Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:50

Dit land kent tig problemen, maar nee, een regenboog zebra is een hot item :roll:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:54

Qerty schreef:
Dorine92 schreef:
Wanneer heb je een gebrek aan tolerantie dan?

Lees je eigen opsomming nog eens door. Dan heb je al een aardige lijst :)

In dat geval zie ik juist een enorme lijst van waar we allemaal geen aandacht voor hebben omdat het schreeuwerige deel van de allelettersvanhetalfabet-plus alle aandacht opeist

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:56

Lees je wel eens een krant? :+

Daar gaat het overal over behalve queer mensen hoor. En in de tweede kamer gaat het ook over andere dingen.

Ik vind het irritanter dat mensen blijven zeuren over asielzoekers. Terwijl we veel grotere problemen hebben. :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:59

prompter schreef:
Dit land kent tig problemen, maar nee, een regenboog zebra is een hot item :roll:

Omdat het irritant is als dingen door je strot worden geduwd. Je moet niet alleen het tolereren en accepteren, zoals ik doe, nee, je moet actief in de rondte gaan roepen hoe geweldig je het allemaal vindt. En wat daarmee bereikt wordt, is dat iemand die juist super ruimdenkend en makkelijk in omgang is, die nooit enig probleem heeft gehad met wat voor gender of geaardheid dan ook, nu alleen maar weerstand opbouwt. Dus nogmaals, wat ik zeg, is dat het opeisen van tolerantie en acceptatie juist het tegenovergestelde effect heeft. Mensen die jou eerst prima vonden, worden jou zat. Omdat je zo nodig meer aanwezig wilt zijn dan een ander

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:02

MarlindeRooz schreef:

Daar gaat het overal over behalve queer mensen hoor. En in de tweede kamer gaat het ook over andere dingen.

Ik vind het irritanter dat mensen blijven zeuren over asielzoekers. Terwijl we veel grotere problemen hebben. :+

Nou volgens mij hebben we onder andere hele rellen in de tweede kamer achter de rug over de educatie van kinderen, ook wat betreft het opdringen van allelettersvanhetalfabet-plus. Dus ja, ik hou wel een beetje in de gaten wat er zoal geschreven en gezegd wordt ja

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:06

Dorine92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou volgens mij hebben we onder andere hele rellen in de tweede kamer achter de rug over de educatie van kinderen, ook wat betreft het opdringen van allelettersvanhetalfabet-plus. Dus ja, ik hou wel een beetje in de gaten wat er zoal geschreven en gezegd wordt ja

Dat gedoe over de lentekriebels bleek gebaseerd te zijn op misinformatie. Maar dat weet je natuurlijk als je alles goed in de gaten houdt. :j

Maar dat is 1 ding, en al een jaar geleden. :=

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:18

Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:19

Dorine92 schreef:
Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?

Je mag ook niet stelen of crimineel zijn. Dat ook maar niet meer bespreken dan? Want het mag niet = probleem opgelost? :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:28

superpony schreef:
journee schreef:
Betreft de regenboog zebrapaden, die zijn niet officieel en daar hoeft men dus ook niet voor te stoppen. Alleen witte banen zijn officieel zebrapad dus sommige gemeenten hebben deze met een regenboog gecombineerd. Feit is alleen wel dat deze onduidelijkheid betreft de zebrapaden veel twijfel oproept en dus niet echt bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.

https://indebuurt.nl/gouda/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-is-een-regenboogzebrapad-een-officieel-zebrapad~106873/

Oke. Ik dacht toen te hebben gelezen dat het zebrapad werd vervangen door een regenboog pad hier, maar zou ik even terug moeten zoeken.
Ik weet eigenlijk ook zo niet of er borden voor op de weg staan.

Als een regenboogzebrapad er de originele witte balken overheen heeft, dan is het wel rechtsgeldig en moet je stoppen. Dus alleen regenboog niet, regenboog & witte balken wel en natuurlijk het originele witte balken zebrapad betekent ook stoppen.

Dat dit voor veel mensen onduidelijk is, irritaties en misverstanden opwekt en dus niet bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid is voor mij ook de enige reden waarom ik er niet zo'n fan van ben. Verder vind ik het vaak wel een fleurig gezicht, maar veiligheid gaat voor mij wat dat betreft vóór.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:35

Dorine92 schreef:

Niet iedereen, en daarom is het nodig om er aandacht voor te blijven vragen.
Joodse mensen waren compleet geassimileerd (onzichtbaar) in de vooroorlogse samenleving. Dat heeft hun niet gered.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:51

MarlindeRooz schreef:
Dorine92 schreef:

Je mag ook niet stelen of crimineel zijn. Dat ook maar niet meer bespreken dan? Want het mag niet = probleem opgelost? :D

Nou nee. Maar er wordt ook niet besproken dat je geen asielzoekers mag slaan toch :D dat is gewoon evident en als je je daar niet aan houdt krijg je problemen met bijvoorbeeld de politie. En terecht.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:52

senna21 schreef:
Dorine92 schreef:

Joodse mensen waren compleet geassimileerd (onzichtbaar) in de vooroorlogse samenleving. Dat heeft hun niet gered.

Nou, dat zou ik niet zo stellig durven beweren. Ik denk dat mensen waarvan niet openlijk bekend was dat zij Joods waren juist meer kans hebben gehad om de oorlog te overleven. Niet voor niets werd er een heel systeem opgezet om Joden aan valse papieren te helpen.

https://jck.nl/agenda/persoonsbewijzen-vervalsingen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:56

superpony schreef:
Mensen denken nu; huur duur, boodschappen duur, zorg duur, benzine duur en we geven geld weg. Dat moet je doorbreken.

Alleen is het een groep waar heel moeilijk mee valt te praten. Alles gaat op het onderbuikgevoel en als je met feiten aankomt of probeert uit te leggen hoe dingen werken dan word je al snel uitgescholden voor linkse *****.

Naast het feit dat er onwijs veel desinformatie rondgaat! Ook verspreiden politici heel veel onwaarheden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:58

Dorine92 schreef:

Omdat het bijv. in een programma van een partij staat? Mensen willen blijkbaar dat er over gesproken moet worden. Dat debat hoef je niet aan te zetten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:01

journee schreef:
senna21 schreef:

Nou, dat zou ik niet zo stellig durven beweren. Ik denk dat mensen waarvan niet openlijk bekend was dat zij Joods waren juist meer kans hebben gehad om de oorlog te overleven. Niet voor niets werd er een heel systeem opgezet om Joden aan valse papieren te helpen.

Dat klopt dus niet. Zelfs joden die christenen waren en/of zelf niet wisten dat hun voorouders joods waren, zijn gedeporteerd en vermoord.
En dan nog, er lagen alleen drogredenen en angst ten grondslag aan deze genocide.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:04

janderegelaa schreef:
Iemand die in een tutu of roze string op een boot staat te dansen heeft denk ik een prima eigenwaarde. Ik vind alleen dat het bij mensen die weinig homo acceptatie hebben niet bijdraagt aan wel acceptatie. En dat zou toch het doel moeten zijn.

Maar waarom is dat een probleem en carnaval niet. Waar iedereen er net zo bizar bijloopt, en niet een 1 dag op een boot maar ruim een week overal.

Beide een beetje maf.

En net zoals er bij carnaval mensen gematigd verkleed zijn, is dat op de gay pride ook zo. Er zijn maar een paar boten die wat extremer zijn, de meeste staan gewoon in uitaanskleding op zo'n boot.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:12

senna21 schreef:
journee schreef:

Dat klopt dus niet. Zelfs joden die christenen waren en/of zelf niet wisten dat hun voorouders joods waren, zijn gedeporteerd en vermoord.
En dan nog, er lagen alleen drogredenen en angst ten grondslag aan deze genocide.

Natuurlijk sloeg de genocide nergens op. Ik geef alleen aan dat jouw voorbeeld niet zo goed is. In de oorlog was iedereen die Joods was de pineut. Behalve dus de mensen die zich als niet jood konden voordoen of onderdoken. Openlijk Joods zijn was toen juist levensgevaarlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:14

Sorry maar je hebt blijkbaar geen idee over de jodenvervolging in Nederland als je zulke uitspraken durft te doen. :n

Het was allang bekend wie Joods was en wie niet. Zo’n vals persoonsbewijs was alleen handig als je op straat aangehouden werd. Als ze erachter kwamen dat het nep was, hing je alsnog. Het zorgde er voor dat je niet direct opgepakt werd als je ondergedoken zat.

Dankzij de Nederlandse bureaucratie wisten de Duitsers al precies wie er wel en niet Joods was.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:17

Maar even heel simpel gezegd, je kunt toch gewoon met je eigen club lol hebben? Binnen de community word je gewoon geaccepteerd en gewaardeerd lijkt me. Waarom dan zoveel energie steken in mensen die jou toch al niet moeten, en de mensen die niet per se iets met maar zeker ook niet iets tegen jou hebben, tegen je in het harnas jagen. Wat heb je daaraan. Ik vraag me dat oprecht af.
Ik persoonlijk heb altijd gewoon zoiets van ik ben gewoon mezelf, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik wil, en sommige mensen vinden dat heel leuk, anderen vinden dat heel stom. De mensen die het stom vinden heb ik geen last van, want ik slaap er geen minuut minder om dat zij het stom vinden, en de mensen die het leuk vinden, daar ga ik leuk mee om.
Waarom is dat voor allelettersvanhetalfabet-plus dan anders? Waarom moeten mensen van buiten de community er zo mee doodgegooid worden? Ik denk dat het eerder meer gezeur oplevert dan minder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:18

Omdat het opzich wel fijn is gewoon veilig over straat te kunnen en te kunnen deelnemen aan de maatschappij?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:22

Ik vind alleen al jouw herhaalde 'allelettersvanhetalfabet' getuigen van wáárom het nog nodig is.
Het is in dit land gewoon nog steeds zo - al roepen we nog zo hard dat we súpertolerant zijn en zo - dat je niet geaccepteerd wordt als je anders bent.
Twee mannen die op straat hand in hand lopen in een uitgaansgebied lopen gewoon een groter risico om een stalen pijp op hun nek te krijgen.
Transgender personen worden nog breeduit misgendered en publiek voor 'geestelijk gestoord' uitgemaakt én zijn niet veilig.
Kijk alleen maar even wat de artiest Elmer deze week over zich heen kreeg na haar deelname aan Bar Laat - en die is niet eens trans, alleen haar act is een ander gender dan zij zelf. Ze is vrouw (die weliswaar wat neigt naar nonbinair, maar zegt zelf: ik ben vrouw) en treedt op als man. De opmerkingen op social media, daar lustten echt de honden geen brood van.

En dat is precies waarom het nodig is.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 14-03-25 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:23

Omdat je als minderheid zomaar in een politiek klimaat terecht kan komen waar jij en jouw levensstijl niet wordt getolereerd. En een minister van een partij die heult met de AFD (neo-nazi's) en de Hongaarse regering vertrouw ik voor geen meter.
Opkomen voor tolerantie en diversiteit blijft hard nodig.
@Dorine Top dat je vragen blijft stellen!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:25

Dorine92 schreef:
tegen je in het harnas jagen.

Hieruit blijkt wel dat je helemaal niet zo tolerant bent als dat je zelf zegt. Waarom doet het uberhaupt wat met je?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:28

Misschien zijn bepaalde mensen bang dat het besmettelijk is ofzo? Dat ze zelf homo-ritus krijgen?

En Wilders is inderdaad ook fan van de AFD. Lijkt me geen fijn gevoel als queer persoon in Nederland.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 19:38

Sommige mensen willen gewoon niet toegeven dat ze eigenlijk super intolerant zijn ...