Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik vind een heleboel landgenoten eigenlijk best vervelend. Naar gezag hoef je niet te luisteren, als iets verboden wordt ga je er tegenin, klagen over alles en nog wat, en in het buitenland boos zijn dat men daar in de eigen taal spreekt en ze jouw Nederlands niet verstaan. Dan nu weer een regering die niet doorpakt en hulpverleners deze oud en nieuw aan de beesten overlevert.... ik ben niet altijd even trots om Nederlander te zijn
prompter schreef:Ik vind een heleboel landgenoten eigenlijk best vervelend. Naar gezag hoef je niet te luisteren, als iets verboden wordt ga je er tegenin, klagen over alles en nog wat, en in het buitenland boos zijn dat men daar in de eigen taal spreekt en ze jouw Nederlands niet verstaan. Dan nu weer een regering die niet doorpakt en hulpverleners deze oud en nieuw aan de beesten overlevert.... ik ben niet altijd even trots om Nederlander te zijn
rien10 schreef:Voor iedereen die wel voor vuurwerk is: Je gaat echt anders denken als je eigen kind hulperlener is en dienst heeft met oud en nieuw. Echt, doodeng.
Ik nodig iedereen die vuurwerk "wel lollig" vind van harte uit om op 31-12 vanaf 20:00 uur tot 01-01 02:00 uur mee te lopen in het oorlogsgebied. Wedden dat je dan anders piept.
Kappen met die t*ring zooi.
superpony schreef:rien10 schreef:Voor iedereen die wel voor vuurwerk is: Je gaat echt anders denken als je eigen kind hulperlener is en dienst heeft met oud en nieuw. Echt, doodeng.
Ik nodig iedereen die vuurwerk "wel lollig" vind van harte uit om op 31-12 vanaf 20:00 uur tot 01-01 02:00 uur mee te lopen in het oorlogsgebied. Wedden dat je dan anders piept.
Kappen met die t*ring zooi.
Iedereen die als hulpverlener werkt is kind, partner, broer, zus van etc. En er is altijd ene risico, tegenwoordig helemaal. Dus zou me altijd zorgen maken en zeker niet alleen met O&N. Ze gaan heel vaak op situaties af met gevaar.
En zoals gezegd; ik kwam binnen op de SEH, die ook al redelijk beveiligd is en dat is niet voor 1 dag pj.
Hier is ook veel vuurwerk en ook een tijd vooraf. Echt hele harde, doffe knallen vaak tijden lang.
Dat staat los van wat mensen hier zeggen die vuurwerk an sich wel oke vinden of vonden. Zoals steeds herhaald; het fatsoenlijk omgaan met legaal siervuurwerk om 00:00
Heb echt nergens gelezen dat mensen die vuurwerk oke vinden, dat ze het illegale spul en alle weken en maanden ervoor en erna normaal vinden.
rien10 schreef:Oh, dus op 7 oktober moet mijn kind veilig zijn, maar op 31 december mag ze gewond raken?
Of vind je dit een rare redenatie? Net zoals ik jouw redenatie raar vind.
Ik ben het volledig met DP eens: stop met die zooi.
Electra63 schreef:superpony schreef:Electra, Een SEH gaat niet voor niks beveiligen. Staat niet bij voor welke mensen dat is, maar ze doen het omdat er veel ellende is geweest en ze hun personeel willen en moeten beschermen.
@Branka, wij stonden bij een vuurwerkshow van de gemeente. Omdat mijn broer in een elektrische rolstoel zat, hadden we een plek vooraan. Toen viel dus ook een doos om en schoten alle pijlen tegelijk af het publiek in.
Daarna waren er wel shows, maar deden ze het vanaf het water.
Er kan altijd iets mis gaan. Vd week is er een herdenking en valt de geluidsinstallatie waar je vanuit mag gaan dat het professioneel is geplaatst allemaal.
@Shadow, flauw zeg om zo te reageren op wat DP zegt.
Ik vond het flauw om te suggereren dat vooral "de buitenlanders" de overlast van vuurwerk veroorzaken.
In mijn huidige kleine witte gemeente ervaar ik niet minder overlast fan in mijn vorige gemeente Rdam.
Een buurtbewoner is zelfs door plaatsgenoten in elkaar geslagen, toen hij 's avonds tegen jongelui wat zei over het afsteken.
En dat in deze mooie SGP-gemeente
https://www.ad.nl/goeree-overflakkee/ma ... ddelharnis
chanicha schreef:prompter schreef:Ik vind een heleboel landgenoten eigenlijk best vervelend. Naar gezag hoef je niet te luisteren, als iets verboden wordt ga je er tegenin, klagen over alles en nog wat, en in het buitenland boos zijn dat men daar in de eigen taal spreekt en ze jouw Nederlands niet verstaan. Dan nu weer een regering die niet doorpakt en hulpverleners deze oud en nieuw aan de beesten overlevert.... ik ben niet altijd even trots om Nederlander te zijn
Komt ook omdat ze thuis al jaren geen nee horen want dat is pedagogisch onverantwoord![]()
Ik vind het erg dat ze niet gelijk doorpakken, helemaal voor de hulpverleners!
In mijn jeugd werd er ook vuurwerk afgestoken maar nooit werd iemand ermee bekogeld en ook waren er niet van die zware knallen.
pmarena schreef:Ik weet het niet hoor of dat nu per-sé Nederlands is, dat klagen dat "de overheid" het niet goed doet.
Het lijkt iets te zijn dat elders ook voor komt gezien de wereldwijde opkomst van extreem rechts die garen spint bij het idee dat het allemaal niet deugt.....
Ik denk wel dat veel Nederlanders kritisch zijn en niet zo snel onder de indruk zijn van autoriteit.
Mij zegt het ook niet zoveel wat voor status iemand heeft, maar ik volg graag goed beleid en regelgeving waar goed over nagedacht is en dat zinvol is, zoals destijds het Covid-beleid, QR-codes (dat was toen gewoon nodig om stukje bij beetje de samenleving weer te openen zonder al teveel risico te lopen dat de ziekenhuizen overspoeld zouden worden) en dat de grens gewoon bereikt is met dat vuurwerk drama en het nu maar afgelopen moet zijn.