Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: Halal vlees bij AH, protesteer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:04

Princess_ schreef:
Hij komt uit Marokko. Ik weet niet of het verschild. Ken veel mensen van verschillende afkomsten en er zit misschien 1 dierenhater tussen Nagelbijten / Gniffelen Veel zijn er wel bang voor mijn hond bv, maar als ik uitleg dat ze niets doet zijn ze snel gek met dr Lachen

ze haate de dieren niet. ze zijn er alleen heel erg bang voor. ze vertelde toen dat heet bij hun niet normaal was om dieren in huis te houden en te verwennen zoals wij.

loutjuh

bedankt jamezy, nu komen er geen loze uitspraken meer dat moslims liefde voor dieren kennen. Mensen die goed geloven volgens de islam kennen meer liefde voor dieren waar andere mensen nog een hoop van kunnen leren......alleen daarom vind ik de islam al een goed geloof. Daar kunnen veel mensen nog een hoop van leren....en dat bewijst ook maar weer dat halal vlees (als dit ook ECHT HALAL vlees is) diervriendelijker is dan die massa slachtingen...

@ paardje2005 waar iemand ook vandaag komt, het geloof is het zelfde...Anders ga je over op cultuur...

@ princess_ : dat bedoel ik. Ik heb nog nooit iemand horen zeuren omdat er turksbrood verkocht wordt in nederland....

Princess_

Dat kan wel. Maar ken wel veel moslims ed die zelf een hond/kat hebben. En er lief mee omgaan erg belangrijk.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:05

ik ook Lachen en dat mensen er bang voor zijn komt heus niet omdat ze islamitisch zijn Nagelbijten / Gniffelen

anders mag ik wel heel bang zijn....

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:06

Nee indd. Al ken ik wel enkele gezinnen waar word verteld dat honden vies zijn etc. Maar degene die ik ken die bang waren, hebben kennisgemaakt met mijn hond en sindsdien is het goed Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:08

Wat ze met verdoofd geslacht bedoelen is of met pin of elelctrocutie slachten. De in nederland gangbare methode zegmaar. Bij pluimvee betekent dat een bad waar ze soms wel maar vaak ook niet verdoofd uitkomen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:08

Dan is het vlees dus niet Halal Clown

ff gekopieerd:

· Kip en kalkoen in het halal-assortiment van Albert Heijn zijn
verdoofd geslacht.
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 24-10-06 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:09

loutjuh schreef:
bedankt jamezy, nu komen er geen loze uitspraken meer dat moslims liefde voor dieren kennen. Mensen die goed geloven volgens de islam kennen meer liefde voor dieren waar andere mensen nog een hoop van kunnen leren......alleen daarom vind ik de islam al een goed geloof. Daar kunnen veel mensen nog een hoop van leren....en dat bewijst ook maar weer dat halal vlees (als dit ook ECHT HALAL vlees is) diervriendelijker is dan die massa slachtingen...

@ paardje2005 waar iemand ook vandaag komt, het geloof is het zelfde...Anders ga je over op cultuur...

@ princess_ : dat bedoel ik. Ik heb nog nooit iemand horen zeuren omdat er turksbrood verkocht wordt in nederland....

dan zal het in de dat cultuur zijn geweest. ik dacht het hun geloof was. maar zoals ik al zei.zoveel moslims ken ik niet. maar mijn buurman komt niet uit kosovo en die is ook bang voor dieren humm dan zal dat wel tussen de oren zitten

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:09

Wij hebben een kat en die wordt goed verzorgd, misschien klinkt dit raar, maar zij is gewoon een soort van familie lid van ons, ze slaapt soms bij ons in bed enzo.

Vroeger had m'n vader ook een hond en die werd ook goed verzorgd en verwent.

Nu willen we een paard kopen, m'n moeder wilt zelfs een E-rijbewijs halen, zodat we met onze toekomstige paard lekker vaak naar het strand en bossen kunnen gaan.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:10

Top toch yousra

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:12

Haha ja, en dan denken mensen nog dat moslims helemaal niet van dieren houden.

Ik moet ook zeggen dat je ook moslims hebt die helemaal niet goed met dieren omgaan, maar dat is ook zo met christenen en andere geloven. Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:12

Indd!

Nou dag dag ik ga auto rijden Doei!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:14

Laten we even heel reeel blijven. Hoeveel mensen hier in nederland verwaarlozen hun dieren, of worden achter gelaten of vast gebonden aan een boom...of in een zak gestopt en in het water gepleurd of geslagen/mishandelt.......enz.enz.

net of de niet gelovige mensen zo goed zijn voor hun beesten....Asielen zitten vol met achtergelaten beesten, of mensen die een hond aanschaffen en hem later toch niet willen of er niet voor kunnen zorgen en noem maar op.

Maar van dat vlees snap ik ook niet helemaal, want als verdoofd de pin of de elektrische shot betekent is het dus inderdaad niet halal. (bij het halal slachten gaat het trouwens ook niet alleen maar de manier waarop, maar ook een stukje uit de koran (correct me if I'm wrong) wordt opgelezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:15

ik heb samen getekent evenals mijn broer!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:16

@ shanna: mag ik ook vragen waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:18

omdat ik het belachelijk vind dat ze die dieren op rituele wijze slachten speciaal voor die islamiten.. die kunnen toch niet aan het vlees proeven hoe zo'n dier dood is gegaan dus waarom niet gewoon verdoving gebruiken? of desnoods alleen maar het etiketje halal op het vlees plakken? niemand die verschil proeft hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:20

loutjuh schreef:
Laten we even heel reeel blijven. Hoeveel mensen hier in nederland verwaarlozen hun dieren, of worden achter gelaten of vast gebonden aan een boom...of in een zak gestopt en in het water gepleurd of geslagen/mishandelt.......enz.enz.

net of de niet gelovige mensen zo goed zijn voor hun beesten....Asielen zitten vol met achtergelaten beesten, of mensen die een hond aanschaffen en hem later toch niet willen of er niet voor kunnen zorgen en noem maar op.

Maar van dat vlees snap ik ook niet helemaal, want als verdoofd de pin of de elektrische shot betekent is het dus inderdaad niet halal. (bij het halal slachten gaat het trouwens ook niet alleen maar de manier waarop, maar ook een stukje uit de koran (correct me if I'm wrong) wordt opgelezen)

waarom lezen ze dat stukje niet gewoon op bij het normaal slachten van die dieren dan? Pling

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:21

Shanna schreef:
omdat ik het belachelijk vind dat ze die dieren op rituele wijze slachten speciaal voor die islamiten.. die kunnen toch niet aan het vlees proeven hoe zo'n dier dood is gegaan dus waarom niet gewoon verdoving gebruiken? of desnoods alleen maar het etiketje halal op het vlees plakken? niemand die verschil proeft hoor!

Mee eens, ik heb ook getekend en die vragen over cous cous en turksbrood eten dat doen we wel? mijn antwoord: ja vast wel eens maar niet te vaak en daar hoeft ook geen rituele slachting voor uitgevoerd te worden, tenzij er turks-runderworste-brood zou zijn.
Laatst bijgewerkt door haan op 24-10-06 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:22

@Shanna, het gaat erom dat de dieren niets hebben gevoeld tijdens het slachten en dat is wat telt bij de islamieten. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:22

postbodesiem schreef:
randie schreef:
Maar denk dat je er weinig aan kan doen het hoort bij de multiculturele samenleving van tegenwoordig..Geloofsrespect helaas.

ik heb dus wel getekend, nog even en wij nederlanders lopen ook met burka's.
Het moet eens afgelopen zijn met dat stomme aanpassen van de nederlanders ik vind het een belachelijke actie van de AH en zolang ze halal vlees verkopen kom ik er niet meer Boos! aan mij hebben ze alvast 1 klant verloren.

Aanpassen?
Sommige mensen horen het woord islam en zijn alweer bang en boos...

AH gaat Halalvlees verkopen omdat daar blijkbaar een markt voor is, wat is daar mis mee? Het gaat niet ten koste van gewoon vlees, er komt alleen iets bij.
Zullen we anders ook maar de Wereldgerechten van Knorr uit de schappen halen (bijv.) dat is ook niet echt nederlands he?

Ik vraag me af of deze halalmanier zoveel slechter is dan de gewone manier... Die lijkt mij ook niet zo diervriendelijk...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:25

Inderdaan Misser! Als mensen er verstand van hebben, zullen ze erachter komen dat het slachten van vlees juist beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:26

ik weet hoe paarden geslacht worden en dan heb ik toch liever dat mijn paard zo geslacht woord in het slachthuis op de manier hoe ik het weet, in plaats van dat ik de keel doorsnijd en dat arme dier laat doodbloeden.. tot dat ze zoveel bloed zijn verloren dat ze dus doodgaan lijden ze wel degelijk hoor!! lijkt mij tenminste..

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:28

Het gaat niet om de smaak shanna, het is jammer dat je een mening vormt zonder dat je er uberhaupt iets vanaf weet.

Wat is er zo belachelijk aan het ritueel slachten, het gebeurt in een fractie van een seconde, het dierenleed is aanzienlijk minder aangezien het niet alleen om het slachten gaat maar ook de manier waarop het beest gehouden wordt. Bij het slachten zelf is het dier in ieder geval direct dood, wat bij de gewone slachting nog maar de vraag is. (en dat is dan ook direct de reden waarom bij de dieren die niet op een "normale wijze" gehouden zijn, en zolang op transport hebben gestaan het stukje uit de koran niet wordt voorgelezen.) Deze dieren zijn al niet goed gehouden, en daar begint het mee.

@ aan dus jullie eten nooit een turkse pizza of shaorma in de stad (veel hiervan is ook islamitisch!!) Let je daar dan wel op??? want stel je voor....

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:28

@shanna: Denk jij dat die dieren het voelen als ze aan bloeden zijn? Ze zijn al dood, hun aders en zenuwen naar hun hersenen zijn dan allang doorgesneden waardoor ze helemaal en ook echt helemaal niets voelen.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:29

Shanna schreef:
ik weet hoe paarden geslacht worden en dan heb ik toch liever dat mijn paard zo geslacht woord in het slachthuis op de manier hoe ik het weet, in plaats van dat ik de keel doorsnijd en dat arme dier laat doodbloeden.. tot dat ze zoveel bloed zijn verloren dat ze dus doodgaan lijden ze wel degelijk hoor!! lijkt mij tenminste..

dit slaat echt werkelijk nergens op!!!! heb je gezien hoe kippen die in massa slachtingen geslacht worden?? heb je gezien hoe kalkoenen er aan toe gaan??? dat is pas verschrikkelijk.

Zoals ik al zei: ga geen loze woorden zeggen als je niet eens weet hoe het gebeurt!!!