_San87_ schreef:Polarize schreef:Wat is de gemiddelde nederlander dan, vraag ik mij af. Ik kan mijzelf wel gemiddeld noemen als student met 2 werkende ouders, typische middenklas gezin, maar een ander gezin kan precies hetzelfde zitten en een heel ander beeld op de politiek hebben.
Zoals eerder ook werd gezegd roept Wilders vooral heel hard wat er mis is volgens hem, maar in al die jaren van hard roepen zijn er nog geen oplossingen gekomen.
Ik vind trouwens in bar weinig partijen iets heel concreets terugkomen over de kunst en cultuursector, maar dat is waar mijn toekomst in ligt als kunstdocent, dus ik kijk dit jaar ook lekker egoistisch naar partijen die de kunst&cultuur sector en educatie aandacht geven
Dat je weinig terug vindt over de kunst- en cultuursector verbaast me, gezien de huidige problematiek in Nederland, helemaal niet.
Historisch gezien moet je bij de meer linkse partijen zijn als kunst- en cultuur heel belangrijk voor je is.
Links geeft er inderdaad meer aandacht aan, in rechtse partijen zie ik wel wat punten terugkomen, maar het is overduidelijk een achterliggende gedachte.
Nu zou ik sowieso links stemmen vanwege meerdere meningen die ik heb, maar ik heb voor kunst&cultuur alle partijen bekeken om niks buiten te sluiten
Wilders riep de opmerking omdat hij een verlaging van de btw wil op voedsel zodat de arme Nederlander gewoon zijn boodschappen kan doen. Die verlaging en dus minder geld wordt dan gefinancierd door te korten op ontwikkelingshulp.