Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malle_meid

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:10

Dit houdt me ook al dagen bezig, ik vind het echt verschrikkelijk |(

Wat me ook vooral bezighoudt is hoe iemand z'n eigen kinderen dit kan aandoen. In geen enkel scenario kan ik hier begrip voor opbrengen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:14

Ik vind het vooral erg dat die kindjes in vertrouwen met hun vader mee gingen. Het is toch hun papa, hoe je het went of keert. En dan doet je papa dit met je… Wat vreselijk sneu :(

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:24

Het laat me niet los. Mijn maag draaide zich om toen ik het nieuws opende en las dat de auto in het water was gevonden... ik hoop zo dat ze er niets van hebben meegekregen, dat is het enige wat ik nog hopen kan. Ben er zo ziek van, zulke onschuldige kinderen met nog een heel leven voor zich.. meegaan met papa , degene die je zou moeten beschermen, en ... ik kan het niet bevatten.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:26

Er was net een persconferentie op oa SBS 6 en daarin werd gezegd dat de kinderen zijn verdronken. Dat zegt niks over of ze dat bewust hebben meegekregen, maar hij heeft ze vooraf dus niet omgebracht.
Heftig en mijn hart huilt! Y;(
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 21-05-25 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:26

Als dingen niet besproken mogen worden kan je dit soort dingen dus ook niet voorkomen. Sommige opmerkingen of vragen komen rot over, maar heel veel mensen lopen echt met al die vragen rond. Bijna heel Nederland heeft meegeleefd en trekt het zich aan.
Hoe rot sommige dingen ook klinken, is het slecht als het niet gewoon besproken mag worden. Kan je er niet tegen, kan je het misschien beter overslaan om te lezen.

En nogmaals; Bokt zal een onderzoek vast niet belemmeren en de familie zal hier niet meelezen.

Maar het is wel heel menselijk om na meeleven nu met vragen te zitten. Het raakt mensen en het is nu het onderwerp van de dag. Waar en met wie mag je het dan wel bespreken? En waarom niet op Bokt?

Gewoon eens ophouden met oordelen hoe andere mensen denken en voelen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:28

Superpony, er is iets ook nog zoiets als fatsoen. Gedraag je toch! Dit is zo ontzettend ongepast en ronduit schofterig.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:29

Over de tijdlijn wil de politie nu nog niks zeggen. Het stukje over het wel of niet naar Mc Donalds geweest zijn is dus nog niet geverifieerd.
Ik hoop het wel. Ze hadden het schijnbaar al zwaar zat in hun thuissituatie ivm weinig geld en wellicht speelde er rondom de ouders meer. Dat weten we natuurlijk niet.
Dan hoop ik dat ze heerlijk hebben genoten van hun Happy meal of wat dan ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:36

Tazzey schreef:
Superpony, er is iets ook nog zoiets als fatsoen. Gedraag je toch! Dit is zo ontzettend ongepast en ronduit schofterig.

Dat vind jij en je gaat zelf nog een stap verder door te gaan schelden op mij of anderen die je A) niet kent en B) dus zelf 0,0 begrip voor kan opbrengen waar zij mee lopen na het meeleven. Dat zegt echt zoveel meer over jou dan over mij.
Ik ben alles behalve schofterig. Zou nu bijna iets schrijven waarvoor ik een ban kan krijgen. Maar gedraag je zelf even.

Mensen hebben emoties. Echt bijna iedereen heeft het erover en heeft bijna dezelfde vragen en overal lopen mensen te speculeren. Dat is normaal en zeer menselijk. Juist omdat het zo niet te begrijpen is en iedereen het vreselijk vindt wat kleine, onschuldige kinderen is aangedaan.

Als je dat niet begrijpt............tja.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:36

superpony schreef:
Als dingen niet besproken mogen worden kan je dit soort dingen dus ook niet voorkomen. Sommige opmerkingen of vragen komen rot over, maar heel veel mensen lopen echt met al die vragen rond. Bijna heel Nederland heeft meegeleefd en trekt het zich aan.
Hoe rot sommige dingen ook klinken, is het slecht als het niet gewoon besproken mag worden. Kan je er niet tegen, kan je het misschien beter overslaan om te lezen.

En nogmaals; Bokt zal een onderzoek vast niet belemmeren en de familie zal hier niet meelezen.

Maar het is wel heel menselijk om na meeleven nu met vragen te zitten. Het raakt mensen en het is nu het onderwerp van de dag. Waar en met wie mag je het dan wel bespreken? En waarom niet op Bokt?

ik snap wel dat verschillende mensen op verschillende manieren denken en soms ook reageren. Ik ben een beeld denker en zie het dan gebeuren en voel dan zo mee met de kinderen dat ik er de hele nacht niet van heb kunnen slapen. Ik weet ook dat andere mensen het nieuws lezen en er niet over na willen denken en ook er niet teveel over willen lezen. iedereen gaat er op zn eigen manier mee om

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:41

Sassy4barrel schreef:
superpony schreef:

ik snap wel dat verschillende mensen op verschillende manieren denken en soms ook reageren. Ik ben een beeld denker en zie het dan gebeuren en voel dan zo mee met de kinderen dat ik er de hele nacht niet van heb kunnen slapen. Ik weet ook dat andere mensen het nieuws lezen en er niet over na willen denken en ook er niet teveel over willen lezen.

Dat heb ik zelf ook. Heel veel leed en narigheid ontwijk ik, maar dit was niet te ontwijken natuurlijk.

Toch kan je wel kiezen om iedereen met zijn eigen gevoelens hierbij in zijn waarde te laten en als je daar niet tegen kan, het onderwerp ontwijken en bijv een topic als dit niet meer lezen.

Juist door het meeleven krijg je dat mensen nog meer willen weten. Het is dichtbij gekomen. De kinderen en vader kregen ene gezicht.

Maar goed, ik ontstip het wel, want het is steeds vaker dat op Bokt wordt bepaald door een groep wat wel of niet gezegd mag worden en dat is zeker bij een onderwerp als dit niet gepast om uit te vechten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:52

superpony schreef:
Sassy4barrel schreef:

ik snap wel dat verschillende mensen op verschillende manieren denken en soms ook reageren. Ik ben een beeld denker en zie het dan gebeuren en voel dan zo mee met de kinderen dat ik er de hele nacht niet van heb kunnen slapen. Ik weet ook dat andere mensen het nieuws lezen en er niet over na willen denken en ook er niet teveel over willen lezen.

Dat heb ik zelf ook. Heel veel leed en narigheid ontwijk ik, maar dit was niet te ontwijken natuurlijk.

Toch kan je wel kiezen om iedereen met zijn eigen gevoelens hierbij in zijn waarde te laten en als je daar niet tegen kan, het onderwerp ontwijken en bijv een topic als dit niet meer lezen.

Juist door het meeleven krijg je dat mensen nog meer willen weten. Het is dichtbij gekomen. De kinderen en vader kregen ene gezicht.

Maar goed, ik ontstip het wel, want het is steeds vaker dat op Bokt wordt bepaald door een groep wat wel of niet gezegd mag worden en dat is zeker bij een onderwerp als dit niet gepast om uit te vechten.[/quote]

Ik vind dat je daar gelijk in hebt. Mij helpt het ook om zoveel mogelijk informatie te hebben om het te kunnen proberen te plaatsen voor mezelf

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:58

Bespreken van informatie en bewezen feiten is wat anders dan gokken en gissen en dingen verzinnen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:35

Sorry dat ik het zeg, maar wat een hoog How Do I Make This About Me gehalte in dit topic zeg. Ik ga ook ontstippen, want je kan er donder op zeggen dat dit topic gaat ontsporen met aannames en giswerk. De schuld zowat bij de moeder in de schoenen schuiven, vind ik ronduit walgelijk. Schaamteloos.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:00

Ik zie helemaal nergens dat iemand de schuld ergens aan geeft :?
De man is uiteraard zelf verantwoordelijk voor zijn daden en deze daad is echt gruwelijk.

Maar zo’n zaak moet in zijn gehele context bekeken worden. Je kan de dader toch niet als losstaand van zijn context bekijken :?
Er zijn altijd factoren die er toe bijdragen dat iemand tot zo’n daad komt, dat komt eigenlijk nooit vanuit het niks.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:02

superpony schreef:
Tazzey schreef:

Dat vind jij en je gaat zelf nog een stap verder door te gaan schelden op mij of anderen die je A) niet kent en B) dus zelf 0,0 begrip voor kan opbrengen waar zij mee lopen na het meeleven. Dat zegt echt zoveel meer over jou dan over mij.
Ik ben alles behalve schofterig. Zou nu bijna iets schrijven waarvoor ik een ban kan krijgen. Maar gedraag je zelf even.

Mensen hebben emoties. Echt bijna iedereen heeft het erover en heeft bijna dezelfde vragen en overal lopen mensen te speculeren. Dat is normaal en zeer menselijk. Juist omdat het zo niet te begrijpen is en iedereen het vreselijk vindt wat kleine, onschuldige kinderen is aangedaan.

Als je dat niet begrijpt............tja.

Ik ga hier niet eens heel diep op in. Als jij niet kunt bedenken dat speculeren over de gruwelijke dood van twee kinderen schofterig ongepast is dan kunnen wij ons gesprek beter staken voordat ik dingen ga zeggen die niet kunnen.
Ik ga dit topic ook ontstippen want ik maak me hier alleen maar woest om. Wat hebben jullie je ware gezicht laten zien. Bah!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 18:18

Dit nieuws maakt veel mensen emotioneel omdat het wat met ze doet, daarom moeten we juist extra lief zijn naar elkaar. Het is de toon die de muziek maakt, maar een tekst op het internet heeft geen toon en daarom bedenken we zelf die toon erbij. Daardoor is de kans op miscommunicatie veel sneller.

Als ik het topic zo lees, vindt iedereen het hoe dan ook een zeer verdrietige situatie. Het raakt ons allemaal. Wij zijn er niet bij geweest, wij kennen het hele verhaal niet en juist die lege gaten zijn vervelend omdat je graag een antwoord wilt hebben. We proberen te begrijpen waarom iemand zo gehandeld heeft. En heel eerlijk, denk ik niet dat we daar ooit een antwoord op krijgen. We kunnen niet in het hoofd van de vader kijken, om te zien waarom hij dacht dat dit de juiste oplossing was.

Het is een forum, er mag gediscussieerd worden, maar dit is een gevoelig onderwerp en daarom lijkt het mij belangrijk dat je je verhaaltje nog een keer na leest voordat je hem plaatst om zo te voorkomen dat je iemand per ongeluk kwetst.

Laten we elkaar steunen in deze moeilijke tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:30

Movement schreef:
Dit nieuws maakt veel mensen emotioneel omdat het wat met ze doet, daarom moeten we juist extra lief zijn naar elkaar. Het is de toon die de muziek maakt, maar een tekst op het internet heeft geen toon en daarom bedenken we zelf die toon erbij. Daardoor is de kans op miscommunicatie veel sneller.

Als ik het topic zo lees, vindt iedereen het hoe dan ook een zeer verdrietige situatie. Het raakt ons allemaal. Wij zijn er niet bij geweest, wij kennen het hele verhaal niet en juist die lege gaten zijn vervelend omdat je graag een antwoord wilt hebben. We proberen te begrijpen waarom iemand zo gehandeld heeft. En heel eerlijk, denk ik niet dat we daar ooit een antwoord op krijgen. We kunnen niet in het hoofd van de vader kijken, om te zien waarom hij dacht dat dit de juiste oplossing was.

Het is een forum, er mag gediscussieerd worden, maar dit is een gevoelig onderwerp en daarom lijkt het mij belangrijk dat je je verhaaltje nog een keer na leest voordat je hem plaatst om zo te voorkomen dat je iemand per ongeluk kwetst.

Mooi gezegd. :j

En ook al lees je het na kan het voor jezelf prima klinken en voor die ander niet.

Ik ben ook iemand die in emotie opzoek gaat naar feiten. Naar verklaringen.
En hoe verdrietiger en naarder ik iets vind, hoe harder ik opzoek ga.

En dat kan heel emotieloos lijken. Maar het is juist het tegenovergestelde.

Wat me overigens in het echt nare situaties ook rustig en helder hield.

Dat is wie ik ben.
En dat zie ik hier ook terug in andere.

En het is jammer dat deze mensen dan weggezet worden als geen fatsoen hebben.

Ieder zijn coping manier van omgaan met verschrikkelijk leed.
Want daar zijn we het inderdaad allemaal mee eens..
Het is onvoorstelbaar verschrikkelijk.
Voor ons al niet te bevatten, laat staan voor de nabestaanden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:35

voor mij gaat het om het discussiëren over een verdrinkingsdood, heel ongepast en heeft niets met speculeren te maken

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:36

Mee eens met de 2 berichten hierboven. Je kan er van uit gaan dat iedereen emotie heeft bij zo'n onderwerp als dit, alleen bij de een uit zich dat anders als bij de ander, maar uit eindelijk komt het ergens allemaal op hetzelfde neer..

Ben er de hele dag zelf wel mee bezig. Ik vind het heftig en intens dat zo iets gebeurd. Er komt steeds meer nieuws naar buiten, maar het blijft bizar en niet voor te stellen wat iedereen van dichtbij meemaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:39

Kinke schreef:
voor mij gaat het om het discussiëren over een verdrinkingsdood, heel ongepast en heeft niets met speculeren te maken

Ook dat kan er wel mee te maken hebben.
Als je bijv weet dat iets een zachtere dood is dan de ander.

Zelf ben ik daar overigens aan voorbij gescrolld.
Maar niet met het gevoel van doe niet zo naar. Maar met ik wil niet weten hoe dat is.
Waarschijnlijk door mijn angst van water.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:43

Kinke schreef:

Ik zie het meer als informatie verzamelen
Ik zou graag willen horen dat de kinderen er weinig van hebben gemerkt .. verdrinken schijnt dus voor volwassenen anders te zijn als voor kinderen ; dat stelt mij gerust om dit te lezen met de hoop dat ze niet in volle paniek zijn heen gegaan..

Dat is niet ongepast maar informatie verzamelen om het een plekje te geven ; is een manier van denken en verwerken

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:44

Movement schreef:

Heel mooi gezegd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:50

Het hele weekend meegeleefd tussen hoop en vrees, vannacht naar bed gegaan wetende dat er lichamen in de auto zaten. Tegen beterweten in vanmorgen nog gehoopt dat het niet zo was, maar helaas. De hele dag spookt deze nachtmerrie door mijn hoofd. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoeveel verdriet familie en bekenden wel niet moeten hebben. Ik denk dat ik dit weekend ook bloemen naar die rotplek ga brengen. Het helpt niks, maar ik moet iets..

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:55

Kabayo schreef:
Ik vind het vooral erg dat die kindjes in vertrouwen met hun vader mee gingen. Het is toch hun papa, hoe je het went of keert. En dan doet je papa dit met je… Wat vreselijk sneu :(

Ja inderdaad |( , en ik las ergens dat vader de kinderen halsoverkop riep om mee te komen naar de Mac en dat de vriendin van vader de schoenen van Jeffrey nog vlug nam, omdat hij niet eens schoentjes aan had.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 18:59

Men spreekt hier toch vooral de hoop uit op hoe het gegaan kan zijn? Tenminste zo lees ik de berichten.
Dat kan imo prima.