Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:de kerkdienst is al geweest hoor,en ook al eerder geplaatst.
faye schreef:Lekker advies de deuren op slot op school. Als er brand uitbreekt zijn de vluchtwegen geblokkeerd. En de kans op brand is vele malen groter
Frouk schreef:dat nieuws stond al de hele middag op teletekst
nu.nl schreef:'Jesse betrapte inbreker in school'
Uitgegeven: 5 december 2006 12:19
Laatst gewijzigd: 5 december 2006 18:00
HOOGERHEIDE - De 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide werd vermoord omdat hij de verdachte betrapte toen die aan het inbreken was in de school. De Telegraaf heeft dat gehoord van de rechercheurs die op de zaak zitten.
De 22-jarige man die nu vastzit zou Jesse hebben gedood omdat hij bang was herkend te worden.
Begrafenis
De begrafenis Jesse is donderdag. Om 11.00 uur begint er een dienst in de rooms-katholieke Onze Lieve Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide. Aansluitend is de begrafenis op het kerkhof naast de kerk, meldde een gemeentewoordvoerder woensdag na overleg met de betrokkenen onder wie de pastor.
De kerkdienst en de begrafenis krijgen een besloten karakter: Alleen genodigden zijn welkom. Het gaat om een katholieke plechtigheid die zal worden geleid door pastor Jo Staps. Op uitdrukkelijk verzoek van de nabestaanden zijn er geen media in de kerk.
Renske_ schreef:dat is ook nieuw nieuws voor mij!
laatste wat ik hoorde was dat de dader in een gastgezin zat, waarvan 1 vd kids ook op die basisschool zat
verder vind ik dat alle scholen verplicht "branddeuren" moeten hebben!
in de tijd dat ik voor een schoonmaakbedrijf veel (nieuwbouw) scholen poetste, konden de deuren van buitenaf niet zonder sleutel open, van binnenuit wel, gewoon klink naar beneden en deur ging daarmee meteen ook van slot af&open
ideale deuren! niemand die nog ongemerkt binnen kan komen en bij brand etc kan iedereen toch nog snel naar buiten
katiavl schreef:Plus dat de motieven niet overeen komen
- wat is er te stelen in een kinderklasje
- de moordwijze komt niet overeen met het motief
avanti4ever schreef:@ Lia werk je stiekem bij politie of deliquenten of een dergelijke instantie??
ik vindt t overigens wel n slimme opmerking en goed gedacht van je..
Lia_ schreef:Wat dacht je van je bijv. laptops, mobiele telefoons, portemonne's, er zitten niet alleen kinderen op een school, er werken ook leraren.
De meeste insluipers gaan niet voor de grote buit maar scharrelen zo dagelijks hun kostje bij elkaar.
Iemand de keel doorsnijden is juist zeer effectief als je hem wil doden en voorkomen dat hij nog geluid kan maken....
Het is geen moord met voorbedachte rade maar een snel "noodgedwongen" handelen om herkenning te voorkomen, er was dus helemaal geen motief vooraf, dat ontstond pas bij ontdekking.