Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aimee schreef:Mistral... het gaat om gelijke kansen.... mensen met gelijk leervermogen moeten ook gelijk opleidingskansen krijgen, ongeacht hun sociale en financiële positie. Dat is steeds minder het geval, zéker als het aan het CDA ligt.
Misser schreef:Tegenwoordig (let op: tegenwoordig) hoeven er echt geen financiële belemmeringen meer te zijn om te studeren... Dus dat vind ik niet echt meer opgaan.
draumpje schreef:Misser schreef:Tegenwoordig (let op: tegenwoordig) hoeven er echt geen financiële belemmeringen meer te zijn om te studeren... Dus dat vind ik niet echt meer opgaan.
erhm...sorry maar ik zou wel willen studeren, maar ik krijg het financieel echt niet voor elkaar
dus als jij me even kunt uitleggen hoe ik dat zou moeten doen ... graag
Ireentjuh schreef:mistral schreef:@gulpje; Ik wil niet heel rot doen hoor, maar een chirurg bijv. die heel wat meer verdient dan jou vader, heeft wel een beetje harder en langer moeten leren en een hele dure studie afgerond en werkt ook de vellen van zijn kont met veel slapeloze nachten, zo iemand mag toch zeker wel heel wat meer verdienen?
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.
Tja.. en dan moet je maar geluk hebben dat je ouders die dure studie voor je konden betalen!
draumpje schreef:en christenunie waar ik ook niet op ga stemmen omdat ik niet achter ene aantal van hun punten kan staan ...hoewel ze trouwens wel in mijn ogen 1 van de meest betrouwbare lijsttrekkers hebben...
Ireentjuh schreef:Nu krijgt iedereen de kans om te studeren ja! Maar vroeger niet, en dat zijn nou juist de mensen die nu werken.
Aimee schreef:Ireentjuh schreef:Nu krijgt iedereen de kans om te studeren ja! Maar vroeger niet, en dat zijn nou juist de mensen die nu werken.
Als het aan het CDA ligt, worden de studiekansen alleen maar kleiner. Leerrechten bijvoorbeeld.... mag je na 6 jaar fijn zelf je gehele collegegeld opdoeken.... daar kan geen lening tegenop.
Misser schreef:
Studiefinanciering, lening bij de IBG en een bijbaantje.
Misser schreef:Waar een wil is, is een weg.
Zat studenten redden het er wel mee.
horseNL00 schreef:Wilders staat wel hoog in de Bokt-peilingen! hihi. Ik heb Wouter Bos en Geert Wilders vandaag een mailtje gestuurd. Wij kregen namelijk de lijst binnen van de kandidaten en op de lijst van de PvdA stonden 3 mensen die in het buitenland wonen! Rabbat, The Big Apple en Dublin.... En dat mag helemaal niet als je in Nederland in de politiek zit!! Dus ik denk ff Woutje mailen en Geertje CC'en.hihi ik mailde nog dat ik een PERSOONLIJk antwoord wilde van Woutje maar nee hoor. Een van zijn woordvoerders mailde me dat als hun gekozen waren dat ze dan wel naar NEderland zouden komen verhuizen. Yeah right... PvdA jullie hebben iig geen goeie indruk op mij gemaakt
Wat een stelletje L*U*L*L*O* 's zeg; wat een beleid van lik mijn vestje!
Ronja schreef:Geloof me, veel studenten hebben het héél taai...
mistral schreef:Behalve als je alles weg moet geven aan mensen die afhaken.
mistral schreef:lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!
Gulpje schreef:
Volgens mij zit niemand 'lekker in de bijstand
Gulpje schreef:heb jij concrete cijfers om dit te onderbouwen?
Misser schreef:Tenzij je het taai hebt als je geen geld meer hebt om bier te halen.