Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:01

Mag ik ff meezeiken, ben gestopt met roken dusssssss Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:04

faye schreef:

owla dat word pittig, even afstressen hier.

Nee maar waarom altijd dat gezaag over dat gezeik.
Wat is de reden van dat "gezeik"? Hoe komt de ene religie er wel last van heeft en de andere niet.
Voelt de ene zich dan sneller aangevallen dan de andere. Slachtoffer positie?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:04

jeanie schreef:
Oke kom maar op we gaan even zeiken pfffft

Nee hoor, ben net geweest...Knipoog

Maar ik bedoel dat dat onderwerp me uit de keel hangt.... moslims zeiken over nederlanders en vice versa, maar maak niet meteen weer van de moslim de underdog...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:06

faye schreef:

hmm steekt Sigaar op

Ik maak van moslims geen underdog er wordt geoon vaak respectloos over gesproken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:07

jeanie schreef:
faye schreef:

hmm steekt Sigaar op

Ik maak van moslims geen underdog er wordt geoon vaak respectloos over gesproken.

Geef dan eens een voorbeeld?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:08

jeanie schreef:
faye schreef:

hmm steekt Sigaar op

Ja, en vice versa, dus what's the problem?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:10

Ik heb hier op bokt dat nooit gelezen lees de berichten van Yousra maar.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:11

jeanie schreef:

???

dus 1 moslim hier staat voor de hele moslimmaatschappij? Dacht het niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:14

jeanie schreef:

Maar geef is een concreet voorbeeld.

Denk niet dat hier iemand is die yousra op de brandstapel heeft proberen steken.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:15

Ik ga uit van wat hier op bokt naar elkaar wordt geschreven wil je je direct op een forum met moslims willen mengen.Iets wat best leuk kan zijn dan ga je naar Maroc.nl

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:17

jeanie schreef:
Ik ga uit van wat hier op bokt naar elkaar wordt geschreven wil je je direct op een forum met moslims willen mengen.Iets wat best leuk kan zijn dan ga je naar Maroc.nl

Als je uitgaat van wat er hier geschreven wordt zul je toch eerst percentages moslims/niet moslims moeten berekenen om te kijken wie de underdog is....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:20

jeanie schreef:

Is iemand een underdog als je het niet eens bent met stukken uit de godsdienst.
Ik ben boeddhist iemand die islam bestudeert gaat tal van dingen vinden waar ze het niet mee eens zijn.
Vind ik dat erg nee, ga ik nu roepen help

Dat noemen ze meningsuiting, en die mogen ze mij gerust geven

Ik ben al eens uitgemaakt voor sekte lid inverband met boeddhisme door iemand van de getuigen van jehova Gestoord
Als hij dat vind, goed zijn keus Haha! ik ga er me niet druk om maken

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:22

Niemand is underdog er zijn hier alleen weinig moslims die zich kunnen verdedigen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:23

jeanie schreef:
Niemand is underdog er zijn hier alleen weinig moslims die zich kunnen verdedigen.

Waarom moet er verdedigd worden, als iemand niet eens is met het offerfeest. Dat is zijn mening toch.
Zie weinig verdedigingsbaar in behalve het is nu eenmaal onze cultuur.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:25

katiavl schreef:
jeanie schreef:

Waarom moet er verdedigd worden, als iemand niet eens is met het offerfeest. Dat is zijn mening toch.
Zie weinig verdedigingsbaar in behalve het is nu eenmaal onze cultuur.

Inderdaad, ik ben een moslim en ik verdedig me niet echt hier, want iedereen heeft namelijk zijn eigen mening. Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:26

Ik heb het niet alleen over dit topic hoor Knipoog

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:40

jeanie schreef:
Ik heb het niet alleen over dit topic hoor Knipoog

Dus, meer voorbeelden... waaruit bmaak jij nou op dat de moslim de underdog hier, dat dat de partij is die de meeste slagen krijgt, jij beweert dat het zo is....kom maar op met die argumenten!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:42

Het gaat er niet om wie het meest geslagen wordt maar wel wat ik regelmatig lees en mij aan erger zijn racistische opmerkingen.En vraag nu niet aan mij waar ik die kan vinden en ze hier in een link neerkwak want ik ben een beetje computer Blond

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:44

Wat lees je hier toch een hoop onzin zeg.
Net alsof ritueel slachten dieren mishandeling is.
Het is juist een erg humane manier om een dier te doden, al vaker aangehaald in dit topic, doordat met een snede de hals slagader word doorgesneden raakt een dier meteen bewusteloos en voelt niets meer.
Verder zouden alle mensen die vlees eten en in dit topic hun afschuw uitspreken hun hand in eigen boezem mogen steken, want hoe dik zijn de rijen voor de kassa als er kerst word gevierd of met pasen?
Iedereen wil een lekker lapje op de gourmet of een kalkoen in de oven.
Wij zien niet hoe het dier is geslacht, het ligt immers op een mooi wit cellofaantje in de winkel.
Wij waren er niet toen die dieren vet gemest werden, in te kleine hokken of wat dan ook en vergast, geelektrocuteerd of verdoofd werden.
Of waar denken jullie dat dat allemaal vandaan komt.
Is dat humaan? vast niet maar dat zien we niet dus dan is het niet zo erg.
Ik ben iets ouder en kan me nog herinneren dat vroeger veel mensen thuis een varken hadden dat werd voor de kerst thuis geslacht nadat het een jaar lang lekker verwend was, in een ruim hok zat en mocht grazen in het weiland.
Die varkens waren beter af dan het gemiddelde varken wat nu in Nederland word geboren, die zien het daglicht nooit!
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding Respect voor zowel mens als dier, wat voor overtuiging men ook heeft.
Wij leven in een democratisch land, gelukkig en daar hebben onze voorouders voor gevochten , ook moslims zijn hier gesneuveld voor onze vrijheid, bij velen wellicht onbekend.
Van reacties van sommigen hier zou je bang worden, zo weinig respect voor mensen met een ander geloof of andere iedeen.
Sta open voor mensen uit een andere cultuur daar kan je nog wat van leren!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:51

Eindelijk iemand die er echt iets van weet! Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:55

elmo1 schreef:
Van reacties van sommigen hier zou je bang worden, zo weinig respect voor mensen met een ander geloof of andere iedeen.

Ik sta helemaal open voor andere culturen, zo is het in australië gebruikelijk dat je als immigrant onder andere eerst een baan voor jezelf regelt, kan aantonen dat je banden hebt met het land waar je heen emigreert en vloeiend de taal spreekt...
Geweldige cultuur!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:59

door_ schreef:
elmo1 schreef:

Ik sta helemaal open voor andere culturen, zo is het in australië gebruikelijk dat je als immigrant onder andere eerst een baan voor jezelf regelt, kan aantonen dat je banden hebt met het land waar je heen emigreert en vloeiend de taal spreekt...
Geweldige cultuur!!

Nou zoiets moeten ze ook in Nederland regelen, maarja vroeger dacht Nederland alleen maar aan zich zelf, zodat de economie goed ging, ze hebben niet aan de gevolgen gedacht en geen plan opgezet zodat de mensen integreren. Knipoog

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:01

yousra schreef:
Nou zoiets moeten ze ook in Nederland regelen, maarja vroeger dacht Nederland alleen maar aan zich zelf, zodat de economie goed ging, ze hebben niet aan de gevolgen gedacht en geen plan opgezet zodat de mensen integreren. Knipoog

Precies, en toen ze eenmaal wel een plan hadden, had iedere migrant er schijt aan....
Ik zou best de Oz cultuur aan willen houden, je krijgt 1 kans, verkloot je die, helaas, terug naar eigen land...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:03

Ik sta open voor andere culturen, maar dat betekent niet dat je het eens moet zijn.

Verder is ritueel slachten, voor mij echt niet humaner in mijn ervaring. Gewoon uit het feit dat de mensen het doen naar mijn ervaring niet genoeg capaciteit hebben. Verder vind ik het spijtig dat altijd dezelfde discussiepunten gebruikt worden. Klein hokje geen daglicht. Ik heb mijn diploma b3 schapen, geiten, herten, everzwijnen houderij. Toch niet vaak tegen gekomen hoor Knipoog
En voor mij is vetmest industrie eigelijk een heel andere discussie die niets met offerfeest te maken heeft.
En slachten is gewoon voor mij niks, wie weet eet ik wel een familie lid op Tong uitsteken (grapje) voor iemand het serieus neemt Pling

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:09

elmo1 schreef:
Wat lees je hier toch een hoop onzin zeg.
Net alsof ritueel slachten dieren mishandeling is.
Het is juist een erg humane manier om een dier te doden, al vaker aangehaald in dit topic, doordat met een snede de hals slagader word doorgesneden raakt een dier meteen bewusteloos en voelt niets meer.
Verder zouden alle mensen die vlees eten en in dit topic hun afschuw uitspreken hun hand in eigen boezem mogen steken, want hoe dik zijn de rijen voor de kassa als er kerst word gevierd of met pasen?
Iedereen wil een lekker lapje op de gourmet of een kalkoen in de oven.
Wij zien niet hoe het dier is geslacht, het ligt immers op een mooi wit cellofaantje in de winkel.
Wij waren er niet toen die dieren vet gemest werden, in te kleine hokken of wat dan ook en vergast, geelektrocuteerd of verdoofd werden.
Of waar denken jullie dat dat allemaal vandaan komt.
Is dat humaan? vast niet maar dat zien we niet dus dan is het niet zo erg.
Ik ben iets ouder en kan me nog herinneren dat vroeger veel mensen thuis een varken hadden dat werd voor de kerst thuis geslacht nadat het een jaar lang lekker verwend was, in een ruim hok zat en mocht grazen in het weiland.
Die varkens waren beter af dan het gemiddelde varken wat nu in Nederland word geboren, die zien het daglicht nooit!
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding Respect voor zowel mens als dier, wat voor overtuiging men ook heeft.
Wij leven in een democratisch land, gelukkig en daar hebben onze voorouders voor gevochten , ook moslims zijn hier gesneuveld voor onze vrijheid, bij velen wellicht onbekend.

Zoals eerder gezegt ben ik in meerdere slachthuizen geweest. Het verschil heb ik met eigen ogen gezien. Daar heb ik mijn mening op gebaseerd.
De discussie hier gaat ook niet over de bio-industrie. Dat daar iets aan gedaan moet worden is duidelijk maar word inderdaad niet door iedereen gedaan. Mensen kopen vaak het allergoedkoopste vlees.
Ik eet alleen biologisch kippen en varkensvlees en ook niet iederedag. 2 a 3 keer in de week vlees vind ik meer dan genoeg.
De discussie zou ook niet over de Islam anzich mogen gaan. In opmerkingen als "ze moeten zich maar aanpassen " kan ik me ook niet vinden.

De discussie ging over ritueel slachten en het offer feest. En van mij mogen ze net zo veel lamsvlees eten als ze willen. (lekker hoor lamskotteleten) Maar vind het een beetje ver gaan dat omdat ik een andere mening heb over ritueel slachten, dat ik geen respect voor moslims toon.