Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:28

Vaccinatieschade, ik reageer op veel gek.
Twee huisartsen en een neuroloog heb ik het voorgelegd en mijn apotheker.
Met genetisch rapport.
En allemaal onderbraken ze met no way dat jij je laat enten, echt dat is veel veel te link!
We weten ook nog veel te weinig en ik wilde ook een QR code.
Dus ik heb gezegd spuit er maar in ze denken dat ik een wappie ben overal, en de regeling is er nog steeds niet.
Spuit er maar in.

Nou mooi niet dat het gelukt is mij het covid vaccin te krijgen.
Als een muur hebben ze het geblokkeert.
En ik wilde gewoon mijn vrijheid terug.
Dat snapten ze maar nee, het is te gevaarlijk we hebben een eed afgelegd.
En vanuit dat punt, weigeren we te vaccineren.
Het is veel veel te gevaarlijk en we kunnen het er niet uithalen.

Sta je met je goede gedrag!

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:44

moonfish13 schreef:
Vaccinatieschade, ik reageer op veel gek.
Twee huisartsen en een neuroloog heb ik het voorgelegd en mijn apotheker.
Met genetisch rapport.
En allemaal onderbraken ze met no way dat jij je laat enten, echt dat is veel veel te link!
We weten ook nog veel te weinig en ik wilde ook een QR code.
Dus ik heb gezegd spuit er maar in ze denken dat ik een wappie ben overal, en de regeling is er nog steeds niet.
Spuit er maar in.

Nou mooi niet dat het gelukt is mij het covid vaccin te krijgen.
Als een muur hebben ze het geblokkeert.
En ik wilde gewoon mijn vrijheid terug.
Dat snapten ze maar nee, het is te gevaarlijk we hebben een eed afgelegd.
En vanuit dat punt, weigeren we te vaccineren.
Het is veel veel te gevaarlijk en we kunnen het er niet uithalen.

Sta je met je goede gedrag!

Tja, dat kan natuurlijk ook gebeuren. :D Dan wil je, maar mag je niet!
Maar wees dankbaar dat de artsen niet overstag zijn gegaan, als ze bij jou problemen voorzagen. Wie weet met wat voor ellende je dan te maken zou hebben gehad. Dan denk ik dat gezondheid toch voorrang heeft op tijdelijke vrijheidsbeperking door covid maatregelen. :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:56

journee schreef:
Als individu is het je recht om je eigen kans in te schatten. De vrijheid van zelfbeschikking over wat er met je eigen lichaam gebeurt is in mijn ogen het grootste goed! Dat betreft abortus en euthanasie, maar ook geslachtsverandering, de keus of je bij ziekte medicatie wilt gebruiken en dus ook vaccinatie.

Ja, die keuze is aan jou als individu, maar alleen voor zaken waar ook alleen jij als individu bij betrokken bent. Voor bijvoorbeeld abortus en geslachtsverandering heb je een arts nodig die de procedure uit wil voeren en moet je in een samenleving wonen die collectief vindt, en het mogelijk maakt dat, jij die keuze hebt, dus het is niet alleen jouw keuze.
Wanneer jij een risico op een besmettelijke ziekte, die potentieel invaliderend of dodelijk is, wilt lopen is dat prima, zolang je niet door jouw persoonlijke risicoacceptatie iemand anders ook een verhoogd risico opdringt. En dat laatste is precies wat er gebeurd wanneer je er voor kiest je niet te laten vaccineren voor een bepaald virus. Wanneer jij ziek wordt moet iemand je verzorgen, met een verhoogd risico voor die persoon. Wanneer je een beetje ziek wordt of asymptomatisch ziek wordt kun je onbedoeld iemand anders risico verhogen en deze persoon besmetten welke een ander immuunsysteem heeft en geen keuze had omdat daar de vaccinatie misschien helemaal niet voor werkt.
Jij mag kiezen voor je eigen vaccinatie of ziekte zolang je alleen bent, maar een samenleving kiest voor het lopen van de hoeveelheid collectief risico. Zoals vroeger, voordat de mogelijkheid bestond tot vaccinatie voor polio, het collectief geaccepteerd was dat er een zeker percentage kinderen/babies er mismaakt, dood aan ging, is dat aantal nu niet meer collectief geaccepteerd omdat er een vaccinatie bestaat.
Op dit moment wordt het collectief geaccepteerd dat er een x aantal mensen gezondheidsschade oploopt door vaccinatie omdat dit aantal vele malen kleiner is dan de collectieve schade die de werkelijke ziekte oplevert. Ik hoop dat we over een jaar of 20 zo ver zijn dat we meer weten over immuunsystemen en we dan weer minder collectieve vaccinatieschade hoeven te accepteren omdat er nieuwe technologiën zijn. Maar het blijft altijd een risicoafweging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:52

Complot en vaccinaties, het is wel bij elkaar betrokken. Een groep die zegt dat het gif is , niet getest , bla bla zal ongetwijfeld mensen met bvb baby’s beïnvloeden. Met de vijf dode mazelenbabies tot gevolg dit voorjaar . Onnodig en triest.
En laten we de influencers , die allerlei “ gezondheidsadviezen “ op insta gooien niet vergeten.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:06

irmaz schreef:
journee schreef:
Als individu is het je recht om je eigen kans in te schatten. De vrijheid van zelfbeschikking over wat er met je eigen lichaam gebeurt is in mijn ogen het grootste goed! Dat betreft abortus en euthanasie, maar ook geslachtsverandering, de keus of je bij ziekte medicatie wilt gebruiken en dus ook vaccinatie.

Ja, die keuze is aan jou als individu, maar alleen voor zaken waar ook alleen jij als individu bij betrokken bent. Voor bijvoorbeeld abortus en geslachtsverandering heb je een arts nodig die de procedure uit wil voeren en moet je in een samenleving wonen die collectief vindt, en het mogelijk maakt dat, jij die keuze hebt, dus het is niet alleen jouw keuze.
Wanneer jij een risico op een besmettelijke ziekte, die potentieel invaliderend of dodelijk is, wilt lopen is dat prima, zolang je niet door jouw persoonlijke risicoacceptatie iemand anders ook een verhoogd risico opdringt. En dat laatste is precies wat er gebeurd wanneer je er voor kiest je niet te laten vaccineren voor een bepaald virus. Wanneer jij ziek wordt moet iemand je verzorgen, met een verhoogd risico voor die persoon. Wanneer je een beetje ziek wordt of asymptomatisch ziek wordt kun je onbedoeld iemand anders risico verhogen en deze persoon besmetten welke een ander immuunsysteem heeft en geen keuze had omdat daar de vaccinatie misschien helemaal niet voor werkt.
Jij mag kiezen voor je eigen vaccinatie of ziekte zolang je alleen bent, maar een samenleving kiest voor het lopen van de hoeveelheid collectief risico. Zoals vroeger, voordat de mogelijkheid bestond tot vaccinatie voor polio, het collectief geaccepteerd was dat er een zeker percentage kinderen/babies er mismaakt, dood aan ging, is dat aantal nu niet meer collectief geaccepteerd omdat er een vaccinatie bestaat.
Op dit moment wordt het collectief geaccepteerd dat er een x aantal mensen gezondheidsschade oploopt door vaccinatie omdat dit aantal vele malen kleiner is dan de collectieve schade die de werkelijke ziekte oplevert. Ik hoop dat we over een jaar of 20 zo ver zijn dat we meer weten over immuunsystemen en we dan weer minder collectieve vaccinatieschade hoeven te accepteren omdat er nieuwe technologiën zijn. Maar het blijft altijd een risicoafweging.

Heel leuk om het over collectieve schade te hebben als acceptabele bijkomende schade. Als het jezelf niet raakt is dat makkelijk praten.

Zolang vaccinatie niet 100% veilig is moet de keuze voor vaccinatie bij jezelf liggen. Of vaccinatie wel of niet veilig is bepaald een arts vooral op je eigen gezondheids (geschiedenis). Toch komen in bepaalde families meer problemen voor bij het immuunsysteem, maar er wordt bij mijn weten aan niemand gevraagd of er problemen zijn bij andere gezinsleden of familieleden, voorafgaande aan vaccinatie. Dat is informatie die een persoon soms zelf niet eens heeft, maar wel belangrijk kan zijn bij de keuze wel of niet te vaccineren. Vrije keuze blijft dus belangrijk.

Dat er tijdens coronatijd bepaalde beperkingen golden voor het algemeen belang, daar kan ik ook prima in komen, dat moet je als samenleving voor elkaar overhebben. Dat sommigen hun gezondheid maar moeten opofferen door vaccinatieschade voor het algemeen belang? Zeker als er nog andere manieren zijn om besmetting te voorkomen, ben ik het daar niet mee eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:16

journee schreef:
Zolang vaccinatie niet 100% veilig is moet de keuze voor vaccinatie bij jezelf liggen.

Dat is natuurlijk onzin. Er is altijd een balans tussen de belangen van de maatschappij en die van het individu, en die hoor je tegen elkaar af te wegen.
Meestal valt dat, wat mij betreft in elk geval, zo uit dat individuele belangen en keuzevrijheid zwaar wegen, maar je kunt NIET zomaar de helft van de vergelijking negeren omdat je er geen zin in hebt. Dat het impact heeft op de maatschappij is wel degelijk van belang.

(Dit staat overigens los van corona en van de afwegingen rondom dit specifieke vaccin. Het is je uitgangspunt wat niet klopt.)

Citaat:
Dat sommigen hun gezondheid maar moeten opofferen door vaccinatieschade voor het algemeen belang? Zeker als er nog andere manieren zijn om besmetting te voorkomen, ben ik het daar niet mee eens.

Want antivaxers stonden bekend om hun inzet voor andere manieren om besmetting te vermijden...? Oh nee, wacht, daar waren ze ook nogal tegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:20

Even allereerste, het is niet mijn bedoeling geweest om Covid te baggataliseren of de mensen die er aan overleden zijn. Ik heb echt de ernst er wel van ingezien en destijds was het gewoon heel lastig om te beslissen waar iemand nu goed aan deed. Dus van mij uit ook geen enkel oordeel over mensen die zich wel of niet hebben laten vaccineren. Dat is een keuze die ieder voor zich moest maken.

Ik ben niet tegen vaccins, maar in dit geval is er wel degelijk een groot risico genomen door net ontwikkelde vaccins te gebruiken en een nieuwe techniek. Nu begrijp ik ook wel dat de overheid wel iets moest doen. Dus ook daarover geen oordeel.

Het enige wat mij wel tegen de borst stuit is dat er niet open is gecommuniceerd over eventuele bijwerkingen/nog niet genoeg getest etc. De polarisatie, als niet gevaccineerde werd iemand een paria.
En hoe ze de mensen die dus wel klachten hebben gekregen na de vaccinatie hebben laten zitten. Die moeten het nu uitzoeken, geen recht op schadevergoeding en die zijn hun leven kwijt. Dat wordt gewoon niet serieus (genoeg) genomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 17:26

En het “ grappige “ is, Nederland staat onderaan de ladder wat betreft COVID vaccinaties per inwoneraantal, 64 % van de bevolking heeft 1 of meer vaccins gehad en de hoogste oversterfte terwijl in België het hoogste aantal vaccinaties was en geen oversterfte. ( van de Europese westerse landen)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:57

BigOne schreef:
En het “ grappige “ is, Nederland staat onderaan de ladder wat betreft COVID vaccinaties per inwoneraantal, 64 % van de bevolking heeft 1 of meer vaccins gehad en de hoogste oversterfte terwijl in België het hoogste aantal vaccinaties was en geen oversterfte. ( van de Europese westerse landen)

En wat voor beleid stond daar tegenover? Dansen met Janssen vond ik in Nederland ook een behoorlijk domme actie, maar alles werd uit de kast getrokken om mensen toch maar te laten vaccineren. Jammer alleen dat de beloofde immuniteit, namelijk dat men voor anderen niet meer besmettijk zou zijn niet werd waar gemaakt. (terwijl dat nu net het belangrijkste motief was bij de vaccinatie van jongeren)

BigOne

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:00

Klopt, dansen met Jansen was een zeer domme actie. Zelfs in het moment, toen was allang duidelijk dat het net als influenza een airborne virus was.
Ook het perse lang openhouden van scholen zonder afdoende ventilatie, co2 meters en luchtreinigers vond ik een dikke mispeer.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:09

Shadow0 schreef:
journee schreef:
Zolang vaccinatie niet 100% veilig is moet de keuze voor vaccinatie bij jezelf liggen.

Dat is natuurlijk onzin. Er is altijd een balans tussen de belangen van de maatschappij en die van het individu, en die hoor je tegen elkaar af te wegen.
Meestal valt dat, wat mij betreft in elk geval, zo uit dat individuele belangen en keuzevrijheid zwaar wegen, maar je kunt NIET zomaar de helft van de vergelijking negeren omdat je er geen zin in hebt. Dat het impact heeft op de maatschappij is wel degelijk van belang.

(Dit staat overigens los van corona en van de afwegingen rondom dit specifieke vaccin. Het is je uitgangspunt wat niet klopt.)

Citaat:
Dat sommigen hun gezondheid maar moeten opofferen door vaccinatieschade voor het algemeen belang? Zeker als er nog andere manieren zijn om besmetting te voorkomen, ben ik het daar niet mee eens.

Want antivaxers stonden bekend om hun inzet voor andere manieren om besmetting te vermijden...? Oh nee, wacht, daar waren ze ook nogal tegen.

Mijn uitgangspunt klopt prima, jouw visie op mijn uitgangspunt is alleen anders dan het mijne.
Niet iedereen die kritisch kijkt naar vaccinatie is een anti vaxer. Dan heb je het waarschijnlijk vooral over de complotdenkers: corona bestaat niet, alle maatregelen zijn onzin, enz.

En persoonlijk ben ik juist vóór het nemen van maatregelen, juist om anderen ook te beschermen. Maar de afweging of iemand beter wel of niet gevaccineerd kon worden was er helemaal niet. Zeker met een ongetest vaccin, dat is nu juist het punt.

En wat betreft impact op de maatschappij, wat denk je van alle mensen die nu thuiszitten na vaccinatie, wat voor effect dit heeft op hun leven, hun gezin, hun omgeving? Het gaat hier wel om echte mensen met echte levens. Het is geen spelletje ofzo...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:10

Sinds ik de docu’s over oxycodon en aanverwanten heb gezien zal ik niet meer zomaar beweren dat farmaceuten het beste met de mens voor hebben .. :+

En, Germie mag het volgens mij nog steeds helemaal prima over zichzelf en dingen die haar aangaan, hebben. Waar dan de neiging steeds vandaan komt om haar daar persoonlijk op aan te spreken vind ik echt wonderlijk …
Jij hebt er toch geen last van dat zij oa ervaart dat haar mooiste jaren afgepakt zouden zijn enzo.. laat iemand vooral voor zichzelf iets mogen vinden zeg.. ook al vind je zelf iets anders …

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:20

BigOne schreef:
Klopt, dansen met Jansen was een zeer domme actie. Zelfs in het moment, toen was allang duidelijk dat het net als influenza een airborne virus was.
Ook het perse lang openhouden van scholen zonder afdoende ventilatie, co2 meters en luchtreinigers vond ik een dikke mispeer.

Dit dus. Het vaccin werd aangeprezen aks de heilige graal, waardoor ander maatregelen niet meer nodig waren. Dat was natuurlijk een dikke misser.
Het vaccin heeft heus wel geholpen, maar de heilige graal was het zeker niet, daar waren de positieve effecten niet voldoende voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:24

journee schreef:
Mijn uitgangspunt klopt prima, jouw visie op mijn uitgangspunt is alleen anders dan het mijne.

En jouw uitgangspunt is niet compatibel met het leven in een maatschappij.

Over het wel of niet verplichten van bepaalde vaccinaties kun je discussieren. Maar als uitgangspunt nemen dat individuele vrijheid altijd voor moet gaan, ongeacht de maatschappelijke gevolgen, is niet houdbaar in een samenleving.

Citaat:
En wat betreft impact op de maatschappij, wat denk je van alle mensen die nu thuiszitten na vaccinatie, wat voor effect dit heeft op hun leven, hun gezin, hun omgeving? Het gaat hier wel om echte mensen met echte levens. Het is geen spelletje ofzo...

Dat zijn er aantoonbaar veel minder (ordegroottes minder) dan mensen die thuis zitten na besmetting met corona. Maar ik gun ze allemaal een stuk betere zorg dan ze nu krijgen - en ik denk dat het heel nuttig is om onderzoek naar longcovid en vaccin-effecten te combineren omdat het mij lijkt dat er een reele kans is dat dat gedeeltelijk via hetzelfde mechanisme verloopt. Helaas is er niet veel aandacht voor het medisch onderzoek hiernaar. Artsen die zelf ziek zijn geworden proberen dat nu vorm te geven, maar zonder verdere middelen is dat maar beperkt in mogelijkheden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:32

Cer schreef:
Sinds ik de docu’s over oxycodon en aanverwanten heb gezien zal ik niet meer zomaar beweren dat farmaceuten het beste met de mens voor hebben .. :+

En, Germie mag het volgens mij nog steeds helemaal prima over zichzelf en dingen die haar aangaan, hebben. Waar dan de neiging steeds vandaan komt om haar daar persoonlijk op aan te spreken vind ik echt wonderlijk …
Jij hebt er toch geen last van dat zij oa ervaart dat haar mooiste jaren afgepakt zouden zijn enzo.. laat iemand vooral voor zichzelf iets mogen vinden zeg.. ook al vind je zelf iets anders …

De farmaceutische industrie draait vooral om geld. Er wordt zat geïnvesteerd, maar vooral om het eind product duur door te verkopen aan de rijke consument. Zo vind ik het bizar dat er pas sinds kort een vaccin tegen ebola op de markt is, terwijl het sterftecijfer hierbij enorm is. Maar waarschijnlijk was het niet interessant genoeg om hier eerder een vaccin voor te ontwikkelen, Afrika heeft nu eenmaal minder te besteden dan het rijke westen.

Ook vind ik het triest dat bij homeopathische middelen en kruiden en dergelijke niet meer mag worden verteld bij welke klachten ze werken. Dat is namelijk niet wetenschappelijk onderzocht. En dat wetenschapelijke onderzoek gaat er ook niet komen, want er valt niets mee te verdienen. Dat van bepaalde middelen de werkzaamheid al duizenden jaren bekend en onderzocht is, is minder van belang helaas.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:38

Elisa2 schreef:
Ik ben niet tegen vaccins, maar in dit geval is er wel degelijk een groot risico genomen door net ontwikkelde vaccins te gebruiken en een nieuwe techniek. Nu begrijp ik ook wel dat de overheid wel iets moest doen. Dus ook daarover geen oordeel.

Het enige wat mij wel tegen de borst stuit is dat er niet open is gecommuniceerd over eventuele bijwerkingen/nog niet genoeg getest etc.

Een risico misschien, geen groot risico. En ik heb het anders ervaren dan jij, want ik herinner met wel open communicatie.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:40

journee schreef:
Ook vind ik het triest dat bij homeopathische middelen en kruiden en dergelijke niet meer mag worden verteld bij welke klachten ze werken. Dat is namelijk niet wetenschappelijk onderzocht. En dat wetenschapelijke onderzoek gaat er ook niet komen, want er valt niets mee te verdienen. Dat van bepaalde middelen de werkzaamheid al duizenden jaren bekend en onderzocht is, is minder van belang helaas.

Eigenlijk laten ze daarmee een heel domme steek vallen. Ook homeopathie kun je prima kapitaliseren en lekker aan verdienen.

*Gaat weer onder meeleessteen zitten*

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:42

journee schreef:
Heel leuk om het over collectieve schade te hebben als acceptabele bijkomende schade. Als het jezelf niet raakt is dat makkelijk praten.

Zolang vaccinatie niet 100% veilig is moet de keuze voor vaccinatie bij jezelf liggen. Of vaccinatie wel of niet veilig is bepaald een arts vooral op je eigen gezondheids (geschiedenis). Toch komen in bepaalde families meer problemen voor bij het immuunsysteem, maar er wordt bij mijn weten aan niemand gevraagd of er problemen zijn bij andere gezinsleden of familieleden, voorafgaande aan vaccinatie. Dat is informatie die een persoon soms zelf niet eens heeft, maar wel belangrijk kan zijn bij de keuze wel of niet te vaccineren. Vrije keuze blijft dus belangrijk.

Dat er tijdens coronatijd bepaalde beperkingen golden voor het algemeen belang, daar kan ik ook prima in komen, dat moet je als samenleving voor elkaar overhebben. Dat sommigen hun gezondheid maar moeten opofferen door vaccinatieschade voor het algemeen belang? Zeker als er nog andere manieren zijn om besmetting te voorkomen, ben ik het daar niet mee eens.

Vaccinaties zijn nooit 100% veilig, net zo min als medicijnen 100% veilig zijn. Zoals ik al eerder schreef zijn er heel veel (genetische) variaties in immuunsystemen en zijn er nog heel veel onbekende factoren in dat immuunsysteem.
Al bekende problemen in een immuunsysteem hebben maar in enkele gevallen een voorspellende waarde voor problemen die veroorzaakt kunnen worden door vaccinatie, enig idee uit hoeveel verschillende parameters ons immuunsysteem is samengesteld?
Overigens schrijft Moonfish hierboven dat zij weldegelijk niet in aanmerking kwam voor vaccinatie door haar medische geschiedenis, en zo zijn er meer mensen geweest.
En iedereen had gewoon de keus om niet gevaccineerd te worden, maar dan moesten ze andere voorzorgsmaatregelen nemen en dat wilden ze niet.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:45

Shadow0 schreef:
journee schreef:

En jouw uitgangspunt is niet compatibel met het leven in een maatschappij.

Over het wel of niet verplichten van bepaalde vaccinaties kun je discussieren. Maar als uitgangspunt nemen dat individuele vrijheid altijd voor moet gaan, ongeacht de maatschappelijke gevolgen, is niet houdbaar in een samenleving.

Citaat:

Dat zijn er aantoonbaar veel minder (ordegroottes minder) dan mensen die thuis zitten na besmetting met corona. Maar ik gun ze allemaal een stuk betere zorg dan ze nu krijgen - en ik denk dat het heel nuttig is om onderzoek naar longcovid en vaccin-effecten te combineren omdat het mij lijkt dat er een reele kans is dat dat gedeeltelijk via hetzelfde mechanisme verloopt. Helaas is er niet veel aandacht voor het medisch onderzoek hiernaar. Artsen die zelf ziek zijn geworden proberen dat nu vorm te geven, maar zonder verdere middelen is dat maar beperkt in mogelijkheden.

Mij gaat het vooral om de individuele vrijheid van wel of niet vaccineren. Dat past prima in de maatschappij. Dat daar andere concequenties tegenover staan, zoals geen bezoek aan bepaalde plaatsen vind ik logisch.

Dat er aantoonbaar minder mensen thuis zitten, is dat zo? Ik weet dat de overheid niet altijd helemaal eerlijk is in het verschaffen van informatie. Het verschil tussen niet of niet volledig (maar dus wel) gevaccineerd is ook iets waar ze nog al eens problemen mee lijken te hebben...

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:53

Ik vind t vooral bijzonder dat medicijnen enorm veel bijwerkingen (kunnen) hebben maar dat er heel spastisch gedaan wordt over bepaalde drugs (en dan de drank en sigaretten zelfs buiten beschouwing latend)
Dan zou t zomaar kunnen zijn dat het hele systeem om geld draait en niet perse om gezondheid.. en om volgzaamheid en niet om verlichting.. en dat zieke mensen meer geld opleveren dan gezonde of dode mensen ..

Maar of dat een complot theorie is… ? :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:54

Ik snap deze hele discussie niet.
Er was geen verplichting, iedereen was vrij om zich wel of niet te vaccineren.

Dit is een topic over complottheorieën en het gaat al pagina's lang over Corona.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:56

Cer schreef:
Ik vind t vooral bijzonder dat medicijnen enorm veel bijwerkingen (kunnen) hebben maar dat er heel spastisch gedaan wordt over bepaalde drugs (en dan de drank en sigaretten zelfs buiten beschouwing latend)
Dan zou t zomaar kunnen zijn dat het hele systeem om geld draait en niet perse om gezondheid.. en om volgzaamheid en niet om verlichting.. en dat zieke mensen meer geld opleveren dan gezonde of dode mensen ..

Maar of dat een complot theorie is… ? :')

Volgens mij zijn de gevaren of gevolgen van de verschillende drugs, alcohol en sigaretten bekend en prima te vinden.
Net zoals de bijwerkingen van medicijnen.
Daar is niets geheimzinnigs aan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:58

Electra63 schreef:
Ik snap deze hele discussie niet.
Er was geen verplichting, iedereen was vrij om zich wel of niet te vaccineren.

Dit is een topic over complottheorieën en het gaat al pagina's lang over Corona.

Dat komt omdat Corona een dankbaar onderwerp voor complotdenkers was/is. Ik denk ook dat die periode zo ingrijpend/beangstigend was voor sommige mensen, dat het zelfs de aanzet is geweest voor veel bredere argwaan. De complotten schieten sindsdien als paddenstoelen uit de grond.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:12

Tiggs schreef:
Elisa2 schreef:

Het enige wat mij wel tegen de borst stuit is dat er niet open is gecommuniceerd over eventuele bijwerkingen/nog niet genoeg getest etc.

Een risico misschien, geen groot risico. En ik heb het anders ervaren dan jij, want ik herinner met wel open communicatie.

Geen groot risico? Terwijl er toch zoveel mensen met problemen en complicaties zijn na de vaccinatie en de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend zijn?

Vind dat wel heel gemakkelijk gezegd weer over iets wat je zelf niet raakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:20

Elisa2 schreef:
Geen groot risico? Terwijl er toch zoveel mensen met problemen en complicaties zijn na de vaccinatie en de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend zijn?

Hoeveel mensen zijn dat er volgens jou ongeveer? Hoeft niet heel precies, maar een schatting?