hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:54

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:

Ik vind van wel ja. Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "ouders zonder kinderen" Haha!

Eeeeeh, KOPPELS zonder kinderen Gestoord Haha!

Je hebt ook 'kinderen zonder ouders'... maar ehm, nog steeds alle hetzelfde behandelen, ookal hebben sommige groepen een inmense achterstand? Knipoog

Nogmaals, ik heb het niet over helpen, maar als het om het verkrijgen van een hypotheek, lening, starterskapitaal e.d. gaat, JA. Iedereen is gelijk.

Cer

Barmat schreef:
Over dat "hollander" bedoel je? Vond het juist wel grappig, zag het niet als discriminatie ofzo. Jij wel?

Het product 'negerzoen' was ook grappig, maar toch kan dat niet meer....

Schimmelig

Cer schreef:
Schimmelig schreef:
Ik vind het allemaal anders. Je hebt zoveel situaties:
Ouders met/zonder kinderen, bejaarden, allochtonen, alleenstaande ouders, jongeren.
Vind je echt dat iedereen dezelfde behandeling moet genieten?

Als het nu zo is dat Ouders met/zonder kinderen, bejaarden,alleenstaande ouders, jongeren gelijk behandeld worden en de groep allochtonen apart behandeld wordt zou ik het een zeer slechte zaak vinden... en ergens bekruipt mij het gevoel dat dat dus zo is.... Scheve mond

Ah, jij geloof wel in mijn 'ouders zonder kinderen' concept Tong uitsteken

Ik ben van mening dat er naar elk individu gekeken moet worden, maar dat kost veel tijd en dat hebben we niet in NL schijnbaar.......

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:55

lies schreef:
Zucht. Die reclame is niet door hem zelf bedacht hoor.
Verder is dat een grap en maken wij ook errug veel turken/belgen/domme blondjes grappen. Dat heeft toch niets met discriminatie te maken?

ik doelde meer op het feit dat wij niets slechts mogen zeggen over de allochtone bevolking, want dan discrimineren wij, maar andersom mag wel...dan heb ik het niet over wie de reclame heeft verzonnen, dat doet er niet toe, het gaat om het principe...maar goed ik bedoelde dit meer als grapje...dat jij zo serieus erop ingaat is jouw probleem Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:56

Weet je, NL heeft jarenlang geleden al zn billen gebrand en nu moeten wij op de blaren zitten,

Je kan er beter het beste van maken Ja

Want om eerlijk te zijn, vind ik die inburgeringscursus echt nergens op slaan, begeleid allochtonen liever met het vinden van werk in eigen land, als ze terug zouden willen,
Maar doe nu wel de kraan dicht, want er zijn er nu wel genoeg Knipoog

Barmat

Cer schreef:
Barmat schreef:
Over dat "hollander" bedoel je? Vond het juist wel grappig, zag het niet als discriminatie ofzo. Jij wel?

Het product 'negerzoen' was ook grappig, maar toch kan dat niet meer....

Dan ook niet meer:

- jodenkoeken (het blijft leuk om dat in DLD te serveren, ha ha ha ha, nee hoor, GEINTJE!)
- blanke vla
- irish coffee
- huzaren salade

Haha!

manie

Barmat schreef:
Het punt is DAT je het eigenlijk ook niet mag zeggen, omdat je dan over één kam scheert! Ik zou mij ook aangesproken voelen als men het over die k-u-t hollanders had in het buitenland.....
Tussen ieder volk zitten rotte appels en helaas worden die als eerste genoemd en onthouden.

Terwijl ik schatten van mensen ken, die allen allochtoon zijn.

Die schatten van mensen ken ik ook, maar laten we aub niet de kop in het zand steken.
In de gevangenissen zitten echt meer 'Mohammeds' als 'Jannen', zegt toch vrij veel denk ik...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:57

Barmat schreef:
klomp schreef:
waarom mag ali B ons dan wel discrimineren met zijn celebraitoins-reclame??? Haha!

ik kon er ook om lachen, ik bedoelde meer het principe..

hier in gouda mag je namelijk geen grapje maken..dan heb je direct ruzie

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:57

klomp schreef:

ik doelde meer op het feit dat wij niets slechts mogen zeggen over de allochtone bevolking, want dan discrimineren wij, maar andersom mag wel...dan heb ik het niet over wie de reclame heeft verzonnen, dat doet er niet toe, het gaat om het principe...maar goed ik bedoelde dit meer als grapje...dat jij zo serieus erop ingaat is jouw probleem Lachen

Als wij een grap maken over Turken wordt dat ook niet als discriminatie gezien. Ik heb overigens geen probleem, met niemand. Anderen daarentegen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:58

Ja dat van negerzoen was ook een hele verandering, vind het nog steeds raar dat dat discriminerend is. Maar ik blijf ze gewoon nog negerzoenen noemen Knipoog

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:58

Ali B is wel grappig. Net als Ali Osram..En ik heb ook een Marokkaanse docent die altijd zegt Ik ben en blijf een Marokkaan he, dus let goed op je sleutels haahaha dat vind ik schitterend

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:59

Barmat schreef:
Nogmaals, ik heb het niet over helpen, maar als het om het verkrijgen van een hypotheek, lening, starterskapitaal e.d. gaat, JA. Iedereen is gelijk.

Het 'helpen' zit hem in alle dingen, dus ook in het ''verkrijgen van een hypotheek, lening, starterskapitaal e.d.''

Waarom zou een invalide/allochtoon/weeskind aanspraak maken op een 'lager' bedrag (hetzelfde als bv. een gezin met twee verdieners)? Terwijl deze groep (invalide/allochtoon/weeskind) een 'achterstand' heeft? Zouden zij dan niet meer geld moeten krijgen (ook) in de vorm van ''hypotheek, lening, starterskapitaal''? Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:59

manie schreef:
Barmat schreef:
Het punt is DAT je het eigenlijk ook niet mag zeggen, omdat je dan over één kam scheert! Ik zou mij ook aangesproken voelen als men het over die k-u-t hollanders had in het buitenland.....
Tussen ieder volk zitten rotte appels en helaas worden die als eerste genoemd en onthouden.

Terwijl ik schatten van mensen ken, die allen allochtoon zijn.

Die schatten van mensen ken ik ook, maar laten we aub niet de kop in het zand steken.
In de gevangenissen zitten echt meer 'Mohammeds' als 'Jannen', zegt toch vrij veel denk ik...

IS dat ook echt zo, of is dat jouw vermoeden? Ik wil je best geloven, maar ik wil altijd graag cijfers zien voordat ik daar in mee ga.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:00

Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
Btw; Hans Teeuwen neemt letterlijk alles op de korrel. Is voor de grap, niet te serieus nemen dus.
[/quote]

goh echt? Slapen
hoe dan ook hij is super goed.
[/quote]

Geef je nog even antwoord op het 1e deel van mijn post? Koe
[/quote]

Mijn god.... ik bedoelde er verder niks mee alleen dat hans teeuwen over deze discusie een grappig stukje heeft in een van zijn shows.
Ik vind het goed hoe hij bepaalde dingen kan verwoorden.
Wat dacht jij dan dat ik ermee wou zeggen dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:00

@Barmat: Daar heeft laatst nog een statistiekje van op bokt gestaan, waaruit blijkt dat dat echt zo is...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:00

@ lies; met de turkse samenleving hier in nederland heb ik nog nooit problemen gehad, prima mensen, ze zijn zakelijk en houden zich minder bezig met criminele praktijken, bovendien zijn ze vriendelijk, gastvrij en gezellig en MAG je je mening geven, zonder dat zij zich direct aangevallen voelen, maar gezond erover kunnen discussieren Knipoog
Laatst bijgewerkt door klomp op 07-11-06 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:01

volbloed6 schreef:
Ali B is wel grappig. Net als Ali Osram..En ik heb ook een Marokkaanse docent die altijd zegt Ik ben en blijf een Marokkaan he, dus let goed op je sleutels haahaha dat vind ik schitterend

Ik denk dat dit ook iets is wat veel mensen missen - zelfspot!

Toch wat vaker doen, om jezelf lachen.

Ik zeg ook altijd: euhhhh, ik ben wel blond he, langzaam praten.
En ik zeg altijd "dikke" tegen mijn kat. Als mijn vriend dan zegt "ach, arm beestje" dan zeg ik: "Ik mag dat zeggen, want dat ben ik zelf ook" Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:01

LiNdA1986 schreef:
Ja dat van negerzoen was ook een hele verandering, vind het nog steeds raar dat dat discriminerend is. Maar ik blijf ze gewoon nog negerzoenen noemen Knipoog

ik krijg elke dag een negerzoen Clown (dan wel een echte) Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:02

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:

Het 'helpen' zit hem in alle dingen, dus ook in het ''verkrijgen van een hypotheek, lening, starterskapitaal e.d.''

Waarom zou een invalide/allochtoon/weeskind aanspraak maken op een 'lager' bedrag (hetzelfde als bv. een gezin met twee verdieners)? Terwijl deze groep (invalide/allochtoon/weeskind) een 'achterstand' heeft? Zouden zij dan niet meer geld moeten krijgen (ook) in de vorm van ''hypotheek, lening, starterskapitaal''? Lachen

Ik vind dus van niet. Net zoals je niet gestraft mag worden voor je samenlevingsvorm of afkomst, mag je er ook geen voordeel uit behalen.

Maar dat is mijn mening, het is mij duidelijk dat jij die niet deelt. Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:02

Moniek; Ik doelde op je uitspraak; "en over die mensen met een achterstand kijk dan wel wat daar de oorzaak van is". Ik ben benieuwd wat je daar mee bedoelt. Misschien is het wel deel van het stuk van Hans Teeuwen, maar je hebt nog steeds niet aangegeven om welk stukje het ging, dus mss ligt daar het communicatieprobleem?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:03

LiNdA1986 schreef:

Al noem je dat ding een 'verhulde hondendrol'.... Who really cares Lachen
Alleen de mensen van Buys dan, want zij draaien op voor de verpakkingskosten Nagelbijten / Gniffelen

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:04

Ik zeg ook altijd: euhhhh, ik ben wel blond he, langzaam praten.
En ik zeg altijd "dikke" tegen mijn kat. Als mijn vriend dan zegt "ach, arm beestje" dan zeg ik: "Ik mag dat zeggen, want dat ben ik zelf ook" Haha![/quote]

Mooi he Haha! Knipoog Zelfspot is leuk en word over het algemeen ook erg gewaardeerd

Schimmelig

Barmat schreef:

Ik vind dus van niet. Net zoals je niet gestraft mag worden voor je samenlevingsvorm of afkomst, mag je er ook geen voordeel uit behalen.

Maar dat is mijn mening, het is mij duidelijk dat jij die niet deelt. Lachen

''Jammer'' dat het CPN niet meer is, lijkt mij de partij voor jou Clown
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-11-06 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Barmat: dat is al ongelijk. De voorwaarden voor een levensverzekering bijvoorbeeld, zijn heel erg ten nadele van mensen met handicaps / ziekte / bepaalde medische geschiedenis. En zonder levensverzekering geen hypotheek.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:04

Barmat schreef:
manie schreef:

IS dat ook echt zo, of is dat jouw vermoeden? Ik wil je best geloven, maar ik wil altijd graag cijfers zien voordat ik daar in mee ga.

dit is zo, ik heb meermaals gesolliciteerd bij gevangenissen en binnen geweest en cijfertjes gezien Knipoog
P.I. Geniepoort in alphen a/d rhijn, in zoetermeer, scheveningen..het barts ervan..