En wat heb je gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je gestemd?

VVD
71 (15%)
D66
9 (2%)
PvdA
51 (11%)
CDA
48 (10%)
Groenlinks
30 (6%)
SP
106 (23%)
ChristenUnie
17 (3%)
Lijst Fortuyn
1 (0%)
Eén NL
1 (0%)
Partij voor de Dieren
32 (7%)
Groep Wilders
62 (13%)
SGP
1 (0%)
Ik heb niet gestemd (maar ik ben kiesgerechtigd)
15 (3%)
Anders
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 450

Hoipiepeloii

Re: En wat heb je gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:19

Ik heb GroenLinks gestemd.

_Michelle__

lies schreef:
Speciaal voor Sronnie Gaaaap
Zoek eens een BETROUWBARE bron.

Het staat in de link die Justy net heeft gegeven.

Justy

lies schreef:

Dat zeg ik Clown Haha!

Edit: Sronnie, niet selectief quoten hè:

Citaat:
Het wetboek van strafrecht bepaalt dat gevangenisstraf tijdelijk kan zijn of levenslang. De tijdelijke gevangenisstraf is normaliter maximaal vijftien jaar, maar indien op een delict levenslange gevangenisstraf staat kan- in plaats van levenslang- een tijdelijke gevangenisstraf van twintig jaar worden opgelegd. Dat betekent dus dat levenslang niet hetzelfde is als twintig jaar. Indien de rechtbank een levenslange gevangenisstraf oplegt, moet de veroordeelde in principe levenslang zitten. Wel kan hem bij koninklijk besluit eerder gratie worden verleend. Daarover adviseert de rechter die de straf heeft opgelegd aan de minister van justitie die politiek verantwoordelijk is voor de te nemen beslissing. Gemiddeld duurt een levenslange gevangenisstraf in de praktijk 23 jaar. Als iemand in plaats van levenslang twintig jaar opgelegd krijgt, zit hij echter zowiezo geen twintig jaar, ook niet als er nooit gratie verleend wordt. Dat komt door het systeem van de vervroegde invrijheidsstelling.I

Nijn

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:21

Citaat:
Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. De veroordeelde zal de rest van zijn leven in detentie verblijven.

In ons land wordt onderscheid gemaakt tussen twee soorten straffen: een tijdelijke gevangenisstraf of een levenslange gevangenisstraf. Een tijdelijke straf kan normaal gesproken maximaal 15 jaar zijn. Maar indien op een bepaald delict levenslange celstraf staat, kan in plaats daarvan ook nog 30 jaar worden opgelegd.

Bron; http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... slang.html

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:21

Justy schreef:
lies schreef:

Dat zeg ik Clown Haha!

Edit: Sronnie, niet selectief quoten hè:

Citaat:
Het wetboek van strafrecht bepaalt dat gevangenisstraf tijdelijk kan zijn of levenslang. De tijdelijke gevangenisstraf is normaliter maximaal vijftien jaar, maar indien op een delict levenslange gevangenisstraf staat kan- in plaats van levenslang- een tijdelijke gevangenisstraf van twintig jaar worden opgelegd. Dat betekent dus dat levenslang niet hetzelfde is als twintig jaar. Indien de rechtbank een levenslange gevangenisstraf oplegt, moet de veroordeelde in principe levenslang zitten. Wel kan hem bij koninklijk besluit eerder gratie worden verleend. Daarover adviseert de rechter die de straf heeft opgelegd aan de minister van justitie die politiek verantwoordelijk is voor de te nemen beslissing. Gemiddeld duurt een levenslange gevangenisstraf in de praktijk 23 jaar. Als iemand in plaats van levenslang twintig jaar opgelegd krijgt, zit hij echter zowiezo geen twintig jaar, ook niet als er nooit gratie verleend wordt. Dat komt door het systeem van de vervroegde invrijheidsstelling.I

Het is niet op een manier geqoute dat het gehele verhaal uit zijn verband wordt gehaald.
Kortom, levenslang is dus niet daadwerkelijk levenslang.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:22

Levenslang is wél daadwerkelijk levenslang, tenzij er bij koninklijk besluit gratie wordt verleend.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:22

AAAARRRGHHH, ben je nu zo dom of doe je alsof?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:23

Zit nu de bron van de NOS te lezen. Het stukje van Volkert van der G en Mohammed B.
Waarom Mohammed B. wel levenslang heeft gekregen en Volkert van der G. niet. Omdat hij spijt heeft betuigd voor zijn daad.
Komt er lekker makkelijk vanaf dan. Even zeggen dat het je spijt en klaar! Moet niet kunnen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:24

Gemiddeld duurt een levenslange gevangenisstraf in de praktijk 23 jaar.
Er zijn tot nu toe 3 mensen overleden aan levenslang.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:25

lies schreef:
AAAARRRGHHH, ben je nu zo dom of doe je alsof?

AAAAARGGGGG hoe kunnen mensen zo DOM zijn om mensen voor DOM te veroordelen.
Erg laag van je zo'n soort opmerking.

Wanneer mijn mening jou niet schikt ben ik dan maar dom?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:26

Jij LEEST niet goed. Gemiddeld wil zeggen dat die mensen dus gemiddeld OVERLIJDEN na 23 jaar levenslang te hebben vastgezeten. En ja, ik vind het heel dom wanneer iemand zo hard roept dat ie gelijk heeft zonder eerst gedegen onderzoek te doen op internet.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:27

Ik heb één NL gestemd!
Ik vond Pastoors zeer goed uit het debat komen!
Mijn vriend heeft dit ook gestemd!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:27

Waar baseer jij dat op, op 3 mensen die overleden zijn welke een straf hadden van levenslang?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:28

Lees die bron van het NOS dan! Daar staat het in de 1e regel notabene!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:28

Ik zie eigenlijk ook nergens staan dat ze overlijden na gemiddeld 23 jaar... Bloos

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:29

Nee er staat dat levenslang LEVENSLANG is. Dat is wat ik wil zeggen. Die gemiddelde leeftijd lees ik op die manier, maar heeft dus niets met de daadwerkelijke definitie van levenslang te maken.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:31

Richtje schreef:
@Michelle, het eerste wat ik denk als ik die lijst zie die jij opsomt is: Hoe kan dat?

Betere zorg, beter onderwijs, enz. Waar komt dat geld vandaan als je tegelijkertijd minder gaat betalen??

Hij wil toch enorm bezuinigen op ontwikkelingshulp en financiering aan de EU?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:31

om even ontopic te blijven Haha!
ik heb CDA gestemt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:34

Taygalover schreef:

Dan nog denk ik niet dat het haalbaar is... en bezuinigen op ontwikkelingshulp? Ben ik ook zeker geen voorstander van

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:37

Ik heb niet gestemd..
Voornamelijk, omdat ik me er niet in verdiept had.. en ik het nutteloos vond, om op iemand te stemmen, zonder dat ik echt weet waar ze voor staan.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:38

Richtje schreef:
Taygalover schreef:

Dan nog denk ik niet dat het haalbaar is... en bezuinigen op ontwikkelingshulp? Ben ik ook zeker geen voorstander van

Ik denk ook niet dat het haalbaar is hoor. Ben ook absoluut geen fan van die man.

Ik vind het een goede zaak dat er zoveel naar ontwikkelingshulp gaat.

Maar Nederlands besteed bijna 1 % van het inkomen aan ontwikkelingshulp terwijl andere Europese landen en de VS geloof ik 6/7 keer zo laag zitten. En hij wil geloof ik naar dezelfde percentages als gebruikelijk is bij de andere landen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:42

Hmm ik kan het niet terugvinden op zijn programma, dus de precieze cijfers op deze bezuinigingen kan ik zo snel niet vinden...

Hij wilde allebei in ieder geval zowel bij de ontwikkelinghulp als financiele steun van de EU de uitgaven van miljarden terug zetten naar miljoenen op jaarbasis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:22

_Michelle__ schreef:
Zit nu de bron van de NOS te lezen. Het stukje van Volkert van der G en Mohammed B.
Waarom Mohammed B. wel levenslang heeft gekregen en Volkert van der G. niet. Omdat hij spijt heeft betuigd voor zijn daad.
Komt er lekker makkelijk vanaf dan. Even zeggen dat het je spijt en klaar! Moet niet kunnen

Nee? Maar Nederland straft niet om te straffen, maar om terug te kunnen keren in de maatschappij. Beiden zijn ze zo gestoord als een garnaal, maar iemand moet toch terug kunnen komen op zijn rare denkbeelden? Soms groeien mensen er over heen, kijk naar de krakers van de jaren 80, anarchisten waren het, nu burgelijke huisvaders, toen gooiden zo ook molotovcoctails. Als iemand jarenlange straf en psychiatrische hulp krijgt, moet hij de mogelijkheid krijgen weer de maatschappij in te kunnen. Mohammed B zie ik ook nog wel van zijn ideeen terug komen. Hij hoeft maar een kopstuk beter te leren kennen die zijn ideaal is, zijn voorbeeld, zodra hij ontdekt dat zijn grote ideaal zo corrupt en hypocriet als maar kan is, is hij ook genezen.