Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:17

Zie je dat in Nederland ook zo? Dat we iets hebben laten liggen qua vrouwenrechten?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:17

Zojuist zag ik op de t.v. dat Trump nu officieel de nieuwe president is want meer dan genoeg kiesmannen gehaald. Ik heb het echt gevolgd, de hele nacht voor de t.v. gezeten daardoor nu niet erg wakker. Dit was spannend tot het laatste moment! En ja, ik ben superblij met de uitslag want ondanks dat Trump geen heilige is, net zo min als ikzelf trouwens, zit hij wel op mijn golflengte. En dat had ik met Harris absoluut helemaal niet. Dat is zo'n volkomen ander type, daar voel ik geen enkele klik mee. Ze heeft helemaal niets met Godsdienst en dat is waarschijnlijk de reden daarvan dat ik NIETS met haar heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:24

ruitje schreef:
Zie je dat in Nederland ook zo? Dat we iets hebben laten liggen qua vrouwenrechten?

Jazeker. Jij vindt dat niet dan? Er is nog steeds zoveel ongelijkheid. Mannen jagen vrouwen op (stalken en geweld) hetgeen bijna niet uit te roeien is. De beloning is niet eerlijk. Vrouwen hebben minder kans op hogere functies. En uiterst rechtse mannen in Nederland dat groepje neemt waarden en normen over dat uit de VS is overgewaaid.

Steeds meer blijkt dat vrouwen niet eens meer normaal over straat kunnen en gewoon altijd lastig gevallen worden in grote steden waarop in Rotterdam handhavers zijn aangesteld om dat toch te proberen aan te pakken. Heel zorgelijk dat dit zo nodig is. Wel fijn dat dit geprobeerd wordt door mannen om terug te dringen.

Duidelijk Anjali en ik heb niets met je post. Ongelooflijk is het voor mij, dat een Christelijke vrouw, of iemand die zich Christen noemt achter Trump staat een man die totaal los van God is.
Vele male meer als het om zijn gedrag gaat als Harris. Het is een man die totaal niet de liefde beleid. Die vrouwen heeft verkracht, die grootschalig g sjoemelde heeft met geld, die de boel zo opgehitst heeft dat de bestorming van het Capitool een feit is waar mensen het leven hebben gelaten en iemand die van leugens aan elkaar hangt.

Zo iemand noemt zich Christen? Laat me niet lachen, Nu misschien de anti Christ maar met Christus en zijn waarden en normen die hij utdraagt heeft het nul te maken! Integendeel!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:27

anjali schreef:
Zojuist zag ik op de t.v. dat Trump nu officieel de nieuwe president is want meer dan genoeg kiesmannen gehaald. Ik heb het echt gevolgd, de hele nacht voor de t.v. gezeten daardoor nu niet erg wakker. Dit was spannend tot het laatste moment! En ja, ik ben superblij met de uitslag want ondanks dat Trump geen heilige is, net zo min als ikzelf trouwens, zit hij wel op mijn golflengte. En dat had ik met Harris absoluut helemaal niet. Dat is zo'n volkomen ander type, daar voel ik geen enkele klik mee. Ze heeft helemaal niets met Godsdienst en dat is waarschijnlijk de reden daarvan dat ik NIETS met haar heb.

Hoe sta je dan tegenover vrouwenrechten? Vind je dat vrouwen weer terug naar het aanrecht moeten?
Er zijn blijkbaar heel wat mensen die zo denken. En ook vrouwen blijkbaar. Heb je dan ook geen moeite met verkrachters?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:29

Pien ik sluit me bij je aan

Hoe je als vrouw achter zo iemand kan staan snap ik echt niet. :n

Wat betreft de vrouwenrechten. Ik vrees dat heel veel mannen met te kleine egos en andere te kleine onderdelen doodsbang zijn voor vrouwen omdat ze dan misschien hun macho gedrag minder kunnen tonen, machogedrag dat nodig is omdat ze misschien zelf anders weinig meer te bieden hebben dan dat.

Heel heel erg veel mannen kunnen eigenlijk niet omgaan met een vrouw die iets meer weet of doet dan de "standaard" traditionele vrouwen dingen. Kijk naar autoverkopers, de meeste electronica verkopers, motorrijders, enz. Vrouwenvoetbal vrouwen wielrennen alles hangt er een beetje bij tegen veel lagere salarissen. Kijk naar de grote hoeveelheid namen die er zijn voor een vrouw in negatieve zin. En naar de weinige paar negatieve woorden voor een man. Femicide, enz
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-11-24 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:32

Een man die meerdere vrouwen en minnaressen heeft gehad, zijn ex vrouw heeft verkracht, is veroordeeld voor meerdere zaken en Epstein's beste vriend was is niet gelovig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:34

Libra76 schreef:
Een man die meerdere vrouwen en minnaressen heeft gehad, zijn ex vrouw heeft verkracht, is veroordeeld voor meerdere zaken en Epstein's beste vriend was is niet gelovig.

Een sex offender wordt president van the USA. Terwijl andere sex offenders gedwongen worden om bij elkaar op een groot trailerpark te wonen omdat ze bijna nergens meer mogen wonen.

Raar land is het toch.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:35

Hmm, ik moet daar over nadenken Pien. Want vind ik dat er nog genoeg te winnen is: zeker, geen twijfel over mogelijk!

En het lastig vallen wat je beschrijft, dat is echt slechter geworden denk ik.

Maar verder, in deze generatie: zijn er denk ik ook veel zaken verbeterd in NL qua vrouwenrechten toch? Bedenktijd abortus is eraf( ik was daar niet eens heel erg pro voor maargoed), vrouwen zijn tegenwoordig hoger opgeleid dan mannen, het percentage economisch onafhankelijke vrouwen is gestegen.

Ik weet niet of de huidige politieke partijen minder voor vrouwenrechten doen dan de jarenlange coalities met christelijke partijen bijvoorbeeld?

Nee, ik ben er nog niet uit eigenlijk, of ik vind dat deze generatie iets heeft laten liggen, moet ik nog even over nadenken :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:39

bijzonder dat een geloofsclub die probeert hun zgn 'normen en waarden' aan anderen op te leggen kiest voor iemand met een volledig gebrek aan normen, waarden en fatsoen

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:40

Abortus staat in Nederland nog steeds in het wetboek.H et is niet meer strafbaar maar het staat er nog wel in. Dat hebben ze in Frankrijk beter geregeld. Daar staat het sinds kort in de grondwet als recht verankerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:42

anjali schreef:

Ik zag van de week wat christelijke mannen die pro-Trump zijn.

Maar die vinden het wel OK, hoe hij vrouwen heeft behandeld ?
Dat vrouwen dood gaan door het onthouden van abortus?
Dat hij aanzet tot geweld?
Dat hij fake-news verspreid?
Dat hij liegt en bedriegt ?

Ik vind gelovige mensen vaak erg intolerant, zwaar-conservatief en vaak discriminerend.

Geef mij maar een atheïst met fatsoenlijke normen en waarden, zoals gij zult niet stelen, geen geweld toepassen, niet discrimineren enz....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:46

Trump heeft een poos geleden de kiezers opgeroepen om te stemmen op hem, zodat ze nooit weer hoefden te stemmen daarna. Russia 2.0. Hij heeft nu alles in handen en kan dus overal doen wat hij wil( of zijn machtige oligarchen voorstellen) , dat is het grote verschil met z’n vorige termijn, toen waren er nog veel “ oude “ republikeinen die mensen boven politiek plaatsten. Nu zijn het allemaal schoothondjes,het hooggerechtshof zal ook wel snel totaal republikeins zijn. Dus totale macht .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:49

Yep, het is heel zorgelijk allemaal BigOne.
Ruitje ik signaleer dat wereldwijd veel rechten terug gedraaid worden voor vrouwen allemaal onder het mom van het geloof.
Je zou er toch echt haast ongelovig van worden want geef mij dan ook maar die atheïst van Electra. Want die mens die zich gelovig noemt en al die zaken door de vingers ziet van Trump handelt in mijn ogen totaal niet in de lijn van Christus

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:49

BigOne schreef:
Trump heeft een poos geleden de kiezers opgeroepen om te stemmen op hem, zodat ze nooit weer hoefden te stemmen daarna. Russia 2.0. Hij heeft nu alles in handen en kan dus overal doen wat hij wil( of zijn machtige oligarchen voorstellen) , dat is het grote verschil met z’n vorige termijn, toen waren er nog veel “ oude “ republikeinen die mensen boven politiek plaatsten. Nu zijn het allemaal schoothondjes,het hooggerechtshof zal ook wel snel totaal republikeins zijn. Dus totale macht .

En dat vraag ik mij cht af. Is hij nu werkelijk zo ver dat hij echt alle checks en balances kan omzeilen. <Hij heeft wel een meerderheid maar net wat meer dan de helft. Geen twee derde meerderheid. Dus wat er nu precies mogelijk is vraag ik mij echt af.

En een en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe het spel gespeeld wordt en wie er mee speelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:51

Loretta schreef:
BigOne schreef:

En dat vraag ik mij cht af. Is hij nu werkelijk zo ver dat hij echt alle checks en balances kan omzeilen. <Hij heeft wel een meerderheid maar net wat meer dan de helft. Geen twee derde meerderheid. Dus wat er nu precies mogelijk is vraag ik mij echt af.

En een en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe het spel gespeeld wordt en wie er mee speelt.

Dat gaan we zien. Of Trump in 4 jaar de democratie wel of niet buiten spel kan zetten. Hij zal het in elk geval gaan proberen. Maar dat vind de meerderheid in Amerika prima. Hij is er duidelijk genoeg over geweest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:52

anjali schreef:

Op jouw golflengte?
Bijzondere golflengte heb jij dan, sorry...

Die man heeft lak aan vrouwenrechten ("grab 'm by the pussy" & aanrandingen), doet alles alleen maar om er zelf beter van te worden, zijn economische plannen zijn letterlijk desastreus (aka, richting nieuwe depressie -dus erger dan een recessie- terwijl die van Harris de huidige positieve koers zouden doorzetten), volledig inzetten op des- en misinformatie, een immigratiebeleid wat vooral draait om discriminatie en bovendien ook desastreuze gevolgen heeft voor de economie van de US (ook hier, Harris had een beter plan, maar das niet zo moeilijk tov Trump). Een man die bovendien schijt heeft aan de democratische rechtsstaat. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog 100 andere dingen.

Mensen in amerika hebben een ontzettend bord voor hun kop gehad én zijn slachtoffer geweest van een flinke propaganda campagne met allerlei misinformatie. Ze hebben gestemd vanuit egoïsme en kortzichtigheid, en dat gaan ze voelen.

PS: Zo religieus is Trump niet trouwens. Hij doet soms alsof omdat hij zo de stemmen van de gelovigen kan winnen, niet meer, niet minder.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-11-24 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:54

Loretta schreef:

Ik hoop inderdaad dat hij niet alles omver kan duwen. Maar gezien het heel veel rood is... Ik vraag het mij af.

Het trieste in de usa is dat ze zoveel inwoners hebben... En dat dan de beste keuze deze twee zijn. of... Dat eerst Biden werd doorgezet terwijl die eigenlijk op zijn laatste krachten liep. Hoe kun je in 100 dagen een eerlijke en goede campagne gaan voeren?

Verder: geloof... Met 1 keer bidden is niet alles vergeven en vergeten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:05

anjali schreef:

Toch snap ik jou echt helemaal niet...sorry ook het feit dat je een TLC serie als waarheid ziet, sta je dan met twee benen op deze wereld??

In mijn beleving niet en nu blijkt dus waarom Trump gewonnen heeft, geloof is belangrijker dan eer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:08

En dan van die conservatieven die Trump stemmen want "family values".
Een en al vreemdgaan, aanrandingen, en 5 kinderen uit 3 huwelijken.

8)7

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:09

Even voor de verduidelijking ook, mijn zus groot voorstander van Wilders en Trump, ik kan geen politiek gesprek meer hebben, het is haat en boosheid..

Ik snap dat echt niet en vind haar ook echt niet de slimste, is ze ook niet, maar het blijkt dus dat heel veel mensen ook in haar omgeving hierin mee gaan....

Ik weet echt effe niet meer hoe hier mee om te gaan, zo flabbergasted

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:17

Echwel schreef:
Even voor de verduidelijking ook, mijn zus groot voorstander van Wilders en Trump, ik kan geen politiek gesprek meer hebben, het is haat en boosheid..

Ik snap dat echt niet en vind haar ook echt niet de slimste, is ze ook niet, maar het blijkt dus dat heel veel mensen ook in haar omgeving hierin mee gaan....

Niet te vergeten –dit is olie op het vuur. Ze zullen zich nu flink gesterkt voelen, dus ik denk dat dit soort extreme reacties nog wel even blijven of zelfs wat verergeren...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:22

Klopt ze woont in Buitenveldert en heeft dagelijks te maken met antisemitisme en vandaaruit denkt zij gewoon en veel om haar heen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:26

Echwel schreef:

Lastig Echwel en verdrietig die haat en boosheid.
Als het gaat om je laatste allinea geef ik je een knuffel. Ik sta er precies zo in ben ook flabbergasted ook al had ik dit verwacht.

En voor mij is de lijn onduidelijk naar ervaren van antisemitisme en dan achter zo'n gepolariseerde gast staan die werkelijk niets geeft imo om welke bevolkingsgroep dan ook .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:34

Pien dat komt voort uit het feit dat heel veel vooral Marokkaanse jongeren joodse mensen belagen, bespuwen en echt treiteren
De scholen worden constant bedreigd en ook andere joodse objecten

Ik denk als je daar dagelijks mee geconfronteerd wordt, je inderdaad een tunnelvisie krijgt..

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:35

Loretta schreef:
BigOne schreef:

Nee dat kan niet, daar is het land te groot voor en de staten blijven hun eigen bestuur en wetten houden. Het wordt wel interessant wie hij allemaal aan gaat stellen op de verschillende posten in zijn kabinet.