Eretria schreef:Niet alle mannen, maar altijd een man.
Een kennis van mij is door een vrouw vermoord.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Benzz schreef:
Mijn collega heeft een Ghanese vader en een Nl moeder. Hij heeft een kleurtje dus, hij is opgegroeid in Lunetten. En hij verteld heel openlijk hoe vreselijk moeilijk het is om in dat soort wijken uit de criminaliteit te blijven. Hoe ze door drugsgasten worden overgehaald met geld. En nog veel meer. Hij kan daar uren over vertellen. Ook omdat hij het belangrijk vind dat anderen dit weten.
Precies… er zijn heel veel factoren die bepalen of iemand crimineel gaat zijn. Of je opgroeit in een villawijk of in een arm gebied maakt echt heel veel uit.
MarlindeRooz schreef:Het is geen excuses. Maar het zijn van een vluchteling of immigrant is niet de oorzaak van het criminele gedrag.
Nogmaals: 90% is man. Dan ook maar alle mannen weren en opsluiten?
Dat mensen uit een andere cultuur anders naar vrouwen kijken is een feit. Alleen ze zijn er en ze blijven toch echt wel komen. Dus moeten wij investeren in een betere integratie en selectie.
Tytonidae schreef:Ik ben echt heel erg verdrietig dat we schijnbaar op een moment in de tijd leven waar er in 1 week zo verschrikkelijk veel geweld tegen vrouwen is gepleegd dat de verschillende incidenten moeilijk uit elkaar te houden zijn. Dat zegt toch wel veel over hoe triest het momenteel is gesteld in ons land.
Op dit moment is Nederland een multiculturele samenleving. Dat is prima, maar er moet 1 rode draad zijn. Gedeelde normen en waarden. In Nederland moeten vrouwen veilig over straat kunnen. Maar sommige culturen hebben nou eenmaal de rechten van de vrouw niet hoog in het vaandel staan. Aan mensen die uit deze culturen komen moet extra veel aandacht worden besteed bij de integratie, zodat er absoluut geen twijfel aan is dat wij in Nederland vrouwenrechten zéér hoog in het vaandel hebben staan.
Dat betekent niet dat Nederlandse mannen zonder migratieachtergrond brave engeltjes zijn. Rotte appels zal je altijd hebben - geen maatschappij is perfect en dit kan ook niet. Er zijn helaas zeer veel oorzaken van (seksueel) geweld, maar verschillen in culturele normen en waarden zijn zeker ook een van de factoren(zie: groepsverkrachtingen in India)
Ik hoop dat de dader nooit meer vrijkomt.
Nog even: het zijn niet altijd mannen. Er heeft structureel veel ergs plaatsgevonden in de scholen gerund door nonnen in de vorige eeuw. Laten we dat niet vergeten.
MarlindeRooz schreef:Het is geen excuses. Maar het zijn van een vluchteling of immigrant is niet de oorzaak van het criminele gedrag.
Nogmaals: 90% is man. Dan ook maar alle mannen weren en opsluiten?
Dat mensen uit een andere cultuur anders naar vrouwen kijken is een feit. Alleen ze zijn er en ze blijven toch echt wel komen. Dus moeten wij investeren in een betere integratie en selectie.
_San87_ schreef:Tytonidae schreef:Ik ben echt heel erg verdrietig dat we schijnbaar op een moment in de tijd leven waar er in 1 week zo verschrikkelijk veel geweld tegen vrouwen is gepleegd dat de verschillende incidenten moeilijk uit elkaar te houden zijn. Dat zegt toch wel veel over hoe triest het momenteel is gesteld in ons land.
Op dit moment is Nederland een multiculturele samenleving. Dat is prima, maar er moet 1 rode draad zijn. Gedeelde normen en waarden. In Nederland moeten vrouwen veilig over straat kunnen. Maar sommige culturen hebben nou eenmaal de rechten van de vrouw niet hoog in het vaandel staan. Aan mensen die uit deze culturen komen moet extra veel aandacht worden besteed bij de integratie, zodat er absoluut geen twijfel aan is dat wij in Nederland vrouwenrechten zéér hoog in het vaandel hebben staan.
Dat betekent niet dat Nederlandse mannen zonder migratieachtergrond brave engeltjes zijn. Rotte appels zal je altijd hebben - geen maatschappij is perfect en dit kan ook niet. Er zijn helaas zeer veel oorzaken van (seksueel) geweld, maar verschillen in culturele normen en waarden zijn zeker ook een van de factoren(zie: groepsverkrachtingen in India)
Ik hoop dat de dader nooit meer vrijkomt.
Nog even: het zijn niet altijd mannen. Er heeft structureel veel ergs plaatsgevonden in de scholen gerund door nonnen in de vorige eeuw. Laten we dat niet vergeten.
In 2020 was ruim 95% van de daders man.
Dus inderdaad niet enkel mannen, maar wel voornamelijk mannen.
Kidde schreef:c_alsemgeest schreef:Verband nog niet aangetoond, voor dat delict is wel een verdachte aangehouden:
Man (22) aangehouden voor zedendelict Amsterdam, onbekend of er link is met Lisa uit Abcoude | Binnenland | AD.nl https://share.google/N21UG5b6EIJpGk9AW
Dezelfde verdachte is nu toch aangehouden voor de moord op Lisa: Man (22) vast voor dood Lisa, zelfde verdachte als zedendelict Amsterdamse Weesperzijde: https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... en-lisa-17
friezenfan2 schreef:Maar de oplossing ligt toch niet in het weren van asielzoekers. Je moet dit probleem toch bij de wortels aanpakken. Veel van deze asielzoekers worden met andere normen en waarden opgevoed. Waar een vrouw niets is en niets te zeggen heeft. Zou je niet alle mensen gelijk moet opvoeden??? Al is dat vast een utopisch toekomstbeeld.
Ik ben benieuwd naar de persconferentie straks. Hopelijk wordt er iets meer duidelijk vooral over haar telefoontje naar 112. Hadden die haar nog aan de telefoon toen het gebeurde.
Hoe kwamen ze erachter dat beide zaken met elkaar te maken hadden.
mysa schreef:Heeft er iemand cijfers? Over bijvoorbeeld de afgelopen 10 jaar? Hoeveel vrouwen/meisjes zijn er vermoord door allochtonen en hoeveel door autochtonen? En dan moorden binnen het gezin/de relatie er even uitlaten want ik zou het graag weten voor soortgelijke gevallen als nu.
Deri schreef:Wat word het toch steeds moeilijker om geen mannenhater te worden in deze wereld.
Zoveel leed dat veroorzaakt word is bijna altijd door mannen gepleegd.
Moord, mishandeling, verkrachting, oorlogen, intimidatie, aggressie.
Wit, bruin of pimpelpaars maakt niet uit. Maar wel bijna altijd een man.
En je kan aan de buitenkant niet zien welke gevaarlijk is.
Gooi maar mooi in een shredder. Weg ermee.
[ Afbeelding ]
mysa schreef:Heeft er iemand cijfers? Over bijvoorbeeld de afgelopen 10 jaar? Hoeveel vrouwen/meisjes zijn er vermoord door allochtonen en hoeveel door autochtonen? En dan moorden binnen het gezin/de relatie er even uitlaten want ik zou het graag weten voor soortgelijke gevallen als nu.
Stephanie_86 schreef:kan iemand een beetje zeggen wat er wordt gezegd ik ben op werk zonder tv en geen geluid op de pc