Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qerty schreef:Dorine92 schreef:Wanneer heb je een gebrek aan tolerantie dan?
Lees je eigen opsomming nog eens door. Dan heb je al een aardige lijst
prompter schreef:Dit land kent tig problemen, maar nee, een regenboog zebra is een hot item
MarlindeRooz schreef:Lees je wel eens een krant?
Daar gaat het overal over behalve queer mensen hoor. En in de tweede kamer gaat het ook over andere dingen.
Ik vind het irritanter dat mensen blijven zeuren over asielzoekers. Terwijl we veel grotere problemen hebben.
Dorine92 schreef:MarlindeRooz schreef:Lees je wel eens een krant?
Daar gaat het overal over behalve queer mensen hoor. En in de tweede kamer gaat het ook over andere dingen.
Ik vind het irritanter dat mensen blijven zeuren over asielzoekers. Terwijl we veel grotere problemen hebben.
Nou volgens mij hebben we onder andere hele rellen in de tweede kamer achter de rug over de educatie van kinderen, ook wat betreft het opdringen van allelettersvanhetalfabet-plus. Dus ja, ik hou wel een beetje in de gaten wat er zoal geschreven en gezegd wordt ja
superpony schreef:journee schreef:Betreft de regenboog zebrapaden, die zijn niet officieel en daar hoeft men dus ook niet voor te stoppen. Alleen witte banen zijn officieel zebrapad dus sommige gemeenten hebben deze met een regenboog gecombineerd. Feit is alleen wel dat deze onduidelijkheid betreft de zebrapaden veel twijfel oproept en dus niet echt bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.
https://indebuurt.nl/gouda/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-is-een-regenboogzebrapad-een-officieel-zebrapad~106873/
Oke. Ik dacht toen te hebben gelezen dat het zebrapad werd vervangen door een regenboog pad hier, maar zou ik even terug moeten zoeken.
Ik weet eigenlijk ook zo niet of er borden voor op de weg staan.
Dorine92 schreef:Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?
MarlindeRooz schreef:Dorine92 schreef:Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?
Je mag ook niet stelen of crimineel zijn. Dat ook maar niet meer bespreken dan? Want het mag niet = probleem opgelost?
senna21 schreef:Dorine92 schreef:Maar wat moet er dan in de tweede kamer besproken worden dan? We weten toch al dat je bijvoorbeeld geen homo's mag slaan?
Niet iedereen, en daarom is het nodig om er aandacht voor te blijven vragen.
Joodse mensen waren compleet geassimileerd (onzichtbaar) in de vooroorlogse samenleving. Dat heeft hun niet gered.
superpony schreef:Mensen denken nu; huur duur, boodschappen duur, zorg duur, benzine duur en we geven geld weg. Dat moet je doorbreken.
journee schreef:senna21 schreef:Niet iedereen, en daarom is het nodig om er aandacht voor te blijven vragen.
Joodse mensen waren compleet geassimileerd (onzichtbaar) in de vooroorlogse samenleving. Dat heeft hun niet gered.
Nou, dat zou ik niet zo stellig durven beweren. Ik denk dat mensen waarvan niet openlijk bekend was dat zij Joods waren juist meer kans hebben gehad om de oorlog te overleven. Niet voor niets werd er een heel systeem opgezet om Joden aan valse papieren te helpen.
https://jck.nl/agenda/persoonsbewijzen-vervalsingen
janderegelaa schreef:Iemand die in een tutu of roze string op een boot staat te dansen heeft denk ik een prima eigenwaarde. Ik vind alleen dat het bij mensen die weinig homo acceptatie hebben niet bijdraagt aan wel acceptatie. En dat zou toch het doel moeten zijn.
senna21 schreef:journee schreef:
Nou, dat zou ik niet zo stellig durven beweren. Ik denk dat mensen waarvan niet openlijk bekend was dat zij Joods waren juist meer kans hebben gehad om de oorlog te overleven. Niet voor niets werd er een heel systeem opgezet om Joden aan valse papieren te helpen.
https://jck.nl/agenda/persoonsbewijzen-vervalsingen
Dat klopt dus niet. Zelfs joden die christenen waren en/of zelf niet wisten dat hun voorouders joods waren, zijn gedeporteerd en vermoord.
En dan nog, er lagen alleen drogredenen en angst ten grondslag aan deze genocide.