WenK schreef:Ik lees nu een tijdje mee en verbaas me een beetje over sommige reacties.
Als reactie op het oorspronkelijke onderwerp, bijzonder als je er zo over nadenkt dat we in dat opzicht zulke dubbele standaarden hebben voor mannen en vrouwen. In dat opzicht zouden van mij inderdaad mannen ook gewoon standaard een shirt mogen dragen. Aan de andere kant moeten we als vrouwen dan misschien ook bij warm weer lange kleding naar kantoor moeten dragen? Daar zijn knielange rokken prima, maar een broek van dezelfde lengte meestal niet.
Mbt nafluiten. Ik heb het zelf (begin 40) altijd wel grappig gevonden. Soort van "looking good"-compliment ofzo. Van de ene zender waardeer ik het meer als van de ander, maar ik heb me er nooit vervelend door gevoeld. Iets op afstand, wat je kunt negeren of op in gaan, naar vrije keuze (ik heb in ieder geval nooit ervaren dat ze me achterna kwamen met fluiten of een opmerking) is in mijn beleving heel anders dan een opgedrongen handtastelijkheid (fysiek). Ook heb ik me er nooit als "object" door gevoeld en wat dat betreft vraag ik me af waar de grens ligt voor mensen die dat wel zo ervaren. Persoonlijk spreek ik gauw een compliment uit, ik kan gerust zeggen tegen een vriendin dat ze er mega sexy uit ziet in een bepaald jurkje. Of "wow, hierin komen je billen echt mooi uit". Dat maakt haar in mijn ogen geen object. Is het verschil in dezen dat het een vrouw is die het tegen een vrouw zegt? Of is het in jullie ogen sowieso not done om een dergelijk compliment te maken?
Nee joh, ik vind complimentjes heel leuk! Ook van onbekenden trouwens, als het respectvol en zonder verwachtingen gebeurt.
"Wat zie je er prachtig uit" klinkt heel anders dan gefluit of psospsps. Of laatst bij de kinderboerderij toen een man het hek opende voor ons en tegen mijn kinderen zei, "wat hebben jullie een knappe mama" en daarna met z'n eigen kinderen ging bemoeien.
Ik complimenteer zelf ook graag mensen in het wild.
Elisa2 schreef:Het is mijn mening gebaseerd op mijn ervaringen en die mag er gewoon zijn.
Ik ga jou ook geen incel noemen omdat je een andere mening hebt. (over incel gesproken, zulk gedrag schaar ik daar meer onder)
Dus jij ervaart dat alle vrouwen gratis seks kunnen krijgen, elke dag.
Hoe dan???