Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hurrycane schreef:Lijkt me erg interessant een onderzoek onder ondernemers: kiest u links of rechts. Ik zet mijn geld op een meerderheid rechts.
Karl66 schreef:Wat ik trouwens altijd wel opvallend vind is dat er met zware beroepen geschermd wordt als het om langer doorwerken gaat. Mijn opa was bijvoorbeeld bouwvakker van begin jaren 20 tot ergens in de jaren 60. Die wist niet beter dan dat je 6 dagen in de week werkte, dat er nauwelijks vakantiedagen waren, moest elke dag op z'n fiets soms tientallen kilometers naar de bouwplaats en 's avonds weer terug, kende geen bouwliften, geen electrisch gereedschap, geen ergonomisch verantwoord maximaal gewicht. Maar hij kende dan ook niet het verhaal dat je als bouwvakker al op je 50e op bent omdat het werk zo zwaar is.
En het was vroeger zeker niet beter wat de arbeidsomstandigheden betreft, maar toen wist men niet beter dat je moest werken of je kwam bij de bedeling terecht. Ik krijg dan ook regelmatig het gevoel dat de "we hebben het zo zwaar" kaart wel heel erg gemakkelijk gespeeld wordt.
Quellian schreef:Uiteraard, rechts had ook als doel om de rijken rijker te maken door geld van de armen af te pakken.
Ach, nog tot november en dan is hetnaar de Bak vol ellende en z'n Muppet show.
Hurrycane schreef:Quellian schreef:Uiteraard, rechts had ook als doel om de rijken rijker te maken door geld van de armen af te pakken.
Ach, nog tot november en dan is hetnaar de Bak vol ellende en z'n Muppet show.
Volgens Amondi niet...
Hurrycane schreef:Ik ben wel content met Balkenende 3. Ze hebben harde maatregelen genomen met de intentie problemen op te lossen. Inmiddels blijkt dat langzamerhand zijn vruchten af te werpen en dus vind ik dat ze ook zelf moeten kunnen oogsten en dat dat niet door 1 of ander links kabinet moet gebeuren dat vervolgens meteen weer meer over de balk gooit dan er is.
Nee laat de mensen nog maar een half jaar zien wat de maatregelen aan positieve resultaten heeft opgeleverd.
Kunnen we daarna door met Balkenende 4
sarabande schreef:Ik weet dat je slim bent Hurry, maar dat je nu al content bent met Balk 3 die nog moet beginnen vind ik wel erg knap
sarabande schreef:Ik weet dat je slim bent Hurry, maar dat je nu al content bent met Balk 3 die nog moet beginnen vind ik wel erg knap
amondi schreef:@karl66, en jij zou zo met hem willen ruilen???? Ik heb jou hoger ingeschat!
Mijn oma moest nog water koken en dan zelf de was er door roeren, en ze poetste haar tanden met een soort zand....
En een douche hadden ze ook niet.
En idd ik heb ze nooit horen klagen, maar oh wat was ze blij met haar eerste wasmachine!
amondi schreef:Als ik in het buitenland zou wonen dacht ik er misschien ook zo over......
Maar als je hier woont en je weet dat je geen speciale kant en klaar maaltijd meer hoeft mee te nemen van de AH, voor je gehandicapte buurvrouw( omdat ze het niet meer kan betalen), dan piep je wel anders!
Dan wordt je vanzelf een fan van Femke Halsema of Jan marijnissen.
Zoals mijn vvd overbuurman altijd zegt: als je links stemt krijgt Jan modaal het goed, als Jan modaal het goed heeft, krijgen de ondernemers het nog veel beter!
Vraag maar aan de ondernemers, paars of balkenende?
Hurrycane schreef:Ik ben wel content met Balkenende 3. Ze hebben harde maatregelen genomen met de intentie problemen op te lossen. Inmiddels blijkt dat langzamerhand zijn vruchten af te werpen en dus vind ik dat ze ook zelf moeten kunnen oogsten en dat dat niet door 1 of ander links kabinet moet gebeuren dat vervolgens meteen weer meer over de balk gooit dan er is.
Nee laat de mensen nog maar een half jaar zien wat de maatregelen aan positieve resultaten heeft opgeleverd.
Kunnen we daarna door met Balkenende 4
Karl66 schreef:Als je PvdA stemt wordt jan modaal gepakt, want die is volgens de PvdA rijk en kan dus gaan inleveren. Het lijkt me stug dat jouw buurman erop zit te wachten dat deze groep het weer zwaar gaat krijgen.
Karl66 schreef:Als je PvdA stemt wordt jan modaal gepakt, want die is volgens de PvdA rijk en kan dus gaan inleveren. Het lijkt me stug dat jouw buurman erop zit te wachten dat deze groep het weer zwaar gaat krijgen.
Karl66 schreef:Sarabande, volgens Wouter Bos is iemand met een aanvullend pensioen van 10.000 euro (samen met de AOW kom je dan op ca. 30.000 euro uit) en dus een modaal inkomen een rijkere oudere die meer belasting moet gaan betalen. Dat zijn toch echt zijn eigen woorden en niet de mijne.
Ik vind het prima dat jij vindt dat ik wat roep, maar ik kan het tenminste onderbouwen