DuoPenotti schreef:journee schreef:
Ik wist niet dat sigaretten tot voedingsmiddelen behoorden en eetbaar waren. Mijn fout...
En dat is relevant in de vraag die gesteld werd?
Mijn vraag ging over de suikertax? Dus jij mag het zeggen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Ja ik vind dat relevant.
Want ook daar hielp de bemoeienis van de overheid niet in iets wat bekent staat als ongezond.
Dus zou niet weten waarom de bemoeienis nu anders zal uitpakken.
DuoPenotti schreef:Geeft niet.
Nee was niet sarcastisch bedoeld.
Misschien had ik mijn Nee joh, weg moeten laten of anders verwoorden.

anjali schreef:Volgens mij probeert de overheid enkel en alleen om zo veel mogelijk belastinggeld bijeen te harken. de belasting op paardenvoer is toch ook sterk verhoogd terwijl daar helemaal geen "genotsmiddelen" tussen zitten.
journee schreef:Het gebeurt inderdaad om de staatkas te vullen, bij de suikertax wel onder het mom van 'gezondheid'.
https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... land-.aspx

Eretria schreef:Als we het hier over filosofisch denken hebben, moet ik ook vaak denken dat echt werkelijk alles verzonnen is.
Straatnamen, hoe iemand zich behoort te gedragen, economische systemen, geld, rekeningen, het wonen tussen 4 muren, politiek, de dagen van de week, maanden, tijd, de naam van voorwerpen, regels, de wet, moeten werken, echt werkelijk alles is ooit door iemand verzonnen. Ik denk dat regelmatig wel eens aan.
En vraag me tegelijkertijd ook altijd heel hard af of mensen heeeel vroeger (honderden jaren geleden) gelukkiger zouden zijn geweest. Geen internet, geen werkstress, geen geldstress, geen verkeer, geen mensenmassa, geen merkkleding, geen luxe, echt heel vroeger. Soms denk ik wel eens dat mensen heel vroeger gelukkiger zouden zijn geweest.

Eretria schreef:Als we het hier over filosofisch denken hebben, moet ik ook vaak denken dat echt werkelijk alles verzonnen is.
Straatnamen, hoe iemand zich behoort te gedragen, economische systemen, geld, rekeningen, het wonen tussen 4 muren, politiek, de dagen van de week, maanden, tijd, de naam van voorwerpen, regels, de wet, moeten werken, echt werkelijk alles is ooit door iemand verzonnen. Ik denk dat regelmatig wel eens aan.
En vraag me tegelijkertijd ook altijd heel hard af of mensen heeeel vroeger (honderden jaren geleden) gelukkiger zouden zijn geweest. Geen internet, geen werkstress, geen geldstress, geen verkeer, geen mensenmassa, geen merkkleding, geen luxe, echt heel vroeger. Soms denk ik wel eens dat mensen heel vroeger gelukkiger zouden zijn geweest.

Eretria schreef:Hoe ver wil je terug?Als we het hier over filosofisch denken hebben, moet ik ook vaak denken dat echt werkelijk alles verzonnen is.
josien_m_ schreef:Dat is wel zo maar alleen afgeven op wat de regering ons aandoet, het wij- zij verhaal, vind ik lastig. Want met belastinggeld worden veel zaken voor ons allemaal betaald. Ja, er zal altijd wel wat bij zijn wat voor iemand persoonlijk niet hoeft.

Grote Blij
journee schreef:Eretria schreef:Als we het hier over filosofisch denken hebben, moet ik ook vaak denken dat echt werkelijk alles verzonnen is.
Zo herkenbaar! Ik vraag me nog steeds af waarom een snee brood ooit een boterham is geworden. Was dat vroeger dan zo'n beetje de enige keuze qua beleg? "wat wil je op je brood? Gewoon boter, ham?"
Ik denk ook niet direct dat mensen vroeger per definitie gelukkiger waren, maar wel sneller gelukkiger met minder. Dat vooral eenvoudig leven het soms makkelijker maakt om gelukkig te zijn met kleine dingen.
Hier op bokt is ook een topic van Thea: 'leven als Laura, mijn kleine huis op de prairy.' Als je dat doorleest begrijp je vast wat ik bedoel.
journee schreef:pmarena schreef:
Zonder de toon van de gebeurtenis gezien en gehoord te hebben, kan het op zich natuurlijk ook goed bedoeld zijn als iemand je er op wijst dat je als bruid later wellicht naar film / foto's van je bruiloft terugkijkt, dat je dan misschien denkt van shoot die wapperende kipfileetjes![]()
Had ik daar maar eerder aan gedacht en toch die andere ook heel mooie jurk met de mouwen gekozen
De bruid-to-be was zich heel goed bewust van haar figuur en had zelf ook het motto: wat je hebt moet je laten zien.![]()
En behalve het feit dat ze geen wapperende kipfiletjes had, stond de jurk met mouwen haar lang niet zo mooi als de jurk zonder mouwen. Dat vond de bruid zelf gelukkig ook, want ja, ze kijkt zelf natuurlijk ook in de spiegel.![]()
Maar het ging mij ook vooral om de manier waarop het gebracht wordt.
"ik vind dat niet mooi, dus ik vind dat je dat moet verstoppen" Dan denk ik vooral WTF? Volgens mij gaat het er vooral om wat de bruid mooi vind?
Er als je iets oprecht niet mooi vind staan daar kun je dat ook op een minder kwetsende manier brengen. Genoeg mensen die na zo'n opmerking niet meer met ontblote armen naar buiten zouden durven gaan, terwijl hele opmerking nergens op slaat. Soms kunnen mensen echt beter even niets zeggen.