Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:51

katiavl schreef:
Mischien het idee om het dan nog eens uit te leggen. Zo ga je meer mensen bereiken en kunnen informeren dan te beginnen af te snouwen Knipoog

Dan moet ze het topic nog eens goed doorlezen, Katiavl. Ik ga echt niet al die persoonlijke dingen nog eens roepen hier. Zij snauwt ons ook nogal af met haar opmerking en dan kun je zoiets verwachten van mensen die weten waar ze het over hebben.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:52

geen medelijden hiermee hoor ze doet het toch echt zelf! kijk al was ze nou bezig met afkicken en aankomen, dan had ik het ''zielig'' gevonden, maar dit..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:55

Loesje, heb je het over het model waar dit topic mee begon? Die is al overleden, hoor......
En wij weten allen niet wat de oorzaken waren van haar uithongeren. Jij dus ook niet.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:57

ik heb het idd over het model, met een beetje logisch beredeneren komt het vaak in de modewereld toch wel neer op een (voor hun idee) mooi lichaam, ze zal vast geen last hebben gehad van bepaalde parasieten.. (dat heeft zelfs je omgeving door) kortom.. gokje dat ze zichzelf zo dun mogelijk heeft geprobeerd te krijgen.. nou en dit als resultaat

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:00

Loesje88 schreef:
ik heb het idd over het model, met een beetje logisch beredeneren komt het vaak in de modewereld toch wel neer op een (voor hun idee) mooi lichaam, ze zal vast geen last hebben gehad van bepaalde parasieten.. (dat heeft zelfs je omgeving door) kortom.. gokje dat ze zichzelf zo dun mogelijk heeft geprobeerd te krijgen.. nou en dit als resultaat

Ach, Loesje, ik ben zelf ook een tijdje model geweest en had toen ook al eetstoornissen, die ik om hele andere redenen had, dan om dunner te worden. Je weet niet wat er in haar leven gespeeld heeft, dus daar kun je helemaal niet over oordelen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:00

Dat een fotograaf zulke gevallen voor de camera neemt... het is niet eens mooi meer maar eng om te zien...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gegoogled onder haar naam... mag hopen dat deze foto's niet haar waren maar het is toch erg dat zowieso fotograven dit voor de camera nemen
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 04-12-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:02

ik heb in de eerste ook problemen gehad
ik woog toen 63 kilo met me 1.64 en me beste vriedin met haar 1.75 woog 50
dus zij was dunner iedereen vond haar mooi
en iedereen noemde mijn dikkie,bolloe,miss piggy
toen wou ik ook dun zijn en at ik 1 liga over de hele dag...
ik denk dat dikkere mensen zich juist rot voelen over de meningen van andere..
omdat het schoonheidsbeeld (zie de clips van 50 cent ect maar) DUN is mooi nog dunner is mooier
is...
want hebben jullie wel is iemand gezien met een rolletje?
nou ik niet hoor!!!
dus eigenschuld? NEE eerder de schuld van de media!! bij modellen werk word maatje 34/36 VEREIST....
en die modellen maken elkaar gek!!
ik denk dat anorexia daar grotendeels door komt!!
in spanje (geloof ik) willen ze dikkere moddelen nemen en worden te magere meisjes
juist afgewezen ik vind dat hun op de goede weg zijn....
waarom zouden dikkere mensen meteen niet mooi zijn?
ik ken genoeg meisjes met een rolletje die ik mooier vind als die dunne meisjes op de catwalk hoor!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:03

Er is ooit een aflevering van topmodel geweest waarin een meisje meespeelt denk maat 38 maar meer 36 en 1m80. En elke keer er een foto van haar besproken werd was er gezegd dat zij een grote maten model was.
En dat ze elke keer te dik was....

Ik weet niet wat jij gedaan hebt. Maar internationaal modellen zullen wel zoiets horen. Zeker bij chanel enzo

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:04

prima dat er hier bokkers zijn die er anders over denken, dít is mijn idee en mening hierover, ik ken ook iemand die om een hele andere reden anorexia heeft gehad, maar zó denk ik over al die modellen, ik vind dat in deze maatschappij meer gekozen moet worden voor een model met een maatje 36/38, die kunnen ook mooi zijn!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:06

Loesje88 schreef:
prima dat er hier bokkers zijn die er anders over denken, dít is mijn idee en mening hierover, ik ken ook iemand die om een hele andere reden anorexia heeft gehad, maar zó denk ik over al die modellen, ik vind dat in deze maatschappij meer gekozen moet worden voor een model met een maatje 36/38, die kunnen ook mooi zijn!

Bloos mijn mening is hierover dat IEDEREEN mooi kan zijn en model zou moeten kunnen worden
hang je mooiheid alleen van je figuur af dan??????

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:06

tegenwoordig wel ja spijtig genoeg

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:08

ben het met jou eens samflame! je moet je lekker voelen in je lichaam, voor een internationaal model kan dat niet meer, omdat uiterlijk telt, en er wordt in veel landen nog beweerd (idd voornl. door media) dat zo dun mogelijk ook het mooiste is..

ken genoeg ''mooie'' mensen zonder karakter en goed innerlijk, en veel van mijn vrienden zijn de knapste niet, maar al bel ik die midden in de nacht.. dan zijn ze binnen 5 minuten bij me.. en dat vind ik ''mooi''!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:08

Maar ehm niet iedereen is mager met maat 34... Ik zelf heb maat 32/34 en ben absoluut niet mager. Ik ben 1.68 dus ook niet een van de grootste. maar met die maat hoef je niet meteen mager te zijn en anorexia te hebben

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:09

lindy het gaat over modellen he die zijn meestal rond 1m80 dan is het wel klein zo moet je het zien Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:10

@lindy1982, niemand hier beweerd toch dat je anorexia hebt,al heb je maatje 34?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:10

Anorexia is een eetstoornis waarvan je mager wordt, als je mager bent, heb je niet altijd een eetstoornis.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:11

jah dan wel met 1.80 is 40 kg of 50 kg wel weinig jah maar ze hebben het meteen over iedereen met die maat Boos!... want ik zie er wel gezond uit met mijn 32/34 Tong uitsteken en 50 kg enneh zeg ook niet dat ik dat heb hahah ... maar het word zo snel geoordeeld over die maat... maar je kan ook erg gezond zijn met die maat...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:12

katiavl schreef:
lindy het gaat over modellen he die zijn meestal rond 1m80 dan is het wel klein zo moet je het zien Haha!

Precies, vandaar dat ze in een aantal landen al ingevoerd hebben dat modellen maat 38 moeten hebben en een BMI van minimaal 24 (dacht ik).
Dat betekend bij een lang model een normaal slank postuur.
Er volgen steeds meer landen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-12-06 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Loesje88 schreef:

dat heb ik ook niet gezegd... maar er word zo snel geoordeeld over mensen met die maat 34 of 32

bokjebok

Loesje88 schreef:
ben het met jou eens samflame! je moet je lekker voelen in je lichaam, voor een internationaal model kan dat niet meer, omdat uiterlijk telt, en er wordt in veel landen nog beweerd (idd voornl. door media) dat zo dun mogelijk ook het mooiste is..

ken genoeg ''mooie'' mensen zonder karakter en goed innerlijk, en veel van mijn vrienden zijn de knapste niet, maar al bel ik die midden in de nacht.. dan zijn ze binnen 5 minuten bij me.. en dat vind ik ''mooi''!

natsionaal model kan je niet eens meer worden hoor...!
ga voor de gein maar is kijken bij wat sites..
dan zie je meisjes die model zijn met hun maat erbij
nou denk maar niet dat daar een L tussen zit hoor neee ben je gek!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:14

vind wel goed dat ze die maatregels gemaakt hebben... vooral omdat gewone meiden anders ook daar naar gaan streven... maar dan moeten ze nog een hoop dingen veranderen in de wereld... Kijk maar naar bijv de babrie's die zijn ook perfect en kinderen willen daar ook op lijken en daar begint het al

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:14

derde slachtoffer wanneer gaan ze het inzien Huilen

Maar het zit overal he; strictly come dancing op bbc. Ze moesten een fantasie dans uitvoeren. En dat meisje is echt dun, maatje 36 voor redelijk groot te zijn. Die haar partner je bent echt een zak aardappelen. Je moet afvallen ik kan je niet omhoog krijgen je bent te dik

dan denk ik toch eventjes zo hoor
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-12-06 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:15

Lindy1982 schreef:
Loesje88 schreef:

dat heb ik ook niet gezegd... maar er word zo snel geoordeeld over mensen met die maat 34 of 32

nee we oordelen niet over jullie maar over de media die deze mensen met 34/32 als GODDINNEN zien....
dan pas ben je mooi!!
we zeggen niet dat het aan dunnen mensen ligt...
maar OMDAT alle moddellen die maat hebben
denk ik dat vollere meisjes een minderwaardigheidscomplex krijgen....
en dan maar fanatiek gaan lijnen
tot gevolg van anorexia

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:15

Anorexia heb je ook niet om 'mooier' te worden, je bent echt ziek. Maar goed, op inernet staat genoeg info. Of lees er maar een boek over ofzo, ga eens praten met mensen die in klinieken zitten, met de mensen die deze patienten behandelen. En kijk dan nog eens of je kan zeggen 'eigen schuld, dikke (eh... dunne) bult'. Zo makkelijk gezegd en elk geval is anders.

Ik kan bij mij zeggen dat het om hele zware dingen ging en dat ik toevallig altijd een mooie, slanke meid geweest ben. De mensen om mij heen snapten niet dat iemand als ik 'eetstoornissen' had, maar ze snapten het wel toen ze hoorden wat ik allemaal had meegemaakt. En dat lees je niet van iemands gezicht af, hoor. Ik ben er redelijk open over nu en besef ook dat ik er niets aan kon doen. Bovendien heb ik er heel veel van geleerd en ben in nu wie ik ben, mede door die periode, die jarenlang geduurd heeft.

En over het modellenwerk; ik ben niet groot genoeg voor het catwalkwerk (fashion), dus ik deed andere dingen (fotoshoots, glamour, videoclipjes e.d.), omdat ik erg fotogeniek schijn te zijn. Het was eigenlijk ook niets voor mij dat wereldje. Ik vond het erg oppervlakkig en ik mocht de mensen ook vaak niet. Te arrogant, te 'buitenkant' gericht.
Maar het verdiende lekker bij, naast mijn normale werk destijds. Inderdaad zeuren ze in het wereldje veel over je figuur, daar werd ik ook erg moe van Knipoog
Ik vind mensen ook 'mooi' om veel meerdere dingen dan het uiterlijk. Het innerlijk van iemand vind ik veel en veel belangrijker. Warme en liefdevolle mensen zijn van zichzelf al mooi, of ze nou aan een ideaalbeeld voldoen of niet.

Hoe je het ook went of keert, wij weten niet hoe het komt dat deze vrouw anorexia gekregen heeft. Het is meestal een combinatie van diverse oorzaken en ik vind het nogal kortzichtig om dan maar te roepen dat het haar eigen schuld is. Vergeet niet dat er heel veel meiden zijn die aan deze afschuwelijke ziekte lijden en het onbegrip in de wereld helpt ze niet bepaald.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:17

jah is ook zo alleen moeten ze veel meer dingen veranderen om anorexia aan te pakken.. zie eerdere reactie bijv bij de jeugd ( kleine jeugd) de babrie waar ze op willen lijken