Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:10

Waarom mag dat niet vergeleken worden beiden is een handicap.

En omdat ik een ziekte heb mag ik geen uitjes meer hebben, og samen met mijn gezin leuke dingen doen.

Zelfs zoals ik al zei de kantines van de maneges kan ik niet naartoe, dus moet mijn dochter alles in haar leven zonder moeder doen.
Dan word ik dus gestraft omdat ik ziek ben en word door anderen.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:11

sans6 schreef:
Duke schreef:
Komt het dan niet in jullie op dat jullie niet alleen zijn op deze aardkloot? Het leven bestaat uit comprisen sluiten, verdraagzaamheid en respect hebben. Dat missen we hier in Nederland nog wel eens. Ik heb totaal geen moeite met rokers,
ik stel mij ook verdraagzaam op als ik in een kroeg sta en ze roken daar. Ik heb het maar te verdragen

.
je bent tegoed voor deze wereld... weet ik Maar o wee als we eens de boel omdraaien. O wee als 20% van de bevolking zich (in sommige gevallen) moet aanpassen aan de overige 80%. Nee, dat zou echt onacceptabel zijn.hoe vaak moet er nog gezegd worden dat we best wel bereid zijn om ons aan te passen?? Geloof dat iedere roker in dit topic dit al gezegd heeft!
Vind het dus wel een erg makkelijke opmerking...

Uh, waar dan? Ik hoor alleen maar wanklanken: 'Dan komt er niemand meer in het restaurant, dus ze zullen het heel snel weer terugdraaien'. 'Dan ga ik niet meer uit'. 'Dan is er geen lol meer aan als iedereen buiten staat te roken'. Boehoe, wat erg. Tuurlijk zit er een enkeling tussen die best bereid is zich aan te passen en die zich goed in kan denken dat restaurants rookvrij moeten zijn. Maar bij de meeste lees ik echt de arrogante ondertoon dat ze willen roken waar zij dat willen. En rookvrije café en disco's zijn ondenkbaar voor hun. Erg leuke reactie en lekker sociaal voor mensen zoals hierboven beschreven worden die nooit uit kunnen gaan.

En het valt me op dat de opmerking dat de meeste restaurants wel een rookvrije ruimte hebben, van de rokers komt en dat de niet-rokers die rookvrije ruimtes toch wel ver moeten zoeken. De meeste restaurants die ik ken, hebben ze namelijk niet of als ze er wel zijn, staan die tafels vlak bij het rokersgedeelte, waardoor je er nog weinig van merkt.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:12

Fronton schreef:
Nee, geen rookvrije horeca. Openbare ruimtes zijn er voor iedereen en ik vind niet dat er allerlei beperkingen opgelegd moeten worden.

JUIST omdat het een openbare ruimte is, moet het rookvrij worden!!

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:15

Fronton schreef:
Nee, geen rookvrije horeca. Openbare ruimtes zijn er voor iedereen en ik vind niet dat er allerlei beperkingen opgelegd moeten worden.

Openbare ruimtes die rookvrij zijn, zijn ook echt onbereikbaar voor rokers. Ja, dat zie ik ook wel in. Jeetje, stel je voor dat je niet mag roken in een openbare ruimte. Dat is echt een hele strenge beperking. Nee, inderdaad, dat gaat te ver. Het moet niet gekker worden in Nederland.

Voor de minder snuggere onder ons: dit is sarcasme.

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:19

Ik vind een restaurant of iets dergelijks wel redelijk dat daar niet gerookt mag worden, maar uitgaansgelegenheden... Nee liever niet.
Wel moet er gezorgd worden voor een goed afzuigingssysteem.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:48

Nja, ik rook niet en heb geen last van mensen die wel roken. Ik snap niet waarom er altijd zo overdreven over gedaan moet worden, kun je je overal wel over druk maken.

Stalechwel, rolstoeltoegankelijkheid is niet iets wat betrekking heeft op andere mensen. Als 1 iemand in een rolstoel zit, hoeft toch niet gelijk het hele restaurant verplicht in een rolstoel?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:50

rekening houden met elkaar is waar het omdraai.
er zijn zat rokers die dit wel doen.
niet meteen iedereen over één kant scheren.
tis net als liefde moet ook van twee kanten komen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:51

Fronton het is gewoon een vergelijking over aanpassingen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:51

Een roker kan aan zijn verslaving werken in vijf minuten.. dan kan ie best even naar buiten.

Als ie binnen rookt hangt er langer dan vijf minuten stank! En worden de niet-rokers onevenredig lang lastiggevallen met andermans verslaving!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:51

Fronton schreef:
Nja, ik rook niet en heb geen last van mensen die wel roken. Ik snap niet waarom er altijd zo overdreven over gedaan moet worden, kun je je overal wel over druk maken.

Stalechwel, rolstoeltoegankelijkheid is niet iets wat betrekking heeft op andere mensen. Als 1 iemand in een rolstoel zit, hoeft toch niet gelijk het hele restaurant verplicht in een rolstoel?

Jij bent de enige niet-roker die de rokers ziet als mensen

Best triest
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 11-04-06 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:53

als er naast me iemand ongelovelijk onsmakkelijk zit te eten.
daar erger ik me dus wel eens aan.
moet die dan ook naar buiten.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:54

terorita schreef:
als er naast me iemand ongelovelijk onsmakkelijk zit te eten.
daar erger ik me dus wel eens aan.
moet die dan ook naar buiten.

Indeed

Hoeveel mensen hoor je vreselijk smakken? Ik heb een collega die echt zó smerig eet, dat je haar aan de andere kant van de gang kunt horen. Dat mag, maar als ik voor de deur een peukie ga paffen, dan moet ik 100m verderop staan

Fronton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:56

stalechwel schreef:
Fronton het is gewoon een vergelijking over aanpassingen.

maar als je zegt dat iedereen in die rolstoel moet blijven zitten en zijn plas op moet houden, omdat dat eensgezindheid schept voor die ene invalide; dan vind je het niet wat belachelijk klinken?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:57

laten we eens vragen wat de horeca zelf van dit plan vindt
denk echt niet dat hier blij mee zijn

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:59

Wat ik me aavraag of dat degene die er niet tegen kunnen ook bij niemand op bezoek gaan enz.
Er zijn toch veel gezinnen/mensen die in huis roken.
Gaan jullie daar ook niet meer naar toe dan???

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:00

denk het ook niet dat de horeca eigenaren het zo'n goed plan vinden.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:03

ninja2 schreef:
Wat ik me aavraag of dat degene die er niet tegen kunnen ook bij niemand op bezoek gaan enz.
Er zijn toch veel gezinnen/mensen die in huis roken.
Gaan jullie daar ook niet meer naar toe dan???

dat is een opmerking naar mijn hart

als ik op visite ga, en daar mag niet gerookt worden prima
rook ik buiten een peukie.
heb al menig keer een verjaardag gehad dat het uiteindelijk buiten drukker en gezelliger was dan binnen.

maar verlang niet van mij dat als die persoon bij mij op visite komt dat ik dan ook buiten ga roken.
mijn huis ik rook punt.

sterker nog ga je dan als niet roker buiten staan om uit de rook lucht te zijn

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:05

Ik zou alleen al tekenen na het lezen van dit topic door de belachelijke reacties van sommige ROKERS hier. Blijkbaar is het niet alleen schadelijk voor je longen

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:06

zijn niet alleen de rokers die hier belachelijk reageren gelukkig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:07

Vrienden luchten het huis een paar uur vantevoren en roken dan niet meer als ik kom.

De andere kennissen end. die dat niet doen kom ik niet meer.

En 3 uurtjes niet roken in een restaurant, betekend dat je 21 uur wel kunt roken elders.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:10

Ach ik heb niks tegen rokers, echt niet. Moeten ze lekker zelf weten. Ken genoeg mensen die roken, mijn ex rookte zelfs en ik heb nog nooit aan hem gevraagd om te stoppen of wat dan ook. Maar voor restaurants zou ik het echt niet erg vinden hoor als het verboden zou worden!
Misschien kan er onderscheid worden gemaakt tussen soorten horeca. Want een restaurant of grote discotheek (met rookmachines etc) vind ik nogal een verschil.
In restaurants heb ik er gewoon last van! En soms dan proberen die lui er zelf wat aan te doen door de delen te scheiden, maar het zit zo vlak naast elkaar dat het enige verschil is of er wel of geen asbak op tafel staat (heb 1x gehad dat een rokerstafel en een niet rokerstafel werden gescheiden door een klein vaasje met bloemen.

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:16

Zo, dank zij het anti rook beleid wel weer even lekker buiten geweest

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:17

Tavanta schreef:

Op mijn stage hadden de rokers idd dat voordeel hihi. Lekker in de zomer en zij moesten naar buiten om te roken en ik kon binnen blijven voor de telefoon Na een tijdje hebben we maar een roulatiesysteem gemaakt Maar goed, soms is het dus wel een voordeel.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:19

manzano schreef:
Ik zou alleen al tekenen na het lezen van dit topic door de belachelijke reacties van sommige ROKERS hier. Blijkbaar is het niet alleen schadelijk voor je longen

Uhm, dus het is ook schadelijk voor de hersenen? Even een vrije vertaling van jouw post. Correct me if I'm wrong

Maar gelukkig weten wij ook wel wie het zegt

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:20

manzano schreef:
Tavanta schreef:

Op mijn stage hadden de rokers idd dat voordeel hihi. Lekker in de zomer en zij moesten naar buiten om te roken en ik kon binnen blijven voor de telefoon Na een tijdje hebben we maar een roulatiesysteem gemaakt Maar goed, soms is het dus wel een voordeel.

Ik vind het zalig om met mijn snuffert in de zon te zitten

Alleen rook ik praktisch niet onder werktijd.