Explosie Den Haag - meerdere doden en gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:43

Er staat jerrycans met onbekende inhoud. Het kon ook net zo goed bestemd zijn voor een drugslab en zijn hun alleen 'couriers'. En als het wel 14 cans bezine was spoor je al niet dat je daar zo mee rond rijdt.
Maar het is inderdaad een bizarre lading.

Mag toch hopen dat ze zulke mensen voor de rest van hun leven opsluiten :n

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:43

Net was hier vuurwerk, dan schrik je toch wel weer even. Sinds gisterenavond is de bewaking hier weg, er stonden wel 6 politie busjes met in elk busje agenten dag en nacht sinds de ramp. Nu hebben ze het gebied iets kleiner gemaakt en staan er tijdelijke noodcontainers met erin bewaking en ernaast camerabewaking.
Je vraagt je af wat een hersenlozen dit gedaan hebben. Met zoveel jerrycans, dan wil je de boel wel bewust opblazen denk ik dan. Het geluid was ook echt wel alsof je bv een gaskachel hoog zet,dat whooop met zo heel hard bromgeluid gerommel erbij naast de 2 knallen daaraan voorafgaande. Straks kunnen deze gasten die dit gedaan hebben weer op de maatschappij zijn kosten eten, onderdak, medische zorg, vermaak, sport etc in de gevangenis krijgen. Terwijl wij hier moeten bezuinigen op zorg, onderwijs, sociale zekerheid etc. Ik vraag me af of ze bv ook te weten komen welk leed ze hier hebben veroorzaakt bij families die hier helemaal niks aan kunnen doen, zoals het jochie wat nu zijn beide ouders moet missen. Of de ouders van hun zoon van begin 30 die toevallig bij een vriendin logeerde die nacht.
Mensen komen nu langs om bloemen te leggen of aan de hekken te hangen, en ook de inzameling van slachtoffers wordt voor gegeven, dat geeft wel een fijn gevoel van verbondenheid. Maandag is er weer een bijeenkomst waar ik en de andere mensen uit de straat waar het gebeurt is welkom zijn.
Afgelopen week heb ik nog meegeholpen naar het zoeken van Snoopy en Candy, 2 zwarte binnenkatten met witte pootjes die niet meer te vinden zijn na de ramp. Zij hoorde bij het huis waar later de nog levende vrouw uit het puin is gered. Ik heb onder andere met meer vrijwilligers de buurt afgestruind en flyers opgehangen.

Anoniem

Re: Explosie Den Haag - meerdere doden en gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:16

Het wordt steeds gekker.
De advocaat van de verdachtes van de ontploffing wordt met de dood bedreigd.
Worden vanzelf lynchpartijen.
Wordt steeds gezelliger in de wereld.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:32

Loretta schreef:
Dan ben je toch ook wel knettergek. Je weet gewoon van te voren dat de pakkans bijna 100 procent is als je een dergelijke aanslag op een flat pleegt. Zeker als je recentelijk al bent opgepakt.

Die zijn echt niet goed bij hun hoofd.

Bizar toch te beseffen hoever mensen gerust gaan bij onenigheid...dat ze berg onschuldige buitenstaanders zo de ellende in jagen vergeten ze volledig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:38

De mensheid is gek geworden, geen enkele vorm van compassie of menselijkheid. Iemand huurt me in om een boem te veroorzaken. Dan doe ik dat. Of er mensen aan dood gaat boeit niet.

Ik zag pas een interview met een gemaskerde "makelaar in mensen die boem willen doen" oftewel een tussenpersoon die werd ingeschakeld als iemand iets wilde "duidelijk maken aan iemand die iets verkeerd had gedaan" 8)7 deze tussenpersoon huurde dan weer mensen in die dat wel wilden doen voor hem

en afhankelijk van hoe duidelijk de waarschuwing moest zijn. Iets aan de deur hangen, een waarschuwende boem zonder al te veel schade of alles vernietigend. De interviewer vroeg of menselijke slachtoffers of kinderen die iets oplopen niet te erg waren. Werd er ijskoud geantwoord ja we proberen het te voorkomen maar als het toch gebeurd kan ik er niet mee zitten :oo -:(- |( zo kil en emotieloos. Hoe worden mensen zo?

En heeft een dergelijke interviewer, hoewel hij geheimhoudingsplicht heeft niet de taak om zo iemand aan te geven? Of loopt hij dan het risico zelf geelimineerd te worden?

Vannacht alweer 5 huizen elders verwoest door een boem -O- :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:49

Ik ben het helemaal met jullie eens maar zou het ook niet te maken hebben met actie reactie?
Als ik vroeger iets flikte kon ik thuis ook nog wat verwachten en werd je geleerd ook rekening te houden met anderen.
Tegenwoordig zijn ze er trots op als ze zoiets hebben gedaan 8)7

Edit,

Je kon toen wel ouders nog aanspreken als hun kroost iets had geflikt, nu hoor je bijna alleen maar dat hun kind dat niet doet -O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:05

karuna schreef:
De mensheid is gek geworden, geen enkele vorm van compassie of menselijkheid. Iemand huurt me in om een boem te veroorzaken. Dan doe ik dat. Of er mensen aan dood gaat boeit niet.

Ik zag pas een interview met een gemaskerde "makelaar in mensen die boem willen doen" oftewel een tussenpersoon die werd ingeschakeld als iemand iets wilde "duidelijk maken aan iemand die iets verkeerd had gedaan" 8)7 deze tussenpersoon huurde dan weer mensen in die dat wel wilden doen voor hem

en afhankelijk van hoe duidelijk de waarschuwing moest zijn. Iets aan de deur hangen, een waarschuwende boem zonder al te veel schade of alles vernietigend. De interviewer vroeg of menselijke slachtoffers of kinderen die iets oplopen niet te erg waren. Werd er ijskoud geantwoord ja we proberen het te voorkomen maar als het toch gebeurd kan ik er niet mee zitten :oo -:(- |( zo kil en emotieloos. Hoe worden mensen zo?

En heeft een dergelijke interviewer, hoewel hij geheimhoudingsplicht heeft niet de taak om zo iemand aan te geven? Of loopt hij dan het risico zelf geelimineerd te worden?

Vannacht alweer 5 huizen elders verwoest door een boem -O- :(:)

Dit denk :j

Dit soort mensen hebben geen hart en geen geweten.
Hoe ze zo worden weet ik niet, zo geboren? opgegroeid in zo'n milieu?

Is het ook niet hoe oorlogen ontstaan? Stelletje machthebbers die ruzie maken en onschuldige mensen en dieren die het slachtoffer zijn? |(

Sabri:
Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van vuurwerk, iedere keer ben je natuurlijk bang dat er weer zoiets gebeurd. Echt heel sneu van die katten ook, die zullen vrees ik ook slachtoffer zijn geworden..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:25

karuna schreef:

Dan hoop ik dat ze in deze zaak ook de tussenpersoon en de opdrachtgever voor het hekje weten te krijgen. Maar goed, als ze dan al 4 verdachten hebben weten te arresteren dan ziet dat er goed uit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:35

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 13:36

Damn...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:39

Dat meldde ik al. De gewonde had ik nog niet meegekregen. |( maar je zou toch zeggen na een zo vernietigende effecten in Den Haag zou je toch ergens hopen dat er nagedacht wordt van Oh dit kan ook nog zo verkeerd uitpakken -O- , of zou dat juist aanwakkerend werken van heee zo kan het ook uitpakken. Voegt met walging geen blije smiley toe %)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:58

karuna schreef:
Dat meldde ik al. De gewonde had ik nog niet meegekregen. |( maar je zou toch zeggen na een zo vernietigende effecten in Den Haag zou je toch ergens hopen dat er nagedacht wordt van Oh dit kan ook nog zo verkeerd uitpakken -O- , of zou dat juist aanwakkerend werken van heee zo kan het ook uitpakken. Voegt met walging geen blije smiley toe %)

Helaas zijn er een aantal enorm egoistische en/of mentaal zieke mensen op de wereld. Dit valt niet eens meer onder domheid. Ze weten dondersgoed wat er kan gebeuren en het boeit ze gewoon geen moer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:02

karuna schreef:

Ik denk dat het zo langzamerhand eens tijd wordt om af te vragen of dit type criminelen met 0,0 emphatie en grootse misdaden waarmee ze zichzelf in de schijnwerpers zitten. Na uitzitten van hun straf niet gewoon op een zwaarbeveilgde lomgstay TBS afdeling thuishoren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:03

Daarom ook vrees ik als er idd op korte termijn oorlog uit breekt dat het vlot einde wereld is. Om iets soms zelfs stompzinnigs worden onschuldige mensen al vermoord...laat staan in een wereldoorlog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:05

Ik krijg juist het idee dat de uitvoerders jonge gastjes zijn soms minderjarig die voor wat rotcenten dit uitvoeren. Ergens zou je hopen (doe ik niet niemand verdient het gewond te raken of erger) dat een van die neerleggers armen en benen kwijt raakt en dan ook nog eens een populaire gast of zo. Dat die tot inkeer komt en langs scholen gaat en tiktok of weet ik wat van kijk eens je kunt er zelf ook schade door oplopen stop ermee. Als ze geen idioten vinden die het risicovolle vuile werk willen opknappen moeten de opdrachtgevers zelf aan de slag.

Zo langzaam aan heb ik het idee dat bij een hele generatie bij best veel mensen geweten, gevoel, empathie compleet ontbreekt. Als ze dit al doen als ze jong zijn wat dan als ze eenmaal volwassen zijn. Werk? Of is dit dan hun broodwinning? Mensen dingen aandoen zonder enige vorm van emotie

Het zou wat zijn als internet er eens twee weken uitligt. Geen telegram, geen whats app alleen ouderwetsche telefoon postduif en brief. Dan is het lastig contact leggen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:11

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:12

karuna schreef:
Ik krijg juist het idee dat de uitvoerders jonge gastjes zijn soms minderjarig die voor wat rotcenten dit uitvoeren.

Wellicht doen ze dit onder druk van de hogere hand. (Weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:24

Hoe willen ze dit handhaven ze hebben al personeel te kort. :=

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:37

Gister middag is onze straat afgezet ivm mogelijk explosief in een auto, en er zijn 2 verdachten uit onze stad aangehouden mbt de explosie in Den Haag, je zou bijna 1+1 denken...
Onze stad is al heel lang aan het vervallen, en ik vrees dat het nog veel gekker gaat worden.
Je denkt dat je veilig bent in je woning, maar we hebben allemaal gezien dat je echt letterlijk nergens meer veilig bent en dat is een rare gewaarwording.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:41

karuna schreef:
Ik krijg juist het idee dat de uitvoerders jonge gastjes zijn soms minderjarig die voor wat rotcenten dit uitvoeren.

Zo langzaam aan heb ik het idee dat bij een hele generatie bij best veel mensen geweten, gevoel, empathie compleet ontbreekt. Als ze dit al doen als ze jong zijn wat dan als ze eenmaal volwassen zijn. Werk? Of is dit dan hun broodwinning? Mensen dingen aandoen zonder enige vorm van emotie

Het zou wat zijn als internet er eens twee weken uitligt. Geen telegram, geen whats app alleen ouderwetsche telefoon postduif en brief. Dan is het lastig contact leggen

Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar waar komt dat dan door?
Het is toch gek dat dat “ineens” zo opkomt, hoe komt dat dan?
Daar heeft niemand een antwoord op dat weet ik ook wel, maar ik vraag het me toch af.
Ik sta voor de klas en heb soms kinderen in de klas waarvan ik denk; die moet ik op een lijst zetten. Daar maak ik me zorgen over voor de toekomst. Dat doe je niet want die lijst is er niet en het is ook niet op vaste vermoedens gebaseerd, maar toch…….
Ik zie best regelmatig kleine sociopaatjes om me heen helaas. Ik ga er dan maar vanuit dat ze jong zijn en dat het wel goedkomt, maar ik maak me bij sommige hiervan echt wel zorgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:59

Is het de lossere opvoeding. Te drukke ouders die daardoor te weinig tijd kunnen doorbrengen met hun kinderen? Internet met alle gekke rare ideen? Invloeden van influensers die alles goed voor elkaar lijken te hebben met dure spullen en wil "men" dat ook en wel nu ten koste van alles? Vecht spellen die er akelig realistisch uitzien waar je mensen moet doden en denken dat het echte leven ook zo is? Geen toekomst zien? Invloed van amerikaanse straatbendes die "stoer doen"? Hersens kapot door middelen zoals vapes ,weed, zwaarder, drank?

Ik maak me er al langer zorgen over, mensen die zomaar worden neergestoken, pistolen en messen op school, gewapende overvallen door 15 minners. Oplichting van ouderen door zogenaamde agenten. Enz en dan zijn ze nog niet eens volwassen -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:13

All of the above. En drugs. Hele grote hoeveelheden hersen vernietigende drugs. Snel geld door drugs. Status door drugs. Een vernietigd moreel kompas door drugs. Dood en verderf door drugs.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:02

Status door opdrachten van criminele jongens waar ze tegenop kijken is waarschijnlijker. Die hebben mooie spullen/kleding/ auto etc en bieden dat soort lokkertjes aan aan jongeren. Vooral die in wijken waar een straatcultuur heerst.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:07

Maar vroeger onthoofden we mensen op een plein, werden ze gemarteld en keken we allemaal toe met het hele gezin. Ook toen waren we al gek, het materieel wordt alleen groter

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:56

rien10 schreef:
All of the above. En drugs. Hele grote hoeveelheden hersen vernietigende drugs. Snel geld door drugs. Status door drugs. Een vernietigd moreel kompas door drugs. Dood en verderf door drugs.

Vergeet de alcohol niet. En vooral die 2 samen...