Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:49

runningkawa schreef:
Citaat:
In de Leer van de Boeddha worden alle levende wezens met respect en waardigheid behandeld om de doodeenvoudige reden dat elk levend wezen naar geluk verlangt. Het verhaal dat er pas sprake is van een levend wezen na een aantal weken, is gebaseerd op een gebrek aan inzicht in het proces van bewustzijn en van de bevruchting (conceptie). Wanneer een man en een vrouw 'samen geweest zijn' is er voor de daadwerkelijke bevruchting nóg iets nodig, namelijk bewustzijn. Bewustzijn is een stroom van een reeks opeenvolgende soorten van bewustzijn. Kort gezegd: het type bewustzijn dat nodig is voor de conceptie, is van een type dat het bewustzijn van het vorige leven van een wezen aan het huidige kan 'koppelen'. Zodra de conceptie plaatsvindt, is er sprake van een levend wezen. Abortus is dus het doodmaken van een volwaardig wezen...

Als het zo is, dat jij deze daad hebt begaan op het moment dat je werkelijk niet wist hoe het werkelijk zit, verwijt jezelf dan niets, maar doe het niet wederom. Bega je zo'n daad nu je weet dat het moord is, dan zullen de gevolgen harder voor je aankomen.

Zo kan je wel aan de gang blijven zeg. Hoeveel vrouwen met een spiraaltje worden maandelijks wel niet bevrucht? Je lichaam stoot het dan af, daar hoor je niemand over. Kinderen die het slachtoffer zijn van mishandeling, die zijn zielig. Dieren in de biosindustrie, dat is pas zielig. Ik ben blij dat vrouwen in Nederland voor abortus kunnen kiezen. Als het verboden zou worden zou het alleen maar tot illegale praktijken leiden, zoals in Rusland nu het geval is. Als je ziet wat ze daar aborteren, complete baby's... dat is pas zielig!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:50

nu ben ik het niet met je eens Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:51

Abortus ja, maar ik vind wel dat als iemand voor de zoveelste keer na onveilige seks om een abortus komt zeuren, dat ze dan de hele baarmoeder er maar uit moeten halen ofzo. Of misschien iets minder rigoreus, maar je snapt wat ik bedoel. Dat er wel consequenties aan gaan zitten, zodat bepaalde kringen niet constant wat weg laten halen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:53

Je kunt mensen dan beter verplichten ieder half jaar een prikpil te komen halen Nouks. Een baarmoeder verwijderen gaat een beeeeeetje ver. Vind je ook niet? Nagelbijten / Gniffelen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:57

23 jaar, laatste jaar van opleiding, vaste vriend, en nee, als ik nu zwanger zou worden zou het niet uitkomen. Ik ben erg egocentrisch en wil nog genoeg dingen doen waar een kind niet naast kan leven. Dus is het beter voor beide partijen als ik pas een kind krijg als het leven daar rijp voor is.
Omdat ik dat weet gebruik ik ook dubbele voorbehoedsmiddelen en als dat een keertje fout gaat is er altijd nog de MAP. (Overigens is de apotheker er niet zo blij mee dat ik zo pietluttig ben in het niet nemen van een risico!) Maar dus wel eerst alle mogelijke scenario's gebruiken voordat een abortus nodig zou moeten zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:58

Schimmelig schreef:
Je kunt mensen dan beter verplichten ieder half jaar een prikpil te komen halen [***]. Een baarmoeder verwijderen gaat een beeeeeetje ver. Vind je ook niet? Nagelbijten / Gniffelen

Waarom denk je dat ik al zei: "of minder rigoreus, maar wel met consequentie"?

Tuurlijk vind ik een baarmoeder eruit slopen ook wel erg ver gaan. Dat zouden ze alleen moeten doen bij vrouwen na een 8e geboorte van een kind ofzo Knipoog

Neh, alle gekheid op een stokkie... Je snapt waar ik heen wil. Ik vind dat het hier in Nederland wel érg makkelijk is om een abortus te laten doen, en dat het in bepaalde kringen ook wel érg makkelijk gedaan laat worden. En dáár moet wat aan veranderen.

Abortus verbieden vind ik uit den boze, hiermee tref je niet alleen jonge onverstandige meisjes, maar ook bijvoorbeeld verkrachtingsslachtoffers en mensen die het uit wat voor oogpunt dan ook écht niet willen.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:00

16 jaar, vr : Ik ben absoluut voor abortus, in welke week dan ook. Ik vind dat het een keuze blijft van jouwzelf, het kind heeft het toch niet door. Zo denk ik ook over euthanasie , moet allemaal kunnen in een wereld als die van vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:02

Oh! En over het "tot welke week" ofzo... Ik vind wk. 23 (oid) wel erg laat. Maar ik kan me voorstellen dat je er in bepaalde situaties misschien pas later achterkomt dat je zwanger bent, dusseh... Een week of 16 zou ik op zich wel mooi vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:02

En heeft het toch niet door

Ik weet ook niks meer tot mijn 3 ofzo....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:04

euthanasie en abortus twee verschillende dingen. En euthanasie kies je zelf voor of moet je zelf voor kiezen volgens de wet.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:05

Ja,: Als het kindje echt ongewenst is of geen toekomst kan krijgen om wat voor reden dan ook.
Nee,: als je wel een kindje wilt maar enkel een gezond kind. Dat is natuurlijk ook een gevoelig onderwerp maar ik ben wel van mening dat als je voor kinderen kiest je dan ook moet incalculeren dat je een kindje kan krijgen met een handicap. Ik kan me wel voorstellen dat als je een kindje krijgt wat een haast ondragelijk leven gaat krijgen dat je er dan wel voor kiest om een abortus te laten plegen. Maar ook dit is discutabel.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:06

runningkawa schreef:

Ah, stiekem toch een beetje voor postnatale abortus Knipoog
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 29-10-06 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:08

sssst, ik had gehoopt dat je dat niet zou verklappen Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:09

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:

Ah, stiekem toch een beetje voor posnatale abortus Knipoog

jep als het blijkt dat het een jonge is inplaats van een felbegeert meisje, of het is een irritant kind of het neemt je vrijheid af. Of het verminderd de kans op een nieuwe date

weg ermee Whoosh!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:10

Ik was de T vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Sjah, als ik sommige kinderen bezig zie Gestoord
Weg ermee! Tong uitsteken

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:10

Als het kindje er inderdaad had moeten zijn, hadden de ouders niet voor abortus gekozen.
Hoeveel mensen roepen dat ze geen kinderen willen, maar wanneer ze zwanger zijn het tóch besluiten te krijgen.
Dát heeft zo moeten zijn.
Wanneer mensen roepen dat ze geen kinderen willen, en wanneer ze zwanger worden het besluiten te laten aborteren...
Dát heeft óók zo moeten zijn.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:11

Nog even een aanvulling op de abortus cijfers van een paar pagina's terug, 12,9 % van het aantal uitgevoerde abortussen in Nederland werd gedaan bij vrouwen afkomstig uit het buitenland die hiervoor naar Nederland kwamen (uitgesplitst naar Duitsland, België/Luxemburg, Spanje en overig).

Citaat:
Je snapt waar ik heen wil. Ik vind dat het hier in Nederland wel érg makkelijk is om een abortus te laten doen, en dat het in bepaalde kringen ook wel érg makkelijk gedaan laat worden. En dáár moet wat aan veranderen.

Zeker. M.b.t. voorlichting rondom anticonceptie moet er nog een heleboel veranderen, getuige ook bijvoorbeeld het anticonceptie-topic op Bokt. De vragen die soms voorbij komen...

Maar ook aan het welzijn van het kind moet gedacht worden. Ik zou mijn hart vasthouden voor de toekomst van een heleboel kindjes wanneer iedereen die erg onverantwoordelijk omgaat met anticonceptie 'de consequenties dan maar moet aanvaarden', hoe ongewenst en toekomstloos ook. En dan wordt er later weer gezegd dat Jeugdzorg faalt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:12

Schimmelig schreef:
Ik was de T vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Sjah, als ik sommige kinderen bezig zie Gestoord
Weg ermee! Tong uitsteken

Een kleuterles aandoen en aan de verkeerslichten binden. Vork

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:13

Precies, als de ouders er niet voor op draaien... Wie draait er dan voor op.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:16

Ik (23) ben voor, maar niet enkel omdat ik zelf geen kinderen wil.
Sowieso vind ik dat er reeds meer dan genoeg mensen op de wereld rondlopen. Schiet het kind er iets mee op uitgepoept te worden terwijl het niet gewenst is? Buiten dat, mensen spelen al op een dusdanige manier voor God, dat ik het raar vind abortus te verbieden. Voorbeeld? Doodstraf, oorlog, genetische manipulatie, dieren uitroeien en ze vervolgens ineens tegen uitsterven willen beschermen etc. etc.
Mensen moeten altijd en overal een vinger in de pap hebben en het vervolgens naar eigen hand zetten. En ja, uiteraard moet je nadenken alvorens iets te doen waarvan je de gevolgen misschien niet wilt dragen, maar zo werkt het helaas niet; in dat geval liever een abortus dan nog een ongewenste mond om te voeden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:18

Laura schreef:
2Omdat ik dat weet gebruik ik ook dubbele voorbehoedsmiddelen en als dat een keertje fout gaat is er altijd nog de MAP.

Het enige punt daarvan is dat je moet weten dat het fout gaat, en dat is dus niet altijd het geval. Kijk, een geknapte condoom, de pil een paar keer vergeten, dat zijn duidelijke zaken. Maar er zijn ook subtielere manieren waarop er iets fout kan zijn, en dan is het uitblijven van de bloeding de eerste aanwijzing. Het is dan al te laat voor een MAP. (Maar er is dan wel een overtijdbehandeling mogelijk.)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:19

Ik vind het juist goed dat Abortus bestaat!
Er zijn genoeg meisjes die per ongeluk op hun 14 ( of ouder/jonger)
zwanger worden ! Dan is er tenminste voor hun nog een kans dat
hun ouders er niks van weten, en dat ze verder een normaal leven
kunnen leiden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:19

dus er zijn toch al erge dingen op de wereld dat abortus zeker ok is ?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:21

inderdaad, en daarom slik ik ook nooit mijn pil door en ben ik niet voor een anticonceptiemiddel waarbij de bloeding weg kan bljven. Wil niet zeggen dat als je ongesteld bent, je 100% niet zwanger bent, dat weet ik óók, maar het is toch wel weer een extra waarschuwing.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:30

Off-topic, maar Laura:

Citaat:
Van oorsprong is deze pilpauze bedoeld om een menstruatiebloeding te veroorzaken om zo veel mogelijk de normale menstruele cyclus te imiteren. Vanuit oogpunt van betrouwbaarheid (bescherming tegen ongewenste zwangerschap) heeft de pilpauze eerder nadelen dan voordelen. Immers, tijdens de pilpauze valt de onderdrukking van de pil-hormonen weg en kunnen de ‘eigen’ hormonen uit de hypofyse de eierstokken weer aanzetten tot het laten groeien van eiblaasjes. Deze ontwikkeling moet dan juist in het begin van de volgende strip weer worden onderdrukt om te voorkomen dan een eisprong, en dus een kans op zwangerschap, optreedt.Met de geleidelijke vermindering van het hormoongehalte van de anticonceptiepil blijkt nu juist dat deze pilpauze de achilleshiel wordt voor betrouwbaarheid. In de studie van Van Heusden waarbij drie verschillende anticonceptiepillen worden vergeleken blijkt dat pillen met een laag oestrogeengehalte ( de zogenaamde sub-30 pillen) meer herstel van de hypofyse-eierstok activiteit geven dan een hoger gedoseerde. Juist vrouwen die een dergelijk laaggedoseerde pil gebruiken, kunnen de pil beter niet vergeten.

http://www.erasmusmc.nl/content/persber ... tiepil.htm
(promotieonderzoek 'Pilpauze achilleshiel bij lichte anticonceptiepil')

Je 'menstruatie' bij pilgebruik is puur een ontrekkingsbloeding om je normale cyclus te 'imiteren', maar dit wordt een beetje een andere discussie. Lachen