Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:00

Pandora2 schreef:
De match in het Stade de France gisteren is toch min of meer rustig verlopen las ik.
Kon ook bijna niet anders, met die draconische veiligheidsmaatregelen... :wow: :=
Het is gewoon doodzonde dat voor sport zoiets nodig blijkt te zijn anno 2024.
Nog te zwijgen van de miljoenen die bij zulke dingen uitgegeven worden :x

Ik heb wel een paar filmpjes van een vechtpartij en een soort jacht op de tribune langs zien komen. Je zag echt het andere publiek ervoor wegvluchten, ik denk niet dat die een leuke avond hebben gehad :n
Maar er waren zo te zien ook maar iets van 50 maccabi-fans in plaats van 2600.
Ook nog een mooie foto langs zien komen van zo'n Maccabi-fan met een groot embleem van het Israelische leger op z'n shirt :x

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:47

Die lopen gewoon te provoceren.
Misselijk volk!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:50

Popstra schreef:
Die lopen gewoon te provoceren.
Misselijk volk!

Dat was op het Eurovisie songfestival ook al zo. Altijd hetzelfde liedje en de wereld houdt ze uit een soort schuldgevoel altijd de hand boven het hoofd.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:39

:oo wat een stelletje leugenaars zijn ze bij de Telegraaf. Waarom wordt er niet gewoon de waarheid verteld? %)
Citaat:
Escalatie in het stadion

Tijdens de Nations League-wedstrijd waarin Frankrijk het donderdagavond opnam tegen Israël zijn vechtpartijen uitgebroken. Op beelden zou te zien zijn dat Franse supporters op de vuist gaan met Israëlische fans op de tribunes van het Stade de France

Dat is dus helemaal niet wat je daar ziet, je ziet een groep Maccabi-hooligans 1 persoon in elkaar slaan waarna beveiligers ingrijpen en de groep fans begint te rennen naar een ander vak. Je ziet alle mensen in dat andere vak (waarschijnlijk Franse fans) heel snel wegvluchten.

Benzz

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:04

Omdat Weird Duk ( televaag) een enorme racist is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:35

Benzz schreef:
Omdat Weird Duk ( televaag) een enorme racist is.

Inderdaad, behalve een racist, vooral ook een Trump- en Putinaanhanger en moslimhater.

Echt bizar wat hij er allemaal uitkraamt!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:42

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:50

Ik ben benieuwd of het kabinet gaat vallen op basis van wat er zoal is gezegd de afgelopen paar dagen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:29

ze zitten er nog, gelukkig mag vrijheid van meninguiting ook weer ruimer,
hoor en wederhoor kan verhelderend werken, vise versa, maar goed het was het proberen waard

heb een leuk boekje ontdekt, dat geeft aan wat we in dit land kwijt zijn geraakt,

De Nieuwe Standenstaat van Martin Sommers

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:50

mce schreef:
hoor en wederhoor kan verhelderend werken, vise versa, maar goed het was het proberen waard

heb een leuk boekje ontdekt, dat geeft aan wat we in dit land kwijt zijn geraakt,

De Nieuwe Standenstaat van Martin Sommers

[ Afbeelding ]

Vrijheid van meningsuiting?

Ministers en politici die racistische uitspraken doen? Dat noem je vrijheid van meningsuiting?

Fijn land +:)+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:17

mce schreef:

Pardon? :oo
Gebeurtenissen framen, groepen mensen wegzetten als minderwaardig en crimineel en dat ook nog koppelen aan cultuur en genen en vervolgens daar over liegen vind jij vrijheid van meningsuiting?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:51

https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf (quote irmaz)

en wie - als je een nederlandspaspoort hebt - zich hier aan houd, hoeft zich niet gediscrimineerd te voelen, lijkt me

en wie zich er niet aan houd mag zich achter de oren krabben,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:11

Toch word ik zeer regelmatig gediscrimineerd en buitengesloten en met mij best veel mensen door overheid, instanties bedrijven en mensen. Toegankelijkheid die ontbreekt of wordt verslechterd. Internet en smartphones die nodig zijn voor zelfs de simpelste bankzaken. Heb je die niet dat is dan pech en dan ben ik zelfs nog blank en native Nederlands tot pakweg 6 generaties. Daarvoor half duits geloof ik

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:41

Ik vind het jammer dat het niet geklapt is. Ik zie op die plekken liever mensen die voor verbinding kunnen zorgen, in plaats van extra haat en onbegrip kweken.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:39

ik wacht maar af wat hierop volgt, eerst maar eens afwachten hoe het gaat verlopen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:54

mce schreef:
https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf (quote irmaz)

en wie - als je een nederlandspaspoort hebt - zich hier aan houd, hoeft zich niet gediscrimineerd te voelen, lijkt me

en wie zich er niet aan houd mag zich achter de oren krabben,

er is iets fout gegaan met de link

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:58

mce schreef:
ik wacht maar af wat hierop volgt, eerst maar eens afwachten hoe het gaat verlopen.

Jij hebt die luxe, ik ook. Maar mensen die de afgelopen jaren en vooral de afgelopen week weggezet zijn als 'foute' niet-echte Nederlanders hebben die luxe niet. Zij moeten iedere dag om gaan met mensen die nu ineens vinden dat ze toestemming hebben om zich openbaar onfatsoenlijk tegenover hen te gedragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:07

En al decennia lang. Mensen die hier geboren zijn en hier opgegroeid zijn met iedere keer maar weer die verdachtmakingen, die vijandigheid, en het in twijfel trekken van hun bestaansrecht. Vreselijk.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:23

irmaz schreef:
mce schreef:

Jij hebt die luxe, ik ook. Maar mensen die de afgelopen jaren en vooral de afgelopen week weggezet zijn als 'foute' niet-echte Nederlanders hebben die luxe niet. Zij moeten iedere dag om gaan met mensen die nu ineens vinden dat ze toestemming hebben om zich openbaar onfatsoenlijk tegenover hen te gedragen.

Dan moeten ze hem maar in uw berichtje openen.

Dat is zo, lees het boek, of alleen de samenvatting is al genoeg.

en of dat weer te herinvoeren is weet ik niet,

wel weet ik en daar sta ik volledig achter wie zich in dit land misdraagt moet zich eerst maar eens achter de oren krabben, en de gevolgen accepteren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:32

Mce, ik kan je reactie niet volgen. Wat moet je in 'uw berichtje' openen? Wat zou er heringevoerd moeten worden?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:50

Fly_high schreef:
Wie heeft er dan geen tolerantie voor Nederlanders? En hoe belemmert het jou in je dagelijkse leven?

Als je behoefte hebt om in Nederlands klederdracht te lopen houdt ook niemand je tegen hoor.

Toch wel hoor, er zijn winkels, bedrijven die kledingvoorschriften hebben i.v.m, Representatie, Veiligheid, Hygiëne.

Maar ook hier weer uitzonderingen dan heet het (waarschijnlijk) een uniform,

zeker, in mijn vrije tijd, of tijdens een folkloristisch dag/- evenement mag ik in klederdracht lopen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:01

Shadow0 schreef:
Mce, ik kan je reactie niet volgen. Wat moet je in 'uw berichtje' openen? Wat zou er heringevoerd moeten worden?

Voor degene die willen weten of ze zelf wel goed geïntegreerd zijn: de kernwaardes van de Nederlandse samenleving https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf(quote irmaz, d.d.12-11-2024)

https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 2acf17/pdf

of op het boek googlen, dan komen er genoeg linkjes die de moeite waard zijn om te lezen.
Laatst bijgewerkt door mce op 16-11-24 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:21

mce schreef:
Fly_high schreef:
Wie heeft er dan geen tolerantie voor Nederlanders? En hoe belemmert het jou in je dagelijkse leven?

Als je behoefte hebt om in Nederlands klederdracht te lopen houdt ook niemand je tegen hoor.

Toch wel hoor, er zijn winkels, bedrijven die kledingvoorschriften hebben i.v.m, Representatie, Veiligheid, Hygiëne.

Maar ook hier weer uitzonderingen dan heet het (waarschijnlijk) een uniform,

zeker, in mijn vrije tijd, of tijdens een folkloristisch dag/- evenement mag ik in klederdracht lopen.

Kledingvoorschriften gelden voor iedere werknemer.

In deze discussie gaat het om in Nederland geboren mensen.

Als ik jouw berichten lees, dan is het duidelijk, dat jij nog nooit racisme hebt ervaren en ook niet begrijpt wat dit betekent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:36

mce schreef:
Voor degene die willen weten of ze zelf wel goed geïntegreerd zijn: de kernwaardes van de Nederlandse samenleving

Kunnen we Kamerleden eigenlijk uitzetten als ze deze met regelmaat schenden? Ik kan namelijk wel een paar namen noemen van mensen die deze kernwaarden vrij openlijk en nadrukkelijk schenden en blijkbaar bijzonder slecht geintegreerd zijn...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:33

Shadow0 schreef:
mce schreef:
Voor degene die willen weten of ze zelf wel goed geïntegreerd zijn: de kernwaardes van de Nederlandse samenleving

Kunnen we Kamerleden eigenlijk uitzetten als ze deze met regelmaat schenden? Ik kan namelijk wel een paar namen noemen van mensen die deze kernwaarden vrij openlijk en nadrukkelijk schenden en blijkbaar bijzonder slecht geintegreerd zijn...

Dat zou mooi zijn *D