Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Ronja

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:32

Jeetje, ik kon altijd nog wel een beetje met Wilders lachen, om zijn domheid en niet in de laatste plaats zijn haar, maar als er echt mensen op gaan stemmen kon het nog wel eens vervelend worden...

Iedereen ziet toch, dat Geert daar alleen maar zit om Moslims te kunnen f*cken? De rest interesseert hem geen biet, en daarom neemt hij daarop allemaal populaire standpunten in om zo stemmen te winnen. Dierenrechten in de grondwet? Laat me niet lachen, je denkt toch niet dat die man daar wakker van ligt. Die bibbert in zijn bedje omdat hij droomt van moskeeën en halal vlees in de albert heijn. Doorzichtig vind ik hem, en populistisch.

Bovendien stoort het me dat hij de mond vol heeft over multiculturaliteit, integratie en de Islam, omdat hij er overduidelijk geen bal van begrepen heeft. Net als Verdonk trouwens. Die mensen zou je eens een spoedcursus interculturele competentie moeten geven. Maar daar hebben ze natuurlijk geen zin in. Bah!

Als Wilders populair wordt en Verdonk minister van Onderwijs wordt, dan emigreer ik met alle liefde van de wereld dezelfde dag nog. Dan jagen ze niet de Moslims weg, maar mij.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:45

Tegenwoordig (let op: tegenwoordig) hoeven er echt geen financiële belemmeringen meer te zijn om te studeren... Dus dat vind ik niet echt meer opgaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:46

ik heb me ziek gelachen om de verschillende stemwijzers/kompassen
er kwamen echt de meest schizofrene lijstjes uit met op 1 een hele rechtse partij gevolgd door sp op 2
en zo heb ik nog wat geniaal belachelijke lijstjes gehad
ik twijfel in ieder geval nog ietwat
vvd heeft wat goede punten maar die zien de samenleving te veel als ene economie en kijken niet genoeg naar sociaal maatschappelijk dingen , en de 1 en de 2 op de lijst zijn twee totaal verschillende stromingen naast elkaar ,
sp heeft meer dingen waar ik wat mee kan
pvda...sja...ook een boel goede dingen maar te weinig duidelijkheid waar ze nu daadwerkelijk naartoe willen
ik bedoel als die ene coalitie vormen met cda, sja dan zijn we nog steeds geen ruk verder ...

groen links zeker niet ... zijn mij niet niet realistisch genoeg en ik erger me kapot aan de " holier then thou" attitude van halsema
de rechtse parijen zoals wilders en die onzin doe ik ook niet aan mee
ze hebben allemaal wel een paar dingen waar ik achter sta , maar niet genoeg
en ook de lijstrekkers en andere lijst gangers van die partijen vind ik niet echt betrouwbaar overkomen

mmm, dan hebben we nog de christelijke partijen zoals sgp die voor mij gelijk afvalt en waar ik me niet eens in ga verdiepen ...
en christenunie waar ik ook niet op ga stemmen omdat ik niet achter ene aantal van hun punten kan staan ...hoewel ze trouwens wel in mijn ogen 1 van de meest betrouwbare lijsttrekkers hebben...

mmmm...volgens mij word het toch SP

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:46

Aimee schreef:
Mistral... het gaat om gelijke kansen.... mensen met gelijk leervermogen moeten ook gelijk opleidingskansen krijgen, ongeacht hun sociale en financiële positie. Dat is steeds minder het geval, zéker als het aan het CDA ligt.

Onzin, waar een wil is is een weg. Mensen moeten ook vechten voor hun idealen en niet als een gebeten puppy in een hoekje gaan zitten als het tegen zit.
Iedereen kan studeren als ze willen alleen als je uitgeloot wordt moet je het gewoon weer opnieuw proberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:47

Misser schreef:
Tegenwoordig (let op: tegenwoordig) hoeven er echt geen financiële belemmeringen meer te zijn om te studeren... Dus dat vind ik niet echt meer opgaan.

erhm...sorry maar ik zou wel willen studeren, maar ik krijg het financieel echt niet voor elkaar
dus als jij me even kunt uitleggen hoe ik dat zou moeten doen ... graag

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:48

wilders

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:49

draumpje schreef:
Misser schreef:

erhm...sorry maar ik zou wel willen studeren, maar ik krijg het financieel echt niet voor elkaar
dus als jij me even kunt uitleggen hoe ik dat zou moeten doen ... graag

Studiefinanciering, lening bij de IBG en een bijbaantje.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:50

Ireentjuh schreef:
mistral schreef:
@gulpje; Ik wil niet heel rot doen hoor, maar een chirurg bijv. die heel wat meer verdient dan jou vader, heeft wel een beetje harder en langer moeten leren en een hele dure studie afgerond en werkt ook de vellen van zijn kont met veel slapeloze nachten, zo iemand mag toch zeker wel heel wat meer verdienen?
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.

Tja.. en dan moet je maar geluk hebben dat je ouders die dure studie voor je konden betalen!

Wel nee, je moet gewoon creatief zijn, er zijn meerdere manieren om aan geld te komen dan je handje op te houden bij papa en mama. gewoon werken of lenen en dan als je je goed betaalde baan hebt het jaren lang aflossen!!
Laatst bijgewerkt door olafj op 09-11-06 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:51

draumpje schreef:
en christenunie waar ik ook niet op ga stemmen omdat ik niet achter ene aantal van hun punten kan staan ...hoewel ze trouwens wel in mijn ogen 1 van de meest betrouwbare lijsttrekkers hebben...

Rouvoet, ja dat vind ik eigenlijk ook wel een goeie gast. Maar inderdaad voor mij zijn er ook een aantal christelijke conservatieve puntjes waar ik het gewoon echt niet mee eens ben.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:54

Nu krijgt iedereen de kans om te studeren ja! Maar vroeger niet, en dat zijn nou juist de mensen die nu werken.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:54

Ik ga voor Wilders! Net voor de grap op www.stemwijzer.nl gekeken en daar kwam ook Wilders uit.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:58

Ireentjuh schreef:
Nu krijgt iedereen de kans om te studeren ja! Maar vroeger niet, en dat zijn nou juist de mensen die nu werken.

Als het aan het CDA ligt, worden de studiekansen alleen maar kleiner. Leerrechten bijvoorbeeld.... mag je na 6 jaar fijn zelf je gehele collegegeld opdoeken.... daar kan geen lening tegenop.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:01

Wilders staat wel hoog in de Bokt-peilingen! hihi.
Laatst bijgewerkt door horseNL00 op 09-11-06 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:01

Aimee schreef:
Ireentjuh schreef:

Als het aan het CDA ligt, worden de studiekansen alleen maar kleiner. Leerrechten bijvoorbeeld.... mag je na 6 jaar fijn zelf je gehele collegegeld opdoeken.... daar kan geen lening tegenop.

Dat vind ik ook een raar punt... Schoolgeld is afgeschaft en boeken worden gratis (waar mijn ouders dus wel jarenlang voor hebben betaald), maar je kan na 6 jaar wel meer collegeld gaan betalen.
En 6 jaar lijkt lang, maar op het moment dat je een studieswitch maakt, bij je nieuwe studie wat extra vakken wilt volgen en misschien nog een commissie of bestuur tussendoor, zit je daar echt zo aan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:02

Misser schreef:

Studiefinanciering, lening bij de IBG en een bijbaantje.

mmm, lenen en dan na je studie zoveel af moeten betalen dat je de komende tien jaar(totdat de lening van ib is afbetaald) geen enkele lening meer kan nemen (denk hypotheek)
en een bijbaantje is niet voor iedereen haalbaar ...
ik zou wel willen werken naast een studie, maar dat is niet haalbaar voor mij want dan haal ik mijn studie niet ...

maar vooruit ... met een lening kom je op 600 tot 750 euro in de maand ...wat met college geld van 1520 euro en een 1000 euro boeken nog steeds wreed krap word, zeker als je daar een kamerhuur van 300 euro bij op gaat tellen en nog wat boodschappengeld ... en een ziektekosten verzekering van dik 100 euro in de maand

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:03

Waar een wil is, is een weg.
Zat studenten redden het er wel mee.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:08

Misser schreef:
Waar een wil is, is een weg.
Zat studenten redden het er wel mee.

Hoeveel procent van de jongeren zat er ook alweer diep in de schulden?

Je werkt je kapot, terwijl de meeste studies al veel van je tijd en energie eisen, daarbij dus de bijbaan, huishouden. De meesten doen daarom langer over hun studie, omdat ze het gewoon niet trekken, en huppaaa dan mag je ineens bakken aan collegegeld gaan betalen. Of je kunt lenen natuurlijk, maar dan ben je voorlopig nog niet uit de schulden.

Bovendien, als ze het nu maar nét redden, hoe kunnen ze dan een fatsoenlijk bestaan opbouwen? Je mag hopen dat je een baan krijgt, huizen zijn vrijwel onbetaalbaar...

Geloof me, veel studenten hebben het héél taai...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:10

horseNL00 schreef:
Wilders staat wel hoog in de Bokt-peilingen! hihi. Ik heb Wouter Bos en Geert Wilders vandaag een mailtje gestuurd. Wij kregen namelijk de lijst binnen van de kandidaten en op de lijst van de PvdA stonden 3 mensen die in het buitenland wonen! Rabbat, The Big Apple en Dublin.... En dat mag helemaal niet als je in Nederland in de politiek zit!! Dus ik denk ff Woutje mailen en Geertje CC'en. Duivel hihi ik mailde nog dat ik een PERSOONLIJk antwoord wilde van Woutje maar nee hoor. Een van zijn woordvoerders mailde me dat als hun gekozen waren dat ze dan wel naar NEderland zouden komen verhuizen. Yeah right... PvdA jullie hebben iig geen goeie indruk op mij gemaakt Doei, doei Wat een stelletje L*U*L*L*O* 's zeg; wat een beleid van lik mijn vestje!

Ahum....bij Wilders staat er ook iemand die in het buitenland woont op de lijst, nummer 8 om precies te zijn....ik zou als ik jou was voortaan je feiten even checken voor je dat soort actie onderneemt.....

Afbeelding

en Woutje mailen en Geertje cc-en? Gestoord

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:39

Ronja schreef:
Geloof me, veel studenten hebben het héél taai...

Taai zeker, maar met een goede baan en een goed salaris in het vooruit zicht is het allemaal te doen en kan je zelfs een dikke auto, huis en een paard kopen. Behalve als je alles weg moet geven aan mensen die afhaken.
Plus studenten die het taai hebben gehad hebben wel een killer instelling en weten wat hard voor weinig is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:40

mistral schreef:
Behalve als je alles weg moet geven aan mensen die afhaken.

...dit kan ik even niet volgen..

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:41

lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!
Laatst bijgewerkt door olafj op 09-11-06 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:44

Bij de studenten die ik ken valt het over het algemeen wel mee met het 'taai hebben'.
Tenzij je het taai hebt als je geen geld meer hebt om bier te halen Haha!.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:46

mistral schreef:
lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!

Volgens mij zit niemand 'lekker in de bijstand' dat is 1, en verder, heb jij concrete cijfers om dit te onderbouwen?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:55

Gulpje schreef:

Volgens mij zit niemand 'lekker in de bijstand

Ken er genoeg helaas en die zitten de hele dag bij ons op de manege koffie te drinken en hebben het prima naar hun zin.

Gulpje schreef:
heb jij concrete cijfers om dit te onderbouwen?

nee, moet dat dan om te mogen discussieren en een mening te geven. Ach gut

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:58

Misser schreef:
Tenzij je het taai hebt als je geen geld meer hebt om bier te halen Haha!.

Ach en van eierpannenkoeken mix kan je twee dagen eten en kost €1,20 Vork