Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:07

Shadow0 schreef:
Snoevie schreef:
....en laat die sturkenboom zijn grote mond maar houden

Nee, want dat is vrijheid van meningsuiting Lachen Nog zo'n enge westerse norm-en-waarde Pling

ohja excuus je mag alles roepen dat was ik vergeten Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:09

Niet alles (de wet en fatsoen spelen m.i. ook een rol) maar in de uitspraak van Sturkenboom kan ik echt niets fouts ontdekken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:19

de uitspraak op zich niet,maar hij ontketend zo en hoop onrust,en volgens mij wist hij dat heus wel van tevoren.

ik was het ook helemaal niet eens met hem hoor,daar niet van.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:16

stel; je woont om de hoek van het ziekenhuis..
je krijgt ineens een aanval, neeeee,, je moet eerst een half uur blijven liggen,totdat ze zijn aangekomen bij het openbare-ziekenhuis,want het ziekenhuis naast je huis is voor moslims..
snap niet waarom mensen dan kunnen zuren over discriminatie... Nagelbijten / Gniffelen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:22

Volgens de plannen zijn niet-moslims ook welkom dus jouw post raakt kant noch wal.

De plannen zullen naar alle waarschijnlijkheid gezien Sturkenboom's verleden wel op niets uitlopen dus ik snap alle ophef niet zo.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 06-11-06 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:26

Bealy schreef:
Volgens de plannen zijn niet-moslims ook welkom dus jouw post slaat kant noch wal.

De plannen zullen naar alle waarschijnlijkheid gezien Sturkenboom's verleden wel op niets uitlopen dus ik snap alle ophef niet zo.

owjaa,, dus als hij ook voor mensen is met een ander geloof, hoezo noemen ze het dan moslimziekenhuis??

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:28

Bel Sturkenboom op en vraag het hem. Haha!

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:33

haha,, heb je zijn nummer?:P
nee,, iedereen mag vinden wat diegene denkt,, maar vind toch;
buitenlanders vinden dat de nederlanders discrimineren (in sommige gevallen is dat inderdaad zo!)
maar bij dit soort dingen, is het zo ongeveer omgekeerd;)
(dit is mijn eigen mening)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:45

Alleen is dit idee dus niet afkomstig uit de moslimwereld zelf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:41

nee inderdaad.
maar daarom blijft het nog wel een slecht idee,vind ik

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:44

Aan de ene kant begrijp ik het wel, je hebt ook een katholieke en een christene ziekenhuis, dus waarom een moslimse niet?

Maar aan de andere kant is het eigenlijk ook niet heel erg nodig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:45

tja dat is eigenlijk ook wel zo,maar zeg nu,wat voegt het toe?
als ze een nieuw ziekenhuis bouwen,laat ze er dan geen geloof/religie aan verbinden.
iedereen moet zich overal welkom voelen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:47

Maar iedereen is er dan toch ook welkom of niet dan?

nemesiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:49

ik ben het er ook niet mee eens, over 10 tot 20 jaar hebben we niets meer voor onzelf en is alles voor de buitenlanders gemaakt. alles is moslims of wat dan ook en de nederlandse cultuur verdwijnt bij stukken, ik vind het niet kunnen, en (dan heel veel dingen die niet kunnen te noemen, maarja tegenwoordig heb je als nederlander niets meer te vertellen, en de politiek gaat zoeizo flink achteruit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:18

yousra schreef:
Maar iedereen is er dan toch ook welkom of niet dan?

ja iedereen is wel welkom in de praktijk,maar ik denk niet dat iedereen zich er welkom gaat vóelen als dat ziekenhuis er al zou komen.

van mij hoeven er ook geen joodse of christelijke ziekenhuizen te zijn,het moet neutraal blijven en wat ik al zei,ieder moet zich er welkom kunnen voelen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:16

Ik vind dat alle ziekhuizen ook neutraal moet blijven, maar als de ene katholiek is en de andere christelijk dan vind ik dat een moslimse er ook wel bij mag.
Het is alles of niets. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:21

Zijn er dan nog katholieke ziekenhuizen?
Van ouds her dragen ze misschien de naam nog, maar ik denk echt niet dat de pastoor naast je bed komt staan als je aangeeft moslim te zijn Lachen

Bij katholieke scholen ben je bijv ook niet verplicht mee te doen aan de communie, en worden de voorbereidingen daarvan ook veel al buiten school gedaan omdat er tegenwoordig veel leerlingen zijn die geen katholiek meer zijn.

Dat zal bij ziekenhuizen verwacht ik niet anders zijn.
Dus daarom snap ik niet dat er een nu, anno 2006 een ziekenhuis van een bepaald geloof moet komen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:23

runningkawa schreef:
maar ik denk echt niet dat de pastoor naast je bed komt staan als je aangeeft moslim te zijn Lachen

Dat denk ik ook niet Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:27

yousra schreef:
Ik vind dat alle ziekhuizen ook neutraal moet blijven, maar als de ene katholiek is en de andere christelijk dan vind ik dat een moslimse er ook wel bij mag.

alles of niets?waarom dan?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:27

Nee dat denk ik ook niet, maar ik weet niet wat ze allemaal met een moslimse ziekenhuis willen doen, want zoveel verschilt dat niet met een gewone ziekenhuis.

Toen ik op vakantie in Marokko werd ik ernstig ziek en moest ik ook naar het ziekenhuis (moslims)
Maar zoveel verschil zag ik niet, alleen als een vrouw onderzocht moest worden waarbij je je kleding uit moest doen kwam er een vrouw, maar dat is ook zo in een gewone ziekenhuis, tenminste als je er naar vraagt.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:28

Snoevie schreef:
[***] schreef:

alles of niets?waarom dan?

Nou dat is denk ik wel zo eerlijk.
Ik heb liever gewoon neutrale ziekenhuizen, want dan heb je dat gezeik niet meere. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:29

dat wilde ik ook zeggen,hou het neutraal,zodat iedereen zich overal welkom kan voelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:36

WAt heeft zo'n moslimziekenhuis eigenlijk voor nut? Je kunt toch niet verwachten dat alle moslims in Nederland daarnaar toe gaan? Net alsof ze allemaal in Rotterdam wonen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:37

ook dat....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:40

Het nut van een Moslimziekenhuis is, dat het een plaats is waar moslims zich meer op hun gemak voelen. Het wil niet zeggen dat je er als niet moslim niet in komt en het wil ook niet zeggen dat alle moslims daar heen moeten. Maar als ze persee in een ziekenhuis willen waar de regels zo zijn al ze willen, dan kan dat.

Ik bekijk het van de andere kant. Ik woon in Potugal en de ziekenhuizen zijn om te huilen. 500 patienten gaan per jaar dood aan infecties opgelopen in het ziekenhuis door gebrek aan hygiëne. Dan heb ik het nog niet over de viezigheid en de oude troep, personeel dat langzamer is dan dikke stront en vaak agressief. Als er hier dan een Nederlands ziekenhuis geopend zou worden waar ik terecht kon, dan liever vandaag dan morgen, want ik kom veel in het ziekenhuis en het is en doorlopende ergenis, terwijl ik van nature me echt wel makkelijk aanpas en niet snel opwind. Maar om negen uur op consult geroepen worden om vervolgens om twee uur geholpen te worden, of verkeerde medicijnen krijgen zodat je halfdood gaat of een zuurstofslang die verwisseld wordt door iemand die de handschoemen niet heeft uitgedaan na het verwisselen van een luier... etc etc etc wekt bij mij toch echt irritatie.

Aan de andere kant, gelijke monniken gelijke kappen, je kiest om in en ander land te gaan wonen, dan zul je moeten accepteren dat je in een ziekenhuis komt dat anders is dan je in eigen land gewend bent. Het is vaak maar een kote periode van je leven, best overheen te komen.

Ik denk trouwens dat dergelijk idee wellicht ontstaat om de moslim bevolking tegemoed te komen en "koest" te houden...