Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:44

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:46

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 00:15

sterregoud schreef:
DuoPenotti schreef:
Tijd dat Koffeman gaat betalen voor zijn knuffel beestjes

Toch te gek dat mensen die er niet om gevraagd hebben zo diep de buidel in moeten

Het is niet alleen een financiële zaak. Je gevoel van ontspanning en veiligheid raak je ook kwijt. Nog geen 2 kilometer verderop heeft iemand al 9 keer een wolf gezien in het kleine bosje achter haar huis, waar ze haar hond moet uitlaten.
Ze heeft nu wel,voorzorgsmaatregelen mee, maar ja , helpt dat genoeg ? En alsmaar alert moeten zijn, i.p.v. ontspannen wandelen, dat doet wat met een mens.

Dat is het inderdaad, de zorgen. Daarom vraag ik ook een professioneel bedrijf met expertise om me te adviseren en het in orde te maken. Ik woon in een bos, niet op een biljartlaken. Je hebt te maken met ongelijke grond, bomen, bestaand hekwerk, andere dieren buiten de omheining, etc. Het is ook gewoon moeilijk om keuzes te maken. Bijvoorbeeld, 120cm wordt minimaal geadviseerd maar hoger is natuurlijk beter wordt er dan bij vermeld. En dat het kan allemaal. Tegelijk weet je dat het niet 100% wolf proof is. Wat als een wolf er toch in komt en er niet makkelijk uit kan? Om gek van te worden… Ik houd echt van mijn dieren maar denk steeds vaker ‘ik wou dat ik ze niet had’.

Ik heb het geld wel hoor. Maar het is niet het bedrag wat ik zo maar even neerleg. Zonder wolf zou ik nog 20 jaar geen enkele kosten hebben aan mijn hekwerken. Ik heb wat tips gekregen van tienus waar ik mee verder ga. Ondertussen maar hopen dat de wolven een andere route nemen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 06:37

tienus63 schreef:
Zichtmelding Wateren
Citaat:
Wolf tegenover wateren 20 en huenderweg tussen de koeien en kalveren
Bij de sayaguesa kudde
Wateren 5 minuten geleden

[ Afbeelding ]

Zojuist via app Meldingen wolven in Westerveld.
En via geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/puKrz3 ... tid=WC7FNe

Ik heb te doen met de beheerder, die kudde krijgt vaak bezoek, zoveel kalfjes gedood. SBB zal balen van de melding, dus toch chapeau dat de melder de melding heeft gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:42

Volgens Natuurmonumenten zijn Sayuguese runderen heel goed in de wolf op afstand houden en hun kudde beschermen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:45

SusanH schreef:
Volgens Natuurmonumenten zijn Sayuguese runderen heel goed in de wolf op afstand houden en hun kudde beschermen.

Wat fijn!

8)7

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:48

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:17

Mijn vertrouwen in SBB en Natuurmonumenten is inmiddels enorm gedaald. Het leed wat de wolven aanrichten en de menselijke reacties hier op staat ook uit het lood met wat een vasthoudende klem een wolf aandoet. Maar het lijkt mij een goede zaak om een deskundige met klemmen op pad te sturen. Wat die organisaties nog allemaal voor een schade kunnen aanrichten, daar heb ik wel bedenkingen bij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 09:02

Schaap gedood Uddel
Citaat:
Uddel Gelderland
12-09-2024

Schaap gedood in Uddel, stond in een weide met meerdere dieren, deze zijn ongedeerd.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/2EDpvb ... tid=K35XfP

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:15

..Melding Driesprong aan de Wekeromseweg. De wolf rende langs het gaas om te kijken of die de weide in kon komen;
Captain schreef:
Dit is echt op steenworp afstand van mijn paard. ;(

Weet je ter hoogte van welk nummer dit ong. was ??

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:30

Nee weet ik niet... Ik zag de melding alleen op FB voorbij komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:36

Zoveel weiden met een gaas hekwerk zijn er nl niet langs dat stuk weg.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:03

Meest waarschijnlijk nummer 30.

Het tuincentrum daar heet Driesprong.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:16

Daar lopen idd wat geiten, maar die staan gelukkig 's nachts opgestald. Het gaashekwerk is verder onbeschermd, daar komt een wolf zo overheen.
Of hij moet het eerst bij mij hebben geprobeerd en een flinke jetser gekregen hebben }> (paarden stonden ivm het slechte weer gelukkig vroeg op stal).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 12:16

Info bijeenkomst voor inwoners van Woudenberg.
Citaat:
12 september 2024
Burgers leren omgaan met wolven
WOUDENBERG De gemeente Woudenberg wil met educatie inwoners leren hoe ze zich in de omgeving van wolven moeten gedragen. Dat blijkt uit beantwoording van schriftelijke vragen van Ja Bessembinders, gemeenteraadslid van het CDA, door het college van burgemeester en wethouders.

Jan Bessembinders constateert dat inmiddels is het gebied Henschoten-Den Treek weer is vrijgegeven voor publiek. ‘Hoe kunnen we een vergelijkbare situatie volgend jaar voorkómen, zodat het hele gebied niet opnieuw hoeft te worden afgesloten?’ is zijn vraag.

‘Het gebied Den Treek-Henschoten, dat afgesloten was, valt onder gemeente Leusden. Uiteindelijk is zij hierin de verantwoordelijke voor het wel of niet afsluiten van dit gebied, op advies van de provincie,’ aldus het college van burgemeester en wethouders. ‘De provincie heeft als wettelijke taak de bescherming van de wolf met de daarbij behorende verplichtingen. Individuele gemeenten hebben hier geen formele rol of bevoegdheid in. Daartoe monitort de provincie het gedrag van de wolven in de provincie Utrecht en is de provincie verantwoordelijk voor het nemen van maatregelen om zo goed mogelijk met wolven samen te leven,’ zegt de gemeente.

‘Maar ook om maatregelen te nemen om (verdere) incidenten zien te voorkomen. Enkel in geval van een risico voor de openbare orde en veiligheid, kan een burgemeester noodmaatregelen nemen,’ schetst het college van burgemeester en wethouders de situatie. ‘Hoewel het niet altijd mogelijk is om elke vorm van afsluiting volledig te voorkomen, kunnen maatregelen helpen om het risico te verkleinen en de impact te minimaliseren.’

‘Het college van burgemeester en wethouders wil de situatie niet op zijn beloop laten. Zo zet men in op educatie en bewustwording over de wolf. Met informatieborden en campagnes gericht op bezoekers kunnen hen bewust maken van de risico’s en de gevolgen van onverantwoord gedrag, zoals afval achterlaten. Samenwerking met lokale gemeenschappen en scholen om bewustwording te vergroten kan ook effectief zijn,’ luidden de plannen

Een nauwere samenwerking tussen de gemeenten, de Provincie en andere betrokken partijen kan ervoor zorgen dat maatregelen goed gecoördineerd zijn en er sneller gereageerd kan worden op veranderingen in de situatie stelt het college van burgemeester en wethouders.

De gemeente wil maatregelen nemen door onder meer informatievoorziening richting inwoners en bedrijven. Ook wil de gemeente betrokkenheid tonen. Ook is er een voornemen tot het organiseren van een informele bijeenkomst voor agrariërs en mensen met hobbyvee.
https://www.letopwoudenberg.nl/nieuws/a ... met-wolven

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/HVPF9PhAoFkxTkhk/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 12:20

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:41

tienus63 schreef:
Weliswaar nog een behoorlijk eindje Duitsland in, maar paard gedood.
Citaat:
12 september 2024/Lamstedt/Nedersaksen/Duitsland

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/AbQbJEhiB45Cv73Z/?

Dit vind ik wel erg zorgelijk....

Een volwassen paard, en van de week al die koeien..... |(

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:41

Ik vind het heftig om al die dode en gewonde schapen en koeien te zien. Wat een leed en verdriet.. Maar dit maakt nog wel heftigere impact.. Ziet eruit als een gemiddeld groot paard. Ik schrok ook al van dat bericht van die aangevallen paarden in Oostenrijk, een paard van 900 kilo is echt groot.. :n
En ja, dit is in Duitsland en Oostenrijk, maar wat ze daar kunnen, kunnen ze hier ook. Ik hoop echt dat er op beheer van de wolf aangestuurd gaat worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:42

Nee nee, wij hebben hier lieve wolfjes, daarom krijgen ze ook naampjes zoals bram.
Die doen dat niet.....

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:57

Jessix schreef:
Dat is het [*]inderdaad, de zorgen. Daarom vraag ik ook een professioneel bedrijf met expertise om me te adviseren en het in orde te maken. Ik woon in een bos, niet op een biljartlaken. Je hebt te maken met ongelijke grond, bomen, bestaand hekwerk, andere dieren buiten de omheining, etc. Het is ook gewoon moeilijk om keuzes te maken. Bijvoorbeeld, 120cm wordt minimaal geadviseerd maar hoger is natuurlijk beter wordt er dan bij vermeld. En dat het kan allemaal. Tegelijk weet je dat het niet 100% wolf proof is. Wat als een wolf er toch in komt en er niet makkelijk uit kan? Om gek van te worden… Ik houd echt van mijn dieren maar denk steeds vaker ‘ik wou dat ik ze niet had’.

Wat ik me afvraag, zou het een idee zijn om aan de binnenkant van de afrastering wel mogelijkheden te maken voor de wolf om eruit te komen? Dat vanaf de buitenkant het hek wel 1,60 oid is, maar aan de binnenkant een heuveltje oid in de hoeken?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 13:33

Planken Wambuis is weer toegankelijk. De jonge wolven zijn verder getrokken.
Citaat:
OTTERLO - Een fietspad bij Planken Wambuis is de afgelopen dagen tijdelijk afgesloten geweest vanwege de wolf. Eigenlijk, vanwege kleine wolfjes. Vlakbij het fietspad liepen namelijk nieuwgierige welpen rond, waar veel fotografen op af kwamen. Dat was geen ideale combinatie, zegt een woordvoerder van Natuurmonumenten. Daarop besloten ze de boel tijdelijk af te sluiten.

Voor volledige artikel, bron Omroep Gelderland
https://www.gld.nl/nieuws/8202419/stuk- ... ge-de-wolf

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 14:16

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:22

Er is een wolf gespot bij Manege Zeisterbos vandaag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 15:22

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 16:06

Aangevreten ree gevonden Landgoed Pijnenburg Soest, 4 wolven op wild camera gezien.

Citaat:
Soest Utrecht
12-09-2024

Aangevreten ree gevonden op landgoed Pijnenburg in Soest. Rentmeester van het landgoed geeft aan dat er 4 wolven worden gezien op de wildcamera’s

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/o8vU7w ... tid=WC7FNe