Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:58

hicky schreef:
Que moet jij niet werken?

Ben bezig, ben bezig...

vuurneon

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:58

door_ schreef:
Okay mensen, ik heb even nagedacht volgens de theorie van een aantal mensen hier, en ik begrijp dat ik dus straks als de baby er is de baby op de grond moet laten slapen en de katten in het ledikant om te voorkomen dat ze jaloers worden?

Want ja, stel dat ze vinden dat het ledikant beter ligt en de baby dus uit de weg geruimd moet worden omdat het ledikant dan leeg is?

precies en de baby vooral straffen als het toch in de buurt van het ledikant komt want stel je voor dat de baby hoger in de rangorde komt dan de hond!

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:00

Quellian schreef:
Ben bezig, ben bezig...

Ik zit ook op mijn werk

_Spooky_

Citaat:

ponyzotje schreef:

honden opvoeden is de sleutel... je kan ze verplaatsen in de rangorde maar je moet het juist doen...
ik vraag me af op welke mensen jij het hebt

Ik doe het goed, want ik hoe de katten niet te verplaatsen in de rangorde want die staat nu al lager dan de mensen en snappen hun plaats wel....
Ik denk dat dit juist verkeerd gaat bij gezinnen die hun hond als "kindje" en deel van de familie behandelen en daarna is t gewoon maar een hond.....
Want dan snapt ie t niet meer....
Hij hoort te snappen dat hij lager komt...

Maar volgens sommigen hier is de baby een puppy, en dus kleiner en ondergeschikt aan de hond....

En... op welke mensen heb ik wat?
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ups

Re:

Helaas zijn er -zelfs in dit geval- nog vinden dat de hond niet afgemaakt mag worden.[/quote]

Mij heb je nergens zien schrijven dat ik voor of tegen het afmaken van de hond ben. Ik doe daar geen uitspraak over omdat ik zowel de hond niet ken als de exacte situatie.
Net zo min doe ik uitspraken over het handelen van de ouders. Ik ken ze niet, weet niet hoe zij in al die jaren met de hond zijn omgegaan, hoe hij is opgevoed en hoeveel voorzorgsmaatregelen zij hebben genomen om dit te voorkomen.

Ik was er niet bij en heb niet genoeg kennis om te oordelen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:02

imaudy schreef:
Welshcobfan, het is toch best aardig van de hond dat je broer nog bij hem in huis mag wonen?? Volgens mij staan ze dan ongeveer gelijk in rangorde.

nee de hond staat net ietsie hoger in de rangorde, omdat de hond bepaald waar mijn broer mag zitten. Hij wou eerst niet dat de honden op de schtijdure lerenbank zaten, maar zijn vriendin (en de eigenaresse van die beesten) vond dat zielig dus hond op de bank. Wij moesten laatst heel krap zitten omdat de hond zonodig de halve bank in beslag moest nemen... tja sommige mensen zijn gewoon echt té naief.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:02

Citaat:

Welscobfan schreef:
precies en de baby vooral straffen als het toch in de buurt van het ledikant komt want stel je voor dat de baby hoger in de rangorde komt dan de hond!

Dat vechten ze zelf wel uit, en wie dr wint, was het sterkste en heeft dus recht op de ledikant, zo hoort het ook!
Tja... als de baby t niet red, is dat dus niet de schuld van de hond maar die van de baby.....
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:03

vaak word zo iets veroorzaakt omdat de roedel niet goed klopt. De hond moet boven de bay staan. En natuurlijk kan je je kind niet onder de hond plaatsen. Maar als je je kind boven je hond plaatst, betekent dat dat je de hond nooit en te nimmer alleen moet laten bij je kind, of de kans moet laten geven dat het onverwachts bij je kind kan. Anders kunnen er helaas zulke dingen gebeuren. Ik imo de schuld van de ouders. Hoe erg het ook voor ze is. Een husky staat ook dichter nog bij de natuur als alle andere honden (andere rasgroep) dus is nog extra goed opletten.....

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:04

Was wel te verwachten dat hier zo'n enorme discussie over zou ontstaan. Vind het echt triest dat hier door sommigen zo hard wordt geoordeeld over de ouders. Hadden ze maar de deur dicht moeten doen, hadden ze maar haakjes op de deur moeten doen zodat de hond de deur niet open kon maken etc. Dat denken die ouders nu ook, 'had ik maar... zus of zo'. Die zullen dit verlies hun leven lang met zich meedragen.
Niemand weet nog hoe het precies is gebeurd en ookal hadden de ouders de deur open gelaten, dan nog is het abnormaal dat een hond een kindje uit de wieg haalt en DOODbijt. Niet meer dan terecht dus dat ie is afgemaakt.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:04

Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:05

@ Pubelia: FOUT!
Het kind staat boven de hond!!!! Absoluut niet andersom, want dan mag de hond dus alles met de baby doen want die is toch ondergeschikt!
Het kind moet op latere leeftijd wel snappen dat hij respect voor de hond hoort te hebben en hem dus niet mag pesten, maar een acht dagen oude baby, staat bij mij BOVEN de hond....
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyzotje

door_ schreef:
Maar volgens sommigen hier is de baby een puppy, en dus kleiner en ondergeschikt aan de hond....

En... op welke mensen heb ik wat?

datte dus die mensen waarop je je "theorie" van het ledikant baseerde

't antwoord is al gegeven doorheen 't topic eigenlijk

Grote_Beer

Re:

Het feit blijft natuurlijk dat niemand hier op het forum weet wat er daar nu precies is gebeurd. In principe had het ongeluk natuurlijk altijd voorkomen kunnen worden, maar dat is gepraat achteraf, waar nu niemand meer iets aan heeft. Het heeft ook geen zin om met een beschuldigend vingertje te gaan wijzen naar hond of ouders, want deze kwestie kent alleen maar verliezers.
De ouders van de baby hebben in ieder geval wel een verkeerde inschatting gemaakt v.w.b. hun voorzorgsmaatregelen en/of het gedrag van hun hond. En inschattingsfouten v.w.b het gedrag van honden komen ontzettend veel voor. Het gros van de hondeneigenaren in Nederland heeft onvoldoende kennis van honden en hun gedrag en als ik zie wat voor uitlatingen er hier op dit forum worden gedaan door bepaalde mensen die vinden dat ze enig verstand van honden hebben, dan wordt dat nog eens een keer bevestigd. Zo wordt er hier gesproken over valsheid (een term die door iemand die iets meer weet van hondengedrag m.i. nooit zal worden gebruikt) en er worden menselijke emoties gegeven als reden waarom de hond dit zou hebben gedaan. En dat getuigt niet van enig inzicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:06

door_ schreef:
Citaat:

Welscobfan schreef:

Dat vechten ze zelf wel uit, en wie dr wint, was het sterkste en heeft dus recht op de ledikant, zo hoort het ook!
Tja... als de baby t niet red, is dat dus niet de schuld van de hond maar die van de baby.....

Heel goed, u snapt de visie van de liefhebbende hondenmensen die hun dier gelijkwaardig zien als een mens

Vanessa24

Re:

Welshcobfan schreef:
Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.

Jouw broer en zijn vriendin zijn daar een heel goed voorbeeld van, die moeten zeker niet aan kinderen beginnen zolang die hond nog leeft.

ponyzotje

Re:

valsheid komt enkel voor bij een kronkel in de kop, wordt op dit moment aan de unief onderzocht hoe en hoe vaak dat kan voorkomen. Valsheid bestaat daarbuiten inderdaad NIET. Mooie post Oprtalj

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:07

Iedereen staat boven de hond. En onze hond mag ook niet op de bank of op de bovenverdieping. Dat is voor de mensen en dat snapt ze. Ze heeft al een keer een andere hond bij ons thuis de bank afgebeten, want dat mocht niet op de bank liggen

Charaz

Re:

door_, dat is natuurlijk onzin.

Baby's en honden moeten gewoon bij elkaar kunnen. Je hond wegdoen is onzin, je moet zo'n dier goed opvoeden, voldoende beweging geven en niet opeens minder aangedacht geven of angstvallig bij zo'n baby weghouden.

Ups

Re:

Welshcobfan schreef:

WOW meisje.... Wat heeft de wereld jou aangedaan dat je durft te spreken van haat jegens mensen die het anders doen dan jij? En dan hebben we het nog maar over het houden van honden...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:08

Welshcobfan schreef:

Precies als ik

Als ik op die stoel wil zitten, ga ik niet eerst aan de kat vragen of ie aan de kant wil. Ik ga zitten, hij kan ervoor kiezen uit zichzelf op te stappen of onder mijn ass terecht te komen.

Als mijn honden voor mijn voeten lopen, hebben ze pech. Ik loop door, doe net alsof ik ze niet zie. Moeten ze maar aan de kant gaan.

En mijn dieren weten dat.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:08

Wow, vreselijk zeg.
Arme mensen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:09

@ charos: als je t topic hebt gelezen, begrijp je dat er door sommigen net zo geredeneerd wordt, alleen bedoelde ik het sarcastisch en die mensen serieus...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:10

Welshcobfan schreef:
imaudy schreef:
Welshcobfan, het is toch best aardig van de hond dat je broer nog bij hem in huis mag wonen?? Volgens mij staan ze dan ongeveer gelijk in rangorde.

nee de hond staat net ietsie hoger in de rangorde, omdat de hond bepaald waar mijn broer mag zitten. Hij wou eerst niet dat de honden op de schtijdure lerenbank zaten, maar zijn vriendin (en de eigenaresse van die beesten) vond dat zielig dus hond op de bank. Wij moesten laatst heel krap zitten omdat de hond zonodig de halve bank in beslag moest nemen... tja sommige mensen zijn gewoon echt té naief.

Dat is wel erg idd.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:11

Ik ben opgegroeit met honden, maar ik hoefde toch echt niet aan zijn eten te komen, in zijn mand te zitten of proberen hem te knuffelen, dan kreeg ik direct een standje van mijn moeder. zij heeft me geleerd dat de hond ongeschikt is, maar dat het ook wel degelijk zijn grenzen heeft.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:11

door_ schreef:
@ Pubelia: FOUT!
Het kind staat boven de hond!!!! Absoluut niet andersom, want dan mag de hond dus alles met de baby doen want die is toch ondergeschikt!
Het kind moet op latere leeftijd wel snappen dat hij respect voor de hond hoort te hebben en hem dus niet mag pesten, maar een acht dagen oude baby, staat bij mij BOVEN de hond....

Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.

Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten.
Laatst bijgewerkt door pubelia op 09-06-06 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt