Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Op basis van dierenrechten zijn ze inderdaad radicaal. Sommige dingen zijn heel vergaand andere zaken sta ik helemaal achter.
Ze zijn wel zo’n beetje de enige partij die voor dieren ( alle dieren ) opkomt. Maar dat ze iedereen aan het mais en linzen willen hebben is niet waar. Ze willen graag dat er minder vlees en meer plantaardig wordt gegeten en daar is, ook vanuit gezondheid niets mis mee. Overgewicht is al een fiks probleem in Nederland en zorgt voor aardig wat problemen, vooral onder jeugdigen, denk aan overgewicht gerelateerde diabetes bvb.
Loretta schreef:BigOne schreef:Ze zijn wel zo’n beetje de enige partij die voor dieren ( alle dieren ) opkomt.
Alle dieren?
Ze laten de dieren in de Oostvaardersplassen creperen, daar komen ze niet voor op.
De dieren die het slachtoffer worden van de wolf, daarvoor geven ze ook niet thuis.
Citaat:Wij hebben ook best veel zulke initiatieven in de buurt, ook bijvoorbeeld vlees van scharrelvarkens. Maar ik denk dat de opbrengsten van zulke dingen niet genoeg zijn om te voorzien in het levensonderhoud van boeren. Volgens mij is je enige optie de standaard tussenpersoon, en die knijpt je uit. Of je moet zelf op zoek naar andere afnemers van je waren die wél eerlijk betalen (horeca en restaurants met die van biologische producten houden? Natuurlijke supermarkten?).
BigOne schreef:Benzz schreef:
Had je wel Jan zijn bril op?
Ik heb het met in mijn achterhoofd de woorden : ze laten ze verrekken , gelezen . Dat is dus niet zo. Misschien moet Jan mijn bril even lenen
_chou schreef:Wanneer is links voor jullie radicaal?
Citaat:Kofferman heeft nog zeker wel iets te vertellen, al is het een stuk minder.
Esther Ouwehand is ook geen lieverdje. Zij heeft ook behoorlijk radicale ideen.
Onthoud 1 ding. Paardrijden is niet vegan. En de hele top van de PVDD bestaat uit fanatieke veganisten.
BigOne schreef:Remarkable( Bayer Roundup ) heeft blijkbaar nog steeds veel vingers in de pap bij BBB want hoe kun je anders als Boerenpartij tegen dit onderzoek zijn ?
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2024/ ... oepsziekte