Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:20

Als ik Taida was zat ik vandaag weer in mijn schoolbank

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:21

Wendy schreef:
Moniek schreef:
Ik kan heel goed lezen misschien kan jij je woorden dan niet goed verwoorden.
Weet heel goed dat het al lang bekend was dat weet iedereen.
En Iedreen die de boel oplichten moet eruit op zo'n manier geen uitzonderingen.
En als jij mij gaat zggen dat ik er niet in heb verdiep vraag ik me echt af waar jij dat vandaan haalt!
Omdat ik me vergis in kabinet of 2e kamer?
En ik heb het verder niet over hoe het bij haar is gegaan aar over het feit dat ik met het besuit eens ben.
Dus ik weet niet waar JIJ je argumenten vandaan haalt.

Ik heb inderdaad moeite met het lezen van jouw teksten vanwege de spelfouten, gebrek aan leestekens en je beroerde grammatica.

Die vergissing tussen kabinet en tweede kamer doel ik op ja. Als je dat nog niet weet, snap je blijkbaar heel weinig van ons politieke systeem.

Als iemand de boel oplicht, uitzetten, oke. Maar waarom dan nu ineens? Omdat het Verdonk wel heel goed uitkomt? Omdat Hirshi Ali niet meer nuttig is voor de VVD omdat ze toch al weg zou gaan?

Dit is een politiek spelletje.

Dat is dan heel jammer dat je moeilijk kan lezen.
En over dat kabinet gebeuren wat kan jij zeuren zeg dus dan weet ik gelijk helemaal niks????
En ze hadden haar toen ze het wisten gelijk moeten wegsturen en niet nu pas.
en diegen die hier in mee hebben gespeeld ook ontslag.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:22

Zullen we de discussie netjes houden? Het is niet nodig om mensen in een hete discussie aan te spreken of hun manier van denken of hun typfouten.

Zie ook de richtlijnen van NM:
# De discussies kunnen over controversiele en gevoelige onderwerpen gaan. Hou er rekening mee dat mensen vaak sterke gevoelens hebben over deze onderwerpen.
# Lees elkaars argumenten, en probeer ze te begrijpen. Als je iets niet begrijpt, kun je om verduidelijking vragen.

Dus laat elkaar in zijn waarde en houdt de discussie ontopic.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:22

Zep schreef:

Justy wat bedoel je met die "maas in de wet" heb je het dan over jurisprudentie van de Hoge Raad of zo?

Ik moet zeggen dat ik niet heb meegekregen waar die maas precies zat, maar er werd er gisteravond behoorlijk op gehamerd dat het juridisch mogelijk was om iemand toch als genaturaliseerd te beschouwen als duidelijk was om wie het ging. Op de vraag over het hoe, wat en waar moet ik het antwoord schuldig blijven, maar het lijkt me niet ondenkbaar dat het inderdaad om jurisprudentie gaat.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:23

natasja50 schreef:
Moniek schreef:
En ali heeft het zichzelf moeilijk gemaakt in andere zaken en uitspraken.
of ze het nu goed of niet goed bedoeld ze heeft daar zelf voor gekozen.
Ga jij ook roepen als bijvoorbeel peter r de vries dood geschoten word ooo wat erg
ja erg is het wel maar goed hij kon er ook op wachten.

Beste Moniek, geweld is

NOOIT
goed te praten. Wat voor een rare hersenkronkels heb jij ???

OOO nu heb ik rare kronkels in mijn kop??????????
Geweld is ook geeen oplossing waar heb ik dat gezegd?
Ik zeg alleen soms kan je erop wachten.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:27

Moniek: de opmerking van Sizzy geldt ook voor jou!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:28

Ellende schreef:
Moniek: de opmerking van Sizzy geldt ook voor jou!

Wat is er mis met mijn laatse post?

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:28

Citaat:

Ja weet precies hoe het klinkt.het hitler regime waar je opdoelt heb ik me heel goed in verdiept.
Maar daar zal ik me verder niet over uitlaten.
ik ben in iedergeval geen racist.
of iemand die van dictatorschap houd.

ik doelde ergens anders op, nazisme is iets anders dan fascisme..
ik word altijd een beetje kriebelig van dit soort opmerken, die kant nog wal lijken te raken. maar dit heeft niks meer met de discussie te maken

ik blijf dit topic volgen, want ik vind het erg interessant wat dr allemaal in Nederland gebeurd nu, toch jammer dat ik een beetje verstoken blijf van al het nieuws, hoop op deze manier een beetje up to date te blijven

Justy; ik heb dat ook gehoord, dat je iemand juridisch gezien als genaturaliseerd kan beschouwen wanneer het duidelijk is om wie het gaat, lijkt me bij hirsi ali wel duidelijk.
En als ik Taida was, zou ik uit deze hele rel zeker mijn profijt trekken

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:30

de Volkskrant schreef:
Vrijwel alle fractievoorzitters wezen erop dat in de uitspraak van de Hoge Raad van ‘bijzondere omstandigheden’ wordt gerept, waardoor de naturalisatie toch geldig kan zijn. Een van die bijzondere omstandigheden zou kunnen zijn dat iemand gerechtigd is meerdere namen te voeren. Ayaan mag dan Hirsi Magan heten, zij stond ook bekend onder de naam Hirsi Ali, voerde CDA-fractievoorzitter Verhagen aan. Er kan ook geen misverstand zijn over de vraag wie Hirsi Ali is, zeiden andere sprekers.

Bedoel je dit Justy?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:30

Ja! Dat bedoel ik inderdaad

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:31

Janneke18 schreef:
Citaat:

Ja weet precies hoe het klinkt.het hitler regime waar je opdoelt heb ik me heel goed in verdiept.
Maar daar zal ik me verder niet over uitlaten.
ik ben in iedergeval geen racist.
of iemand die van dictatorschap houd.

ik doelde ergens anders op, nazisme is iets anders dan fascisme..
ik word altijd een beetje kriebelig van dit soort opmerken, die kant nog wal lijken te raken. maar dit heeft niks meer met de discussie te maken

ik blijf dit topic volgen, want ik vind het erg interessant wat dr allemaal in Nederland gebeurd nu, toch jammer dat ik een beetje verstoken blijf van al het nieuws, hoop op deze manier een beetje up to date te blijven

Justy; ik heb dat ook gehoord, dat je iemand juridisch gezien als genaturaliseerd kan beschouwen wanneer het duidelijk is om wie het gaat, lijkt me bij hirsi ali wel duidelijk.
En als ik Taida was, zou ik uit deze hele rel zeker mijn profijt trekken

omdat ik voor een strak beleid ben word er gelijk van uitgegaan dat ik extreemrechts ben.
Of een kolder in mijn kop heb slaat echt nergens op. ik heb nu eenmaal een hele andere mening.

Anoniem

Re:

Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe je een eerdere uitspraak van de HR interpreteert. Er ligt namelijk een vrij harde uitspraak dat je nederlanderschap toegewezen op grond van identiteitsfraude kunt beschouwen als niet toegewezen (want aan een verkeerde persoon) even heel kort door de bocht.

Ik ga er dan vanuit dat men dan gaat redeneren dat die stelling niet klopt als wel bekend is om wie het gaat.

De minister heeft absoluut enige beleidsvrijheid bij het toekennen van een beschikking. De vraag is een beetje hoe veel.

Sammy78

Re:

Whiz schreef:
Nee... Iemand had ook al gezegd dat ze terug gestuurd moest worden..

Neem het ze niet kwalijk..

Die scholiere Taida... moest ook het land uit omdat ze gelogen had haar redenen voor asiell...

Ayaan dus ook... Ik vind dat het zelfde voor ayaan zou moeten gelden.

Helemaal mee eens.

Ze zit te liegen over haar verleden en zit in de politiek?
Nou veel onbetrouwbaarder kan het haast niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:32

Janneke18 schreef:

www.nrc.nl

www.volkskrant.nl

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:32

Mustang2006 schreef:
Whiz schreef:
Nee... Iemand had ook al gezegd dat ze terug gestuurd moest worden..

Neem het ze niet kwalijk..

Die scholiere Taida... moest ook het land uit omdat ze gelogen had haar redenen voor asiell...

Ayaan dus ook... Ik vind dat het zelfde voor ayaan zou moeten gelden.

Helemaal mee eens.

ja dat vind ik dus ook

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:33

Zep schreef:
De minister heeft absoluut enige beleidsvrijheid bij het toekennen van een beschikking. De vraag is een beetje
hoe

veel.

Volgens mij bestaat daar inderdaad heel veel onduidelijkheid over, het grootste punt van kritiek op Verdonk was volgens mij dan ook dat ze zelf niet voldoende onderzocht zou hebben wat haar mogelijkheden waren.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:33

Ik blijf erbij dat Ali hier niet voor gekozen heeft.....al die bedreigingen. En in mijn ogen vraagt niemand om bedreigingen. Iedereen heeft hier in dit land de vrijheid van meningsuiting. En de uitdrukking: "daar kun je op wachten" roept bij mij toch een vrijbrief op tot geweld.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:35

Moniek schreef:

nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.

2e kamer ook goed!!
Maakt het dan minder erg??
Dus als je iligaal hier binnen komt en dan je inzet voor de nederlandse maatschappij mag je dan blijfen?
Leuke reclame campagne voor nederland.
All je dat hard roept zitten we binnen 2 maanden met 1keer zoveel inwoners.

En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee

.

Wanneer heb jij voor het laatst je inburgering gedaan? Je nederlandse taal is belabbert, je kennis van wetgeving en staatskunde onder is de maat. Daarbij maak je me erg nieuwsgierig, wat heb jij al voor de onderdrukte islam vrouw betekent?
Of ben jij ook uitgeroepen tot meest invloedrijke vrouw door Time Magazine?

Tegen domheid valt niet te vechten....

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:36

Zep schreef:
Janneke18 schreef:

www.nrc.nl

www.volkskrant.nl

weetik

maar ik bedoelde o.a dat tv-debat... op een of andere manier trekt mijn laptop die filmpjes van uitzendiggemist.nl niet meerr

natasja50

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:37

Citaat:

Ze heeft juist niet gelogen over haar verleden behalve toen ze vluchteling was. Ze is er juist altijd voor uitgekomen dat ze dat gedaan heeft (bij binnenkomst) om niet gevonden te worden. Bovendien is er een uitspraak van de Hoge Raad dat er uitzonderingen zijn die dit rechtvaardigen.

ruiterinrust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:39

De grootste kritiek van de kamer, wat betreft de juridische inhoud van het probleem, was dat de kamer en bloc een veel grotere discreationaire bevoegdheid zag voor de minister aan de hand van de uitleg van een door de Hoge Raad gebruikte formulering.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:40

amondi schreef:
Moniek schreef:

nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.

2e kamer ook goed!!
Maakt het dan minder erg??
Dus als je iligaal hier binnen komt en dan je inzet voor de nederlandse maatschappij mag je dan blijfen?
Leuke reclame campagne voor nederland.
All je dat hard roept zitten we binnen 2 maanden met 1keer zoveel inwoners.

En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee

.

Wanneer heb jij voor het laatst je inburgering gedaan? Je nederlandse taal is belabbert, je kennis van wetgeving en staatskunde onder is de maat. Daarbij maak je me erg nieuwsgierig, wat heb jij al voor de onderdrukte islam vrouw betekent?
Of ben jij ook uitgeroepen tot meest invloedrijke vrouw door Time Magazine?

Tegen domheid valt niet te vechten....

Gaan we persoonlijk worden?
Ik ben niet de beste in nederland schrift klopt.
heb helaas niet de kans of de luxe gehad om mijn school af te maken helaas.
en omdat ik in mijn snelheid mij vergis kan gebeuren lijkt me.
en heb niks met de vrouwen van de islam te maken zet me in voor andere dingen.
maar om me voor dom uit te maken gaat wel erg ver ofniet?
Laatst bijgewerkt door Moniek op 17-05-06 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:42

@amoundi wou ik ook even kwijt.
Ondanks al mijn tekortkomingen heb ik nooit mensen bedrogen of moeten liegen om te komen waar ik nu ben.
zei is nu diegene die haar koffers moet pakken wegens bedrog, en ik mag blijfen.
Laatst bijgewerkt door Moniek op 17-05-06 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:43

Sizzy schreef:
Zullen we de discussie netjes houden? Het is niet nodig om mensen in een hete discussie aan te spreken of hun manier van denken of hun typfouten.

Zie ook de richtlijnen van NM:
# De discussies kunnen over controversiele en gevoelige onderwerpen gaan. Hou er rekening mee dat mensen vaak sterke gevoelens hebben over deze onderwerpen.
# Lees elkaars argumenten, en probeer ze te begrijpen. Als je iets niet begrijpt, kun je om verduidelijking vragen.

Dus laat elkaar in zijn waarde en houdt de discussie ontopic.

Ik mag hier niet modden als deelnemer in het topic, maar ik wil wel bovenstaande post nog maar eens onder de aandacht brengen.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:46

ruiterinrust schreef:
De grootste kritiek van de kamer, wat betreft de juridische inhoud van het probleem, was dat de kamer en bloc een veel grotere discreationaire bevoegdheid zag voor de minister aan de hand van de uitleg van een door de Hoge Raad gebruikte formulering.

En dus was de uitgesproken gedachte dat ene Kay vond dat dit haar goed zou uitkomen bij de verkiezing voor het leiderschap niet zo misplaatst.
Na de totale misser van het oppimpen (ze had dat wel een beetje kunnen gebruiken gisten zag er wat afgetobt uit en lijkt dan weer op wat ze is een gevangenis directrice: mijn woord is wet!!) kan Kay nu beter een baantje in het buitenland gaan zoeken, Amerika had hij al gehad toch