Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:40

Precies, Berdien, wij begrijpen elkaar.

Ik vind dat we eerst zelf wat aan Nederland moeten doen, voordat we allemaal mensen binnenlaten. Bejaarden worden verdorie slecht behandeld...omdat er niet genoeg geld is.

Leuk is dat he? Je opa of oma in bejaardenhuis laten rotten Scheve mond

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:41

Myfairytale schreef:
Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...

Evert zocht wel zijn geluk Pling

De Zeeland-inwoner die vertrok naar de Randstad zocht ook zijn geluk.
Mijn ouder die vertrokken naar Spanje zochten ook hun geluk.

Waarom is de Pool of Soedanees die hierheen komt om zijn geluk te zoeken dan 'anders' ?
Gelukszoekers zijn we allemaal. Dat kan je toch niemand kwalijk nemen?
Laatst bijgewerkt door Dees op 13-12-06 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:41

Eén ding is zeker, laten we allemaal maar blij zijn dat we in Nederland geboren zijn en dat wij niet bang hoeven te zijn dat we uitgezet worden, vermoord worden, gediscrimineerd worden, gehaat worden, we definitief van onze kinderen gescheiden worden etc etc.
En nog een prettige kerst allemaal, ik hoop dat er een Anky pad onder de boom ligt, wat vragen jullie, of heb je al aan St Klaas gedaan?

Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:42

Caira schreef:
Zij heeft de keuze gemaakt om achter dat beleid te gaan staan.

Samen met de anderen....zucht.
Anders hadden ze Rita er al lang uitgegooit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:42

Yvonnelind schreef:
Nogmaals:

Yvonnelind schreef:
Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!

Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...

Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.

Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?

Hier gaan rechters over die meer inhoud weten.....
Jij verteld het nogal simpel en eenzijdig, het zal wel veel ingewikkelder zijn....
Ook ben ik geen rechts-expert.

Dan nog gaat jou discussie hier over het beleid maar wijst naar Verdonk die
alleen uitvoerder is....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:43

Yvonnelind schreef:
Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .

Ik vind gewoon dat Nederland ook zelf aan hun eigen ouderen moet denken.
Je moet respect hebben voor de ouderen.........

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:43

Citaat:
Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!

Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...

Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.

Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?
:')
Dit is dus duidelijk weer om het punt heendraaien.
Ik heb al gezegd dat ik niet voor of tegen een generaal pardon ben (ik ga me er hier niet over uitspreken). Echter gaat de kamercrisis over het niet 24 uur willen stopzetten.

VERGEET de mensen.
VERGEET het beleid.
Deze gang van zaken is al 4 jaar bezig.
Ik vind dat het dus onzin is om dit beleid van DIT KABINET om te gooien terwijl het DEMISSIONAIR is en ER BIJNA een nieuw kabinet is.
Ik spreek me totaal niet uit over de mensen. Het gaat mij om de SOAP. en in deze soap ben ik voor het zittende kabinet. en niet voor wouter 'lik me reet eikel' bos.

edit/
overigens: ik vind het ook achterlijke gang van zaken als mensen na tig jaren nog uitgezet worden als deze wachten op naturalisatie/verblijfvergunning/whatever.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:45

Sundancer schreef:

Ik vind dat we eerst zelf wat aan Nederland moeten doen, voordat we allemaal mensen binnenlaten. Bejaarden worden verdorie slecht behandeld...omdat er niet genoeg geld is.

Ach ik ben bijna weg, dan komt er weer een plekje vrij Cool

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:45

Sundancer schreef:
Yvonnelind schreef:

Het een hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten.

Er is genoeg potentieel in Nederland om beide zaken netjes op te lossen.
Want idd, ook de 'procedures' in de bejaardenzorg in Nederland zijn hemelstergend onredelijk.

Maar goed, lekker belangrijk als we over 30 jaar gewoon met zijn allen in Drenthe zitten te wachten op een verblijfsvergunning in Duitsland omdat ons land onder water staat....

Wie goed ontmoedt....

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:47

Sundancer schreef:

laten we gelijk alles door elkaar gaan gooien!

En jou reactie vind ik middeleeuws en egoistisch. IKKE IKKE IKKE en de rest kan. juist.
Je zult allicht wilders gestemt hebben (achterlijke partij) want je gedachtengang past precies binnen deze partij Lachen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:49

Edding3000 schreef:
En jou reactie vind ik middeleeuws en egoistisch. IKKE IKKE IKKE en de rest kan. juist.
Je zult allicht wilders gestemt hebben (achterlijke partij) want je gedachtengang past precies binnen deze partij Lachen.

Pardon?
Jouw reactie vind uitermate kinderachtig. Om met hoofdletters te gaan typen.
Enne verder, heb ik niet voor wilders gestemd.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:51

Sundancer schreef:
Edding3000 schreef:

Pardon?
Jouw reactie vind uitermate kinderachtig. Om met hoofdletters te gaan typen.
Enne verder, heb ik niet voor wilders gestemd.

Het is toch idioot om in je reactie ineens te beginnen over 'eigen volk eerst'.
Of niet dan Lachen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:53

Mmm maar ergens heeft sundancer wel gelijk. Want er wordt van ons verwacht dat we mensen opvangen, terwijl het hier, bij onze "eigen" mensen nog niet eens geregeld is. Denk dat Sundancer dat bedoelt.
Wat niet inhoud dat je dan maar iedereen bij de "poort" weg moet schoppen, maar dan heb je twee zaken die niet goed geregeld zijn, wat weer zijn effect heeft op andere zaken, en voor je het weet ligt je land in de soep. Beetje extreem misschien, maar goed.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:54

Edding3000 schreef:
Of niet dan Lachen?

Zo vat jij dat op.
Ik vind dat je eerst de problemen in Nederland moet oplossen.......
Nee, jou "lik mijn reet" bos opmerking is lekker.
Ik heb helemaal niets tegen asielzoekers. Als ze zich gewoon gedragen heb ik er geen moeite mee.

Myfairytale

Dees schreef:
Myfairytale schreef:
Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...

Waarom is de Pool of Soedanees die hierheen komt om zijn geluk te zoeken dan 'anders' ?

Jazeker is dat anders.
Wij gaan in het buitenland weer aan het werk, tenzij we een pensioen oid opgebouwd hebben, maar wel in NL.
Wij gaan niet naar een ander land om daar zielig te gaan zitten doen en uitkeringen trekken en de autochtone bevolking tot last zijn...

slimmerik

Dees schreef:

Maar goed, lekker belangrijk als we over 30 jaar gewoon met zijn allen in Drenthe zitten te wachten op een verblijfsvergunning in Duitsland omdat ons land onder water staat....

Wie goed ontmoedt....

Maar als het water weer weg is kunnen we toch wel weer teruggaan? Toen idd in het land van Maas en Waal het water hoog stond heb ik hier ook wat familie opgevangen die moesten evaqueren. Als ik b.v. geweten had dat ze daarna niet meer teruggingen om de simpele reden dat mijn huis groter was dan hun huis, dan had ik me misschien wel bedacht....

edit: ik bedoel zeker bedacht
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-12-06 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:55

Ik zeg ook niet dat je de poort moet dicht doen, maar eerst "de grote" problemen oplossen. Nu krijgen die mensen van de pardonregeling een hoop situatie. Omdat Nederland de problemen niet goed voormekaar heeft kunnen die Pardon mensen lang in de stress blijven leven...en dat is niet goed!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:56

Myfairytale schreef:

Het lijkt me ten eerste duidelijk dat zij hier illegaal zijn, dus nu worden de rollen omgedraaid.
Nu zou het al illegaal zijn om ze terug te sturen?
Verder vind ik deporteren echt te ver gaan.
Hitler pakte alle joden op en martelden en doodde hen.
Dat doen wij niet, we sturen ze netjes terug met het vliegtuig, NADAT hun asielaanvraag bekeken is.
Zij worden niet ondervoed, soms naakt oid in overvolle treinen weggevoerd naar concentratiekampen...

Snap je een beetje waarom ik het overtrokken vind?

Illegaal: omdat het in strijd is met internationale verdragen over de bescherming van mensenrechten (artikel 3, European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms). Wat betreft het deporteren: waarschijnlijk is dit een beetje ongelukkige vertaling, het is namelijk origineel een engels artikel, het engelse 'to deport' betekent namelijk: to expel (a foreigner or immigrant) from a country; had dus vertaald moeten worden met uitzetten in dit geval.

Lijkt mij dus niet overtrokken dit artikel.

Overigens kan je hier de brief aan Verdonk lezen: http://hrw.org/english/docs/2004/02/12/nether7360.htm

Maargoed, eigenlijk is dit hier offtopic Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nienke op 13-12-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:57

Sundancer schreef:

Dat ontbreekt bij jou aan je posts te lezen, je hebt niet alleen geen respect voor ouderen maar ook niet voor mensen die in jouw ogen anders zijn, die anders over politiek denken etc

Respect is als fatsoen dat heb je of niet.

En on topic Rita heeft dus geen respect voor de democratie en de daarbij horende regels, alleen voor haar eigen regels.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:57

Sundancer schreef:
Edding3000 schreef:
Of niet dan Lachen?

Zo vat jij dat op.
Ik vind dat je eerst de problemen in Nederland moet oplossen.......
Nee, jou "lik mijn reet" bos opmerking is lekker.
Ik heb helemaal niets tegen asielzoekers. Als ze zich gewoon gedragen heb ik er geen moeite mee.

bos is nou eenmaal en kwal Tong uitsteken .

Maargoed, problemen heb je overal en altijd.
En nu haal je wéééér iets anders aan. nu gaat het weer over goed gedrag van asielzoekers.
Zullen we zometeen maar overschieten naar de zorg of iets Tong uitsteken?

Er wordt zo om het punt heengedraaid (gedeeltijelijk door de topictitle misschien?)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:58

Myfairytale schreef:
Dees schreef:

Jazeker is dat anders.
Wij gaan in het buitenland weer aan het werk, tenzij we een pensioen oid opgebouwd hebben, maar wel in NL.
Wij gaan niet naar een ander land om daar zielig te gaan zitten doen en uitkeringen trekken en de autochtone bevolking tot last zijn...

ach kom op zeg doe ff normaal! Dat is zo'n klein percentage van de allochtonen. Daarnaast, ik ken meer nl die zo doen dan buitenlanders hoor.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:58

Edding3000: Ik ben een draaikont.... Tong uitsteken

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:59

Sundancer schreef:
Edding3000: Ik ben een draaikont.... Tong uitsteken

niet stiekum wouter bos himself toch zeker he Tong uitsteken Tong uitsteken .

Leuke discussie dit wel Haha!. Alleen wel een waar je nooit uit komt, door de verschillende gedachtengang van verschillende mensen Tong uitsteken.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:00

Enne Sarabande, ik ga geen oude koeien uit de sloot halen. Lachen

Doei!

Precies, Edding...iedereen verschilt. Sommige vatten mijn posts als respectloos....op en de andere niet. Gelukkig zijn we allemaal verschillend Lachen

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:01

superwoman schreef:
Die mensen die 11 jaar hebben gewacht zijn meerdere malen in beroep gegaan...Zij wisten dus dat dit kon gebeuren en hebben daarvoor gekozen....
Ik vind dat zeker dat de behandeling van een verblijfsvergunning vele malen sneller moet kunnen, daar zijn ze ook mee bezig.

Ik vind dat verdonk het goed doet. Er moet duidelijkheid zijn. Met een generaal pardon zég je eigenlijk dat je
heb gevaald. Dat is een lekker voorbeeld en daardoor zullen er meer vluchtenlingen komen....

Ik ben het er ook mee eens dat Verdonk geen tact heeft, ze is nogal bot, maar wel duidelijk.

Vergeet niet dat verdonk veel werk heeft gehad met de rotzooi van een ander opruimen...
Nu zie je dat er minder vluchtelingen komen, eerst steeg dat alleen maar. Terwijl in nederland de economie het hardst aantrekt

Ben het helemaal met je eens superwoman. Sowieso moet het systeem van telkens maar weer in beroep gaan op de schop. En is het niet zo dat er al behoorlijk wat voorbeelden zijn van wat er gebeurt (ellende) als je aan zo'n grote groep mensen generaal pardon geeft? (ik meen o.a. Spanje).

Nederland is een land van zachte heelmeesters waarmee ik zeker niet wil zeggen dat we maar keihard moeten worden. Maar net zo'n voorbeeld als na de bijlmerramp, dat iedereen die daar bij was een verblijfsvergunning voor onbep.tijd. kreeg, dan denk ik echt, waar gáát dit over. En ik hoef zeker niet te melden dat de rij zolang was dat die mensen nooit allemaal in die flats hadden gepast Koe