Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Travel_me schreef:Ligt er maar net aan. Vluchten via andere routes kosten ook onwijs veel geld nu. Terwijl die helemaal niet op het midden oosten vliegen. Tis vooral gevalletje vraag en aanbod, maar daar maken ze zeker gebruik van.
2 jaar terug brak de noodtoestand uit in Ecuador, niets werd gecanceld (en dus geen extra kosten voor de maatschappijen), maar binnen een uur waren alle tickets qua prijs verdubbeld. T zijn natuurlijk ook grote bedrijven die daarin geld kunnen verdienen.
Ik zou donderdag via Qatar vliegen, maar zie het nog niet gebeuren (en wil niet vastzitten op Sri Lanka). Veel andere bestemmingen zaten tickets al ruim boven de 1000 euro en dat ga ik zeker niet betalen. Dan maar andere keer weg. Maar heb toch nog redelijk goedkope tickets naar Nicaragua kunnen scoren. Nu afwachten hoelang het duurt tot Qatar een refund geeft, denk dat dat wel ff kan duren met de vele aanvragen (en dat is begrijpelijk).
Travel_me schreef:Ligt er maar net aan. Vluchten via andere routes kosten ook onwijs veel geld nu. Terwijl die helemaal niet op het midden oosten vliegen. Tis vooral gevalletje vraag en aanbod, maar daar maken ze zeker gebruik van.
thequeensmum schreef:Lees net dat er exorbitante prijzen worden gevraagd door luchtvaartmaatschappijen voor vluchten vanuit Thailand etc naar Nederland.
Soms duizenden euro’s duurder dan de gangbare prijs.
Ik vind dit wel echt een heel misselijke manier van misbruik maken van mensen in nood
Lieser schreef:De prijzen van rechtstreekse vluchten naar Zuidoost Azië en via bijvoorbeeld Hongkong en Singapore zijn ook bizar duur geworden. Niet gewoon de kerosine is duurder geworden maar echt duizenden euro's erop voor een ticket. Daar hebben ze alle recht op want er is schaarste maar het is wel echt bizar hoe de prijzen zijn gestegen.thequeensmum schreef:Lees net dat er exorbitante prijzen worden gevraagd door luchtvaartmaatschappijen voor vluchten vanuit Thailand etc naar Nederland.
Soms duizenden euro’s duurder dan de gangbare prijs.
Ik vind dit wel echt een heel misselijke manier van misbruik maken van mensen in nood
Hoezo? De piloten en stewards zetten hun leven op het spel, de kerosine is duurder dan normaal en de kans op een volle vlucht terug naar het Midden-Oosten is minimaal. Niks misselijk, gewoon terecht.
SansaS schreef:Kun je direct doorvliegen? Als je door de douane moet in Engeland dan ben je wel een ETA nodig namelijk. Bij enkel een overstap waarbij je achter de douane blijft niet.
anjali schreef:Voor de VS heb je een ESTA nodig zelfs als je alleen en overstap hebt dus bij dit soort ongeplande landingen krijg je een aangepaste procedure.Ik heb ooit door een technisch probleem van een vlucht vanuit de Dominicaanse Republiek naar Amsterdam op een noodzakelijke tussenlanding in Miami een hele tijd samen met de andere passagiers "opgesloten" moeten doorbrengen in een kale ruimte op dat vliegveld- er was gelukkig wel een kast met frisdrank en snoep. En een toilet.We mochten daar niet uit omdat we uiteraard geen visa hadden want het was niet de bedoeling geweest dat we daar zouden landen. Maar als je een officiele transitpassagier bent dan zul je wel in de echte transitruimte mogen die meestal heel comfortabel en luxe is.