Schimmelig schreef:Check kan je niet roken Sjag wel*
Nee, ook niet. Alleen shag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Check kan je niet roken Sjag wel*
Quellian schreef:Schimmelig schreef:Check kan je niet roken Sjag wel*
Quellian schreef:Schimmelig schreef:Check kan je niet roken Sjag wel*
Citaat:Maar kun je de situatie waarin jullie hebben gezeten wel echt 'armoede' noemen. En onder welke categorie van 'armoede' valt dit specifieke geval dan?
Citaat:De kinderen hadden een playstation
Schimmelig schreef:
Ik zag het gisteren nog op TV
Gezin dat klaagde over 'armoede'
De kinderen hadden een playstation, de vader rookte check en er lag een rekening van Neckerman op tafel
Schimmelig schreef:Zo kun je nog wel even doorgaan Russel.
De Playstation kan verkocht. Voor marktplaats.nl heb je een computer nodig (kan ook verkocht). Kinderen kunnen ook naakt naar school, of gedurende het hele jaar in zomerkleding
peetie72 schreef:Als je geen geld hebt om nieuwe kleren te kopen, tja dan moet het wel op afbetaling...
russel schreef:Schimmelig schreef:Zo kun je nog wel even doorgaan Russel.
De Playstation kan verkocht. Voor marktplaats.nl heb je een computer nodig (kan ook verkocht). Kinderen kunnen ook naakt naar school, of gedurende het hele jaar in zomerkleding
Jij bent echt hard.
russel schreef:Toch, als wij naar de sociale dienst moeten hebben we ook een huis met tuin, spullen, auto etc. Maar die hebben we toch gekocht toen we het nog goed hadden? Moet ik die dan weggooien als we binnen een paar weken inkomensloos zijn gekomen?? (effe afkloppen hoor, maar zo zie je maar hoe snel dat kan verkeren) Komen we een WW aanvragen en zeggen ze, go een nieuwe broek aan d'r lijf, komt ze met auto, maar ze rookt niet!!
Schimmelig schreef:russel schreef:Toch, als wij naar de sociale dienst moeten hebben we ook een huis met tuin, spullen, auto etc. Maar die hebben we toch gekocht toen we het nog goed hadden? Moet ik die dan weggooien als we binnen een paar weken inkomensloos zijn gekomen?? (effe afkloppen hoor, maar zo zie je maar hoe snel dat kan verkeren) Komen we een WW aanvragen en zeggen ze, go een nieuwe broek aan d'r lijf, komt ze met auto, maar ze rookt niet!!
Als ik in zo'n situatie zou belanden, zou ik, denk ik mijn hele boedeltje van de hand doen. Dat is een snelle manier op te bespraren EN om te verdienen. Ikzelf hecht niet zoveel waarde aan mijn spulletjes
Schimmelig schreef:russel schreef:Toch, als wij naar de sociale dienst moeten hebben we ook een huis met tuin, spullen, auto etc. Maar die hebben we toch gekocht toen we het nog goed hadden? Moet ik die dan weggooien als we binnen een paar weken inkomensloos zijn gekomen?? (effe afkloppen hoor, maar zo zie je maar hoe snel dat kan verkeren) Komen we een WW aanvragen en zeggen ze, go een nieuwe broek aan d'r lijf, komt ze met auto, maar ze rookt niet!!
Als ik in zo'n situatie zou belanden zou ik denk ik mijn hele boedeltje van de hand doen. Dat is een snelle manier op te bespraren EN om te verdienen. Ikzelf hecht niet zoveel waarde aan mijn spulletjes
kjoetie schreef:je snapt zelf ook wel dat het inmiddels bijna een standaardeis is dat je thuis een pc hebt voor schoolwerk, en internet is vaak noodzakelijk voor werkstukken. Heb je wel eens een week zonder pc gezeten op het moment dat je een werkstuk moet maken? Kinderen uit arme gezinnen hebben vaak al een uitzonderingspositie omdat ze niet mee kunnen doen met de mode, dan moet die pc er ook nog maar uit???
jullie gaan te snel, ik kom er niet tussen!!
kjoetie schreef:lieverd, met het verkopen van een 2ehands tv, radio en pc los je werkelijke schulden niet opJe 2e handsboeltje kan net een flinke aanslag betalen van de belasting, als je mazzel hebt heet dat.
Citaat:570 is geen vetpot, maar je kunt er van rond komen.
Schimmelig schreef:Bealy schreef:Schimmelig, sta je nog steeds voor 100% achter je stelling?
Dat mensen met schulden zoals (De postorderbedrijven, dure abbonementen, rokers) zich arm durven te noemen. Dat is nml de stelling die ik aan nam. EN dat de verzorgingsstaat zich niet verantwoordelijk zou moeten achten voor deze groep mensen. Daar sta ik volledig achter.
Ik heb het niet over de oudjes van dage, mensen met lichamelijke gebreken en iedereen die je verder dat 'hokje' kunt aanmeten. Deze mensen verdienen JUIST hulp van de staat, meer dan ze nu krijgen zelfs!
peetie72 schreef:[
T
Eten/drinken: minimaal 50 euro per maand
[/quote]
russel schreef:peetie72 schreef:[
T
Eten/drinken: minimaal 50 euro per maand
[/quote]
Huhh?![]()
Wat eet jij?? elke dag de frietpan aan en 1 sneetje brood per dag of zo??