten, maar zoals het gesteld wordt, zijn het allemaal loeders. En als mensen gewoon nakijken hoe ze zijn gefokt, dan kan je er idd bijna vanuit gaan dat je een vriendelijke hond hebt...Tenminste, voor zover ik dat allemaal heb gehoord.

@ Roane: die zag ik aankomen toen ik t plaatste Clown

Zelfs als je een goedgefokte vriendelijke hond hebt houd het daar niet bij op, maar vaak gaan mensen er van uit dat Golden's van nature vriendelijk zijn, dat zijn ze ook, maar dat kan snel omslaan met de verkeerde opvoeding.
Wat veel nietsvermoedende gezinnen die een gezellige hond willen niet snappen, en daarom zijn er ook zoveel bijtgevallen; omdat ze het niet nodig vonden zich in de hond te verdiepen.

Met beagles, labrador's, flatcoated's, en elke andere zogenaamde gezinshond net zo.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:40

Dat is idd ook nog een feit. Maar aan de andere kant, het ging niet over goldens Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:42

Ik heb een vaag vermoeden dat de pitbull in kwestie ooit een hondenschool van binnen heeft gezien. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:45

Zo'n donkerbruin gekleurd vermoeden? Knipoog

We kwamen op het GR onderwerp door de opmerking:
Gabon schreef:
terwijl dit een van de liefste honden rassen is.

Maar een GR zal niet de klem in z'n kaak krijgen als ie beet heeft.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:48

Donkerbruin, en het stinkt ook een beetje. Tong uitsteken

Klem in de kaak is ook maar puur een karaktertrek; ik heb beet en ik laat niet meer los. De pitbull is niet de enige met een wat standvastig karakter, maar wel diegene met de slechtste reputatie. Niet verwonderlijk, aangezien het jaren vechthonden geweest zijn.
Wat veel mensen ook vergeten is dat een Pitbull officieel ook geen ras is, maar een type, waar meerdere honden dus ondervallen met een pitbull uiterlijk.
Een stafford zonder stamboom, dat tegenwoordig ook verboden is, is in feite dus ook een pitbull. Zo krijg je opeens een hele andere kijk erop.
Een Golden kruising stafford, met een pitbull uiterlijk, is ook een pitbull. Alleen door jaren selectief fokken zoals we in Amerika zien, krijg je het type wat we tegenwoordig pitbull noemen, maar het 'ras' neemt meerdere vormen aan. Ja

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:49

Klem in de kaak is geen karaktertrek. Bulls hebben in tegenstelling tot andere honden een kaakspier die tot boven op hun hoofd loopt.. Daarom kunnen ze niet meer vastlaten. En dan is het wel zo dat ze dan moeten willen vasthouden, maar het komt ook door de spieren.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:51

Om heel eerlijk te zijn vind ik het dus niet altijd aan de hond liggen, het verschilt natuurlijk wel per hond. Een hond met het RodeCockerSyndroom moet ook inderdaad afgemaakt worden (hierbij valt een hond geheel zonder reden en uit het niets aan).

Maar mijn ouders (vooral mijn moeder) hebben altijd probleemhonden in huis gehaald, vanaf dat ik een baby was. Zo hebben we ook mishandelde herders in huis gehad en ik ben nog nooit gebeten, laat staan doodgebeten Haha! Als er weer zo'n hond kwam werden ons de regels heel duidelijk verteld en we mochten nooit alleen zijn met het dier. Elk dier is bij ons gebleven tot het stierf, op 1 hond met kennelsyndroom na. die was zo bang dat we hem in moesten laten slapen voor zijn eigen bestwil.
Maar zo kan het ook, een hond met een verleden tussen kinderen. En het zijn allemaal lieve honden geworden!

Daarom kan ik niet begrijpen dat er zo makkelijk wordt gezegd, ow hij is vals maak maar af. Vaak nog voordat men weet wat er werkelijk gebeurd is, dit wordt zeer duidelijk in het geval van de Golden met de nietjes.
Ik heb 1 keer een valse hond in het asiel gezien. Hij viel een andere hond aan, de aangevallen hond rolt op zijn rug en geeft zich dus over. De aanvallende hond bijt alsnog, hierna is deze ook ingeslapen wegens gestoord gedrag. De andere hond gaf zich ook over, hij had nooit mogen bijten.

En de Golden heeft idd niet zo'n kaakklem als de Pitbull. Ik heb ooit een kleine buldog x stafford moeten ontwormen , het was maar een klein beestje maar ik kreeg toch mooi zijn kaken niet van elkaar. Kon me toen wel voorstellen hoe sterk de kaken van een Pitbull zouden zijn.
Toch blijf ik erbij dat als mensen, zeker ouders, zich meer verdiepen in het hondengedrag en ook raadt vragen bij hondeninstructeurs (uiteraard bij een goede hondenschool) dat een deel van de bijtincidenten opgelost wordt. Omdat het zeker met kinderen, vaak door onoplettendheid en onbegrip van de mens is. Want nu ik hondengedrag studeer zie ik pas hoe een hond werkelijk in elkaar zit en hoe je nog beter met hem/haar om kunt gaan. Ik heb nu al 3 boeken van elk 100 pagina's doorgewerkt (inc. clickertraining) en nog weet ik niet alles. Tis wel heen interessant Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:55

Klopt, mijn fout. Was even de spier vergeten.
Maar plaats die spier op bijvoorbeeld een goedgefokte, goed opgevoedde voorbeeldige golden retriever (;)) dan zal die er anders meer omgaan dan een pitbull met een iets standvastiger karakter.
Zo bedoelde ik het meer te stellen.

@ Mrijk: Dat bedoel ik maar weer met mensen die weten waar ze mee te maken hebben (je moeder) en jou nooit alleen gelaten hebben. Bij deze hond is het wel gebeurd en iemand is er aan doodgegaan, zou jij die hond nog in huis willen hebben bij je dochtertje? Die heeft de smaakt van bloed en vlees in z'n mond, en weet dat als hij het wil hij zo een kind kan grijpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:01

Pluttersput schreef:
Klem in de kaak is geen karaktertrek. Bulls hebben in tegenstelling tot andere honden een kaakspier die tot boven op hun hoofd loopt.. Daarom kunnen ze niet meer vastlaten. En dan is het wel zo dat ze dan moeten willen vasthouden, maar het komt ook door de spieren.

Weer wat geleerd Pling

Ik dacht altijd dat de kaak dan vastsloeg. Net zoals wanneer je je kaak uit de kom hebt, maar dan andersom Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:02

Zag het toevallig laatst op tv. Vond het wel boeiend.... Clown

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:05

@ Roane Daarvoor zou ik de hond moeten kennen en ook moeten weten wat er gebeurd is. Anders is het heel moeilijk om te zeggen. Zelf wil ik later als ik groot ben ook kinderen en een Saarlooswolfhond en een herder (duits of mechels). Als deze ooit zullen bijten zonder reden, gaan ze ook zeker weg. Maar is er een reden dan zou ik ermee gaan trainen en hond en kind nooit alleen laten, dat sowieso nooit. Een kind is voor de hond een ondergeschikte, de hond heeft voor zijn gevoel het recht om het kind te corrigeren als jij als baas er niet bent. En honden corrigeren met hun bek en niet anders. Daardoor krijg je het bijten. Ik heb er geloof ik 10 pagina's vol van, over regels tussen honden en kinderen. Heel verhelderend over hoe je met het dier en kind om moet gaan Haha!

Maar op deze manier is er ook een huilende baby doodgebeten. De hond wilde dat het kind ophield en zette zijn bek over het kind heen, de baby huilde door en steeds harder, waarop de hond harder ging bijten, de baby stierf uiteindelijk. Verschrikkelijk, maar de hond had ook nooit alleen met de baby mogen zijn.

Ik zou mijn hond dus nooit zomaar wegdoen als hij/zij een keer gebeten heeft. Dan zou ik de regels verscherpen en ervoor zorgen dat zoiets niet meer gebeurd. Al heb je daar nooit helemaal controle over. Dat zo'n dier bloed geproefd heeft en per sé meer wil hoeft niet, zoals uitgelegd kon het ook corrigeren zijn en is dit niet een hang naar voedsel.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:08

Mrijk schreef:
@ Roane Daarvoor zou ik de hond moeten kennen en ook moeten weten wat er gebeurd is. Anders is het heel moeilijk om te zeggen. Zelf wil ik later als ik groot ben ook kinderen en een Saarlooswolfhond en een herder (duits of mechels). Als deze ooit zullen bijten zonder reden, gaan ze ook zeker weg. Maar is er een reden dan zou ik ermee gaan trainen en hond en kind nooit alleen laten, dat sowieso nooit. Een kind is voor de hond een ondergeschikte, de hond heeft voor zijn gevoel het recht om het kind te corrigeren als jij als baas er niet bent. En honden corrigeren met hun bek en niet anders. Daardoor krijg je het bijten. Ik heb er geloof ik 10 pagina's vol van, over regels tussen honden en kinderen. Heel verhelderend over hoe je met het dier en kind om moet gaan Haha!

Maar op deze manier is er ook een huilende baby doodgebeten. De hond wilde dat het kind ophield en zette zijn bek over het kind heen, de baby huilde door en steeds harder, waarop de hond harder ging bijten, de baby stierf uiteindelijk. Verschrikkelijk, maar de hond had ook nooit alleen met de baby mogen zijn.

Ik zou mijn hond dus nooit zomaar wegdoen als hij/zij een keer gebeten heeft. Dan zou ik de regels verscherpen en ervoor zorgen dat zoiets niet meer gebeurd. Al heb je daar nooit helemaal controle over. Dat zo'n dier bloed geproefd heeft en per sé meer wil hoeft niet, zoals uitgelegd kon het ook corrigeren zijn en is dit niet een hang naar voedsel.

Als je een paar pagina's terug gaat lees je wat ik geschreven heb, precies hetzelfde wat jij nou zegt maar dan in m'n eigen woorden. Haha!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:11

Echt erg zeg.Wat zouden die ouders wel niet voelen nu..Echt sneu.

Ik ben opgegroeit met een 'agressieve' hond.Alstie hond iemand niet mocht,had die gene het zwaar.Niet bijten ofzo maar echt grommen en niet mogen bewegen.Met mij was de hond vroeger SUPER speels.Het was een Duitse herder.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:13

Wat erg..

Heb een keer gehoord dat een hond is afgemaakt omdat een hij een klein kind had gebeten.. Waarom? Het kind had níétjes in zijn oor geniet!! Daar kwamen ze pas later achter..

Een kind alleen laten met een hond is nooit slim.. Zélfs niet met een poeslieve hond, toch?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:14

Lezen mensen, er is nou al twee tot 3 kergzegd dat dat verhaal niet waar is, en op broodjeaap.nl kan je t vinden.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:15

O,lekker dan.Ja ik heb de 1e pagina gelezen en de rest niet.Ga geen 11 pagina's lezen.Zal dan maar even zoeken.