Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:54

Cker chill volgend jaar kom ik gelijk van Tilburg-Deurne voor school Pling

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:17

Ik vind het wel erg vervelend dat een trein naar gouda 5 munuten eerder vertrekt maar 10 minuten later aankomt dan de volgende trein naar gouda..
en dat zijn dan beide intercities..

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:20

Wij hebben trouwens nagenoeg geen vertragingen gehad. Hooguit 5 minuutjes, maar dat loopt de intercity wel in. Alleen heb ik volgens mij geluk, want een paar treinen later stonden mooi een half uur stil Haha! .
Bij ons had de internationale trein trouwens wel een onbekende vertraging Vork ..gelukkig moest ik die niet hebben Tong uitsteken .

Ik ga maandag maar weer eens een poging wagen om naar school te komen..hopelijk loopt het allemaal gunstig want ik heb weer tentamen! Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:40

Yessy schreef:
Treinen zonder vertraging heb ik afgelopen week nog niet meegemaakt, maar ik woon in gouda en we hebben hier het meeste voordeel van heel nederland dus ik mag niet klagen.. Kan nu 4x per uur naar utrecht (vanaf goverwelle, klein stationnetje) per uur. Dat was eerst 1x rechtstreeks en 1x met veel wachttijd!

Ik ben er ook blij mee, want als ik met de trein moet moet ik eigenlijk altijd over Gouda. Is zeker verbeterd. Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:36

Ik heb trouwens de nieuwe dienstregeling wat verder bekeken, en ik ben wel blij dat ik nu in Utrecht woon. Als ik nog in Enschede had gewoond had ik echt stevig gebaald... Ik reis namelijk regelmatig op en neer naar Breda, en dat was al geen succes met een reistijd van 2:23u (en daar komen de bussen nog bij) maar dat is nu nog 35 minuten meer!! En die 35 minuten breng je geheel door op koude en tochtige perrons, wachtend op je aansluiting...

Zelfs ik, toch echt voorstander van de trein, raak mijn motivatie dan wel erg kwijt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:40

Shadow0 schreef:
Ik heb trouwens de nieuwe dienstregeling wat verder bekeken, en ik ben wel blij dat ik nu in Utrecht woon. Als ik nog in Enschede had gewoond had ik echt stevig gebaald... Ik reis namelijk regelmatig op en neer naar Breda, en dat was al geen succes met een reistijd van 2:23u (en daar komen de bussen nog bij) maar dat is nu nog 35 minuten meer!! En die 35 minuten breng je geheel door op koude en tochtige perrons, wachtend op je aansluiting...

Zelfs ik, toch echt voorstander van de trein, raak mijn motivatie dan wel erg kwijt.

Ik moet nu idd ook elke dag een half uur wachten,
nee geen pretje!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:19

Ze gaan de nieuwe dienstregeling aanpakken omdat ze al meer dan 2000 klachten binnen hebben gekregen.
Het blijkt dat er zelfs meer mensen last hebben van de nieuwe dienstregeling maar die hebben zich althans nog niet gemeld.

Hoorde het net in de radio...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:20

Cassi schreef:

Ik ga maandag maar weer eens een poging wagen om naar school te komen..hopelijk loopt het allemaal gunstig want ik heb weer tentamen! Haha!

GE-WEL-DIG Haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:08

hns schreef:
Ze gaan de nieuwe dienstregeling aanpakken omdat ze al meer dan 2000 klachten binnen hebben gekregen.
Het blijkt dat er zelfs meer mensen last hebben van de nieuwe dienstregeling maar die hebben zich althans nog niet gemeld.

Hoorde het net in de radio...

Hahah gelukkig

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:41

ik vind die dienstregeling maar niets... meestal passeren de treinen elkaar op dezelfde tijd, maar nu zit er gewoon tijdsverschil in..
Er gaat ook geen trein meer rechtstreeks naar Amsterdam heel erg jammer.. Maar goed.. de ene keer zijn de tijden wel fijn en de andere keer zijn ze belabberd!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:45

Gisteren de nieuwe dienstregeling voor het eerst getest. Ben er niet vrolijk van geworden. Nagelbijten / Gniffelen
Kwartier koukleumen in Zwolle terwijl ik voorheen meteen de trein in kon stappen (Oke, ik kan nu wel een fatsoenlijke plek uitkiezen voor de trein al helemaal vol zit). Vervolgens in Amersfoort kom ik erachter dat de bustijden ook zijn gewijzigd, bus reed fijn voor mn neus weg. Nog eens een half uur in de kou staan Boos! Dat wordt rennen voortaan....

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:47

Ik er ook niet op voor of achteruit.
Maar ik maak nu wel meer mee dat mijn treinen niet rijden en dat mijn bussen gewoon opeens niet meer komen.
Zeer irritant.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:51

Ik heb mijn dagje er ook weer opzitten... en ik heb toch weer wat raars meegemaakt Tong uitsteken .
Wij zaten te wachten (jaja...een kwartier...terwijl er eerst een mooie aansluiting was) op de intercity. Ik hoor een trein aankomen, dus ik zeg zo van: goh, daar is de trein al. Vervolgens komt er zo'n stoptrein geval. Echt bizar, die stopper reed als intercity Clown Koe . Heeft de NS dan echt niet door dat daar lang niet zoveel mensen inkunnen Slapen

Ach..donderdag weer een poging Haha!

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:50

Pff ik vind de nieuwe dienstregeling ook zwaar klote!
Als ik naar school wil met de trein (doe ik niet altijd hoor). Maar dan mis ik mijn aansluiting altijd met 2 minuten
Snap niet waarom dat zo bedacht is. Er zijn daar 3 sporen, de ene trein (die ik moet hebben) gaat weg om 23 over, en mijn trein komt aan om 25. Dat wordt dus 28 minuten wachten

Naja de trein had laatst vertraging, dus dat kwam mij dan weer mooi uit. Toen sloot hij perfect aan! Dus door de vertraging was ik sneller thuis Haha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:15

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar ben dus ook absoluut niet blij met de nieuwe dienstregeling. Ik reis ong. 4/5 dagen per week van Vlissingen Souburg naar Breda en weer terug. Ik moet hierbij overstappen in Roosendaal.
De overstaptijd is nou zo niehiel geworden, dat ik dus in de 6 dagen dat ik nu met de trein ben geweest, al 2 keer mijn overstap heb gemist, wat dus betekend dat ik een half uur op het perron in Roosendaal kan gaan wachten.
Het kan er waarschijnlijk al hebben gestaan, maar wáár kan je een klacht indienen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:21

NS Knipoog www.ns.nl -> Service -> Klantenservice
En je kunt geld terug vragen voor elke keer dat je een half uur vertraging hebt. Formulieren kun je halen bij het loket.
(Wist je trouwens dat er vroeger een rechtstreekse trein was van Vlissingen naar Zwolle? Hoefde je helemaal niet meer over te stappen!)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:39

Shadow0 schreef:
NS Knipoog www.ns.nl -> Service -> Klantenservice
En je kunt geld terug vragen voor elke keer dat je een half uur vertraging hebt. Formulieren kun je halen bij het loket.
(Wist je trouwens dat er vroeger een rechtstreekse trein was van Vlissingen naar Zwolle? Hoefde je helemaal niet meer over te stappen!)

Krijg je ook je geld terug als je OV hebt Schijnheilig Dat zou mooi wezen Schijnheilig In dat geval wil ik namelijk wel een half uurtje eerder de trein hebben en dan wachten op het station hoor Whoosh!
Nee, zonder gein, het is echt heel vervelend.
En nee, wist ook niet dat het vroeger rechtstreeks Vlissingen Zwolle was. Nu is de trein naar Breda trouwens niet meer richting Zwolle, maar richting Arnhem.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:48

Met OV krijg je volgens mij ook geld ..
weet niet zeker Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:51

Vertel mij maar eens waar ik dat geld kan krijgen. In één week tijd 6.5 uur vertraging + soms gewoon niet met de trein meekunnen omdat deze bomvol is (lees: als de deuren open gaan valt iedereen eruit).

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:02

Bij het loket kun je vertragingsformulieren ophalen en die moet je invullen. En ja, ik heb gedurende mijn studententijd al héél veel geld gedeclareerd bij de NS. Schijnheilig
Máár, het geldt weer niet voor vertragingen die je oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.....

Ook aangekondigde werkzaamheden e.d. tellen niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:06

Het zal ook eens weer niet, ^%$&%$#@ Arriva. Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:14

Tja, voor sommigen zal de nieuwe dienstregeling nadelig uitpakken, voor anderen juist weer voordelig.

Zo moest ik vroeger altijd de intercity van 8.59 hebben, en moest ik dus voor 9.00 uur reizen, en dus een kaartje met vol tarief kopen. Nu kan ik een intercity om 9.02 pakken, en dat scheelt weer 40%!

Daarnaast moest ik vanaf de trein altijd 29 minuten op de bus wachten omdat de trein net te laat aankwam, nu haal ik mijn bus steeds perfect.

En ik heb de afgelopen week al lekker met de trein door heel nederland heen gecrossed voor fotoreportages, en in mijn ervaring is het er enorm op vooruit gegaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:20

Wuis: boel boze briefjes sturen Lachen Ook Arriva heeft vast een klantenservice Knipoog

En verder: op de site van de NS staat gewoon uitgelegd hoe het werkt met geld terug bij vertraging. Lees de tekst, en alles wordt duidelijk! Haha!

Sieltjuh: ik heb inderdaad begrepen dat de trein maar tot Arnhem gaat. Wat ben ik blij dat ik niet meer in Enschede woon, dan moet je via Zutphen, en dat is nu echt NIET handig met de nieuwe dienstregeling.

Hypofocus: het is natuurlijk logisch dat de nieuwe regeling niet voor iedereen voordelig uitpakt, en da's ook niet echt erg, maar sommige stukken zijn er wel heel erg veel op achteruit gegaan. Toen ik de beslissing nam om naar Enschede te gaan bijvoorbeeld, was dat gebaseerd op de reistijd die ik toen kende. Had ik daar nu nog gewoond dan had ik ineens een heel stuk minder naar huis kunnen gaan (want een uur wachttijd op koude perrons is een behoorlijke kans op griep, bij mij), en dat vind ik toch wel een flink nadeel.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:29

Met je OV krijg je 2,27 terug Haha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:35

steeffie schreef:
Met je OV krijg je 2,27 terug Haha!

Wauw Wow!
Nou.. als ik dan van de 6 x treinen 2x vertraging heb Haha! dat betekend voor mij ong. €9,- in de maand Haha! hahah