15 jarige jongen doodgeschoten, moeder doet aangifte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:41

CrazyCat schreef:
Polar schreef:
Ik vind het een hele lastige kwestie.
Blijkbaar is de jongen neergeschoten terwijl hij wegvluchtte en bij het eerste schot al in elkaar gezakt, waarom dan nog meerdere keren schieten?
Waarom niet in het been schieten, zodat er kans is op overleven?
Maar ik zie dat ik hier één van de weinige in ben...

Ik vind absoluut dat de problemen die spelen aangepakt moeten worden en ook dat er veel meer geld naar gezondheidszorg moet gaan.

Helemaal mee eens. Ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de precieze wetgeving, maar moet er niet sprake zijn van direct gevaar? Volgens mij had hij geen schoten gelost en wisten ze dus niet eens of het wapen echt was. Het komt op mij over alsof ze teveel Amerikaanse televisie hebben gekeken bij de Nederlandse politie.

Ik keur trouwens absoluut niet goed wat hij gedaan heeft en ben ook voor een harde aanpak, maar niet deze.

Het is een bijzondere reactie waarin je indirect toch de schuld maar vast bij de politie legt. Ik vraag me af hoe jij dan denkt dat de politie moet controleren en afwachten of het een echt wapen was. Vragen of de dader even proefschoten lost?? :(

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:51

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:29

Polar schreef:
En dat kan prima de reden zijn dat dat niet is gedaan, alleen is niet bekend of de jongen zijn hand bij het pistool had of niet.
Vandaar dat ik het prima vind dat het onderzocht wordt.

Hoe anders dan met zijn hand kon hij het vuurwapen vast houden? Met z'n neus?
Vuurwapen gevaarlijk wordt op gereageerd met vuurwapen. Dat is vooral zuur als het achteraf een nep wapen blijkt te zijn, wat dit niet was. Dit was een echt, geladen en schietklaar wapen.
Er is echt geen twijfel of de politie volgens protocol juist gehandeld heeft.

Saga

Re: 15 jarige jongen doodgeschoten, moeder doet aangifte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:32

Het is dus de vraag of hij het wapen vast had, geen reden om zo sarcastisch te reageren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:38

CrazyCat schreef:
Polar schreef:
Ik vind het een hele lastige kwestie.
Blijkbaar is de jongen neergeschoten terwijl hij wegvluchtte en bij het eerste schot al in elkaar gezakt, waarom dan nog meerdere keren schieten?
Waarom niet in het been schieten, zodat er kans is op overleven?
Maar ik zie dat ik hier één van de weinige in ben...

Ik vind absoluut dat de problemen die spelen aangepakt moeten worden en ook dat er veel meer geld naar gezondheidszorg moet gaan.

Helemaal mee eens. Ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de precieze wetgeving, maar moet er niet sprake zijn van direct gevaar? Volgens mij had hij geen schoten gelost en wisten ze dus niet eens of het wapen echt was. Het komt op mij over alsof ze teveel Amerikaanse televisie hebben gekeken bij de Nederlandse politie.

Ik keur trouwens absoluut niet goed wat hij gedaan heeft en ben ook voor een harde aanpak, maar niet deze.

Het hanteren ( vasthouden) van een vuurwapen ( of echt lijkend nep wapen) is direct gevaarlijk. Ik weet niet zo goed waarom je zou denken dat dit ongevaarlijk is?
Want indirect of direct gevaarlijk is met een vuurwapen het zelfde. Het overhalen van een trekker is geen seconde werk.
Voor iedereen die hieraan twijfelt: ga gerust eens een uitje naar een schietbaan waar je onder begeleiding kan schieten. Je schrikt zelf van het schot dat je lost.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:39

Twijfel je serieus dat hij dat wapen vast had toen hij werd neergeschoten?
Echt?

Ik niet, want dan was hij niet neergeschoten en die advocaat had dat zéker de pers ingeslingerd om nog meer twijfel te zaaien.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:40

Polar schreef:
Het is dus de vraag of hij het wapen vast had, geen reden om zo sarcastisch te reageren.

Maar dat is geen vraag, want de reden van schieten was dat hij weigerde het wapen los te laten. Had hij het wapen neergegooid en was weg gerend, was er nooit geschoten.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:42

Ik vind dat er teveel (mis)informatie naar buiten is gekomen om daar iets over te kunnen zeggen.
Het eerste verhaal was dat hij vluchtte, over een hekje sprong (weg van de politie) en bij het eerste schot al in elkaar zakte en daarna nog meerdere keren is geraakt.
Daarna is het verhaal nog meerdere keren aangepast, dus zeg maar wat wel en niet waar is.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:42

smurffie schreef:
Polar schreef:

Maar dat is geen vraag, want de reden van schieten was dat hij weigerde het wapen los te laten. Had hij het wapen neergegooid en was weg gerend, was er nooit geschoten.
Maar waar lees je dat dan? Want dat is niet hoe het in eerste instantie naar buiten gebracht werd.

Edit: Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet zo was en ook niet dat de agent onterecht heeft geschoten.
Alleen dat er ontzettend veel verwarring is gecreëerd door het verhaal steeds aan te passen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 10:51

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:10

smurffie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/om-spreekt ... gle.com%2F

Politiechef heeft naar buiten gebracht dat hij hem op het moment van schieten in zijn hand had.

Kortom: de advocaat in kwestie vertelde de halve waarheid waarmee hij de politie in een kwaad daglicht zette en flink de boel op scherp zette zodat zijn zaak er beter voor leek staan.
Weer bevestiging waarom ik bij deze advocaat wegzap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:43

Polar schreef:

kijk even het filmpje wat ik eerder heb geplaatst

DuoPenotti schreef:
https://www.facebook.com/reel/826469599769153

[ Video ]

mooie post van politie Rotterdam

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 11:59

Polar schreef:

Vind het persoonlijk niet echt sarcastisch en dat jij je afvraagt of dader het wapen vast had??? Geen wapen in de hand en er was nooit geschoten evt. de taser gebruikt.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:26

BrankaZ schreef:
smurffie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/om-spreekt ... gle.com%2F

Politiechef heeft naar buiten gebracht dat hij hem op het moment van schieten in zijn hand had.

Kortom: de advocaat in kwestie vertelde de halve waarheid waarmee hij de politie in een kwaad daglicht zette en flink de boel op scherp zette zodat zijn zaak er beter voor leek staan.
Weer bevestiging waarom ik bij deze advocaat wegzap.
Ik vind sowieso dat iemand die (bewust) feiten verdraaid, zeker in zo'n positie, ook gestraft hoort te worden.

CharleyT schreef:
Polar schreef:

Vind het persoonlijk niet echt sarcastisch en dat jij je afvraagt of dader het wapen vast had??? Geen wapen in de hand en er was nooit geschoten evt. de taser gebruikt.
Dat is niet de definitie van sarcastisch, nee.
Er kwamen eerst hele andere 'feiten' naar buiten, zoals ik ondertussen al een keer of 5 heb geschreven.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:28

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:30

Ja maar die gaf dus aan dat hij het wapen vast had.

En nog heb jij het vandaag over dat wapen vast hebben.

En eigenlijk heb ik dat steeds begrepen in de berichten.

Jij hebt het over feiten, maar wel hele andere dan de rest heeft gelezen.

In hoeverre nieuwsberichten dan feiten zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:40

Ik snap niet waarom er altijd mensen zijn die ondanks de feiten toch blijven zoeken naar redenen om alle schuld bij instanties te leggen. Terwijl een vijftienjarige het nodig vond om met een vuurwapen iemand te bedreigen en beroven. Hallo?!?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:25

DuoPenotti schreef:
Ja maar die gaf dus aan dat hij het wapen vast had.

En nog heb jij het vandaag over dat wapen vast hebben.

En eigenlijk heb ik dat steeds begrepen in de berichten.

Jij hebt het over feiten, maar wel hele andere dan de rest heeft gelezen.

In hoeverre nieuwsberichten dan feiten zijn.
Omdat ik de video niet eerder heb gezien.
En ik heb om die reden 'feiten' tussen aanhalingstekens gezet en dus ook meerdere keren aangegeven dat er veel teveel misinformatie naar buiten is gekomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:27

Ik weet wat je geschreven hebt.
Maar dat wapen in de hand heb ik toch telkens zo gelezen.
En daarom het ook best verklaarbaar is waarom er is geschoten.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:31

Dat waren dus niet de eerste berichten die ik las.
Dat was echt dat hij wegvluchtte door over een hekje te springen en daarbij werd neergeschoten.
Dus vandaar dat ik mij afvroeg of er geen andere keuze gemaakt had kunnen worden.

Citaat:
Op beelden is te zien dat de jongen wegrende met een agent achter zich aan. De agent schoot meermaals op het moment dat Jerryson over een hekje sprong. De tiener werd nog gereanimeerd, maar bleek niet meer te redden. Hij overleed op het asfalt van de McDrive.
En in het bericht dat ik las stond toen ook dat hij bij het eerste schot al in elkaar zakte en er daarna nog meerdere keren werd geschoten.
Maar dat is dus ondertussen weerlegd en dus stel je dan je mening bij.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:45

Dus jij denkt dat je in Nederland neergeschoten wordt door de politie als je op de vlucht slaat zonder wapen? We wonen niet in Amerika hè.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:00

Polar, wat wil je met dat bericht zeggen?
Dat je niet over er hekje kan springen met wapen in de hand?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:25

Of zou het een reactie zijn op jouw reactie dat ik hele andere berichten heb gelezen dan de rest?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:50

Geen idee. Daarom vraag ik het :j

Maar dan nogmaals.
Waarom denk jij bij een bericht als dat dat hij dan geen wapen vast had?

Het hekje was 3 turven hoog

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:03

Omdat dit niet werd vermeld en ik er zelf geen dingen bij wilde verzinnen.