scholier eet hondendrol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: scholier eet hondendrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:39

Een woord: Gatver...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:43

buster4ever schreef:
hmmz nou ja dan ben ik 1 van de meelopers...maar kom op zeg hij doet t zelf die gozer...:p waarom mag je daar niet om lachen??

ik kan er niet om lachen omdat ik zie waar dit om gaat. groepsdruk, machtsverschillen, vernedering.

en anders moet iedereen die zo hard hierom lacht maar even mijn stukje over het onderzoek lezen. kan je erachter komen dat het niet dom was van die jongen, maar dat hij gewoon slachtoffer was.

ik vind de mensen die erom lachen dom. zij kunnen/ willen niet inzien dat dit een ernstige zaak is, en dat die jongen getekend is voor zijn leven. dat de kinderen die deze jongen zover gepushed hebben zelf dom zijn, om andere proberen te manipuleren en dwingen tot dingen waarvan ze notabene wéten dat het slecht is voor je gezondheid.
dan hoop ik nog dat deze kinderen nu weten dat ze fout zaten, want dit is typisch groepsgedrag, en ja, ook groepsdruk bij de omstanders.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:02

Gadver wat ranzig zeg. Alleen maar voor 100 €, ik zou het niet eens voor 100.000 doen, hij heeft nog geluk gehad dat ie niet ziek is geworden.. En dat doet dan havo. Rolleyes

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:06

blehh wat vies Hamer

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:14

milo, ben het volledig met je eens. Vind de mensen die hem aan zouden moedigen of er gewoon bij zouden staan kijken en lachen, eerder triest. De jongen zelf vind ik erg zielig, vind 't heel goed zoals jij het uitdrukt, hij is slachtoffer geworden. En als ik reacties zie als 'en dat doet dan havo', denk dan even na. Het zou eerder over de omstanders gezegd worden, aangezien die het ergst bezig zijn door hem aan te moedigen en uit te lachen.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:25

milo schreef:
buster4ever schreef:
hmmz nou ja dan ben ik 1 van de meelopers...maar kom op zeg hij doet t zelf die gozer...:p waarom mag je daar niet om lachen??

ik kan er niet om lachen omdat ik zie waar dit om gaat. groepsdruk, machtsverschillen, vernedering.

en anders moet iedereen die zo hard hierom lacht maar even mijn stukje over het onderzoek lezen. kan je erachter komen dat het niet dom was van die jongen, maar dat hij gewoon slachtoffer was.

ik vind de mensen die erom lachen dom. zij kunnen/ willen niet inzien dat dit een ernstige zaak is, en dat die jongen getekend is voor zijn leven. dat de kinderen die deze jongen zover gepushed hebben zelf dom zijn, om andere proberen te manipuleren en dwingen tot dingen waarvan ze notabene wéten dat het slecht is voor je gezondheid.
dan hoop ik nog dat deze kinderen nu weten dat ze fout zaten, want dit is typisch groepsgedrag, en ja, ook groepsdruk bij de omstanders.

Dat is ook een vergelijking van 'net niet' Deze jongen heeft zelf het initiatief genomen, hij heeft het bedacht en er gelijk met z'n grote mond uitgegooid dat hij wel even poep zou eten. Nou dan doe je dat toch, elk verstandig persoon die zou gewoon nee gezegd hebben ook al staan er 20 man om je heen, ga lekker zelf poep eten dan.
Ik zeg niet dat er geen sprake was van groepsdruk enzo, ik denk dat dat in dit geval de doorslag gaf, want ik twijfel nog steeds of er wel iemand op deze aardbol leeft die met plezier een hap poep naar binnen werkt maardat deze jongen te stom is om voor zichzelf te denken en zich zo kan laten dwingen..tja laat ik het zo zeggen, dit was mij nooit gebeurd, hoop nou maar dat hij hiervan leert en laat de mensen die hierom kunnen lachen er gewoon om lachen, niet iedereen kan medelijden opbrengen voor het type dat zo idioot is.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:25

Hoe zielig het ook is voor hem

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:26

Jeetje. Als je op die leeftijd nog niet snapt dat zo'n actie je op geen enkele manier vooruit gaat helpen, dan ben je wat mij betreft een gevaar voor jezelf. Even daar gelaten hoe het zo ver is gekomen met die gast, wat zouden ze hem allemaal nog meer kunnen laten doen? Zou hem maar even ergens veilig opbergen en die sneue jochies die hem zo gek hebben gekregen ook. Wat een halve zolen zeg.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:53

Ik hoorde het, echt goor. Nagelbijten / Gniffelen

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:24

Chann schreef:
milo, ben het volledig met je eens. Vind de mensen die hem aan zouden moedigen of er gewoon bij zouden staan kijken en lachen, eerder triest. De jongen zelf vind ik erg zielig, vind 't heel goed zoals jij het uitdrukt, hij is slachtoffer geworden. En als ik reacties zie als 'en dat doet dan havo', denk dan even na. Het zou eerder over de omstanders gezegd worden, aangezien die het ergst bezig zijn door hem aan te moedigen en uit te lachen.

amen OK dan!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:25

milo schreef:
echt kinderachtig en ondoordacht deze reacties.

typische meelopers jullie.

Ik ken die jongen in real life. Prima doordacht dus.

In tegenstelling tot jouw reactie.. Jij die mij helemaal niet kent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:31

Gatver.. ik moest zowat ovegeven bij het zien van het filmpje..
Hoe ver kun je gaan voor wiet.. Scheve mond

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:33

ik weet ook wie de jongen is.
en ken jongens die er bij waren.
en ik vind het zielig dat hij het heeft gedaan. maar hij heeft het wel zelf gedaan. en om dan te zeggen van ja ze hebben hem gepucht en alles. en het zijn gewoon meelopers die er om lachen. je kan er alleen echt een mening over geven als je er bij was. vind ik, het is zielig en dom dat hij het heeft gedaan voor 100 euro wiet ( wat ook nog door de school is afgepakt, wat ie gekregen had dan) maar hij heeft het tog wel zelf gedaan

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:43

Gadverdamme. Ik ging hier ook bijna over m'n nek.
Iel, hoe ver kun je gaan idd. Bah ik heb nog steeds kokhalsneigingen..

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:28

Chann schreef:

Daar heb je wel gelijk in, maar evengoed hij is er altijd nog zelf bij..

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:33

Sorry, hij doet dit allemaal zelf!!! Hij is zelf onnozel, hij doet ie drol zelf in zn mond... Dat doet de rest niet...

Eerlijk gezegd zou ik hem ook keihard uit gaan lachen!!

Hij is zelf zooooo dom! medeleven... nee dus!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:40

Bah, gatsie!! Geen woorden voor..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:12

Mietje schreef:
milo schreef:
echt kinderachtig en ondoordacht deze reacties.

typische meelopers jullie.

Ik ken die jongen in real life. Prima doordacht dus.

In tegenstelling tot jouw reactie.. Jij die mij helemaal niet kent...

maar weet je ook wat die jongen drijft?
door sommige mensen wordt er alleen maar gekeken naar wat hij gedaan heeft:
'hij heeft zelf ie weddenschap afgesloten, hij heeft zelf die drol gegeten!'

jij kent hem, maar ik durf te wedden dat jij hem niet zo goed kent om te weten wat hem zover drijft.
als je dat wel deed zou je denk ik heel anders tegen deze situatie aankijken.
mensen denken mensen zo snel te kennen, en daarom wordt er zo snel veroordeeld, kap daar eens mee.

edit: irritante knopjes!!

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:43

milo schreef:
maar weet je ook wat die jongen drijft?
door sommige mensen wordt er alleen maar gekeken naar wat hij gedaan heeft:
'hij heeft zelf ie weddenschap afgesloten, hij heeft zelf die drol gegeten!'

jij kent hem, maar ik durf te wedden dat jij hem niet zo goed kent om te weten wat hem zover drijft.
als je dat wel deed zou je denk ik heel anders tegen deze situatie aankijken.
mensen denken mensen zo snel te kennen, en daarom wordt er zo snel veroordeeld, kap daar eens mee.

edit: irritante knopjes!!

Je hebt een punt, maar weet jij wel wat deze jongen drijft? Ik denk dat je het nooit zeker zal weten..mischien over 10 jaar in een openhartig gesprek met Jensen als ie weer uit therapie is Tong uitsteken Maar hoe je het ook bekijkt het is toch verschrikkelijk dom van hem?

Jij snapt niet dat mensen geen medelijden met hem kunnen hebben en ik snap niet dat mensen dat gelijk al wel hebben, het is toch zijn eigen keuze geweest op het laatst, en als je voor zoiets kiest kan je zulke dingen verwachten toch? Ervanuitgaand dat hij geestelijk helemaal 100 % vind ik het gewoon een domme actie en hij heeft er maar van te leren

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:05

Zoals uit dat onderzoek gebleken is, dienen veel mensen die gewoon 100% zijn, dodelijke schokken toe als hen dat gevraagd wordt (niet zomaar, maar bij fout antwoord op een vraag toch?). Dat betekent dat ieder normaal persoon zoiets zou kúnnen doen. Oké, er zijn genoeg mensen die geestelijk sterk genoeg zijn om het niet te doen, maar als die jongen serieus 100% zou zijn, zou hij het juist normaal níét doen, en heeft iets hem ertoe gezet om het echt te doen.
Je kan dan wel zeggen 'hij heeft zélf die weddenschap afgesloten', maar ik denk dat hij zélf een grapje maakte en dat de anderen het steeds serieuzer namen, tot het écht serieus werd. En ik dénk (ik dénk, niet ik weet, aangezien ik het ook nooit zeker kan weten!) dat hij toen door de groepsdruk, door het opdringen van de omstanders, zo ver is gegaan. Als hij met alleen 1 vriend zou zijn geweest, had hij het vast nooit gedaan.
En ja, dat is mijn mening en mijn gedachte erover, ik kan het fout hebben, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat iemand die 100% is, niet zomaar zoiets doet. Daar moet iets achter zitten, zoals dus bijvoorbeeld de groepsdruk.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:11

Chann schreef:
Zoals uit dat onderzoek gebleken is, dienen veel mensen die gewoon 100% zijn, dodelijke schokken toe als hen dat gevraagd wordt (niet zomaar, maar bij fout antwoord op een vraag toch?). Dat betekent dat ieder normaal persoon zoiets zou kúnnen doen. Oké, er zijn genoeg mensen die geestelijk sterk genoeg zijn om het niet te doen, maar als die jongen serieus 100% zou zijn, zou hij het juist normaal níét doen, en heeft iets hem ertoe gezet om het echt te doen.
Je kan dan wel zeggen 'hij heeft zélf die weddenschap afgesloten', maar ik denk dat hij zélf een grapje maakte en dat de anderen het steeds serieuzer namen, tot het écht serieus werd. En ik dénk (ik dénk, niet ik weet, aangezien ik het ook nooit zeker kan weten!) dat hij toen door de groepsdruk, door het opdringen van de omstanders, zo ver is gegaan. Als hij met alleen 1 vriend zou zijn geweest, had hij het vast nooit gedaan.
En ja, dat is mijn mening en mijn gedachte erover, ik kan het fout hebben, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat iemand die 100% is, niet zomaar zoiets doet. Daar moet iets achter zitten, zoals dus bijvoorbeeld de groepsdruk.

Dat is het nou juist..je komt toch nooit te weten of die kerel gewoon een idioot is, of slachtoffer was van de situatie..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:26

gatver de gatver dit is echt niet best! Nagelbijten / Gniffelen
wat vies om te zien Nagelbijten / Gniffelen heb het maar weer weggeklikt!
weet niet wat ik hiervan moet denken..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:38

Vvincent schreef:
Dat is het nou juist..je komt toch nooit te weten of die kerel gewoon een idioot is, of slachtoffer was van de situatie..

Ik denk beiden, hoewel hij misschien geen 'idioot' is, maar wel iemand die misschien overhoop ligt met zichzelf, psychische problemen heeft of in geen enkele groep past.

Ik ken trouwens dit soort onderzoeken ook, een aantal jaar geleden was er op Belgie een reportage over groepsdruk/ -invloed.
Echt bizar hoeveel invloed groepsgedrag heeft.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:27

milo schreef:
blablabla

Ik denk erover hoe ik erover denk. Jij denkt erover hoe jij erover denkt.
Klaar. Laten we vooral ophouden met dit welles/nietes spelletje.
Mijn mening hierover verander je niet door me te proberen om te praten, ik de jouwe ook niet.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:46

Ik had in mijn middelbareschoolperiode er veel voor over op populair te zijn en niet meer gepest te worden. Niet dat ik een hondedrol oid zou eten maar ik had er echt veel voor over.
Ik denk deze jongen ook, en dan kan hij nog zelf de weddenschap zijn aangegaan, maar ik ben ervan overtuigd dat hij dit niet doet voor wiet of geld, maar echt voor het populariteitsgevoel.
Jammer, dat het zover heeft moeten komen voor deze jongen. Heel jammer.