Ik vind dat we eerst zelf wat aan Nederland moeten doen, voordat we allemaal mensen binnenlaten. Bejaarden worden verdorie slecht behandeld...omdat er niet genoeg geld is.
Leuk is dat he? Je opa of oma in bejaardenhuis laten rotten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myfairytale schreef:Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...
Caira schreef:Zij heeft de keuze gemaakt om achter dat beleid te gaan staan.
Yvonnelind schreef:Nogmaals:Yvonnelind schreef:Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!
Tuurlijk...
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!
Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...
Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.
Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?
Yvonnelind schreef:Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .
:')Citaat:Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!
Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!
Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...
Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.
Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?
Sundancer schreef:Precies, Berdien, wij begrijpen elkaar.
Ik vind dat we eerst zelf wat aan Nederland moeten doen, voordat we allemaal mensen binnenlaten. Bejaarden worden verdorie slecht behandeld...omdat er niet genoeg geld is.
Sundancer schreef:Yvonnelind schreef:Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .
Ik vind gewoon dat Nederland ook zelf aan hun eigen ouderen moet denken.
Je moet respect hebben voor de ouderen.........
Sundancer schreef:Precies, Berdien, wij begrijpen elkaar.
Edding3000 schreef:En jou reactie vind ik middeleeuws en egoistisch. IKKE IKKE IKKE en de rest kan. juist.
Je zult allicht wilders gestemt hebben (achterlijke partij) want je gedachtengang past precies binnen deze partij.
Sundancer schreef:Edding3000 schreef:En jou reactie vind ik middeleeuws en egoistisch. IKKE IKKE IKKE en de rest kan. juist.
Je zult allicht wilders gestemt hebben (achterlijke partij) want je gedachtengang past precies binnen deze partij.
Pardon?
Jouw reactie vind uitermate kinderachtig. Om met hoofdletters te gaan typen.
Enne verder, heb ik niet voor wilders gestemd.
Edding3000 schreef:Het is toch idioot om in je reactie ineens te beginnen over 'eigen volk eerst'.
Of niet dan?
Dees schreef:Myfairytale schreef:Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...
Evert zocht wel zijn geluk
De Zeeland-inwoner die vertrok naar de Randstad zocht ook zijn geluk.
Mijn ouder die vertrokken naar Spanje zochten ook hun geluk.
Waarom is de Pool of Soedanees die hierheen komt om zijn geluk te zoeken dan 'anders' ?
Gelukszoekers zijn we allemaal. Dat kan je toch niemand kwalijk nemen?
Dees schreef:
Maar goed, lekker belangrijk als we over 30 jaar gewoon met zijn allen in Drenthe zitten te wachten op een verblijfsvergunning in Duitsland omdat ons land onder water staat....
Wie goed ontmoedt....
Myfairytale schreef:
Het lijkt me ten eerste duidelijk dat zij hier illegaal zijn, dus nu worden de rollen omgedraaid.
Nu zou het al illegaal zijn om ze terug te sturen?![]()
Verder vind ik deporteren echt te ver gaan.
Hitler pakte alle joden op en martelden en doodde hen.
Dat doen wij niet, we sturen ze netjes terug met het vliegtuig, NADAT hun asielaanvraag bekeken is.
Zij worden niet ondervoed, soms naakt oid in overvolle treinen weggevoerd naar concentratiekampen...
Snap je een beetje waarom ik het overtrokken vind?
Sundancer schreef:Ik vind gewoon dat Nederland ook zelf aan hun eigen ouderen moet denken.
Je moet respect hebben voor de ouderen.........
Sundancer schreef:Edding3000 schreef:Het is toch idioot om in je reactie ineens te beginnen over 'eigen volk eerst'.
Of niet dan?
Zo vat jij dat op.
Ik vind dat je eerst de problemen in Nederland moet oplossen.......
Nee, jou "lik mijn reet" bos opmerking is lekker.
Ik heb helemaal niets tegen asielzoekers. Als ze zich gewoon gedragen heb ik er geen moeite mee.
Myfairytale schreef:Dees schreef:
Evert zocht wel zijn geluk
De Zeeland-inwoner die vertrok naar de Randstad zocht ook zijn geluk.
Mijn ouder die vertrokken naar Spanje zochten ook hun geluk.
Waarom is de Pool of Soedanees die hierheen komt om zijn geluk te zoeken dan 'anders' ?
Gelukszoekers zijn we allemaal. Dat kan je toch niemand kwalijk nemen?
Jazeker is dat anders.
Wij gaan in het buitenland weer aan het werk, tenzij we een pensioen oid opgebouwd hebben, maar wel in NL.
Wij gaan niet naar een ander land om daar zielig te gaan zitten doen en uitkeringen trekken en de autochtone bevolking tot last zijn...
Sundancer schreef:Edding3000: Ik ben een draaikont....
superwoman schreef:Die mensen die 11 jaar hebben gewacht zijn meerdere malen in beroep gegaan...Zij wisten dus dat dit kon gebeuren en hebben daarvoor gekozen....
Ik vind dat zeker dat de behandeling van een verblijfsvergunning vele malen sneller moet kunnen, daar zijn ze ook mee bezig.
Ik vind dat verdonk het goed doet. Er moet duidelijkheid zijn. Met een generaal pardon zég je eigenlijk dat je
heb gevaald. Dat is een lekker voorbeeld en daardoor zullen er meer vluchtenlingen komen....
Ik ben het er ook mee eens dat Verdonk geen tact heeft, ze is nogal bot, maar wel duidelijk.
Vergeet niet dat verdonk veel werk heeft gehad met de rotzooi van een ander opruimen...
Nu zie je dat er minder vluchtelingen komen, eerst steeg dat alleen maar. Terwijl in nederland de economie het hardst aantrekt